Gå til innhold

Kompis sov over hos meg etter byen, er det greit?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

I går var jeg ute på byen. Hadde med meg venner hjem på nach, også endte en kompis/bekjent å sove over på sofaen min. Jeg sov selvsagt i min egen seng. 

Har relativt ny kjæreste, vi bor ikke sammen og han var ikke med i går. Nå kjenner jeg at jeg stresser over dette. 

Er det greit? Takk for ærlige svar. 

Skjedde ingenting, har aldri skjedd noe heller. Bare en venn. 

Anonymkode: 84dda...63f

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Personlig hadde jeg absolutt ikke likt det. Det ville for meg oppleves som tillitsbrudd og ført til usikkerhet om hva som faktisk hendte

Hadde vi derimot vært gift i mange år og jeg kjente denne kompisen godt selv, så ville jeg nok ikke reagert noe spesielt på det 

Anonymkode: b0db6...68d

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

så lenge han sover på sofaen, synes jeg det er greit. for mange hadde delt seng "fordi de bare hadde én seng".

hvis kompisen tar sofaen, betyr det at ingen av dere har andre intensjoner.

Anonymkode: 155b1...117

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit i min verden. Bare fortell kjæresten din at det skjedde, så det ikke virker som du skjuler noe.

Anonymkode: 2fd9b...96d

• Liker 21
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er sånt null stress, men folk er jo forskjellige. Tror i hvert fall du skal fortelle kjæresten din om det.

Anonymkode: 5d74d...ef7

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke brydd meg, dere sov jo ikke sammen. Men jeg hadde satt pris på å få beskjed om det, for da slipper man å få høre via andre at kjæresten min har hatt overnattingsbesøk av en annen. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser ikke noe galt i at folk sover på hvert sitt rom... Jeg klarer ikke se hvorfor det skal være galt å sove i ett annet rom enn andre, og hadde jeg fått en kjæreste som mente at jeg ikke kunne sove i samme boenhet som andre menn, selv med en jævla vegg imellom, så hadde jeg snudd meg å gått...

Anonymkode: 1ae93...f2b

• Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke greit med mindre din kompis er ultrahomo. 

Anonymkode: 30f76...092

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge dere ikke deler seng, men sover på forskjellige rom, synes jeg det er greit å ha venner av motsatt kjønn på overnatting. Men hadde så klart sagt det til kjæresten. Hadde også sagt at jeg var litt usikker på hvordan han stilte seg til dette og at jeg hadde vært litt bekymret rundt om han ville bli sur. Dette er en fin mulighet til å prate om verdier og bli litt bedre kjent 🙂

Anonymkode: 78a08...69c

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er greit må du spør kjæresten din om. Dere sov uansett på ulike rom og det var andre der og.

Det er noe helt annet enn om jeg skulle sagt til min kjæreste at " Ole sov i senga mi i natt". 😂

Anonymkode: 8242c...632

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

I går var jeg ute på byen. Hadde med meg venner hjem på nach, også endte en kompis/bekjent å sove over på sofaen min. Jeg sov selvsagt i min egen seng. 

Har relativt ny kjæreste, vi bor ikke sammen og han var ikke med i går. Nå kjenner jeg at jeg stresser over dette. 

Selvfølgelig er dette greit. 

Mine kompiser sover hos meg rett som det er.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du holdt det skjult ville jeg ha reagert, om jeg fant det ut. Om du fortalte det ville jeg tatt det med ro. 

Anonymkode: 39963...b90

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Overhodet ikke greit ! Nå må du gi den nye kjæresten din valget om å bli eller å gå, og om han blir rar det lang tid å bygge opp tillit. Min ex gjorde der der, og jeg glemte den aldri 

Anonymkode: 60ac3...ca1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Marisana skrev (55 minutter siden):

Jeg hadde ikke brydd meg, dere sov jo ikke sammen. Men jeg hadde satt pris på å få beskjed om det, for da slipper man å få høre via andre at kjæresten min har hatt overnattingsbesøk av en annen. 

Ingen vet om de sov sammen eller ei. Ingen vet om de hadde sex eller ei. TS påstår der var slik, men vi vet alle hvor mye kvinner juger om sexpartnere. Tilliten er uansett brutt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ingen vet om de sov sammen eller ei. Ingen vet om de hadde sex eller ei. TS påstår der var slik, men vi vet alle hvor mye kvinner juger om sexpartnere. Tilliten er uansett brutt. 

Hvilken tillit er brutt. Hun har latt en venn sove på sofaen. Hun har virkelig ikke gjort noe galt. 

Du burde oppsøke hjelp. 

Anonymkode: 1cbcb...921

• Liker 11
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At en kompis sover på sofaen, er helt greit, hadde vært noe annet om dere sov i samme seng.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Tillit er en beslutning. Man bryter ikke tillit ved å ha en kompis på overnatting på safoen, med mindre man har avtalt på forhånd at dette ikke er ok. Tillit er noe man bestemmer seg for å ha til tross for mangel på kontroll. Har man ikke tillit til partner, bør man gjøre det slutt, og i noen tilfeller må man også jobbe med seg selv, dersom man har problemer med å skape tillitsfulle relasjoner til andre.

Anonymkode: 2fd9b...96d

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå er jo tillit forskjellig fra person til person. Jeg prater alltid om grenser og hvor den går når jeg går inn et forhold med noen, slik at jeg vet hvilke grenser han har og han vet mine. Har nylig begynt å date en fyr, og vi er blitt enige om å holde oss til hverandre, og da passet det også å snakke om grenser og hva som er greit og ikke greit. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke vært aktuelt her i gården. Men så datet jeg aldri folk som går på fylla og har nach. 

Anonymkode: bd835...b14

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss hadde det vært uakseptabelt. 

Anonymkode: 6767b...5a6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...