Melus Skrevet 17. september 2024 #41 Del Skrevet 17. september 2024 Har du bodd med barnet inntil nylig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #42 Del Skrevet 17. september 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Leste ikke dette før jeg svarte. Har du noen du kjenner som kan melde mor til BV? For et eller annet. Kan vel også melde fordi de er bekymret fordi de lurer på hvorfor hun skjuler barna for deg. Skjer det noe i kulissene som hun ikke vil at du eller andre skal se? Dette er jo kun "spekulasjoner" for at barnevernet kanskje kan gjøre noe. Må man gå så langt, så får man bare gjøre det. Helt hull i hodet slik hun holder på. Men siden hun er mor så er det vel greit. Er rimelig sikker på at dersom du som far holdt de tilbake, så ville BV vært koblet på for lenge siden. Anonymkode: e467e...397 Ikke ts. Anonymkode: 343bf...740 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #43 Del Skrevet 17. september 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du nevnte tidligere at mor vil ta barnet til utlandet? Hvis barnet ikke har pass, så må du nekte å stille på passkontoret. Så kan du videre melde bekymring til BV da du er bekymret for at mor bortfører barnet. Anonymkode: e467e...397 Tull. TS sa mor planlegger å reise på ferie med barnet til utlandet igjen. Altså er han klar over at det er ferie og midlertidig, og mor har gjort det før. Han er bare sur fordi han ikke får se barnet mens det er på ferie. Mor kan få pass til barnet selv om far nekter, det tar bare litt lenger tid. Mor melder fra at far nekter, far må forklare seg om hvorfor han nekter, og med mindre det er en gyldig grunn vil politiet utstede pass allikevel. Det er ikke lenger mulig for far å trenere pass for å straffe mor. Jeg er skeptisk til TS og hans omsorgsevne, han har ingenting å klage på, mor tilbyr samvær som er helt normalt for en på såvidt over året, han svarer ikke på om han hadde pappaperm og var deltagende i stell og pass av babyen, han sier flere ganger at han vil dra og ta barnet fra barnehagen uten lov, og han klager over at mor vil dra på en helt vanlig ferie fordi han er utelatt. Husk at det kan være svært gode grunner til at moren kun vil la far se barnet og henne mens hun er sammen med foreldrene sine. Anonymkode: c4ca1...732 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 17. september 2024 #44 Del Skrevet 17. september 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvis alt stemmer er det veldig synd at en mor, som har manglende omsorgsevne får lov til å ha barnet 100%. Jeg sier manglende omsorgsevne da hun frarøver barnet kontakt med deg. Det er svært viktig at så små barn får ha jevnlig kontakt med begge foreldrene. Tilknytning kalles det. Og dette kan tydeligvis ikke mor noe om. Om det er grunner for at hun ønsker å være tilstede på samvær, så må hun videreformidle dette til rette instanser. Men mulig hun gjør det bare for å være vanskelig. Jeg tror det skal være mulig å få andre til å føre tilsyn ved samvær. Hør med familievernkontoret? Hvis alt er som det skal og det ikke er grunner for at du ikke skal være alene med barnet, så frarøver hun deg far-barn forholdet. Du bør også å lov å bli kjent med barnet på "din" måte, uten overvåkning. Og det blir svært inngripende når både hun og besteforeldre skal overvåke deg. Alt blir veldig unaturlig, og de kommer helt sikkert til å prøve å finne alle mulige "feil" du gjør for å ha noe å ta deg på. Du må få til en ordentlig avtale. Hvis mor nekter deg å se barnet til avtalt tid og du ikke egentlig vet hvor barnet er, så får du melde barnet kidnappet. Anonymkode: e467e...397 Skumelt at folk gir slike råd. Det er en grun til at mor ønsker å være til stede på samvær, det er barnets alder! Det hjelper ikke for en baby at noen fremede holder oppsyn, den trenger trygheten med mor. Videre viser denne faren ingen interese for BARNETS beste, han skriver på tros av gode råd om å få 50%. 50% er kun aktuelt i situasjoner hvor barna er MYE eldre og foreldrene sammarbeider bra. Selv om TS skulle ha bra nok sammarbeid med mor (som han åpenbart ikke har), så ville det være direkte mishandling av et så litte barn å utsette det for 50% og de ville forhåpentligvis bli meldt til barnevernet for det. Det høres fint ut når du skriver at far skal bli "kjemt med barnet på sin måte" men her er hans måte direkte skadelig for barnet, og han ignorerer alle råd han får om å ta hensyn til barnets beste ( husk på at han har snaket med advokat og familevern kontoret før oss). I tilleg til dette bor mannen i en annen by en babyen sin og forstår tilsynelatende ikke hvorfor det vil være belastende for et barn/baby og skule flytte mellom byer annen hver uke, altså ikke bare byte hus men nabolag, venner og etter hvert skole hver uke. Det er ikke mulig å melde et barn på to skoler eller barnehager (igjend ville de bli meldt til barneverne om de prøvde), det at far ikke forstår dette av seg selv får meg til å tenke at han har begrensede omsorgevner eller at han er så rasende på mor at han ikke greier å forholde seg til babby som noe annet en forlengelse av mor. Når du oppfordrer han til å forsette denne kampen sin, oppfordrer du han i praksis til kun tenke på seg selv (som ikke er greit for en far). 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #45 Del Skrevet 17. september 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Tull. TS sa mor planlegger å reise på ferie med barnet til utlandet igjen. Altså er han klar over at det er ferie og midlertidig, og mor har gjort det før. Han er bare sur fordi han ikke får se barnet mens det er på ferie. Mor kan få pass til barnet selv om far nekter, det tar bare litt lenger tid. Mor melder fra at far nekter, far må forklare seg om hvorfor han nekter, og med mindre det er en gyldig grunn vil politiet utstede pass allikevel. Det er ikke lenger mulig for far å trenere pass for å straffe mor. Jeg er skeptisk til TS og hans omsorgsevne, han har ingenting å klage på, mor tilbyr samvær som er helt normalt for en på såvidt over året, han svarer ikke på om han hadde pappaperm og var deltagende i stell og pass av babyen, han sier flere ganger at han vil dra og ta barnet fra barnehagen uten lov, og han klager over at mor vil dra på en helt vanlig ferie fordi han er utelatt. Husk at det kan være svært gode grunner til at moren kun vil la far se barnet og henne mens hun er sammen med foreldrene sine. Anonymkode: c4ca1...732 Når jeg leser anonymkodene så ser jeg at ts ikke har skrevet mer enn hovedinnlegget. Tror det er noen andre som har kuppet tråden litt. Anonymkode: 343bf...740 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #46 Del Skrevet 17. september 2024 AnonymBruker skrev (På 15.9.2024 den 12.17): Går gjennom en skilsmisse. Vi har vært på mange meklingmøter, men moren kommer ikke til en avtale om når og hvordan jeg kan møte min 15 måneder gamle sønn. Hun har flyttet til foreldrene sine i en annen by med barnet. Jeg prøver fortsatt å dra og møte ham, men hun skaper situasjoner som gjør det vanskelig for meg å fortsette samværet. Hun vil at jeg bare skal besøke ham hjemme hos henne, kun i nærvær av henne og foreldrene hennes. Hun saboterer samvær mange ganger og planlegger allerede å reise på ferie utenfor Norge igjen i vinter. Jeg har brukt mye penger på advokater og har ikke mye igjen. Familievernkontoret eller NAV klarer heller ikke å hjelpe med dette. Hvis jeg går til retten, er det mulig å få fast bosted selv om barnet er lite? Eller hva bør jeg gjøre? Jeg har ikke penger til å gå til retten, men vil i det minste gjerne få møte sønnen min.Hva kan gjøres hvis det er samværsabotasje med et lite barn? Anonymkode: e2b3e...66f Så siden brudd har du ikke fått truffet han en eneste gang? Barnet er 15 mnd og du har allerede brukt mye penger på advokater? Du prøver å dra å møte han, men du får ikke komme inn, hun saboterer, men tilbyr likevel samvær hjemme hos henne? Hvor lenge har dette pågått egentlig? Hvorfor er det farlig å reise på ferie? Når du ikke kjenner barnet, dvs, møtes sjeldent. Samtidig bor du langt unna så barnet blir nok ikke plassert hos deg. Eneste du kan gjøre er å godta samvær hjemme hos henne Anonymkode: 343bf...740 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #47 Del Skrevet 17. september 2024 AnonymBruker skrev (På 15.9.2024 den 12.17): Går gjennom en skilsmisse. Vi har vært på mange meklingmøter, men moren kommer ikke til en avtale om når og hvordan jeg kan møte min 15 måneder gamle sønn. Hun har flyttet til foreldrene sine i en annen by med barnet. Jeg prøver fortsatt å dra og møte ham, men hun skaper situasjoner som gjør det vanskelig for meg å fortsette samværet. Hun vil at jeg bare skal besøke ham hjemme hos henne, kun i nærvær av henne og foreldrene hennes. Hun saboterer samvær mange ganger og planlegger allerede å reise på ferie utenfor Norge igjen i vinter. Jeg har brukt mye penger på advokater og har ikke mye igjen. Familievernkontoret eller NAV klarer heller ikke å hjelpe med dette. Hvis jeg går til retten, er det mulig å få fast bosted selv om barnet er lite? Eller hva bør jeg gjøre? Jeg har ikke penger til å gå til retten, men vil i det minste gjerne få møte sønnen min.Hva kan gjøres hvis det er samværsabotasje med et lite barn? Anonymkode: e2b3e...66f Vikingskald skrev (På 16.9.2024 den 9.31): Advokater sier å gå til retten. Men jeg har ikke mer penger. Også, hvis hun bare ikke tillater, hvordan vil jeg få 50-50 deling? I hvilken alder er det mest vanlig å få delt bosted? Forresten, er det mulig å bare gå og hente sønnen min i barnehagen og tilbringe tid med ham? Eller trenger jeg mors eller barnehages tillatelse til det også? Vikingskald skrev (På 16.9.2024 den 9.45): Basert på svarene ovenfor, når kan jeg håpe en delt bosted med babyen - Hvem skal bestemme det? Og hvordan? Jeg prøver å gå hver gang det er mulig for å se sønnen min, men på et tidspunkt i fremtiden (når?) kan jeg håpe at ting blir bedre som far? selv om moren truer og roper på meg hver gang foran babyen! Vennligst hjelp til å komme ut av denne situasjonen. Å gjøre alt som mor bestemmer mens jeg fortsetter å betale alt er så galt!! Vikingskald skrev (På 16.9.2024 den 10.35): Men hvem bestemmer om faren har et bånd med babyen? Så hvis jeg ikke flytter i nærheten av moren (hun bor hjemme hos foreldrene sine og vet ikke engang hvor hun skal bo i fremtiden) kan jeg ALDRI få delt bosted? Jeg har også foreldreansvar, så kan jeg ikke gå og se babyen min i barnehagen? Hva får fedre mer enn å betale barnebidrag!? Eller TS sluttet å huke av anonym. Uansett, bare i HI er det flere røde flagg mtp at han mener det er samværssabotasje å ha samvær med tilsyn (selv om det er helt normalt for et så lite barn) og at mor skal dra på ferie med barnet. I tillegg får han ikke støtte fra familievernkontoret, så de er ikke enig med ham. Anonymkode: c4ca1...732 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter83 Skrevet 1. november 2024 #48 Del Skrevet 1. november 2024 Konfliktrådet istedenfor kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå