Gå til innhold

Musikk i alle klesbutikker

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Føler med de stakkarsene som jobber der. De kan ikke holde lenge. 

Anonymkode: 6a724...667

Dette har jeg også tenkt på. Når jeg iblant flykter ut av butikken med hendene for ørene, hvordan må det da være å stå der i mange timer hver dag?

Anonymkode: 0c1ed...6bf

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste butikken jeg liker musikk i er Søstrene Grene. Tror de har som policy å bare spille klassisk. 
Det er så utrolig mye mer behagelig å være der enn i noen andre butikker!!

Anonymkode: 3b875...5f5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Det er slitsomt med den evinnelige gnålende musikken overalt. Aldri fred å få noen steder.

Anonymkode: ba971...46e

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.9.2024 den 1.40):

Tenk å oppleve å ha det musestille. Har tinnitus fra før.

Anonymkode: d787b...591

Hele verden kan ikke tilpasses deg skjønnet du. Det er alltid noe som har noe, enten allergi, lyssensitivitet, tinius, osv osv osv. Men vi kan ikke forvente at Kiwi slutter å selge nøtter selv om noen potensielt sett kan dø av det, eller at alle offentlige kontorer skal ha svak belysning fordi du er lyssensetiv. Sånn fungerer ikke verden og heldigvis for det.

Anonymkode: 88eb2...a0f

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri opplevd et problem med musikk i butikker om jeg skal være ærlig. Men så har ikke jeg vane for å slentre rundt i klesbutikker. 

Anonymkode: b8c69...935

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme med restauranter, helt umulig og kose seg med et godt måltid og prate litt med den man er sammen med.

Skyhøy musikk, gjør at folk velger å spise hjemme.

Anonymkode: d666f...4dd

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Samme med restauranter, helt umulig og kose seg med et godt måltid og prate litt med den man er sammen med.

Skyhøy musikk, gjør at folk velger å spise hjemme.

Siterer meg selv.

Var på kusinetreff, vi var fire stykker som skulle ut for å spise.

Endte med at vi måtte sitte å skrike for å høre hverandre.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.9.2024 den 1.58):

Jeg irriterer meg over at det ikke er musikk i matvarebutikken engang. 
Her jeg bor er det lite musikk i kles butikkene og det er bare trist…

I utlandet er det mere liv og røre i butikken ..!! Hvorfor skal vi ha det stille når vi kan dra hjem å låse døra for å ha det stille? Blir det ikke stille nok når vi havner på gamlehjem? Eller på sykehus? 

Samfunnet er blitt nok tørt fra før av enn at vi skal ha det stille på toppen av kaka?

Hvor gamle er dere som mener det er for bråkete? Er det ikke folk over 75 som kanskje ville foretrukket å ha det silence?

alvoret kommer for en dag …. Ikke vits å framskynde det. Tenk på alle som er døv og som skulle ønske dem kunne HØRE!!?

vær glad dere lever og kan nyte liv og røre og dessuten er det sikkert lettere for dem som jobber i 8 timer hver dag å kunne slippe å høre dems egne tanker i hodet hele tia. Er ikke noen skam å ønske å kunne koble ut litt. 

selvfølgelig digger ikke jeg all musikk som blir spilt, men hører heller på en låt jeg ikke digger 100% enn å være i kirka eller i total stillhet. Noen går jo å nynner på sangen og det utstråler livsglede for meg.

uten musikk er livet ikke fullverdig 🎵🎶

Forresten er det mer irriterende at en del bibilioteker har innført regel om at det ikke skal være stille mere?
På et bibiliotek foretrekker jeg at det faktisk ER stille ,fordi det er vel det som er meningen på et bibiliotek? Men ikke etter den nyheten jeg hørte på tv tydeligvis.

Anonymkode: c8601...2e4

Jeg er nesten helt døv og bruker høreapparat. Jeg kan love deg at bakgrunnsmusikk i butikker og restauranter er et helvete for folk med hørselstap. Mye verre for disse enn for dem med normal hørsel.

Anonymkode: 1d078...47d

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hele verden kan ikke tilpasses deg skjønnet du. Det er alltid noe som har noe, enten allergi, lyssensitivitet, tinius, osv osv osv. Men vi kan ikke forvente at Kiwi slutter å selge nøtter selv om noen potensielt sett kan dø av det, eller at alle offentlige kontorer skal ha svak belysning fordi du er lyssensetiv. Sånn fungerer ikke verden og heldigvis for det.

Så du synes ikke folk med tinnitus eller hørselstap skal ha tilgang til butikker og restauranter? Det er ikke for dem, liksom?

Det handler ikke om å tilpasse for en enkelt person. I Norge lever 1000 000 personer med hørselsutfordringer. Og flere kommer det til å bli med alle denne bakgrunnsstøyen vi eksponeres for.

Vær glad du ikke har disse utfordringene selv (ennå). Får du slike utfordringer, så får nok pipa di en annen lyd.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så du synes ikke folk med tinnitus eller hørselstap skal ha tilgang til butikker og restauranter? Det er ikke for dem, liksom?

Det handler ikke om å tilpasse for en enkelt person. I Norge lever 1000 000 personer med hørselsutfordringer. Og flere kommer det til å bli med alle denne bakgrunnsstøyen vi eksponeres for.

Vær glad du ikke har disse utfordringene selv (ennå). Får du slike utfordringer, så får nok pipa di en annen lyd.

Som sagt alle har noe, jeg også har noe. Jeg også må tilpasse meg samfunnet på en eller flere måter.  Jeg heller kan ikke forvente, kreve eller virke stormansgal på at hele verden skal rettelegges meg. Samtlige har noe, i en eller annen form. Nei vi kan ikke tilrettelegge verden hele tiden for absolutt alle mulige og umulige tilfeller av særbehandling. Det er ikke et samfunn som vil fungere på noen måter.

Igjen vi kan ikke forvente at butikkene skal ungå å selge nøtter fordi noen har nøtteallergi. Jeg forstår alvoret i en slik allergi, men jeg er fullstendig motstander av at verden skal gå på glass og tilpasse seg hver og en av oss sine funksjonsnedsettende levemåter. Vi må faktisk alle som en tilpasse oss om vi ønsker å leve i samfunnet. Noen reagerer på musikk i butikkene, flesteparten av befolkningen gjør det ikke.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Som sagt alle har noe, jeg også har noe. Jeg også må tilpasse meg samfunnet på en eller flere måter.  Jeg heller kan ikke forvente, kreve eller virke stormansgal på at hele verden skal rettelegges meg. Samtlige har noe, i en eller annen form. Nei vi kan ikke tilrettelegge verden hele tiden for absolutt alle mulige og umulige tilfeller av særbehandling. Det er ikke et samfunn som vil fungere på noen måter.

Igjen vi kan ikke forvente at butikkene skal ungå å selge nøtter fordi noen har nøtteallergi. Jeg forstår alvoret i en slik allergi, men jeg er fullstendig motstander av at verden skal gå på glass og tilpasse seg hver og en av oss sine funksjonsnedsettende levemåter. Vi må faktisk alle som en tilpasse oss om vi ønsker å leve i samfunnet. Noen reagerer på musikk i butikkene, flesteparten av befolkningen gjør det ikke.

I dag streber vi etter universell tilrettelegging på arbeidsplasser, skoler etc. Det betyr at man gjør tiltak som kan gagne alle, selv om det bare er noen få som har stort behov for disse tiltakene. Dette for å unngå stigmatisering av folk med nedsatt funksjonsevne bl a. Eksempler på slike universelle tiltak er gode lyd/lysforhold/akustikk, lett tilgjengelighet for bevegelseshemmede og mye mer. Det er ikke sånn at de som ikke har veldig behov for dette ikke likevel har utbytte av det.

Når man får ned bakgrunnstøy som musikk i butikker og restauranter så gagner det alle - ikke bare dem med hørselsutfordringer. Det å kutte bakgrunnsmusikk er derfor et godt universelt tiltak. Om du absolutt vil ha høy musikk i butikker, så kan du jo ta på deg airpods (og krysse fingrene for at det ikke skader hørselen din).

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

I dag streber vi etter universell tilrettelegging på arbeidsplasser, skoler etc. Det betyr at man gjør tiltak som kan gagne alle, selv om det bare er noen få som har stort behov for disse tiltakene. Dette for å unngå stigmatisering av folk med nedsatt funksjonsevne bl a. Eksempler på slike universelle tiltak er gode lyd/lysforhold/akustikk, lett tilgjengelighet for bevegelseshemmede og mye mer. Det er ikke sånn at de som ikke har veldig behov for dette ikke likevel har utbytte av det.

Når man får ned bakgrunnstøy som musikk i butikker og restauranter så gagner det alle - ikke bare dem med hørselsutfordringer. Det å kutte bakgrunnsmusikk er derfor et godt universelt tiltak. Om du absolutt vil ha høy musikk i butikker, så kan du jo ta på deg airpods (og krysse fingrene for at det ikke skader hørselen din).

Vi får være enige om å være uenige da😉 Jeg er glad det er slik det er nå: musikk og god stemning uten musestille butikker. Du er uenig, greit nok det men nå er det heldigvis slik realitetene et : musikk i butikkene! 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.9.2024 den 10.01):

Det er forsket på at folk blir lenger og kjøper merker det er musikk i en butikk.

Noen liker det ikke, men de som lar seg positivt påvirke er fler.

Anonymkode: c068c...514

Dette stemmer nok dessverre, litt på samme måte som at plagsom og støyende reklame virker. Som Ikea med spy-reklamen sin, de fikk voldsomt med ekstra pressedekning da de valgte å lage en av tidenes mest plagsomme reklamer. Og selv om noen syntes den var så fæl at de boikottet butikken, bidro dette likevel til blest rundt bedriften.

Anonymkode: 0c1ed...6bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg unngår bråkesteder, butikker og kafeer med mye musikk utgår for min del. 
Jeg har null dårlig samvittighet for å bidra til færre arbeidsplasser og butikkdød ved å ikke handle der det er for bråkete. 

Anonymkode: fb7ce...0f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 15.9.2024 den 18.20):

Eneste butikken jeg liker musikk i er Søstrene Grene. Tror de har som policy å bare spille klassisk. 
Det er så utrolig mye mer behagelig å være der enn i noen andre butikker!!

Anonymkode: 3b875...5f5

Den. Og noen butikker jeg var i i statene som spilte klassisk musikk. Også i bokhandleren ble det spilt klassisk musikk 278EA0DC-FF7C-442E-BD56-E303C11C2676.gif.cee8c972bf943afafdfac3093a406112.gif 

Rolig klassisk musikk  IMG_8385.gif.0d781555decfab11d38b7a8f8ffe2a57.gif slår IMG_8391.gif.01597f54569ba557b1ca7521fe3799bd.gifog IMG_8389.gif.9b2a49ef4033074f9d1acfd2955bd88d.gif en hver dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Vi får være enige om å være uenige da😉 Jeg er glad det er slik det er nå: musikk og god stemning uten musestille butikker. Du er uenig, greit nok det men nå er det heldigvis slik realitetene et : musikk i butikkene! 

Så kan en bruke airpods om en vil ha lyd på øret.

Anonymkode: d787b...591

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler mest i butikker som er norske, og ikke i store utenlandske kjeder, og der er musikken på et akseptabelt nivå. Kanskje de har mer "voksne" ansatte som selv ikke ønsker dette bråket. Kan anbefale å prøve det :)

Anonymkode: 7fabe...1ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...