Gå til innhold

Fotballkamper sent på kvelden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gutten min spiller på G16. Noen ganger har de kamp kl 20 og lang reisevei. I neste uke har de kamp kl 20 og litt over 2 timer reisevei hjem. Er ikke hjemme før ca kl 00.30. Burde ikke sånne kamper bli satt til helg? Blir lite søvn når det er skole kl 8 dagen etter. 

Anonymkode: af544...8f7

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er desverre ikke noen regler på dette (som jeg vet).. men jo, det er sent! Vi har hatt ett par sånne kamper vi og. Skole og jobb dagen etterpå er noe herk. Syns igrunn det er tungt i en helg og.. 

Anonymkode: e8890...1bd

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, helt klart. Underskudd på søvn og idrett passer ikke sammen. Her burde de endre tiden eller legge til helg. 

Anonymkode: 3fd7c...a26

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok helt fint. Er jo ikke hver kveld det er så seine kamper.

Anonymkode: d04bf...b50

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en sånn kamp forrige uke. 2t45 min frem og tilbake og hjemme kl 01. Sov heldigvis noen timer i bilen hjem. Gjorde avtale med skolen og fikk fri til kl 10.00 dagen etter.  

Spiller ungdomsfotball og ingen ukeskamper starter før 20, ofte 20.30. Vanligvis kun maks 1 times kjøring. På mandag kamp med kampstart 2015 og 45 min reisevei. Onsdag hjemmekamp start 20.30.  

Anonymkode: 3875b...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hadde en sånn kamp forrige uke. 2t45 min frem og tilbake og hjemme kl 01. Sov heldigvis noen timer i bilen hjem. Gjorde avtale med skolen og fikk fri til kl 10.00 dagen etter.  

Spiller ungdomsfotball og ingen ukeskamper starter før 20, ofte 20.30. Vanligvis kun maks 1 times kjøring. På mandag kamp med kampstart 2015 og 45 min reisevei. Onsdag hjemmekamp start 20.30.  

Anonymkode: 3875b...209

Min gutt går på videregående. Tror ikke han får fri noen timer dagen etter selv om han er hjemme kl 00.30. Var lettere på ungdomsskolen 😉

Anonymkode: af544...8f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Min gutt går på videregående. Tror ikke han får fri noen timer dagen etter selv om han er hjemme kl 00.30. Var lettere på ungdomsskolen 😉

Anonymkode: af544...8f7

Må sørge for å gå på NTG 😉

Anonymkode: 3875b...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg også tenkt mye på. 15 åring her, klokken er gjerne 23-23.30 før han kommer hjem. Så må han dusje og spise. Klokken blir alltid over midnatt. Jeg må jo gå å legge meg før han er hjemme😴😴

Anonymkode: 092f7...f33

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Dette har jeg også tenkt mye på. 15 åring her, klokken er gjerne 23-23.30 før han kommer hjem. Så må han dusje og spise. Klokken blir alltid over midnatt. Jeg må jo gå å legge meg før han er hjemme😴😴

Anonymkode: 092f7...f33

Samme her. Jeg står opp kl 5 for å dra på jobb 

Anonymkode: af544...8f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Samme her. Jeg står opp kl 5 for å dra på jobb 

Anonymkode: af544...8f7

Jeg tar meg en liten høneblund etter jobb dagen etter jeg har kjørt til sene bortekamper og noen andre i familien får fikse middag…. 

Anonymkode: 3875b...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Dette har jeg også tenkt mye på. 15 åring her, klokken er gjerne 23-23.30 før han kommer hjem. Så må han dusje og spise. Klokken blir alltid over midnatt. Jeg må jo gå å legge meg før han er hjemme😴😴

Anonymkode: 092f7...f33

Dusjer de ikke i garderoben rett etter kamp?

Anonymkode: 1e954...ca6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13-åringen her har også kamper som starter sent. 20.15 ca en halvtimes kjøring unna, så er kl fort 22.30 før vi er hjemme. Synes det er altfor sent på hverdager, mem slik er det dessverre med ungdomsfotballen.

Anonymkode: eac0a...728

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noe herk?!

typisk norsk fenomen? Fritidsaktiviteter ftw.. at lekser, læring, og det man faktisk går på skolen for ikke blir fulgt opp er visst ikke så farlig.. 

Nei, jeg tenker at fritidsaktiviteter er fint det, men går det utover skolen så er det stopp. En annen ting er at barn og ungdom også trenger tid til å roe ned, og til og med av og til kjede seg

Anonymkode: aef95...42f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dusjer de ikke i garderoben rett etter kamp?

Anonymkode: 1e954...ca6

Knapt noen født etter 2005 dusjer andre steder enn hjemme i mine barns klubber. Dessuten får de sjelden ordentlig garderober.

Anonymkode: 3875b...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Dette har jeg også tenkt mye på. 15 åring her, klokken er gjerne 23-23.30 før han kommer hjem. Så må han dusje og spise. Klokken blir alltid over midnatt. Jeg må jo gå å legge meg før han er hjemme😴😴

Anonymkode: 092f7...f33

Jeg ville hatt mat han kunne spist i bilen så han kan gå rett i dusj og i seng når han kommer hjem. Det burde ikke ta mer enn 10 minutter.

Nå kan ikke jeg huske at jeg la meg før midnatt da jeg var 16 men vet ikke helt hva som er vanlig 😄 Men jeg gamet eller leste som regel da var ikke på trening så sent.

Det er kanskje ikke lagt opp med tanke på at noen har så lang reisevei som 2 timer. Men jeg ville iallfall forsøkt å utnyttet bilturen da og foreslått at ungdommen kan forsøke å spise og sove litt i bilen :)

Anonymkode: fad43...d6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er gjerne litt av en kabal som skal gå opp da. Det er reservasjon av bane, så skal en ha dommer - det går vel på rundgang hvem som skal være det i NFF (?), så det er ikke bare-bare. ALLE kan ikke spille kamper ved 18-19 tiden. 

Anonymkode: 6d6c4...932

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ser ikke problemet når han er så stor, går nok helt sikkert bra

Anonymkode: 98f4c...1d2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Knapt noen født etter 2005 dusjer andre steder enn hjemme i mine barns klubber. Dessuten får de sjelden ordentlig garderober.

Anonymkode: 3875b...209

Dette er ikke sant, handler om hva man har blitt vant til. Både 17 og 16åringen min dusjer på stedet hvis det er mulig. Og det gjør resten av laget også.

Anonymkode: a92b1...c33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Gutten min spiller på G16. Noen ganger har de kamp kl 20 og lang reisevei. I neste uke har de kamp kl 20 og litt over 2 timer reisevei hjem. Er ikke hjemme før ca kl 00.30. Burde ikke sånne kamper bli satt til helg? Blir lite søvn når det er skole kl 8 dagen etter. 

Anonymkode: af544...8f7

Jepp, har vært gjennom noen år med sene fotballkamper! Bor på bygda, og da blir det slik. Vi har fått til å bytte tidspunkt på en del av kampene, slått kamper sammen så det blir en helg borte med overnatting og lignende. Kan dere prøve det?

Man må være tidlig ute med dette, ellers kan laget få bot for å bytte kamper i siste liten eller noe sånt…

Anonymkode: 474eb...c4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er gjerne litt av en kabal som skal gå opp da. Det er reservasjon av bane, så skal en ha dommer - det går vel på rundgang hvem som skal være det i NFF (?), så det er ikke bare-bare. ALLE kan ikke spille kamper ved 18-19 tiden. 

Anonymkode: 6d6c4...932

Kampene går i vår krets sent for 14 års kullene og oppover slik at treningstidene til yngre lag ikke rokkes ved. Og kampene går sent om kampene omberammes.  

Anonymkode: 3875b...209

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...