AnonymBruker Skrevet 14. september #1 Del Skrevet 14. september Jeg har samboer og dine mine barn. Vi feiret konfirmasjon til sønnen min i dag og skulle ta bilder. Da svarer svigermor at hun ikke vil være med på bildene fordi hun ikke var endel av familien. Jeg ble så såret. Jeg har sett på henne som familie fra dag èn men så ser ikke hun på oss som familie? Jeg klarte å holde meg under konfirmasjonen men har egentlig grått pga dette siden gjestene dro. Vi har et supert forhold og hun har tatt meg og familien min i mot med åpne armer, men i dag såret hun. Anonymkode: db7d0...05f 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september #2 Del Skrevet 14. september Var x-familien der? Dine foreldre? Jeg tenker at det kanskje er en måte å fortelle de andre at hun ikke vil ta noens plass. Jeg kjenner ikke din svigermor, og det kan hende hun mente det på en annen måte. Men jeg hadde tolket det slik Anonymkode: 853fb...718 8 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet 14. september #3 Del Skrevet 14. september Dette ligger hos henne, ikke hos deg. Hun ville ikke «være i veien eller til bry». 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september #4 Del Skrevet 14. september Jeg sa jeg ønsket å ha alle på festen med på bildet. Vi har en veldig liten liten familie og av besteforeldre så var kun min mor og svigermor, så ingen plass var 'opptatt'. Anonymkode: db7d0...05f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet 14. september #5 Del Skrevet 14. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg sa jeg ønsket å ha alle på festen med på bildet. Vi har en veldig liten liten familie og av besteforeldre så var kun min mor og svigermor, så ingen plass var 'opptatt'. Anonymkode: db7d0...05f Det handler ikke om opptatt eller ikke. Det handler om at hun ikke synes hun passer på det bildet. Jeg kan forstå henne. Som fremtidig svigermor kunne jeg definitivt gjort samme greie, uten at det har noe som helst med hvor glad man er i svigerfamilien å gjøre. 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september #6 Del Skrevet 14. september Jeg var ikke i mine bonusbarns konfirmasjon engang. Familiebilde fra komf med meg? Nei aldri, vi har et godt forhold, men vi er ikke i slekt og jeg hører ikke til i deres slektsfotografi. Anonymkode: cfe93...d21 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september #7 Del Skrevet 14. september Man er jo endel av familien selv om man ikke har blodsbånd? Anonymkode: db7d0...05f 5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 14. september #8 Del Skrevet 14. september Hvor lenge dere har vært sammen og hva slags forhold sønnen din har til henne spiller jo inn her, men jeg ksn skjønne henne. At hun ikke synes hun hører til på din sønns konfirmasjonsbilde betyr ikke at hun ikke ser på deg som svigerdatter og setter stor pris på både deg og sønnen din. Moren min giftet seg på nytt da jeg var tenåring. Hun hadde et godt forhold til hans foreldre og var så vidt jeg veten skattet svigerdatter, men de var jo ikke en del av min familie likevel. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september #9 Del Skrevet 14. september Ts her. Vi har vært sammen i 3 år og bodde sammen i 2 år. Alle har et godt forhold siden familien er såpass liten. Derfor kommentaren overrasket og såret meg. Anonymkode: db7d0...05f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september #10 Del Skrevet 15. september Viss dere ellers har et fint forhold så tror ikke jeg hun mente det slik du tar kommentaren til deg. Det er stor forskjell på vanlige mine dine våre barn familie forhold og hvordan mann "tradisjonelt" blir regnet som familien i en slik offisielle og tradisjonell setting som konfirmasjon er. Jeg tenker at svigermor følte at det ikke var hennes plass og at det var andre medlemmer av familien som hadde den rollen i denne konfirmasjonen. Vi har en slik mine dine familie i familien og selv om vi alle har tatt imot, inkluderer og ser på alle i den delen av familien som fullverdige medlemmer av familen så er det fortsatt ikke helt naturlig at vi tar "hovedplassene" i slike formelle settinger for alle barna. Det føles feil da de også har en øvrig biologisk familie. Husk at i mine dine familier så er det en egen dynamikk og balansegang som skal fungere men det skal også føles naturlig. Kan godt hende at din svigermor ville stilt opp på bildene viss hun hadde hatt muligheten til å ha fulgt sønnen din sin utvikling fra barnehage alder. Men viss dere har vært sammen i 3 år og bodd sammen i 2 så ser jeg også at det kan føles feil for svigermor å ta den plassen. Jeg tror helt ærlig at du overtenker dette fryktelig mye og ilegges kommentaren en mye større betydning enn det svigermor mente med den. Anonymkode: 8d99b...08e 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september #11 Del Skrevet 15. september Det var et forsøk på å ta hensyn fra hennes side, ikke såre. Anonymkode: 4f642...5f8 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 15. september #12 Del Skrevet 15. september Hun gjorde det sannsynligvis for å ta hensyn til deg, ikke for å såre deg. Du kunne jo også insistert på at hun skulle være med. Kanskje hadde hun blitt rørt og glad over det? Man kommer lenger med å snilltolke enn å tenke det verste. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 15. september #13 Del Skrevet 15. september AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ts her. Vi har vært sammen i 3 år og bodde sammen i 2 år. Alle har et godt forhold siden familien er såpass liten. Derfor kommentaren overrasket og såret meg. Anonymkode: db7d0...05f Det er jo ikke veldig lenge, og innebærer at konfirmanten var relativt stor da de ble kjent - for stor til at det er naturlig og selvfølgelig å tre rett inn i en besteforeldrerolle. Hvis dere har et så godt forhold, vip vel det naturlige også være at du tolker svigermor i beste mening, ikke i verste? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september #14 Del Skrevet 15. september Min svigermor sa at jeg ikke trengte å være med på et bilde , da jeg ikke var endel av familien. Hun hadde nok litt promille, og det var en setning som ploppet ut av henne. Vi har et greit forhold i dag. Mennesker sier ting av og til uten å tenke seg om. Bare la det prelle av. Hvis forholdet ellers er ok, så ville jeg ikke brydd meg. Let it go Anonymkode: 75a1f...4f1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september #15 Del Skrevet 15. september Dette er kanskje noe man skulle snakket om på forhånd. I min stedatters konfirmasjon holdt jeg en veldig lav profil ettersom jeg syns det var viktig at far og hans familie fikk hovedroller. Anonymkode: 641d6...4ea 2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september #16 Del Skrevet 15. september Det ville da være veldig spesielt for konfirmanten at en dame han har kjent i et par år plutselig er nær familie og skal være på konfirmasjonsbildet som en slags bestemor? Anonymkode: c04f8...678 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september #17 Del Skrevet 15. september Dere har vært sammen i tre år? Svigermor er jo bare fornuftig. Anonymkode: 72d3a...267 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september #18 Del Skrevet 15. september Ts her. Dette har eskalert. Mannen min fikk en tlf fra henne i dag der han ble bedt om å ta et valg mellom henne og meg. Hun hadde sittet oppe halve natta og ønsket ikke å våkne igjen om hun sov. Vi ble selvfølgelig helt knust for vi har trodd alt har vært bra, også får vi dette i ansiktet helt ut av det blå. Hun er den vi har mest kontakt med i familien og vi har hatt det supert sammen på alle måter. Jeg ble totalt knust da jeg hørte dette og ble også beskyldt for at hun ikke følte seg som endel av familien og at jeg ikke hadde tatt henne i mot Jeg har sett på denne dama som en mamma nr 2 og er sjokkert over dette hun sa. Jeg har tatt henne i mot med åpne armer. Vi begynner å lure på om hun sliter psykisk siden dette plutselig kom som en bombe. Det henger ikke på greip. Vi hadde lyst til å reise ned til henne i dag for å prate ut men vi ble usikre siden dette er det hun tenker om oss. Hvordan skal jeg forholde meg til henne nå? Jeg trodde alt var supert åsså er det dette vi blir beskyldt for. Det er det styggeste noen har sagt til meg. Anonymkode: db7d0...05f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #19 Del Skrevet 16. september Hvorfor satt hun oppe hele natta? Mener hun at du ikke har tatt henne godt i mot? Kan hende det er noe psykisk her ja. Anonymkode: 603e2...1c3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #20 Del Skrevet 19. september Det er jo ikke hennes barnebarn så da vil hun nok ikke være på bildet, spesielt med tanke på om det skulle bli slutt. Ville vært litt flaut å være på bildet i etterkant da om man har null egentlig forbindelse med barnet. Forstår henne . Anonymkode: ff115...44f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå