Gå til innhold

Tinder-date kritiserer 24-timers regelen min

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Mindblwn skrev (15 timer siden):

Kjekt å vite. Om jeg noengang begynner å date igjen skal jeg skrive at jeg har hund i profilen min, kun for å sile ut folk som deg. 

Det er nok lurt, for da siler du også ut sånne som meg ;) Crazy dog ladies er det ingen som orker. Det har jo blitt en pandemi av single hundedamer. De er overalt, alltid. 

Anonymkode: 53f05...238

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er nok lurt, for da siler du også ut sånne som meg ;) Crazy dog ladies er det ingen som orker. Det har jo blitt en pandemi av single hundedamer. De er overalt, alltid. 

Her er det flere muligheter

1. Du har vært betatt av ei med hund, hun avslo.

2. Kvinnene du er tiltrukket har hund, du er allergisk.

3. Du er ei kattekvinne som prøver å skape en ny trend så du får fred.

(Er en kattekvinne selv, så fordømmer ikke katten, men hunde hatet er jo synd)

4. Du har skjønnt at kvinner ikke bryr seg om å bli stemplet som ensomme kattekvinner og prøver å skape noe nytt fordi du føler du må såre kvinner på en eller annen måte.

5. Du vil ha litt oppmerksomhet og her får du det.

6. Du sliter med dating og mange har hund, det er det.

Hva er årsaken?

Anonymkode: 1518b...e76

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Respektløse menn er det bare å droppe umiddelbart, at han begynner å krangle på disse tingene heller enn å ta hensyn viser at han rett og slett ikke er noe å ha. Det finnes utrolig mange menn der ute, ikke kast bort tiden din på tapere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (På 15.9.2024 den 13.17):

Vil nå si at det er mer rart å forvente at et menneske du ikke kjenner skikkelig skal hoppe bare fordi du føler deg akutt ensom ( eller kåt). Selvfølgelig bør man ha såpass respekt at man aksepterer slike regler som ts har satt så tidlig i en relasjon. 

Når man kjenner hverandre godt er det mer ok å komme med en forespørsel som trosser slike regler, fordi man da er tryggere på hverandre, og lettere kan både svare at det ikke passer og kanskje føle at det går greit om man er opplagt og har lyst. 

Å begynne å utfordre den andres uttalte grenser FØR man overhodet har møttes er rødt flagg. Da skitt- tester man, og er respektløs. 

Det er jo helt greit. Problemet er når det blir på kanten til autistisk, altså at hun ikke engang tillater seg å møtes etter 23 timer selv om hun har lyst, for da bryter hun jo Regelen.

Anonymkode: 2ba29...75a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4. Du har skjønnt at kvinner ikke bryr seg om å bli stemplet som ensomme kattekvinner og prøver å skape noe nytt fordi du føler du må såre kvinner på en eller annen måte.

Hva er årsaken?

Nr. 5 og takk :) 

Nei når sant skal sies har jeg kjæreste med hund og liker det. Den hunden er en hund og blir behandlet deretter. Det jeg sliter med er alle disse damene som behandler hundene sine som barn, og har et slags kjærlighetsforhold til dem i tillegg til å belaste omgivelsene sine med dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er jo helt greit. Problemet er når det blir på kanten til autistisk, altså at hun ikke engang tillater seg å møtes etter 23 timer selv om hun har lyst, for da bryter hun jo Regelen.

Anonymkode: 2ba29...75a

Tviler på at det er tilfellet, men hun og denne mannen har ikke møtt hverandre ennå, og kjenner hverandre ikke ennå, så utrolig snålt (og direkte negativt og skummelt) at han ikke klarer å respektere at en avtale må skje døgnet i forkant, og ikke bare plutselig fordi han kjeder seg/føler seg ensom/er kåt. Dette er trossalt ikke hans beste kamerat eller noen han kjenner godt allerede. 

Ikke kan man heller forvente at noen man kjenner godt kan slenge seg rundt og komme til deg når du plutselig føler for det. Andre folk har også et liv og planer, eller kan være sliten. Det bør være enten krise eller ønsket av begge dersom noen slenger seg på slikt. En krise er det ikke ukjente folk fra Tinder man bør kontakte angående. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mindblwn skrev (20 timer siden):

Kjekt å vite. Om jeg noengang begynner å date igjen skal jeg skrive at jeg har hund i profilen min, kun for å sile ut folk som deg. 

Lurt. Hund er et kjempeminus for mange. 

Anonymkode: 51054...e5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er årsaken?

Det er faktisk mulig å bare mislike hund. Av alle planetens dyr er hund blant de verste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke tenke på å droppe han, for han kommer til å droppe deg fordi du er så sær! 

Anonymkode: 1491a...154

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.9.2024 den 18.14):

Få deg et bedre kvinnesyn.

La meg forklare.. vi har en hjerne din potetstappe. 30 var ikke skummelt å bli, uavhengig om det skremmer bort menn å være det eller ikke, ingen bør ønske å dele livet med noen som ikke vil være glad i dem som en normal oppegående person. 

Legg merke til hva jeg faktisk skrev.

Alltid gå på date offentlig, uansett, alltid start der. Det er romantisk og det er trygt, og det holder liv i byene våre.

Ut over det, hold reglene for deg selv! Ingen som orker å høre på selvopptatte kvinner som snakker om reglene sine; og ja, det er noe de som oftest utvikler etter å ha passert 30 år. For min del, rødt flagg og jeg finner meg en moden oppegående dame som respekterer meg på samme måte som jeg respekterer henne. Ingen av oss skal holde på å snakke om hverandres regler, som implisitt forklarer den andre som en potensiell trussel. Slike damer vil jeg ikke ha i livet mitt. Enkelt og greit.

Anonymkode: 75552...da3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville vært litt betenkt her. Virker som han tester deg, for å se om du er villig til å bryte grensene dine for ham. Han vet at du vill møtes offentlig første gang, han vet at du trenger tid. Men.. Han ber deg likevel ut på kort varsel, og så foreslår han filmkveld i stedet (bare går ut ifra at han tenker hjemme hos deg eller han).

At noen synes du er vanskelig her synes jeg er rart. Du har sagt hva du trenger, og han vil ikke respektere dette.

Anonymkode: 460a1...786

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.9.2024 den 22.33):

Jeg trenger litt perspektiv her, da jeg kommer fra usunne og voldelige forhold og noen ganger lurer på om jeg setter for strenge krav.

Jeg er en kvinne på 30 år som har matchet med en fyr på 32 på Tinder, og vi har snakket en stund over tekst og telefon. Jeg nevnte tidlig at jeg liker å møtes offentlig, og at jeg trenger 24 timers varsel, eller i det minste en invitasjon dagen før, slik at jeg kan planlegge dagen min, antrekket, hundestell osv.

Han har ikke spurt meg ut på en ordentlig date ennå, og i dag spurte han meg om å komme over med veldig kort varsel. Jeg sa nei, fordi jeg synes det er for risikabelt. Han svarte med å spørre om vi kunne se en film sammen i dag i stedet. Jeg svarte at jeg gjerne ville se en film med ham i morgen. Deretter begynte han å kritisere min 24-timers regel og sa at jeg gjør det vanskeligere enn det trenger å være.

Jeg ble opprørt og la på telefonen, fordi jeg følte jeg måtte forklare meg selv gang på gang.

Er jeg overfølsom? Er jeg for rigid med kravene mine?

Anonymkode: e88b6...121

Nei, du må finne en som matcher deg, respekterer dine grenser og synes sånne småting ikke gjør noe..

Selv har jeg også en slik regel, og mer til. 

Anonymkode: f9508...e78

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.9.2024 den 22.33):

Jeg trenger litt perspektiv her, da jeg kommer fra usunne og voldelige forhold og noen ganger lurer på om jeg setter for strenge krav.

Jeg er en kvinne på 30 år som har matchet med en fyr på 32 på Tinder, og vi har snakket en stund over tekst og telefon. Jeg nevnte tidlig at jeg liker å møtes offentlig, og at jeg trenger 24 timers varsel, eller i det minste en invitasjon dagen før, slik at jeg kan planlegge dagen min, antrekket, hundestell osv.

Han har ikke spurt meg ut på en ordentlig date ennå, og i dag spurte han meg om å komme over med veldig kort varsel. Jeg sa nei, fordi jeg synes det er for risikabelt. Han svarte med å spørre om vi kunne se en film sammen i dag i stedet. Jeg svarte at jeg gjerne ville se en film med ham i morgen. Deretter begynte han å kritisere min 24-timers regel og sa at jeg gjør det vanskeligere enn det trenger å være.

Jeg ble opprørt og la på telefonen, fordi jeg følte jeg måtte forklare meg selv gang på gang.

Er jeg overfølsom? Er jeg for rigid med kravene mine?

Anonymkode: e88b6...121

Nei. Eventuelt møte et offentlig sted først. 

Anonymkode: c79c2...8af

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Lurt. Hund er et kjempeminus for mange. 

Tror hundehatere er ett minus for mange flere. Vinn vinn

Anonymkode: 2d442...b31

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg merke til hva jeg faktisk skrev.

Alltid gå på date offentlig, uansett, alltid start der. Det er romantisk og det er trygt, og det holder liv i byene våre.

Ut over det, hold reglene for deg selv! Ingen som orker å høre på selvopptatte kvinner som snakker om reglene sine; og ja, det er noe de som oftest utvikler etter å ha passert 30 år. For min del, rødt flagg og jeg finner meg en moden oppegående dame som respekterer meg på samme måte som jeg respekterer henne. Ingen av oss skal holde på å snakke om hverandres regler, som implisitt forklarer den andre som en potensiell trussel. Slike damer vil jeg ikke ha i livet mitt. Enkelt og greit.

Anonymkode: 75552...da3

Nei du vil vel bare ha damer som legger seg flate og følger ordre...omtrent som en hund! Ironisk nok

Anonymkode: 2d442...b31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk mulig å bare mislike hund. Av alle planetens dyr er hund blant de verste.

Det går også an å la andre leve livet sitt uten å være obsessed på at hundeeiere skal leve single liv. 

Er du veldig redd hund?

Jeg er livredd edderkopper så selvsagt er det vanskelig for meg når venner eller dater har disse. Har avsluttet vennskap over tarantella. Men jeg går ikke rundt å sier tarantella menn er evig single, samtidig så er det kanskje ikke så utbredt at det vil bli et like stort problem som det det er for deg som missliker hunder.

Er ikke noe glad i hund jeg heller, men respekterer at de lever. Hva får deg til å bli så bitter på da hunde kvinner, ikke hunde eiere? Det er jo det elemententet også, at det ikke er noe universalt, men skal bli noe sexist. Også med tanke på alle som har hun og partner, og alle singel menn med hund. Det samme ser vi med katt, menn med katt, ingen bryr seg. Par med katt, hvem sier noe? Kvinne med katt, tragisk, symbolet på håpløshet og evig tapt kjærlighetsliv. Hva er dette hatet mot kvinner?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han lytter og respekterer deg ikke nå, og kommer sikkert ikke til å gjøre det i fremtiden heller. Glem han 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det går også an å la andre leve livet sitt uten å være obsessed på at hundeeiere skal leve single liv. 

Er du veldig redd hund?

Jeg er livredd edderkopper så selvsagt er det vanskelig for meg når venner eller dater har disse. Har avsluttet vennskap over tarantella. Men jeg går ikke rundt å sier tarantella menn er evig single, samtidig så er det kanskje ikke så utbredt at det vil bli et like stort problem som det det er for deg som missliker hunder.

Er ikke noe glad i hund jeg heller, men respekterer at de lever. Hva får deg til å bli så bitter på da hunde kvinner, ikke hunde eiere? Det er jo det elemententet også, at det ikke er noe universalt, men skal bli noe sexist. Også med tanke på alle som har hun og partner, og alle singel menn med hund. Det samme ser vi med katt, menn med katt, ingen bryr seg. Par med katt, hvem sier noe? Kvinne med katt, tragisk, symbolet på håpløshet og evig tapt kjærlighetsliv. Hva er dette hatet mot kvinner?

Det er nok langt langt færre single menn med hund enn det er single damer med hund ;). Katter er selvstendige idivider som ikke krever konstant oppmerksomhet fra eieren sin, og klynker og maser konstant om den ikke får det. De færreste katteeiere behandler kattene sine som barn og "familiemedlemmer".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er nok langt langt færre single menn med hund enn det er single damer med hund ;). Katter er selvstendige idivider som ikke krever konstant oppmerksomhet fra eieren sin, og klynker og maser konstant om den ikke får det. De færreste katteeiere behandler kattene sine som barn og "familiemedlemmer".

Du forstår ikke gleden dagen vår voksne katt lot partneren min holde henne som en baby, har det på film å alt. 
Du er bare sexistisk. Å er det en ting single menn har, er det faktisk hund. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...