Gå til innhold

Tinder-date kritiserer 24-timers regelen min


AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Jeg synes rasjonalet bak den regelen er rimelig. Litt rart å være veldig rigid på det. Personlig hadde jeg hatt litt problemer en som ikke kan være litt spontan. 

Han respekterer ikke grensene dine. Om han ikke liker det du sier så får han bare klikke "next" og finne en om passer ham.. 

Du må føle deg respektert og være komfortabel i datingen. Ellers er det ingen vits. 

M48

Anonymkode: 39fc5...d6b

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Noe av det mest irriterende i verden er kvinner som har passert 30 og begynner å snakke om reglene sine. Det er første steg på veien mot å bli barnløs kattekvinne. La meg forklare:

- Det er selvopptatt, vi har alle 'regler', men vi trenger ikke å kommunisere dem ut som 'våre' regler.

- 24 timer er rigid, i stedet for å snakke om dette som en regel og gi det timetall, kan du si, som for de fleste av oss, at du ofte lager planer en dag eller to i forveien, hvis det klaffer veldig godt, så kan du gjøre unntak, men generelt, er det fint om vi avtaler en dag eller to i forveien. (kanskje du liker å fylle opp kalenderen din?)

Forøvrig, hvis dere skal se film, og du vil møtes offentlig, så må dere på kino. Det er romantisk og fint, bar-besøk etterpå og overnatting hos en av dere hvis det er aktuelt når kvelden nærmer seg slutten. Synes det er ganske sløvt å invitere en tidlig date hjem for å se på film i sofaen hjemme.

Dette er også en god holdning om du vil være barnløs kattekvinne. Fordømme folk og generalisere menn, uten å kjenne dem, avvise noen du kan falle for, pga regler, røde flagg i hytt og pine, etc. 

Anonymkode: 75552...da3

Det er så rart å se folk true andre, med livet jeg godt kunne tenkt meg. Glad i katter, har ikke lyst på barn. 

Men nei, kan si med en gang at du aldri vil lykkes med at kvinner over 30 ikke skal få ha grensene sine lengre

Du tenker det fordi du anser oss for uatraktive til å si nei, det er det dette begrunnes på og det burde egentlig sikkert deg et singelt liv. Få deg et bedre kvinnesyn.

La meg forklare.. vi har en hjerne din potetstappe. 30 var ikke skummelt å bli, uavhengig om det skremmer bort menn å være det eller ikke, ingen bør ønske å dele livet med noen som ikke vil være glad i dem som en normal oppegående person. 

Anonymkode: 1518b...e76

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater å være spontan. 

Men har jo selvinnsikt nok til å svare "det ble litt kort varsel, men kan vi ikke ta en kaffe på xx i morgen ettermiddag?". Ikke "jeg har en 24 timers regel da jeg må planlegge antrekket mitt" 

Anonymkode: ebf38...c0f

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok ikke giddet date noen som har en fast regel om at alt må avtales minst en dag før.

At det ikke alltid passer med kort varsel er noe helt annet. Men en fast regel minst en dags varsel? Det blir for rigid for meg.

Hvor mye stell trenger hunden for at du skal kunne gå på en date?

Anonymkode: 1c4af...34e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.9.2024 den 8.55):

Noe av det mest irriterende i verden er kvinner som har passert 30 og begynner å snakke om reglene sine. Det er første steg på veien mot å bli barnløs kattekvinne. La meg forklare:

- Det er selvopptatt, vi har alle 'regler', men vi trenger ikke å kommunisere dem ut som 'våre' regler.

- 24 timer er rigid, i stedet for å snakke om dette som en regel og gi det timetall, kan du si, som for de fleste av oss, at du ofte lager planer en dag eller to i forveien, hvis det klaffer veldig godt, så kan du gjøre unntak, men generelt, er det fint om vi avtaler en dag eller to i forveien. (kanskje du liker å fylle opp kalenderen din?)

Forøvrig, hvis dere skal se film, og du vil møtes offentlig, så må dere på kino. Det er romantisk og fint, bar-besøk etterpå og overnatting hos en av dere hvis det er aktuelt når kvelden nærmer seg slutten. Synes det er ganske sløvt å invitere en tidlig date hjem for å se på film i sofaen hjemme.

Dette er også en god holdning om du vil være barnløs kattekvinne. Fordømme folk og generalisere menn, uten å kjenne dem, avvise noen du kan falle for, pga regler, røde flagg i hytt og pine, etc. 

Anonymkode: 75552...da3

Nå for tiden er det snarere barnløse hundekvinner det går tre hundre på dusinet av 😆 - og de har gjerne  to-tre stykker også  :hund:

Anonymkode: 53f05...238

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 15.9.2024 den 8.55):

Noe av det mest irriterende i verden er kvinner som har passert 30 og begynner å snakke om reglene sine. Det er første steg på veien mot å bli barnløs kattekvinne. La meg forklare:

- Det er selvopptatt, vi har alle 'regler', men vi trenger ikke å kommunisere dem ut som 'våre' regler.

- 24 timer er rigid, i stedet for å snakke om dette som en regel og gi det timetall, kan du si, som for de fleste av oss, at du ofte lager planer en dag eller to i forveien, hvis det klaffer veldig godt, så kan du gjøre unntak, men generelt, er det fint om vi avtaler en dag eller to i forveien. (kanskje du liker å fylle opp kalenderen din?)

Forøvrig, hvis dere skal se film, og du vil møtes offentlig, så må dere på kino. Det er romantisk og fint, bar-besøk etterpå og overnatting hos en av dere hvis det er aktuelt når kvelden nærmer seg slutten. Synes det er ganske sløvt å invitere en tidlig date hjem for å se på film i sofaen hjemme.

Dette er også en god holdning om du vil være barnløs kattekvinne. Fordømme folk og generalisere menn, uten å kjenne dem, avvise noen du kan falle for, pga regler, røde flagg i hytt og pine, etc. 

Anonymkode: 75552...da3

Jeg gjentar, hundekvinne...barnløs hundekvinne. Disse snåle damene har hunder nå, ikke katter.

Anonymkode: 53f05...238

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han prøver garantert å presse alle han snakker med på Tinder, fordi han trenger bare at 1 gir etter for presset. Desto flere lodd (kvinner) han skraper desto bedre sjanse har han for å treffe en som ikke er god på grensesetting som han kan manipulere i potensielt åresvis.

Anonymkode: 9cf50...22f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Nå for tiden er det snarere barnløse hundekvinner det går tre hundre på dusinet av 😆 - og de har gjerne  to-tre stykker også  :hund:

Anonymkode: 53f05...238

Hvorfor bestandig dyrene våre? 

Anonymkode: 1518b...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innafor å ønske litt planlegging i forkant syntes jeg da, men så er jeg ganske opptatt også som regel (mann her). 

Anonymkode: f5283...b4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dame med rigide regler som attpåtil ikke har fått fiksa traumene sine bør han jo uansett droppe. Hunden var spikeren i kista.

Dere passer nok ikke sammen.

Anonymkode: 51054...e5f

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle må ha de reglene de ønsker. Noen vil gå videre pga denne manglende spontaniteten, andre vil ikke bry seg. Så får du også leve med at andre ønsker mer spontanitet i hverdagen. 

Anonymkode: 43ae6...a27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.9.2024 den 22.33):

Jeg trenger litt perspektiv her, da jeg kommer fra usunne og voldelige forhold og noen ganger lurer på om jeg setter for strenge krav.

Jeg er en kvinne på 30 år som har matchet med en fyr på 32 på Tinder, og vi har snakket en stund over tekst og telefon. Jeg nevnte tidlig at jeg liker å møtes offentlig, og at jeg trenger 24 timers varsel, eller i det minste en invitasjon dagen før, slik at jeg kan planlegge dagen min, antrekket, hundestell osv.

Han har ikke spurt meg ut på en ordentlig date ennå, og i dag spurte han meg om å komme over med veldig kort varsel. Jeg sa nei, fordi jeg synes det er for risikabelt. Han svarte med å spørre om vi kunne se en film sammen i dag i stedet. Jeg svarte at jeg gjerne ville se en film med ham i morgen. Deretter begynte han å kritisere min 24-timers regel og sa at jeg gjør det vanskeligere enn det trenger å være.

Jeg ble opprørt og la på telefonen, fordi jeg følte jeg måtte forklare meg selv gang på gang.

Er jeg overfølsom? Er jeg for rigid med kravene mine?

Anonymkode: e88b6...121

Beklager, men dette gir ikke mening for meg. Hva har det med saken å gjøre at du har erfaring med voldelige og usunne forhold? Det at du trenger MINST 24 timer på å planlegge antrekk og kle på deg og annet dilldall ser jeg ikke at er et behov som kommer pga traumer. Hvis du er redd for impulsivitet fra mannens side gir det han neppe mindre muligheter til å utøve vold med god tid til å planlegge eventuelle overgrep. Hva med å sette en normal og sunn standard med å ikke møtes hjemme hos før du du er bedre kjent med mannen og blir mere trygg? At du opplever forhold som usunne gir deg ikke rett til å sette urimelige krav for ettertiden uten at det finnes noen som helst fornuft bak kravet du setter. Er det bare for å hindre at han tar styring og kontroll i noe som helst at du setter slike urimelige krav? Har du eventuelt andre krav en date eller partner vil anse som urimelige? Hvis han vil se en film vil du da umiddelbart stå fast på at dere skal se en annen film for at du ikke skal oppleve at noen tar valg for deg og at det blir usunt? Mulig du oppfatter mine spørsmål som frekke, men jeg forsøker bare å forstå hva dette kan dreie seg om. Umiddelbart må jeg si at du høres svært rigid og fastlåst ut og at dette kan medføre at andre kan oppleve et forhold med deg som usunt for sin egen del. Her må du enten fire på kravene og tenke grundig gjennom hva og hvorfor ting er som det er. Mulig du kan trenge hjelp av en psykolog for å sortere følelser. Godt mulig du også bare trenger din tid til å planlegge antrekk og andre forberedelser, men da må du slutte å skylde på traumer. For min del ville jeg synes du bare er rigid og vanskelig om du ikke kan fokusere på hva som skal til for å trygge slik at et mønster kan endres. Og med begrunnelsene du oppgir her synes ting ganske fastlåst, dessverre. Tenker daten din revurderer mye ift om han skal gidde å møte deg i det hele tatt. Det høres svært belastende å skulle ta så mye hensyn allerede før dere har møttes. Har du tenkt noe på hva dette gjør for hans del ift trygghet og forutsigbarhet i relasjonen? 

Arrester meg gjerne om jeg har misset på viktige poenger her. Godt mulig jeg bare trenger en oppklaring.

Anonymkode: ddce4...cfd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt sært. Du må gjerne ha regler, men ikke presenter dem som regler. Da egger du jo på deg folk samtidig som du fremstår som irriterende. Dessuten, ikke si dirkete at du ikke vil møtes offentlig..  du kan pent foreslå park eller vinbar, og si dette er din perfekte første date, uten å nevne noe mer. Dere begge virker som dårlig match. 

Filmdate hjemme: Her bør du dømme selv om han er en type å være skeptisk til eller ikke. 

Har masse god erfaring med pizzadate hjemme, har bare sittet å snakket med fyrene og endt opp med fine lange dateforhold. Men så vurderer jeg jo typen først, og jobben og omgangskretsen hans. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har erfaring med vold noe å gjøre med at du trenger 24timers varsel for å fikse klær og hundepass? 

Anonymkode: 828b7...d15

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (På 14.9.2024 den 23.49):

Hvorvidt du har litt sære regler eller ikke er egentlig ikke så relevant. Du er i din fulle rett til å sette de grensene som er riktige for deg, og at det er så vanskelig for ham å respektere dem er et dårlig tegn.

Dette!!!

Hans første røde flagg er å be deg hjem på film når du har vært helt tydelig på at du vil treffes offentlig sted først. Deretter et nytt rødt flagg ved at han ber deg komme på kort varsel (bootycall?) når du har vært tydelig om at du ønsker å planlegge i forkant.

Det føles som om han bevisst ønsker å trø over grensene dine. Ikke møt denne fyren, han er IKKE seriøs eller sunn for deg!

Anonymkode: 13c10...568

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette!!!

Hans første røde flagg er å be deg hjem på film når du har vært helt tydelig på at du vil treffes offentlig sted først. Deretter et nytt rødt flagg ved at han ber deg komme på kort varsel (bootycall?) når du har vært tydelig om at du ønsker å planlegge i forkant.

Det føles som om han bevisst ønsker å trø over grensene dine. Ikke møt denne fyren, han er IKKE seriøs eller sunn for deg!

Anonymkode: 13c10...568

Helt enig. Ikke gidd å dra hjem til en fyr du aldri har møtt før på første date, han forsøker jo bare å få deg til sengs uten å ha løftet en finger eller lagt noe energi eller planlegging i daten.

Uansett om du ikke hadde forklart han dine prinsipper i forhold til å date synes jeg det er spesielt å invitere en date hjem til seg selv første gang man møtes, og HVERTFALL å mase og bli sur når man får nei.

Å dra hjem til en vilt fremmed på den måten er ikke en risiko noen burde ta, verken menn eller kvinner. 
 

Min idelle første date er kaffe, man merker veldig kjapt om tonen er der eller ikke, og maktbalansen er nøytral.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meowmere skrev (På 15.9.2024 den 1.35):

Kanskje han ser etter noen som er mer spontan

Da kan han si det da og gå til neste. Ikke prøve å mase på TS om å endre sine grenser for hans fordel. Godt mulig hun blir spontan når de blir bedre kjent, men om det ikke er bra nok for han så kan han la henne i fred i stedet for å kritisere HENNES valg

Anonymkode: 2d442...b31

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han tester om du respekterer deg selv, og er irritert fordi du har normale grenser.
Du skal ikke danse etter andres pipe, eller rykke ut på spontandate, som om du var en takeway service.
Allerede ut fra det du skriver her, ville jeg ha droppa denne fyren, som syns at andres liv og grenser er noe brysomt og kritikkverdig.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

En dame med rigide regler som attpåtil ikke har fått fiksa traumene sine bør han jo uansett droppe. Hunden var spikeren i kista.

Dere passer nok ikke sammen.

Anonymkode: 51054...e5f

Kjekt å vite. Om jeg noengang begynner å date igjen skal jeg skrive at jeg har hund i profilen min, kun for å sile ut folk som deg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...