Gå til innhold

Bør han gi lyd fra seg når han er på fest?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 14.9.2024 den 22.24):

Jo sant det. Men forrige gang han var på fest, sendte jeg nattamelding. Den ble åpna etter et par timer uten at jeg fikk svar. Vet han var full da. Men synes ikke det var ok. Gadd ikke være den masete kjæresten som skulle ta opp en sånn ting heller.ts

Anonymkode: fdf42...91a

Det er ikke det å ta opp at han må svare på nattameldinger og holde kontakten selv om han er på fest som er masete, det er det at du forventer at han skal gjøre det som gjør det til mas. 

Jeg synes det er en kjempegod egenskap om folk klarer legge fra seg telefonen på fest å være tilstede i det virkelige liv... 

AnonymBruker skrev (På 14.9.2024 den 22.49):

Er ikke snakk om å rapportere og ikke hele tiden. Å sende en snap iløpet av en 6 timers-periode er vel ikke helt uoppnåelig? Ts

Anonymkode: fdf42...91a

Det er ikke uoppnåelig nei, men andre veien: det er fullt mulig overleve uten å motta snap i løpet av noen få timer der man vet at avsender er opptatt... 

Anonymkode: cb10d...13d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 14.9.2024 den 22.24):

Jo sant det. Men forrige gang han var på fest, sendte jeg nattamelding. Den ble åpna etter et par timer uten at jeg fikk svar. Vet han var full da. Men synes ikke det var ok. Gadd ikke være den masete kjæresten som skulle ta opp en sånn ting heller.ts

Anonymkode: fdf42...91a

Hvis du mistrives med sånn ordning, la være å date mennesker som går på fylla. Jeg har en avholds mann, og trives godt med det. Da slipper jeg å lure på hvor han er, om han ligger avstumpet i en grøft, i senga til en annen dame eller på glattcella etter å ha gjort noe idiotisk i fylla. Voksne menn som går på dritafylla er turn off.

Anonymkode: ae206...7f8

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotemor skrev (På 14.9.2024 den 23.49):

Det er helt tåpelig.Han er jo opptatt. Når jeg nå også fikk med meg at dete er voksne er jeg letter sjokkert Iver den barnslige usikkerheten din. Du burde snakke om det, ordentlig.

Folk som går på fylla, er ikke voksne. Sånn er det bare.

Anonymkode: ae206...7f8

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er hyggelig at jeg ikke hører fra han når han er ute med venner, det betyr jo at han koser seg med de. Han er veldig sjelden ute alene, så jeg vil at han skal utnytte det når han først går ut. Veldig kjedelig for venner også om han må tekste meg i løpet av kvelden. Han var på spillkveld hos en kompis i helga, og selvom jeg kjedet meg alene, ble jeg nesten litt skuffa da han spurte om jeg kunne hente han 22:30 - det er jo alt for tidlig! Samme om han hadde vært på fest, jeg vil at han skal kose seg såpass at han "glemmer" meg litt.

Vi har vært kjærester i underkant av et år, og det har vært sånn hele veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellah skrev (3 timer siden):

Jeg synes det er hyggelig at jeg ikke hører fra han når han er ute med venner, det betyr jo at han koser seg med de. Han er veldig sjelden ute alene, så jeg vil at han skal utnytte det når han først går ut. Veldig kjedelig for venner også om han må tekste meg i løpet av kvelden. Han var på spillkveld hos en kompis i helga, og selvom jeg kjedet meg alene, ble jeg nesten litt skuffa da han spurte om jeg kunne hente han 22:30 - det er jo alt for tidlig! Samme om han hadde vært på fest, jeg vil at han skal kose seg såpass at han "glemmer" meg litt.

Vi har vært kjærester i underkant av et år, og det har vært sånn hele veien.

Veldig synd for deg at du har en såpass ferske kjæreste som ikke kan bruke tre sekunder på å sende deg en melding i løpet av kvelden. Han snapper og melder garantert med en haug andre ... 

Anonymkode: 94326...7fd

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi holder kontakten uansett hva vi skal når vi er fra hverandre. Sitter ikke limt på mobilen, viser hensyn til omgivelsene, men et par snapper når en av oss er ute blir det, ja. Ofte henter vi hverandre så den som er ute gir en og annen oppdatering ang planlagt tidspunkt for det og det (om man beveger seg til et annet sted, feks), og forteller hva som skjer om det har skjedd noe morsomt. Sånn har det vært siden den dagen vi var ferske 🙂

Anonymkode: cac0f...1d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Veldig synd for deg at du har en såpass ferske kjæreste som ikke kan bruke tre sekunder på å sende deg en melding i løpet av kvelden. Han snapper og melder garantert med en haug andre ... 

Anonymkode: 94326...7fd

Veldig synd for deg at du kun har vært borte i menn som ikke kan stoles på. 

Han er i sin fulle rett til å tekste og snappe hvem han vil, akkurat når han ønsker det. Om han velger å gjøre det de få gangene han er med sine kompiser alene (denne gjengen drar med damene sine på det aller meste) er det jo litt trist. Jeg velger å stole på kjæresten min.

Endret av Ellah
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Veldig synd for deg at du har en såpass ferske kjæreste som ikke kan bruke tre sekunder på å sende deg en melding i løpet av kvelden. Han snapper og melder garantert med en haug andre ... 

Anonymkode: 94326...7fd

Ikke alle sitter å snapper og melder med andre når de er på fest, noen legger bort telefonen og konsentrere seg om selskapet. 

Anonymkode: cb10d...13d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.9.2024 den 22.24):

Jo sant det. Men forrige gang han var på fest, sendte jeg nattamelding. Den ble åpna etter et par timer uten at jeg fikk svar. Vet han var full da. Men synes ikke det var ok. Gadd ikke være den masete kjæresten som skulle ta opp en sånn ting heller.ts

Anonymkode: fdf42...91a

Tenker du framstår som den masete/kontrollerende kjæresten uansett om du forventer å få oppdatering når han er ute å koser seg å du driver å sender meldinger. Han har ikke meldeplikt ovenfor deg. La han kose seg ute. Har du ikke tillit til han kan dere like godt slå opp nå. 

Anonymkode: 4b0f5...979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig å gi livstegn fra seg i løpet av kvelden, ja, men jeg hadde ikke forventet mange oppdateringer eller lignende. Eksen til mannen var sånn som krevde at mannen sendte henne melding hver 20 (!) minutt, noe som er helt vilt (hun er ekstremt kontrollerende, skal sies). Uansett, da vi ble sammen måtte jeg si eksplisitt til ham at han måtte roe ned tekstingen og kose seg med kameratene sine i stedet for å bruke tiden på å tekste meg. 

Tenker jo en mellomting er fint. Det er hyggelig å få en melding om "jeg koser meg", og det å skulle rapportere hele tiden. Jeg setter pris på at mannen gir beskjed om at han lever, har det fint og f.eks har kommet seg trygt hjem. Men, jeg forventer virkelig ikke rapportering.

Endret av SPOCA
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og samboeren er trygge på hverandre. Og vi er tilstede for de vi er med om vi er på noe sosialt. Det verste vi begge vet er venner som snakker mer med kjæresten hjemme enn oss som sitter rundt samme bord. Da kunne de heller vært hjemme med kjæresten og sendt meldinger til oss.

Jeg sitter ikke hjemme og teller meldinger fra han, og fantaserer om brudd og salg av hus om jeg ikke har hørt noe fra han siden kl 14.

Hender vi sender en snap, eller en melding på do. Ellers så gir jeg gjerne en lyd om jeg skal gå alene fra A til B. Overnatter jeg et annet sted, så sender jeg som regel en nattamelding. Men kan også hende jeg sovner før jeg rekker det. Da ser han uansett på snapkartet at jeg er fremme på f.eks hotellrommet. Og han tror ikke at jeg har bartenderen med på rommet bare fordi jeg ikke sa natta.

Anonymkode: 1c075...897

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.9.2024 den 22.24):

Jo sant det. Men forrige gang han var på fest, sendte jeg nattamelding. Den ble åpna etter et par timer uten at jeg fikk svar. Vet han var full da. Men synes ikke det var ok. Gadd ikke være den masete kjæresten som skulle ta opp en sånn ting heller.ts

Anonymkode: fdf42...91a

Det første jeg tenker er at det høres ut som du er  kontrollfrik og ekstremt usikker. Jeg hadde fått noia om jeg skulle vært sammen med en person som blir "sur" fordi man ikke fikk svar på en nattamelding. Jeg hadde rett og slett blitt lei etter 3 dager og tror mine venner hadde lurt på hvilken tåpe jeg hadde blitt sammen med.

Anonymkode: 69317...0cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Det første jeg tenker er at det høres ut som du er  kontrollfrik og ekstremt usikker. Jeg hadde fått noia om jeg skulle vært sammen med en person som blir "sur" fordi man ikke fikk svar på en nattamelding. Jeg hadde rett og slett blitt lei etter 3 dager og tror mine venner hadde lurt på hvilken tåpe jeg hadde blitt sammen med.

Anonymkode: 69317...0cc

Virkelig? Er det ikke naturlig å svare på en nattamelding?

Det tar 1 sekund å skrive "natta 😘"

Anonymkode: 91e39...08d

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner at mannen og jeg nesten er unik🙈😂

Vi sender en og annen mld, noen ganger hender det at vi ringer også(😱), når vi er ute/på fest. 

Så for vår del er det normalt og begge hadde reagert om den som var ute ikke ga livstegn fra seg. Det handler ikke om at vi ikke har tillit til hverandre, det handler heller ikke om å kontrollere, det handler bare om at vi tenker på hverandre. 

Vi kommuniserer også gjennom dagen når vi er på jobb, en og annen melding og noen ganger ringer vi. For oss så er det dette som er riktig og slik har det vært siden vi ble sammen for 10+ år siden.

Anonymkode: 94f8c...eb6

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest alle svarene, og det er imponerende hvor mye dritt og nedsnakking dere klarer å produsere👏👏 Hender det at dere blir flau i ettertid, om dere leser deres egne svar på nytt? Jeg satser på det, for det er mye flaut og pinlig å lese her i tråden.

Anonymkode: 94f8c...eb6

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nå har jeg lest alle svarene, og det er imponerende hvor mye dritt og nedsnakking dere klarer å produsere👏👏 Hender det at dere blir flau i ettertid, om dere leser deres egne svar på nytt? Jeg satser på det, for det er mye flaut og pinlig å lese her i tråden.

Anonymkode: 94f8c...eb6

Helt enig.

Til og med en helt uskyldig tråd som dette blir spammet ned av sure og tverre folk som tydelig bare er ute etter å lage kvalme. Skjønner godt at TS forsvant og ikke har skrevet mer i tråden.

Det må kunne gå an å være uenig med noen uten å komme med sånn drittslenging. Hva godt kommer ut av det? Det som skjer er at mange vegrer seg mot å opprette en tråd, for de vet at da kommer mobbegjengen fra barneskolen på banen med en gang. Latterlige folk.

Mitt svar til TS: Jeg forventer ikke at partner skal ta kontakt om han er ute på noe, men jeg hadde syntes det var rart om han ikke svarte dersom jeg forsøkte å få kontakt med ham. Nå har jeg heldigvis aldri vært sammen med noen som har brukt å drikke seg drita full på fest, så da har jeg i hvert fall visst at han hadde kontroll på hva han holdt på med. Men, du kan aldri vite hva de finner på selv hvor mange meldinger du får, om han vil det, kan han lure deg likevel.

Skjønner godt at du kjenner deg usikker på en du knapt kjenner, men du får bare se hvor forholdet fører hen, og det teller jo også hvor ofte han har behov for å feste uten deg.

Anonymkode: 9d14a...80e

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nå har jeg lest alle svarene, og det er imponerende hvor mye dritt og nedsnakking dere klarer å produsere👏👏 Hender det at dere blir flau i ettertid, om dere leser deres egne svar på nytt? Jeg satser på det, for det er mye flaut og pinlig å lese her i tråden.

Anonymkode: 94f8c...eb6

Er det det? Eller er det bare kritiske svar? Skal vi «trøste» og oppmuntre en voksen dame med sånt tull, mener du?

Ekstreme valideringsbehov må man ta ansvar for selv. Og man må tåle svar når man spør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotemor skrev (6 minutter siden):

Er det det? Eller er det bare kritiske svar? Skal vi «trøste» og oppmuntre en voksen dame med sånt tull, mener du?

Ekstreme valideringsbehov må man ta ansvar for selv. Og man må tåle svar når man spør.

Du burde ikke uttale deg Rotemor. Vi vet alle hvordan du har holdt på. 

Anonymkode: 94326...7fd

  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotemor skrev (2 timer siden):

Er det det? Eller er det bare kritiske svar? Skal vi «trøste» og oppmuntre en voksen dame med sånt tull, mener du?

Ekstreme valideringsbehov må man ta ansvar for selv. Og man må tåle svar når man spør.

Ekstreme valideringsbehov? Vi leser ts totalt ulikt og jeg er ikke enig med deg. Du har vært veldig tydelig om hva du syns, og slik jeg leser det, så vrir du på det ts skriver, og utifra din egen tolkning sabler du henne ned. Det er forskjellige måter å formidle noe på, og man trenger ikke å være "kritisk" på den måten der, men jeg regner med at når du svarer slik, så gir det deg en merkelig god følelse?

Anonymkode: 94f8c...eb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Virkelig? Er det ikke naturlig å svare på en nattamelding?

Det tar 1 sekund å skrive "natta 😘"

Anonymkode: 91e39...08d

Naturlig eller ikke naturlig? Hva er svaret her da, mener du? Det varierer om jeg svarer eller ikke, men man kan ikke bli "sur" eller fornærmet om man ikke får svar. Det gjorde jeg riktignok når jeg var 15-16 år, men i voksen alder så synes jeg det er hyggeligere å høre at hen ikke fikk svart på meldingen fordi hen hadde det gøy og ikke så på telefonen. 

Anonymkode: 69317...0cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...