Gå til innhold

Dama til kompisen min "hater" meg.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har en kompis som jeg har hatt i mange år. Vi har også en av-og-på historie i forhold til å være et par, men det har stort sett vært vennskap og litt sex nå og da. Vi er i tjueårene begge to. 
For noen måneder siden fikk han seg dame og alt var veldig bra. Hun virket ikke sjalu, men når hun fikk greie på historien så begynte hun å trekke kompisen min lengre unna meg. Hun virket rett og slett kontrollerende. 
På en fest vi var på når de hadde nettopp blitt sammen så sa jeg at hun måtte passe godt på han og at jeg ønsket de alt godt, men at jeg kom til å være der med en gang for han om det ble slutt. 
Vi har hatt jevnlig kontakt ca. hver dag, selv om han ikke "får lov". For en stund siden sendte han melding om at det ikke "ble noe på han" fordi hun hadde mensen, og jeg svarte med en spøk at han fikk komme til meg da, om det ble for ille.  Dette var selvfølgelig en spøk, men dama hans oppdaget dette og ble fryktelig sjalu. 

Han skulle hjelpe meg å flytte inn i ny leilighet og komme på innflytningsfest, men nå i kveld fikk jeg melding om at han ikke får lov til å komme. Jeg synes dette er trist selvfølgelig for jeg hadde gledet meg til å se han igjen. 

Hva skal jeg gjøre for at dama hans skal bli mindre sjalu? Hun kan jo liksom ikke nekte han å ha kontakt med meg heller.  Er hun virkelig å så usikker på seg selv at hun nekter han å ha kontakt med meg?😭

Anonymkode: 23200...ed6

Jeg har alltid vært "en av gutta" og har mange kompiser. Ingen av kjærestene til kompisene har noen gang vært sjalu på meg. Hvorfor ikke? Fordi forholdet mitt til disse kompisene ALLTID har vært kun vennskapelig. Jeg flørter ikke med eller ligger med vennene mine. Og jeg tuller heller ikke med seksuelle ting, i hvert fall ikke med noen som er i et forhold.

Du høres utrolig respektløs ut. Og jo, du kommer sikkert til å miste han kompisen. Han har funnet seg en ordentlig dame, og behøver ikke kaste bort mer tid på en fjolle som deg.

Anonymkode: 8eacf...e5e

• Liker 4
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har jo sagt til kjæresten hans at hun må passe godt på han og at du vil alltid være der for han.  Dette er veldig spesielt å si til en ny kjæreste av en kompis. Skjønner godt at hun ikke liker deg, hadde ikke jeg gjort heller.

• Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ja, hun tolket det jo feil da, så derfor beklaget jeg. 

Hun tolket ikke feil.

Du og han handlet feil - men det beklager du ikke!

Anonymkode: 08ce9...c7d

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cafflatte skrev (1 minutt siden):

Du har jo sagt til kjæresten hans at hun må passe godt på han og at du vil alltid være der for han.  Dette er veldig spesielt å si til en ny kjæreste av en kompis. Skjønner godt at hun ikke liker deg, hadde ikke jeg gjort heller.

Det har jeg sagt til typene til venninnene mine også. at de må ta vare på venninnene mine. Er det så veldig spesielt å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg tåler da det jeg. Har jo sagt mange ganger at jeg har ønsket de alt godt sammen. :)

Hvorfor skal hun bry seg om hva du sier? Du er jo veldig tydelig ikke til å stole på. Ingen som er å stole på gjør og sier ting som deg:

- tilbyr sex - på tull eller ikke - hvis han ikke får det hjemme

- sier at du kommer rett tilbake til han om fet blir slutt mellom han pg dama

- sier at dama overreagerer ("om" hun tolket det feil) på et tilbud om sex fra deg i stedet for å legge seg flat og si at du må nok holde deg unna han for å bryte med dumme gamle vaner 

- påstår at du kunne tatt han fra andre damer hvis du ville

Du liker bare å ha kontroll over han. Sånne som deg har de fleste endre møtt, og du er ikke spesiell på noen som helst måte - de fleste kunne tilbudt sex til folk med damer og ødelagt noen forhold på den måten, men de gjør det ikke fordi de skjønner hvordan det ser ut for en utenforstående og har empati. Det dama ser er at du har null respekt, ikke har empati, er umoden.... og så forventer du at hun stoler på deg basert på dette? Jises.... null selvinnsikt.

Endret av katties
  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det har jeg sagt til typene til venninnene mine også. at de må ta vare på venninnene mine. Er det så veldig spesielt å si?

Hadde noen  av venninne til mannen min sagt dette hadde jeg reagert for det er litt rart. Hvorfor si dette? 

Endret av cafflatte
Feil
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Er litt spesielt ja - kan mistolkes hva du føler for typen.

Endret av katties
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Og som jeg har sagt - Det var en spøk. Og den har jeg beklaget. 

Du har egentlig ikke det. Dessuten fortsetter du kontakt med ham bak hennes rygg. OG det at du sier at du kunne fått ham når som helst om du ville - det er en holdning du ikke greier å skjule, uansett hvor mye du forsøker å skjule det. Dermed blir ingenting du sier i dette troverdig - fordi du ikke er troverdig. Det er jo heller ikke han, dessverre for hennes del.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

katties skrev (2 minutter siden):

Er ganske spesielt ja - kan mistolkes hva du føler for typen.

Ja, det er klart, hvis man ønsker å tolke det feil så kan jo alt man sier bli feil, uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Nå var nok ikke dette for å utlevere henne, "alle" damer i vår alder har jo mensen så det er vel ikke noe overraskelse eller å skjemmes over. Dessuten sa han det med et glimt i øyet på en spøkefull måte. Det samme sa han til meg når vi holdt på, at han måtte vel få seg noe andre steder hvis jeg hadde mensen. Kan ikke si at jeg gjorde noe annet enn å le det bort uten å lage noe støy av det. Jeg ønsker jo det beste for han, men om hun er så sjalu så blir hun vel det om han får seg en annen jentevenn også da, så det er jo litt rart å skal "herske" over typen sin på den måten. 

Det er noe veldig forstyrrende med denne tråden. Du sier du har beklagd deg, mens alt tyder på at du egentlig ikke ga en oppriktig unnskyldning. Istedenfor å se på egen atferd skylder du på henne og mener hun er "sjalu". Hun er ikke sjalu, hun reagerer helt normalt 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg tåler da det jeg. Har jo sagt mange ganger at jeg har ønsket de alt godt sammen. :)

Nope, nope, nope. Du ønsker han alt vel HVIS han ikke dropper deg. Du ønsker han heller ikke alt vel hvis du ikke lengre klarer å kontrollere han. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

katties skrev (5 minutter siden):

Hvorfor skal hun bry seg om hva du sier? Du er jo veldig tydelig ikke til å stole på. Ingen som er å stole på gjør og sier ting som deg:

- tilbyr sex - på tull eller ikke - hvis han ikke får det hjemme

- sier at du kommer rett tilbake til han om fet blir slutt mellom han pg dama

- sier at dama overreagerer ("om" hun tolket det feil) på et tilbud om sex fra deg i stedet for å legge seg flat og si at du må nok holde deg unna han for å bryte med dumme gamle vaner 

- påstår at du kunne tatt han fra andre damer hvis du ville

Du liker bare å ha kontroll over han. Sånne som deg har de fleste endre møtt, og du er ikke spesiell på noen som helst måte - de fleste kunne tilbudt sex til folk med damer og ødelagt noen forhold på den måten, men de gjør det ikke fordi de skjønner hvordan det ser ut for en utenforstående og har empati. Det dama ser er at du har null respekt, ikke har empati, er umoden.... og så forventer du at hun stoler på deg basert på dette? Jises.... null selvinnsikt.

Det var da svært da. Jeg ha da aldri sagt eller tror at jeg er spesiell på noen som helst måte, det er tydeligvis din mistolking. 
Poenget mitt var at om jeg ØNSKET å bli sammen med han så hadde jeg gjort det for lenge siden, ergo er det ikke noe poeng for meg å prøve å gjøre det. Jeg har ønsket de alt godt jeg og håper de blir lykkelige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, det er klart, hvis man ønsker å tolke det feil så kan jo alt man sier bli feil, uansett. 

Gode venner, Ts, de ønsker å oppføre seg på en måte som ikke kan misforstås av en god venns nye partner.

Gode venner råder sin venn til å ha åpen kontakt med dem og ikke skrive ting som kan misforstås av ny partner.

Gode venner lar ikke en god venn gå bak sin partners rygg.

Gode venner sender ikke seksualiserte meldinger til en venn som er i et forhold.

Gode venner sender ikke meldig og ber en venn komme og ha sex med seg når vennen er i et forhold.

Du derimot, du velger å gjøre å være pådriver til alt dette.

Du er ikke en gang i nærheten av å forstå hva et godt vennskap er. Du er ingen god venn!

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

katties skrev (Akkurat nå):

Nope, nope, nope. Du ønsker han alt vel HVIS han ikke dropper deg. Du ønsker han heller ikke alt vel hvis du ikke lengre klarer å kontrollere han. 

Her tat du helt feil. For jeg har sagt til han at hvis han ønsker og mener at det er best for han at han ikke har kontakt med meg, så kan han kutte den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det var da svært da. Jeg ha da aldri sagt eller tror at jeg er spesiell på noen som helst måte, det er tydeligvis din mistolking. 
Poenget mitt var at om jeg ØNSKET å bli sammen med han så hadde jeg gjort det for lenge siden, ergo er det ikke noe poeng for meg å prøve å gjøre det. Jeg har ønsket de alt godt jeg og håper de blir lykkelige

Hadde du virkelig ment det, så hadde du kutta kontakten og latt de være i fred, uansett om han ønsker kontakt.

Endret av Enni
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget mitt var at om jeg ØNSKET å bli sammen med han så hadde jeg gjort det for lenge siden, ergo er det ikke noe poeng for meg å prøve å gjøre det. Jeg har ønsket de alt godt jeg og håper de blir lykkelige. 

Du skrev noe helt annet tidligere.

Om du virkelig ønsket de alt godt og håpte de blir lykkelige, da hadde du ALDRI hatt kontakt med ham bak hennes rygg, og du hadde ALDRI sendt meldingen som oppfordret ham til å komme og ha sex med deg.

Du er en råtten venn, og i tillegg er du falsk. Hjelper ikke at du sier en ting når du viser i handling at du ikke mener det du sier.

Hun har avslørt deg, og det er det du ikke takler.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Enni skrev (Akkurat nå):

Hadde du virkelig ment det, så hadde du kutta kontakten og latt de være i fred, uansett om han ønsker kontakt.

Det er jo ikke jeg som har problemer med at vi har kontakt. Hadde det vært et problem for meg så hadde jeg jo kuttet kontakten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

De fleste forstår godt at når noen får seg kjæreste så er det sosialt akseptable å holde seg laaaaangt unna kommentarer om hvor fantastisk fyr han er til de stoler på at du faktisk mener det som du sier, uten noe bakenforliggende. Sånne "sukkersøte" "han er så fin fyr, du kommer til å elske han - han har jo så god jobb, og er den snilleste fyren som finnes" SKRIKER "her er det ugler i mosen".

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skrev noe helt annet tidligere.

Om du virkelig ønsket de alt godt og håpte de blir lykkelige, da hadde du ALDRI hatt kontakt med ham bak hennes rygg, og du hadde ALDRI sendt meldingen som oppfordret ham til å komme og ha sex med deg.

Du er en råtten venn, og i tillegg er du falsk. Hjelper ikke at du sier en ting når du viser i handling at du ikke mener det du sier.

Hun har avslørt deg, og det er det du ikke takler.

Kanskje du skal snu på det - Når han ønsker å ha kontakt med meg så er vel ikke jeg den som skal snu ryggen til en venn, er det?  Hva mener du med at hun har avslørt meg... at vi er gode venner har hun jo vist hele tiden. Det er ingenting som er avslørt her, meg bekjent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det du sier er at du mener han liker deg, og at det er kun DEG det går på at dere ikke er sammen. Og derfor mener du den nye dama hans skal stole på deg? 🤣 

Ellers trenger du ikke eksplisitt si at du tror du er spesiell, men du utrykker det likevel veldig sterkt ved å si at du kunne ta han fra dama om du ville. 

Endret av katties
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...