Gå til innhold

Dama til kompisen min "hater" meg.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du kommer med rene personangrep. Jeg har jo ikke gjort noe bortsett fra den spøken som jeg beklaget flere ganger. Jeg har ingen interesse av å ødelegge forholdet, det har jeg jo sagt. Om vi ligger sammen OM det blir slutt er jo helt uinteressant. Men jeg har ikke sagt at jeg håper det blir slutt, jeg håper de blir lykkelige og det er han med henne. Men hun kan jo ikke tvinge han til å ikke ha kontakt med barndomsvennen sin.

Anonymkode: 23200...ed6

Om du virkelig mente dette så hadde du kuttet kontakten med ham - for å respektere at ditt og hans forhold (med å ha vært av og på i flere år + at dere har hatt sex av og på også når dere ikke har vært sammen) faktisk ikke er mulig å fortsette så lenge dere begge to er så umodne.

Hvis du og han hadde vært modne så hadde dere unnlatt å ha en kontakt som var truende for hans forhold. Han oppfører seg som en drittsekk fordi han går bak ryggen på dama. Du oppfører deg som en drittsekk som ikke respekterer forholdet deres og skriver slikt til ham som du vet ingen normalt modne og oppegående voksne skriver til en venn som er i et forhold. DU velger å fortsette den seksuelle tonen med ham. At du skylder på at det er "spøk" endrer ingenting - DU velger å minne ham om at du og han har hatt mye sex, og du velger å rote med hans hode.

Du har enten følelser for ham fremdeles, eller du er ekstremt umoden og like ekstremt egoistisk... eller du troller. Det er, for å være helt ærlig, veldig vanskelig å tro at en voksen person i begynnelsen av 20-årene er så umoden som det du viser i tråden.

Du og han er ikke bare barndomsvenner, venner var dere i barndommen. Som tenåringer og unge voksne har dere vært kjærester og/eller elskere i flere år. Da kan dere bare glemme "barndomsvenner"-stempelet, for det er fullstendig utdatert og overkjørt av sexen dere har hatt etter det. Dere to er ekskjærester og ekselskere - og DU sliter tydeligvis med å gi slipp på ham.

Jeg håper at hans dame innser hvor usunt ditt og hans forhold er og at hun kommer seg unna ham, for du og han kommer til å ødelegge det forholdet han er i, og den som vil lide mest er dama hans som er uskyldig oppi det hele.

Skam deg!

Anonymkode: 08ce9...c7d

  • Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du kommer med rene personangrep. Jeg har jo ikke gjort noe bortsett fra den spøken som jeg beklaget flere ganger. Jeg har ingen interesse av å ødelegge forholdet, det har jeg jo sagt. Om vi ligger sammen OM det blir slutt er jo helt uinteressant. Men jeg har ikke sagt at jeg håper det blir slutt, jeg håper de blir lykkelige og det er han med henne. Men hun kan jo ikke tvinge han til å ikke ha kontakt med barndomsvennen sin.

Anonymkode: 23200...ed6

Prøv å snu situasjon her frøken.. Prøv å sett deg inn i hennes sko.. At "venninnen", ex pulevennen til DIN kjæreste hadde sagt noe sånt, skrevet noe sånt, og i tillegg skrevet at han kunne kommet til henne for sex slik du gjorde. Og etterpå prøvd å unnskylde det med at det var en dårlig spøk!  Bare prøv én gang og se det fra utsiden og ikke fra ditt ståsted..  ingen med sunn fornuft, selvrespekt, litt logisk tankegang ville trodd på det eller akseptert det. 

Det er helt på jordet å holde på slik du gjør. Ikke et eneste svar her inne støtter din oppførsel! Det burde si sitt! 

Han vil aldri bli langvarig lykkelig med noen så lenge du holder på som du gjør og holder fast på deres relasjon som du gjør. 

Vri på det som du vil - DU er 100% problemet her, ikke dama hans. 

Anonymkode: 42b91...74c

  • Liker 4
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er ikke å være usikker på seg selv å reagere på dette, det handler om at han setter seg i en situasjon hvor noe galt kan skje, og han oppfører seg respektløst mot kjæresten. Å være god «venn» med en man tidligere har vært sammen med/ gjort ting med er respektløst mot kjæresten. Det vil være en flørtetone, og det er kjæresten som skal være den kvinnelige bestevennen nå. Skal man være venner og møtes sende meldinger daglig med alle man har vært sammen med, når man har kjæreste?

Anonymkode: c4de6...3ae

Det er (noen ganger) mulig å være bare venn med en eks. Men det forutsetter at begge to i det tidligere forholdet er 100 % helt ferdige med hverandre og ikke har hatt noen som helst flørtende tone seg imellom, rett og slett ikke tenner på hverandre mer. Helst bør begge to også være etablert i nye, gode forhold selv, og det er åpenhet om kontakt.

Ts og ekselskeren lyver til hans dame, har kontakt bak hennes rygg, sender seksuelle meldinger seg imellom. 

Jeg håper hans dame kjenner igjen dette og innser at det forholdet er helt uten fremtid så lenge både Ts og han er så umodne, lyver, og tydeligvis fremdeles opprettholder en seksuell tone og dermed tiltrekning mellom seg. Den nye dama bør ikke investere mye følelser eller tid i det forholdet, for sin egen del, for hun vil bli såret. For det legger både Ts og kjæresten opp til :(

Anonymkode: 08ce9...c7d

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er (noen ganger) mulig å være bare venn med en eks. Men det forutsetter at begge to i det tidligere forholdet er 100 % helt ferdige med hverandre og ikke har hatt noen som helst flørtende tone seg imellom, rett og slett ikke tenner på hverandre mer. Helst bør begge to også være etablert i nye, gode forhold selv, og det er åpenhet om kontakt.

Ts og ekselskeren lyver til hans dame, har kontakt bak hennes rygg, sender seksuelle meldinger seg imellom. 

Jeg håper hans dame kjenner igjen dette og innser at det forholdet er helt uten fremtid så lenge både Ts og han er så umodne, lyver, og tydeligvis fremdeles opprettholder en seksuell tone og dermed tiltrekning mellom seg. Den nye dama bør ikke investere mye følelser eller tid i det forholdet, for sin egen del, for hun vil bli såret. For det legger både Ts og kjæresten opp til :(

Anonymkode: 08ce9...c7d

Det var bare den ene gangen den meldingen hun misforsto, ellers er det ingen "seksuell" tone mellom oss. 

Anonymkode: 23200...ed6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Dersom han ikke vil kutte kontakten med meg, så kan vel ikke hun tvinge han til det. Det blir å pålegge kjæresten sin å forandre sin personlighet for å tekke den andre parten i forholdet.

Anonymkode: 23200...ed6

Nei, men det er jaggu ikke sikkert hun holder ut lenge med en mann som ikke bryr seg om følelsene hennes og en en crazy pulevenn som lusker i bakgrunnen og er slem og skadefro.  Hun kan ikke nekte han noe som helst, men hun har valget om hun ønsker være med som ikke er noe å samle på 

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laraa skrev (Akkurat nå):

Nei, men det er jaggu ikke sikkert hun holder ut lenge med en mann som ikke bryr seg om følelsene hennes og en en crazy pulevenn som lusker i bakgrunnen og er slem og skadefro.  Hun kan ikke nekte han noe som helst, men hun har valget om hun ønsker være med som ikke er noe å samle på 

Nå synes jeg du skriver om noe du ikke vet noe om. Kameraten min er verdens beste gutt og hun er veldig heldig som har fått han. Han er snill og god, har en god jobb og ønsker alle sammen det aller beste. Også for dama han har, men han har nok problemer med å ikke ha kontakt med meg som han har delt "alt" med oppgjennom oppvekst og ungdomsår. Det er vel ikke så rart det heller vel? Jeg har jo sagt at han kan kutte kontakt med meg om han ønsker, men det vil han jo ikke. 

Anonymkode: 23200...ed6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Laraa skrev (12 minutter siden):

Nei, men det er jaggu ikke sikkert hun holder ut lenge med en mann som ikke bryr seg om følelsene hennes og en en crazy pulevenn som lusker i bakgrunnen og er slem og skadefro.  Hun kan ikke nekte han noe som helst, men hun har valget om hun ønsker være med som ikke er noe å samle på 

Jeg er ikke crazy om jeg ønsker å beholde en barndomsvenn selv om han har dame, syne jeg. 

Anonymkode: 23200...ed6

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Kameraten min er verdens beste gutt og hun er veldig heldig som har fått han. Han er snill og god, har en god jobb og ønsker alle sammen det aller beste.

Også for dama han har, men han har nok problemer med å ikke ha kontakt med meg som han har delt "alt" med oppgjennom oppvekst og ungdomsår. Det er vel ikke så rart det heller vel? Jeg har jo sagt at han kan kutte kontakt med meg om han ønsker, men det vil han jo ikke. 

Anonymkode: 23200...ed6

Han ønsker alle det beste... men du ønsker ikke ham det beste, tydeligvis. Hadde du gjort det hadde du nektet å ha kontakt med ham bak hennes rydd og du hadde ALDRI sendt meldingen hvor du oppfordret ham til å komme og ha sex med deg.

Og når han skriver til deg at det ikke blir noe sex på ham fordi dama har mensen, da utleverer han ikke bare henne, men også hans og hennes privatliv og intimliv. Det gjør faktisk ikke "verdens beste gutt" - og i hvert fall ikke en voksen mann. Ingen mann som er snill og god gjør slikt mot dama han ønsker å dele livet med!

Anonymkode: 08ce9...c7d

  • Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han ønsker alle det beste... men du ønsker ikke ham det beste, tydeligvis. Hadde du gjort det hadde du nektet å ha kontakt med ham bak hennes rydd og du hadde ALDRI sendt meldingen hvor du oppfordret ham til å komme og ha sex med deg.

Og når han skriver til deg at det ikke blir noe sex på ham fordi dama har mensen, da utleverer han ikke bare henne, men også hans og hennes privatliv og intimliv. Det gjør faktisk ikke "verdens beste gutt" - og i hvert fall ikke en voksen mann. Ingen mann som er snill og god gjør slikt mot dama han ønsker å dele livet med!

Anonymkode: 08ce9...c7d

Nå var nok ikke dette for å utlevere henne, "alle" damer i vår alder har jo mensen så det er vel ikke noe overraskelse eller å skjemmes over. Dessuten sa han det med et glimt i øyet på en spøkefull måte. Det samme sa han til meg når vi holdt på, at han måtte vel få seg noe andre steder hvis jeg hadde mensen. Kan ikke si at jeg gjorde noe annet enn å le det bort uten å lage noe støy av det. Jeg ønsker jo det beste for han, men om hun er så sjalu så blir hun vel det om han får seg en annen jentevenn også da, så det er jo litt rart å skal "herske" over typen sin på den måten. 

Anonymkode: 23200...ed6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Ja, det var jo det da... en uskyldig spøk. Jeg beklaget det også om hun tolket det feil. 

Anonymkode: 23200...ed6

Beklaget OM, HUN tolket det feil??? Det er ikke noe "tolket feil" her - hun tolket det helt riktig at du går over grensa for hva som er greit. Du legger jo an på kjæresten hennes! Hva slags følelser du har for han mens du gjør dette kan ikke hun vite noe om, og samme det - respektløst er det uansett!

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Nå synes jeg du skriver om noe du ikke vet noe om. Kameraten min er verdens beste gutt og hun er veldig heldig som har fått han. Han er snill og god, har en god jobb og ønsker alle sammen det aller beste. Også for dama han har, men han har nok problemer med å ikke ha kontakt med meg som han har delt "alt" med oppgjennom oppvekst og ungdomsår. Det er vel ikke så rart det heller vel? Jeg har jo sagt at han kan kutte kontakt med meg om han ønsker, men det vil han jo ikke. 

Anonymkode: 23200...ed6

Det er ikke hyggelig av ham å skrive til deg om deres privatliv (at det ikke blir noe på ham fordi hun har mensen). Og hvis du ønsker å være venn med ham så insisterer du på det, du sier ikke at han kan kutte deg hvis han vil. Hvilke venner synes det er ok å bli kuttet? Alt dette gjøres liksom bakvendt, for det er ikke greit for deg å bli kuttet, egentlig. Hlres mer ut som du du er fornøyd med at han vil snakke med deg bak ryggen hennes. Pg hadde HAN hatt ryggrad, så hadde jo han satt foten ned og sagt at dere skulle forbli venner til sin kjæreste. Istedet velger han å snike rundt. Det er ikke snilt Venner er ærlige med hverandre. Hvis du ønsker å beholde vennskapet, så er det det du sier, og så oppfører du deg ordentlig. Og hvis han ønsker å beholde vennskapet, så sier han det til henne at sånn er det. Men dere skaper bare kaos ved å være uærlige begge to. Du overfor ham, og han overfor kjæresten sin.

Anonymkode: 7b26a...d5d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke til å stole på. Men om du

begynner å se andre, uten å stille degselv som midpunkt å klandre andre for å reagere på din selvvalgte dårlige oppførsel, så kunne du sikkert blitt tatt bedre imot. 

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Ja, det var jo det da... en uskyldig spøk. Jeg beklaget det også om hun tolket det feil. 

Anonymkode: 23200...ed6

Du er ei fremmed dame kjæresten hennes har ligget med før, ingen orker å legge mye insatts eller risikere å bry seg nok om noen i din posisjon, til å finne ut at det var en spøk. Det var en kjedelig og hensynsløs spøk tatt rett ut fra pick me'ens håndbok. Hvem skal orke, når mange faktisk er ute etter andre folk sine kjærester også bare fordi de absolutt ikke takler å miste oppmerksomheten. Du er så opptatt av at hun skal være sjalu, og for lite opptatt av hvor desperat du er. 

Det er mange venner for deg i verden, dette vennskapet har desverre møtt sin ende. 

Anonymkode: 78a3e...37c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå var nok ikke dette for å utlevere henne, "alle" damer i vår alder har jo mensen så det er vel ikke noe overraskelse eller å skjemmes over. Dessuten sa han det med et glimt i øyet på en spøkefull måte. Det samme sa han til meg når vi holdt på, at han måtte vel få seg noe andre steder hvis jeg hadde mensen. Kan ikke si at jeg gjorde noe annet enn å le det bort uten å lage noe støy av det. Jeg ønsker jo det beste for han, men om hun er så sjalu så blir hun vel det om han får seg en annen jentevenn også da, så det er jo litt rart å skal "herske" over typen sin på den måten. 

Anonymkode: 23200...ed6

En fyr som sier det er jo umoden. Det er ikke noe morsom spøk  det er bare teit. Hadde for øvrig ikke blitt sjalu på en sånn kommentar, hadde bare syntes jeg hadde en teit kjæreste. Turn off.

Anonymkode: 7b26a...d5d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Nå synes jeg du skriver om noe du ikke vet noe om. Kameraten min er verdens beste gutt og hun er veldig heldig som har fått han. Han er snill og god, har en god jobb og ønsker alle sammen det aller beste. Også for dama han har, men han har nok problemer med å ikke ha kontakt med meg som han har delt "alt" med oppgjennom oppvekst og ungdomsår. Det er vel ikke så rart det heller vel? Jeg har jo sagt at han kan kutte kontakt med meg om han ønsker, men det vil han jo ikke. 

Anonymkode: 23200...ed6

"Verdens beste gutt" ville aldri akseptert slik oppførsel ovenfor en kjæreste. Ham er kanskje "verdens beste" i dine øyne, men ingen her er enig. Verken når det gjelder han eller deg. 

Bare legg det dødt.. Du er problemet på alle områder her, ikke dama hans.  Og se til å voks opp og skjerp deg! Slutt å vær en skam for kvinner..  

 

Anonymkode: 42b91...74c

  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Dersom han ikke vil kutte kontakten med meg, så kan vel ikke hun tvinge han til det. Det blir å pålegge kjæresten sin å forandre sin personlighet for å tekke den andre parten i forholdet.

Anonymkode: 23200...ed6

Selvfølgelig kan hun sette grenser for hva som er greit for henne, og nei, hun er ikke en kontrollerende kjæreste hvis hun synes det du gjør er å prøve deg på kjæresten hennes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du er ikke til å stole på. Men om du

begynner å se andre, uten å stille degselv som midpunkt å klandre andre for å reagere på din selvvalgte dårlige oppførsel, så kunne du sikkert blitt tatt bedre imot. 

Du er ei fremmed dame kjæresten hennes har ligget med før, ingen orker å legge mye insatts eller risikere å bry seg nok om noen i din posisjon, til å finne ut at det var en spøk. Det var en kjedelig og hensynsløs spøk tatt rett ut fra pick me'ens håndbok. Hvem skal orke, når mange faktisk er ute etter andre folk sine kjærester også bare fordi de absolutt ikke takler å miste oppmerksomheten. Du er så opptatt av at hun skal være sjalu, og for lite opptatt av hvor desperat du er. 

Det er mange venner for deg i verden, dette vennskapet har desverre møtt sin ende. 

Anonymkode: 78a3e...37c

Dette har ikke noe med min oppmerksomhet å gjøre, jeg gjør jo ingenting for å få oppmerksomhet - Så her bommer du stort. 

Anonymkode: 23200...ed6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har en kompis som jeg har hatt i mange år. Vi har også en av-og-på historie i forhold til å være et par, men det har stort sett vært vennskap og litt sex nå og da. Vi er i tjueårene begge to. 
For noen måneder siden fikk han seg dame og alt var veldig bra. Hun virket ikke sjalu, men når hun fikk greie på historien så begynte hun å trekke kompisen min lengre unna meg. Hun virket rett og slett kontrollerende. 
På en fest vi var på når de hadde nettopp blitt sammen så sa jeg at hun måtte passe godt på han og at jeg ønsket de alt godt, men at jeg kom til å være der med en gang for han om det ble slutt. 
Vi har hatt jevnlig kontakt ca. hver dag, selv om han ikke "får lov". For en stund siden sendte han melding om at det ikke "ble noe på han" fordi hun hadde mensen, og jeg svarte med en spøk at han fikk komme til meg da, om det ble for ille.  Dette var selvfølgelig en spøk, men dama hans oppdaget dette og ble fryktelig sjalu. 

Han skulle hjelpe meg å flytte inn i ny leilighet og komme på innflytningsfest, men nå i kveld fikk jeg melding om at han ikke får lov til å komme. Jeg synes dette er trist selvfølgelig for jeg hadde gledet meg til å se han igjen. 

Hva skal jeg gjøre for at dama hans skal bli mindre sjalu? Hun kan jo liksom ikke nekte han å ha kontakt med meg heller.  Er hun virkelig å så usikker på seg selv at hun nekter han å ha kontakt med meg?😭

Anonymkode: 23200...ed6

Altsa : en kompis som klager til en veninne om manglende sex , å du på spøk svarer han kan  komme til deg. Å dere syns det er rart dama blir usikker ?? 

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

katties skrev (1 minutt siden):

Selvfølgelig kan hun sette grenser for hva som er greit for henne, og nei, hun er ikke en kontrollerende kjæreste hvis hun synes det du gjør er å prøve deg på kjæresten hennes.

Jeg prøver meg ikke på kjæresten hennes. Hadde jeg gjort det hadde jeg kunnet tatt han når som helst. Og det har jeg ikke gjort. Det er forskjell på å være venner og prøve å "ta kjæresten" til noen. 

Anonymkode: 23200...ed6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NiceOrNothing skrev (Akkurat nå):

Altsa : en kompis som klager til en veninne om manglende sex , å du på spøk svarer han kan  komme til deg. Å dere syns det er rart dama blir usikker ?? 

Jeg sa jo beklager for  det da, og at det var gammel vane. Jeg sa også at det ikke lå mer bak det. 

Anonymkode: 23200...ed6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...