AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #1 Del Skrevet 14. september 2024 Noen her som studerer/bruker tarotkort for hobby? Ser jo innimellom folk her som enten leser for andre eller som ber andre om å lese, men finnes det folk her som leser tarot for seg selv? Jeg har drevet med tarot i en del år. Kjøpte meg en tarotstokk da jeg var ung og lekte spåkone med andre. Fant frem stokken igjen for 3-4 år siden, men har siden bare lest for meg selv. Leste vel en 10-15 bøker, og ble vel litt hekta. Så roet interessen seg litt, men fortsatt synes jeg det å sette seg ned med kortstokken, trekke et kort og skrive litt om det i en journal er veldig avslappende og fint. Trekker ett kort av gangen og får nesten alltid noen nye tanker eller innfallsvinkler hver gang jeg får et kort. Anonymkode: 71b97...10f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #2 Del Skrevet 14. september 2024 Har du lyst å prøve tarotkortene på meg i kveld? Anonymkode: d3ff9...698 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #3 Del Skrevet 14. september 2024 Drev med tarot i 12 år eller noe, litt på og av, før jeg la kort for noen andre enn meg selv. Prøvde meg her inne og da opplevde jeg veldig sterke klarsyn (eller mer som følelser og at jeg bare visste ting), når jeg tolka kortene. Det var veldig sterkt, men jeg ble så sliten av det at jeg ikke har orka å gjøre det så mye mer. Jeg gjør det iblant, både her og andre forum, men mest er det bare for meg selv at jeg holder på med dem. Det beste med tarot er at man alltid lærer og blir bedre. Det er så enormt rikt liksom. Elsker kortene mine og at jeg har lagt ned så mye tid og krefter på det opp igjennom, for det er virkelig en stor hjelp i livet mitt. Anonymkode: ea39a...b81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #4 Del Skrevet 14. september 2024 Hvorfor ikke? Det er jo like magisk som tryllekunstneren på sirkus og like nyttig, nesten, som å samle på frimerker. En hobby er jo bare for å fylle fritid og trenger ikke gi mening for noen. Anonymkode: 4de0e...445 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #5 Del Skrevet 14. september 2024 Bruker ikke tarot, men orakelkort. Blir veldig sliten av det så gjør det sjelden. Men hender det er et nyttig verktøy også for egen del om jeg lurer på noe spesifikt ja 😊 Anonymkode: 25615...b2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #6 Del Skrevet 16. september 2024 Ja for meg er det en hobby. Anonymkode: ac034...ac8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #7 Del Skrevet 18. september 2024 Takk for svar, alle! Morsomt å høre at det er flere som driver på med taort. AnonymBruker skrev (På 14.9.2024 den 22.45): Bruker ikke tarot, men orakelkort. Blir veldig sliten av det så gjør det sjelden. Men hender det er et nyttig verktøy også for egen del om jeg lurer på noe spesifikt ja 😊 Anonymkode: 25615...b2b Skjønner! Jeg blir veldig avslappet av å drive med tarot, men merker at det ikke er alltid at jeg er i humør til det. Hvis jeg er for rastløs eller utålmodig så får jeg ikke noe ut av å gjøre det der og da. AnonymBruker skrev (På 14.9.2024 den 22.43): Hvorfor ikke? Det er jo like magisk som tryllekunstneren på sirkus og like nyttig, nesten, som å samle på frimerker. En hobby er jo bare for å fylle fritid og trenger ikke gi mening for noen. Anonymkode: 4de0e...445 Haha, sant. For meg er det mest for å ha noe rolig å pusle med som ikke er å se på TV, og litt mer aktivt enn å bare lese bok da jeg skriver dagbok om kortene mine. Kan vel kanskje si at tarot er et verktøy for å skrive, sånn sett. Jeg klarer ikke å sette meg ned for å sette ord på dagens følelser, men hvis jeg skriver med utgangspunkt i et kort så kommer det mye mer. AnonymBruker skrev (På 14.9.2024 den 22.37): Drev med tarot i 12 år eller noe, litt på og av, før jeg la kort for noen andre enn meg selv. Prøvde meg her inne og da opplevde jeg veldig sterke klarsyn (eller mer som følelser og at jeg bare visste ting), når jeg tolka kortene. Det var veldig sterkt, men jeg ble så sliten av det at jeg ikke har orka å gjøre det så mye mer. Jeg gjør det iblant, både her og andre forum, men mest er det bare for meg selv at jeg holder på med dem. Det beste med tarot er at man alltid lærer og blir bedre. Det er så enormt rikt liksom. Elsker kortene mine og at jeg har lagt ned så mye tid og krefter på det opp igjennom, for det er virkelig en stor hjelp i livet mitt. Anonymkode: ea39a...b81 Ja, jeg er også veldig glad for at jeg har brukt tid på det. Tok lang tid å bli fortrolig med kortene, så er virkelig glad for at jeg har brukt tid på det. Nå opplever jeg lesningene mine som ganske gode til mitt bruk. Føles konstruktivt og nyttig, samtidig som jeg ikke bruker alt for mye energi på det. I starten ble det mye knot. Har lest litt for andre, mest for mange år siden, men er ikke glad i det nå lengre. Føles som om man får så mye makt over andre når man gjør det, og som du sier så krever det energi. AnonymBruker skrev (På 14.9.2024 den 22.05): Har du lyst å prøve tarotkortene på meg i kveld? Anonymkode: d3ff9...698 Leser dessverre ikke for andre lengre. Bruker min intuisjon når jeg legger og tror helt ærlig ikke at det er så positivt for andre å bli lest ut ifra min intuisjon. Sier ikke at det aldri er bra å lese for andre, men det er å sette seg selv i en maktsituasjon, og akkurat det synes jeg er litt slitsomt. Men anbefaler veldig å legge kort for seg selv. Veldig god måte å få trent opp intuisjonen sin på. TS Anonymkode: 71b97...10f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå