Gå til innhold

Hvis du fant ut at dine kjærester har hatt trekant...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I tidligere forhold, prøvd litt forskjellig med eksen.

Dette er no go for deg, vil du på et tidspunkt føle deg ikke god nok? Kjedelig? At partneren din gjerne synes du er kjedelig? Selv om han hver dag sier du er god nok og betyr alt for han.

Er du sjalu/usikker på din kjæreste sin fortid?

Anonymkode: 49b86...654

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Men jeg spør heller ikke om min partners seksuelle fortid. Gjør du? 

Anonymkode: d2da2...aa8

• Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dette er no go for deg, vil du på et tidspunkt føle deg ikke god nok? Kjedelig? At partneren din gjerne synes du er kjedelig? Selv om han hver dag sier du er god nok og betyr alt for han.

Alle har en fortid. Men hvis dere er på et helt forskjellig plan seksuelt så vil forholdet slå sprekker etter hvert.

Anonymkode: 8706f...bba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange har prøvd ting av nysgjerrighet eller at settingen la til rette for det. Det betyr ikke at man higer etter å gjøre det igjen.

Personlig har jeg vært litt ulik fra forhold til forhold. At jeg elsker sex og vil helst ha sex hver dag med kjæresten min har vært helt likt uansett forhold og alder. Men selve tenningsmønsteret mitt, hvor sterke følelsene er, hvor tiltrekkende jeg finner han, hvor kåt han gjør meg, om jeg får orgasme sammen med han, alt varierer. 

Kjæresten min som jeg skal bli samboer med snart, han vil jeg absolutt ikke dele med noen. Han vil ikke dele meg heller. Jeg har hatt trekant med to andre damer før, og jeg kunne tenkt meg å ha sex med en kvinne igjen en gang i livet. Men aldri på bekostning av min kjære sine følelser. Å gjøre noe han ikke vil er avtennende.  

Ikke alle jeg kunne tenke meg å bo sammen med eller gifte meg med heller, eller få barn med. 

Anonymkode: 54fca...d15

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har en fortid. Problemet er at når man har sagt A så blir vi mennesker naturlig opptatt av å høre B også. Hvem hadde du trekant med, likte du det osv. Og jo mer man finner ut av slike detaljer jo mer ubehagelig blir det. 

Følelser rundt sin partners seksuelle fortid er kompleks, der noe hviler på frykten for å ikke være god nok. Dette er knyttet til usikkerhet, manglende selvtillit og frykten for å miste noe man har kjært. Disse følelsen oppfatter jeg som ganske normal og vanlig. 

Den andre og mer kontroversielle "retrospektive" sjalusien er vanskeligere. Den skaper bilder i hodet knyttet til partners seksuelle fortid, får frem sinne, angst og fortvilelse..og en maktesløshet over at andre har vært intim med den du elsker før du selv fikk denne muligheten...den griper fatt i alle detaljer du hører om fortiden,- om det er trekant, kongle i russehatten eller antall sexpartnere. Og den kverner bilder i hodet ditt, om og om igjen. 

Den er irrasjonell og kan være svært ødeleggende og er noe jeg ofte kjemper mot med nebb og klør...

Endret av anonym1003
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fremmed fugl skrev (49 minutter siden):

Ok, da skjønner jeg at den kjæresten ikke var så meget seriøs som forklaring til trekanten. 

Hæ??😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Nei. Men jeg spør heller ikke om min partners seksuelle fortid. Gjør du? 

Ja jeg vet alt. Herregud jeg må jo vite alt om den personen som står meg nærmest i livet.

TS

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonym1003 skrev (45 minutter siden):

Alle har en fortid. Problemet er at når man har sagt A så blir vi mennesker naturlig opptatt av å høre B også. Hvem hadde du trekant med, likte du det osv. Og jo mer man finner ut av slike detaljer jo mer ubehagelig blir det. 

Følelser rundt sin partners seksuelle fortid er kompleks, der noe hviler på frykten for å ikke være god nok. Dette er knyttet til usikkerhet, manglende selvtillit og frykten for å miste noe man har kjært. Disse følelsen oppfatter jeg som ganske normal og vanlig. 

Den andre og mer kontroversielle "retrospektive" sjalusien er vanskeligere. Den skaper bilder i hodet knyttet til partners seksuelle fortid, får frem sinne, angst og fortvilelse..og en maktesløshet over at andre har vært intim med den du elsker før du selv fikk denne muligheten...den griper fatt i alle detaljer du hører om fortiden,- om det er trekant, kongle i russehatten eller antall sexpartnere. Og den kverner bilder i hodet ditt, om og om igjen. 

Den er irrasjonell og kan være svært ødeleggende og er noe jeg ofte kjemper mot med nebb og klør...

Dette er jo veldig sant. Deffor skjønner jeg ikke at folk spør. Det er destruktivt, kontraproduktivt, og det man tenker den andre tenker er cirka aldri sant.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja jeg vet alt. Herregud jeg må jo vite alt om den personen som står meg nærmest i livet.

TS

Nei. Jeg har jo vokst opp med personer. Betyr ikke at jeg vet ALT. Man kjenner folk selv om man ikke vet alt. Høres mer ut som kontrollboks, spør du meg.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei. Jeg har jo vokst opp med personer. Betyr ikke at jeg vet ALT. Man kjenner folk selv om man ikke vet alt. Høres mer ut som kontrollboks, spør du meg.

Kontrollbehov **

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonym1003 skrev (48 minutter siden):

Meget bra innlegg. 

Hilsen TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun kunne deltatt i en gangbang med 100 menn for alt jeg bryr meg, så lenge hun er trofast mens hun er sammen med meg, så driter jeg i hva hun har gjør før hun ble sammen med meg.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonym1003 skrev (52 minutter siden):

Jeg sket mye med negge disse problemene, fram til jeg endelig kom meg et godt stykke fremover mot en bedre selvfølelse. Det var der alt bunnet hos meg. Jeg følte meg ikke god nok og leitet hele tiden etter bevis på hvorfor jeg ikke var bra nok - og den som leter finner!

Anonymkode: e8267...bfd

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yellow Eye skrev (4 minutter siden):

Hun kunne deltatt i en gangbang med 100 menn for alt jeg bryr meg, så lenge hun er trofast mens hun er sammen med meg, så driter jeg i hva hun har gjør før hun ble sammen med meg.

Jeg skulle ønske jeg kunne ha en slik holdning til dama sin seksuelle fortid også 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
anonym1003 skrev (1 minutt siden):

Jeg skulle ønske jeg kunne ha en slik holdning til dama sin seksuelle fortid også 😅

Men hvis man ikke klarer det, hvorfor spørre? Ille nok å henge fast i egen fortid om man ikke skal henge fast i kjærestens fortid!

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg sket mye med negge disse problemene, fram til jeg endelig kom meg et godt stykke fremover mot en bedre selvfølelse. Det var der alt bunnet hos meg. Jeg følte meg ikke god nok og leitet hele tiden etter bevis på hvorfor jeg ikke var bra nok - og den som leter finner!

Anonymkode: e8267...bfd

Problemet mitt er at jeg mener selvfølelsen min er helt grei/normal men jeg klarer ikke bli kvitt denne retrospektive sjalusien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonym1003 skrev (2 minutter siden):

Problemet mitt er at jeg mener selvfølelsen min er helt grei/normal men jeg klarer ikke bli kvitt denne retrospektive sjalusien. 

Da er den nok ikke helt på topp.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...