AnonymBruker Skrevet 18. september #21 Del Skrevet 18. september Hehe, jeg har en sjef som ikke kan forskjell på tallordet "ett" og den ubestemte artikkelen "et". Hen skriver stort sett tallord hele tiden. Drit irriterende, men jeg har ikke hatt lyst til å være den som tar det opp... Kanskje jeg tar mot til meg en dag. Anonymkode: bd067...3b8 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #22 Del Skrevet 18. september At du orker å irritere deg over dette. Mangler du drama i hverdagen? 🙄 Anonymkode: 00570...206 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadyGrey Skrevet 18. september #23 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (På 14.9.2024 den 20.26): Ser ikke at det skal være SÅ irriterende faktisk. Hun skriver på en muntlig måte. Anonymkode: b8801...c6b Ett punktum burde holde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #24 Del Skrevet 18. september Men lærte dere ikke hva de tre prikkene betyr på skolen altså? Jeg bruker det en del jeg å. Ja sånn kan det gå… Men men. Lær det å ikke irriter deg over alle ting. Pust med magen. Det får bra. Anonymkode: 7ee22...d50 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #25 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men lærte dere ikke hva de tre prikkene betyr på skolen altså? Jeg bruker det en del jeg å. Ja sånn kan det gå… Men men. Lær det å ikke irriter deg over alle ting. Pust med magen. Det får bra. Anonymkode: 7ee22...d50 Det går bra. Anonymkode: 7ee22...d50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #26 Del Skrevet 18. september Oi, jeg skriver også sånn!!! Men ikke i referater og formelle greier. Prøver å begrense meg til én prikke-greie (tre prikker) per Mail. Er nok for de over 50 eller utlendinger? Vanlig i engelsktalende land iallfall. Anonymkode: 9235e...712 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #27 Del Skrevet 18. september Jeg skjønner deg godt, ts. Det er skikkelig irriterende! Jeg forventer at man er profesjonell på jobb og klarer å skrive et greit språk. Anonymkode: 6511b...0db 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #28 Del Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (19 timer siden): Men lærte dere ikke hva de tre prikkene betyr på skolen altså? Jeg bruker det en del jeg å. Ja sånn kan det gå… Anonymkode: 7ee22...d50 Klart vi gjør. Men denne sjefen gjør tydeligvis ikke det, når hen bruker det i alle mellomrom, og som erstatning for både komma og punktum. Klarer du virkelig ikke å se forskjellen? Anonymkode: bd067...3b8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #29 Del Skrevet 19. september Rar måte å formulere seg skriftlig på, men det er ikke så ille at jeg ikke forstår. Anonymkode: 9aea2...e2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #30 Del Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg skjønner deg godt, ts. Det er skikkelig irriterende! Jeg forventer at man er profesjonell på jobb og klarer å skrive et greit språk. Anonymkode: 6511b...0db Chatgpt som formulerte dette for deg antar jeg. Anonymkode: 522b2...336 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #31 Del Skrevet 19. september Moren min skriver helt likt! Både masse komma etter hverandre, men også ropetegn og spørsmålstegn. Anonymkode: eb856...f4f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #32 Del Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (På 18.9.2024 den 13.18): Men lærte dere ikke hva de tre prikkene betyr på skolen altså? Jeg bruker det en del jeg å. Ja sånn kan det gå… Men men. Lær det å ikke irriter deg over alle ting. Pust med magen. Det får bra. Anonymkode: 7ee22...d50 Vet ikke med deg, men jeg lærte kommaregler og å/og regler på skolen… Anonymkode: eb856...f4f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #33 Del Skrevet 19. september Bare minner om at det skal være punktum før ellipsen … Anonymkode: 50d4d...b66 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #34 Del Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (På 14.9.2024 den 20.32): Har sett en del debatt om ellipser på sosiale medier i det siste, det har blitt helt generasjonskrig. Gamle bruker det, Gen Z bruker det ikke i det hele tatt, og sliter med å lese hva som er tonen i det når en gæmlis på jobben skriver den type mailer 😂 Jeg er 40/millennial, og jeg bruker det masse - men ikke bak ALT. Bare når jeg mener å ha en tone. "Da ble det ikke en avtale... " gir sånn sett litt mening for meg, for tonen er litt sånn jaja, det var leit... Da passer de tre prikkene. Men når det brukes etter hver setning, så leser jeg det som at det er en sløv og deprimert type, alt er uff og akk. Eller så kan jeg lese det som litt passiv-aggressivt også, for det er sånn jeg bruker det 😛 Så for meg er det ikke mest det at det blir rotete rent tekstuelt/syntaksmessig, men at jeg ser for meg Tussi eller noe som prater. Du får google litt denne debatten og sende sjefen en artikkel eller TikTok om det hehe Anonymkode: 1f3a8...f08 Haha, godt sagt! Anonymkode: 6533a...5e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #35 Del Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Moren min skriver helt likt! Både masse komma etter hverandre, men også ropetegn og spørsmålstegn. Anonymkode: eb856...f4f Ja, hvorfor er det så mange som skriver alle disse kommaene etter hverandre? Sånn,,,,, jaja,,, og mellomrom,,, før punktum . Og kanskje punktum etter spørsmålstegn også ?. Min lille teori om kommaene er at disse har iphone. Der må man endre tastaturet for å finne punktum. Stemmer ikke det? I det hele tatt undrer jeg meg over alle i min foreldregenerasjon som skriver så ufattelig dårlig. "Roping" i form av caps lock tror jeg ikke de har noe forhold til, det er en konstruert tolkning som kom med internett. Anonymkode: 6533a...5e1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #36 Del Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (På 18.9.2024 den 13.06): Hehe, jeg har en sjef som ikke kan forskjell på tallordet "ett" og den ubestemte artikkelen "et". Hen skriver stort sett tallord hele tiden. Drit irriterende, men jeg har ikke hatt lyst til å være den som tar det opp... Kanskje jeg tar mot til meg en dag. Anonymkode: bd067...3b8 Den der er kronisk, er ufattelig mange som konsekvent skriver både 'ett' og 'att'. Synes ikke du skulle si noe, spar tilbakemeldingene til ting som virkelig betyr noe, ellers risikerer du å fremstå som smålig. 😊 Anonymkode: 6533a...5e1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #37 Del Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Den der er kronisk, er ufattelig mange som konsekvent skriver både 'ett' og 'att'. Synes ikke du skulle si noe, spar tilbakemeldingene til ting som virkelig betyr noe, ellers risikerer du å fremstå som smålig. 😊 Anonymkode: 6533a...5e1 Glemte å nevne at min sjef ikke har ordet 'henne' i sitt vokabular. Jeg sa det til hun. Den tilhører hun. Hun sitt forslag. 😱😱😅 Anonymkode: 6533a...5e1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #38 Del Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (På 18.9.2024 den 13.18): Men lærte dere ikke hva de tre prikkene betyr på skolen altså? Jeg bruker det en del jeg å. Ja sånn kan det gå… Men men. Lær det å ikke irriter deg over alle ting. Pust med magen. Det får bra. Anonymkode: 7ee22...d50 Jeg er født 83 og vi fikk lære oss at man IKKE skal bruke prikker. Det var visst en greie som hadde blitt en uvane og ikke korrekt skriving. Anonymkode: 99d8f...78f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #39 Del Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (På 14.9.2024 den 20.32): Har sett en del debatt om ellipser på sosiale medier i det siste, det har blitt helt generasjonskrig. Gamle bruker det, Gen Z bruker det ikke i det hele tatt, og sliter med å lese hva som er tonen i det når en gæmlis på jobben skriver den type mailer 😂 Jeg er 40/millennial, og jeg bruker det masse - men ikke bak ALT. Bare når jeg mener å ha en tone. "Da ble det ikke en avtale... " gir sånn sett litt mening for meg, for tonen er litt sånn jaja, det var leit... Da passer de tre prikkene. Men når det brukes etter hver setning, så leser jeg det som at det er en sløv og deprimert type, alt er uff og akk. Eller så kan jeg lese det som litt passiv-aggressivt også, for det er sånn jeg bruker det 😛 Så for meg er det ikke mest det at det blir rotete rent tekstuelt/syntaksmessig, men at jeg ser for meg Tussi eller noe som prater. Du får google litt denne debatten og sende sjefen en artikkel eller TikTok om det hehe Anonymkode: 1f3a8...f08 Gen z bruker ikke punktum i det hele tatt, de sender en ny mail for hver nye setning 😂 Å snakke med dem på Teams er stressende, har plutselig 17 notifications for det som kunne vært én, maks to, meldinger. Jeg tror boomers brukte opp alle punktum så det er ikke noen igjen til gen z Anonymkode: 5e573...1d4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #40 Del Skrevet 19. september Helt ærlig TS - tror problemet heller ligger i svak leseforståelse om du ikke skjønner hva sjefen din skriver før du leser det mange ganger. Dette er en ikke-sak, og om dette er det du irriterer deg mest over i hverdagen tenker jeg at livet ditt er meget godt Anonymkode: a2f2e...e0a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå