Gå til innhold

Til dere som mener det er helt normalt at kjæresten har jentevenner,gjerne også på overnatting...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 14.9.2024 den 18.19):

 

Hvis dere ikke stoler på at mannen er trofast, hvorfor er dere sammen da?

Anonymkode: 30f29...8a8

Dette oppsummerer hele tråden. 

Anonymkode: 966a5...649

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sinsiew skrev (2 minutter siden):

Hvorfor? Så hvis du hadde hatt en god kompis i 10 år før du møtte mannen din, så hadde du droppet den kompisen? 

Man trenger jo ikke å droppe venner, men vennskapet endres nødvendigvis. La oss si du har hatt en FF før du traff mannen. Skal du fortsette å ha sex med FF (altså, at vennskapet forblir uendret), siden mannen din "ikke kan diktere hvem du kan være venner med og hvordan"? Hvis du har hengt sammen med venner fire ganger i uka som singel, skal du fortsette med det når du har fått mann og barn, på bekostning av familietid? Relasjoner endres. Det er helt greit å ha venner. Men overnatting i samme seng og date nights med venner bør utgå når man er i et forhold.

Anonymkode: 55170...8dd

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Man trenger jo ikke å droppe venner, men vennskapet endres nødvendigvis. La oss si du har hatt en FF før du traff mannen. Skal du fortsette å ha sex med FF (altså, at vennskapet forblir uendret), siden mannen din "ikke kan diktere hvem du kan være venner med og hvordan"? Hvis du har hengt sammen med venner fire ganger i uka som singel, skal du fortsette med det når du har fått mann og barn, på bekostning av familietid? Relasjoner endres. Det er helt greit å ha venner. Men overnatting i samme seng og date nights med venner bør utgå når man er i et forhold.

Anonymkode: 55170...8dd

Jeg sidestiller ikke en ff med en venn jeg da, så den sammenligningen blir litt rar for meg.

Og selvfølgelig endres relasjoner når man får familie, men jeg kan da fortsatt dra på harrytur, utenlandstur, ta en øl på byen eller be venner over på filmkveld/spillkveld selv om jeg har familie, med både kvinnelige og mannlige venner. 

Jeg og min mann skal til Spania med min bestekompis og hans samboer i desember. Min mann og hans samboer har veldig lyst til å se en konsert mens vi er der, så det skal de to gjøre sammen. Jeg og min bestekompis har sett ut en del spisesteder vi vil teste ut, så da gjør vi det. Helt perfekt, alle får det som de vil! Så kan vel det kalles en "date-night"

Ellers har jeg ikke for vane å dele seng med verken mannlige eller kvinnelige venner. 

Endret av Sinsiew
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Meg😂mente mer, han har behov for litt flere enn meg ,men vi liker det rolige livet. Fester orker vi kun til bryllup,julebord etc.

TS

Anonymkode: e0341...4bd

Sitter dere sammen og kommenterer eller? 
😂 

selv synes jeg det er noe rart med dette når to enkeltmennesker smelter inn til en enhet (vi) og nesten gjør alt sammen bortsett fra jobben. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg og min partner har venner av begge kjønn, men vi går ikke på vinkvelder alene med en venn av motsatt kjønn. Vi overnatter heller ikke alene hos en venn av motsatt kjønn, dersom denne også er alene. Det har aldri vært diskutert, det er bare slikt man vet at man ikke gjør. Disse vennene blir også, helt naturlig, etterhvert felles venner. Det er en mellomting mellom det å ha alenekvelder/ overnattinger, og det å kutte kontakt. Man må ikke gjøre enten/ eller. Man kan ha en vennerelasjon som er ok for alle parter. 

Anonymkode: 49c24...a6c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres utrolig faslåst ut, ts. Har virkelig ingen av dere venner?? Må være stusselig.

Min bestevenn er en mann. Jeg har kjent han siden vi lå og sprellet i bleie sammen. I 48 år han han vært min aller nærmeste venn. Vi har aldri hatt sex!

Jeg har vært gift i 20 år. Mannen min er ikke av den usikre typen. Og han får også ha sine vennskap i fred.

 

Anonymkode: 937c9...3b0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen ganger med familie noen ganger uten. Alt i fra hva vi ska. Drar vi på jakt er ikke de minste unga med. Andre ganger med.

Og noen ganger kommer kun kona.

Ut fra mange her kunne ikke jeg dratt på jobb, lønning gspils,julebord bowling med jobben. Er eneste kvinnen i hele bedriften

For meg virker som dere er blitt gale. Hvis rn ikke kan ha venner av motsatt kjønn fordi en tror en ska havne i senga. Men da kan en ikke ha av samme kjønn heler da. For er jo mange som er bifile, lesbiske, homofile. Så da får ingen ha venner

Anonymkode: 3b835...253

Men må du dele seng med kolleger fordi om du er på lønningspils eller julebord eller bowling?

Dersom min mann hadde proklamert at han måtte pleie forholdet til en god venninne gjennom å bowle og deretter måtte de dele seng, og hvis jeg var imot det så hadde jeg vært sjalu ...

Eh ... ja, selvsagt hadde jeg blitt sjalu. Jeg hadde ikke nektet han det, men da hadde han ikke lenger fått være et forhold med meg lenger om han måtte pleie venninner på den måten. Det blir litt absurd nesten.

En gang måtte jeg dele hotellrom med en kvinnelig kollega etter julebord (er selv kvinne)- vi delte da ikke seng, men fikk selvsagt hver vår seng.

Hadde min leder bedt meg om å dele hotellrom med en mannlig kollega hadde jeg ikke dratt på det julebordet. Uansett om jeg var singel eller gift. Og jeg ville sannsynligvis sendt et varsel på min leder. Det hadde ikke vært greit i det hele tatt. 

Anonymkode: 8509c...aca

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men må du dele seng med kolleger fordi om du er på lønningspils eller julebord eller bowling?

Dersom min mann hadde proklamert at han måtte pleie forholdet til en god venninne gjennom å bowle og deretter måtte de dele seng, og hvis jeg var imot det så hadde jeg vært sjalu ...

Eh ... ja, selvsagt hadde jeg blitt sjalu. Jeg hadde ikke nektet han det, men da hadde han ikke lenger fått være et forhold med meg lenger om han måtte pleie venninner på den måten. Det blir litt absurd nesten.

En gang måtte jeg dele hotellrom med en kvinnelig kollega etter julebord (er selv kvinne)- vi delte da ikke seng, men fikk selvsagt hver vår seng.

Hadde min leder bedt meg om å dele hotellrom med en mannlig kollega hadde jeg ikke dratt på det julebordet. Uansett om jeg var singel eller gift. Og jeg ville sannsynligvis sendt et varsel på min leder. Det hadde ikke vært greit i det hele tatt. 

Anonymkode: 8509c...aca

Var snakk om overnatting. Og selv om en ikke bor siver i samme rom. Så er en jo sammen hele dagen til en legger seg

Anonymkode: 3b835...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men må du dele seng med kolleger fordi om du er på lønningspils eller julebord eller bowling?

Dersom min mann hadde proklamert at han måtte pleie forholdet til en god venninne gjennom å bowle og deretter måtte de dele seng, og hvis jeg var imot det så hadde jeg vært sjalu ...

Eh ... ja, selvsagt hadde jeg blitt sjalu. Jeg hadde ikke nektet han det, men da hadde han ikke lenger fått være et forhold med meg lenger om han måtte pleie venninner på den måten. Det blir litt absurd nesten.

En gang måtte jeg dele hotellrom med en kvinnelig kollega etter julebord (er selv kvinne)- vi delte da ikke seng, men fikk selvsagt hver vår seng.

Hadde min leder bedt meg om å dele hotellrom med en mannlig kollega hadde jeg ikke dratt på det julebordet. Uansett om jeg var singel eller gift. Og jeg ville sannsynligvis sendt et varsel på min leder. Det hadde ikke vært greit i det hele tatt. 

Anonymkode: 8509c...aca

Ingen ledere kan be kollegaer av forskjellig kjønn dele hotellrom. 

Anonymkode: 55170...8dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ingen ledere kan be kollegaer av forskjellig kjønn dele hotellrom. 

Anonymkode: 55170...8dd

Nei, og av samme grunn kan ingen som er i et forhold forvente at det er greit at man selv deler rom med en av motsatt kjønn.

Men i denne tråden høres det jo ut som at man stadig vekk havner på samme rom som en venn av det motsatte kjønn. 

Anonymkode: 8509c...aca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Både jeg og min partner har venner av begge kjønn, men vi går ikke på vinkvelder alene med en venn av motsatt kjønn. Vi overnatter heller ikke alene hos en venn av motsatt kjønn, dersom denne også er alene. Det har aldri vært diskutert, det er bare slikt man vet at man ikke gjør. Disse vennene blir også, helt naturlig, etterhvert felles venner. Det er en mellomting mellom det å ha alenekvelder/ overnattinger, og det å kutte kontakt. Man må ikke gjøre enten/ eller. Man kan ha en vennerelasjon som er ok for alle parter. 

Anonymkode: 49c24...a6c

Om det ikke skal pules og styres, hva er grunnen til at "man vet man ikke skal gjøre det"?

Anonymkode: 966a5...649

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Nei, og av samme grunn kan ingen som er i et forhold forvente at det er greit at man selv deler rom med en av motsatt kjønn.

Men i denne tråden høres det jo ut som at man stadig vekk havner på samme rom som en venn av det motsatte kjønn

Anonymkode: 8509c...aca

Det virker som at det er en hang up.. 

Jeg deler ikke seng verken med kvinnelige eller mannlige venner.. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Om det ikke skal pules og styres, hva er grunnen til at "man vet man ikke skal gjøre det"?

Anonymkode: 966a5...649

Har vel noe med sosiale antenner å gjøre da.

Anonymkode: 49c24...a6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har vel noe med sosiale antenner å gjøre da.

Anonymkode: 49c24...a6c

Jeg spør igjen hva dette skal tjene til, all den tid det ikke skal foregå noe som ikke tåler dagens lys?

Anonymkode: 966a5...649

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor handler dette om å dele seng plutselig? Hvor mange voksne folk er det som gjør det egentlig?

Jeg synes det er naturlig med venner uavhengig av kjønn, men ville ikke delt seng med noen, da sover jeg heller på gulvet 😅
Hvorfor ble noen så opphengt i at vennskap eller overnatting betyr at man spooner hele natta liksom? 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overnatting er vel mer sjeldent, men å ha venner av det motsatte kjønn er da helt vanlig. Jeg har hatt mange kvinnelige venner opp gjennom. Synes kvinner er mye mer sosiale og lettere å prate med enn menn. Menn kan man prate om typiske hobbyer med, kvinner om alt annet. Nå skal det sies at jeg overhodet ikke er i stand til å skape seksuell interesse selv når jeg møter noen i datingsammenheng, så å være venn med meg er så lite komplisert som det kan få blitt.

Anonymkode: 9f509...d54

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er vanskelig nok å finne venner jeg ønsker å ha som nære venner til at jeg ikke synes det gir mening å diskvalifisere halve befolkningen som vennemateriale på bakgrunn av om deres kjønnsorgan går innover eller utover. 

Som som ønsker å være utro, finner måter å gjøre det på uansett.

Men jeg kan til dels være enig på et punkt. Jeg synes ikke særlig om vennskap hvor det ligger en seksuell spenning/undertone, eller hvor den ene parten har seksuelle motiver med vennskapet. 

Jeg har alltid hatt ca 50/50 med venner fra hvert kjønn. Det er helt tilfeldig hvilket kjønn de er, men felles er st de er mennesker jeg trives ilag med, stoler på og hvor vi kommer godt overens. Det hadde jeg ikke latt en usikker partner ødelegge. Da ender jeg heller forholdet med den usikre parten.

Heldigvis har dette ikke vært et problem de hittil 16 årene vi har vært sammen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det mye som påvirker. Jeg er selv jente og har mange guttevenner, som jeg også har på overnatting. De sover i min seng til og med. Noen av de har kjærester, da foreslår jeg de å ligge på sofaen av respekt for kjærestene deres. De som sover over bor som regel langt unna, bor de sentralt i Oslo drar de hjem. Vi er i slutten av 20 årene om det er av betydning.

Hadde jeg selv fått meg kjæreste nå hadde jeg fortsatt ville hatt guttevenner på besøk, men da må de ligge på sofa/gjesteseng av respekt for kjæresten min. I mitt stille sinn tenker jeg at jeg ikke hadde likt om kjæresten min hadde masse jentevenner som sov over i hytt og pine, men det er fordi jeg vet jeg er sjalu og må jobbe med megselv fordi jeg er jo dobbeltmoralsk hvis jeg skal ha ov å han ikke. Og det er helt platonisk fra min side så hvorfor skal det ikke gå begge veier. Og når jeg tenker meg om så tenker jeg ikke over det hvis broren min har besøk og overnatting av jentevenner, eller kompisene mine har meg der. Så der bunnen bare i egen usikkerhet hos meg. Venninner generelt er jeg ikke imot at han har.

Men igjen føler jeg det handler mer om hvordan de oppfører seg mot hverandre, og igjen om det er normalt for de å ha venner av det kjønnet. Eks er det en jente som har vært low key forelska i typen min, også er han hennes eneste guttevenn og resten er jenter ville jeg vært mer skeptisk. Men da snakker man om det. Klengete, kosete, flørtende- og på grensen til kjæreste-aktig adferd som lekeslåssing, løfting osv hadde jeg også reagert på. Høyere terskel for reaksjon om han har drukket vel og merke. Er lov å tulle liksom.

Jeg selv er veldig nussete og klemmer og tar mye på venner (ikke flørtete, mer sånn på skulder, på hode og mer vennlige gester) når jeg er full, både veninner og kompiser, men tenker det er uakseptabel hvis jeg blir i forhold. For jeg vet jeg KAN potensielt bli oppfattet som flørtende og det ønsker jeg ikke.

Å være i forhold så tilpasser man seg hverandre, og er der uforenlig så er man ikke en match. Det er helt okei. Betyr ikke at det ene eller det andre er feil eller riktig og kanskje ting til og med endrer seg etterhvert. 

Anonymkode: 72018...48a

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, og av samme grunn kan ingen som er i et forhold forvente at det er greit at man selv deler rom med en av motsatt kjønn.

Men i denne tråden høres det jo ut som at man stadig vekk havner på samme rom som en venn av det motsatte kjønn. 

Anonymkode: 8509c...aca

Det er ingen som har skrevet dette.

Overnatting er vanlig i naturlige settinger, som hvis man bor langt unna hverandre, det er fest eller en sammenkomst og siste buss er gått, vedkommende er dritings etter en fest, eller det av ulike grunner blir styr å dra hjem. Dette er eksempler på settinger hvor dette kan være naturlig. Alle disse situasjonene er ok for meg, og har vært ok for de jeg har datet eller vært sammen med. Ellers over jeg for øvrig aldri i samme seng som andre.

Det handler ikke om å nedprioritere kjæresten. Det handler ikke om at relasjoner ikke forandrer seg, etc etc.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel helt an på dama.

Min samboer er en typisk jentevennerfyr, og der har de tatt meg så godt imot at de kunne overnatta naken sammen, zip tied together ved hofta uten at jeg hadde vært nervøs for ugang.

 

Så er det andre igjwn, som jeg helst ser bli igjen i et annet fylke.. 

Anonymkode: a212d...3ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...