Gå til innhold

Til dere som mener det er helt normalt at kjæresten har jentevenner,gjerne også på overnatting...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Paneera skrev (17 minutter siden):

Hva tenker du om homofile og lesbiske par? Skal de ikke kunne ha venner av samme kjønn?

Hvorfor skal JEG tenke på noe som ikke er relevant i VÅRT liv🤔😅 Hva du og andre gjør er jo deres sak, vi synes det er rart med venner av samme kjønn, vi har aldri hatt det. 

TS

 

Anonymkode: e0341...4bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var tydeligvis en tråd som engasjerte og det er bare fint. Flere her er enige med meg at det er rart å sove i samme seng med motsatt kjønn mens kjæresten din er hjemme😅

Sjalusi og stole på "kortet" blir fort dratt her, åh du stoler ikke på din kjæreste?  For oss er det bare rart.

La oss si jeg har influensa og er hjemme, så sier kjæresten min. Synd du ikke kunne komme i kveld, men god bedring min kjære❤ Sara kommer på film kveld og overnatting til meg, slipper jeg iallefall være alene. Ses når du er frisk. Bare et eksempel,hallo😂😂😂😂 Det hadde vært latterlig rart😂

 

TS

Anonymkode: e0341...4bd

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare noen uker siden jeg selv måtte sove på sofaen til en mannlig venn fordi jeg ikke rakk siste buss hjem fra byen, og jeg er glad mannen min var glad jeg hadde et trygt sted å sove, og ikke lagde noe sak av kjønnet vårt. Vi har hatt besøk av mine mannlige venner på overnatting (fordi folk bor langt unna) flere ganger, uten problem. Nei, vi sover ikke i samme seng, og ja; det er litt forskjell akkurat der på mannlige venner og kvinnelige venner. Men jeg syns jeg fint har klart hele livet å pleie vennskap med personer av motsatt kjønn uten at det noen gang har vært over noen grense eller at det har blitt noen flørtende tone? Det er det som er vanlig i vår vennekrets hvertfall. 

En venninne sender stadig vekk mannen sin ut med oss jentene når vi skal på byen, så hun kan slappe av hjemme alene og fordi han er mer ekstrovert. Det har virkelig aldri vært noe problem, det er ikke en sjans i havet at noen av oss skal prøve oss på han bare fordi han har utovertiss??

Jeg gleder meg til vi kan få normalisert vennskap på tvers av kjønn. Det er så trist når man avskriver halve befolkningen som venner fordi de har feil kjønn. Du går glipp av så mange tanker, refleksjoner og synspunkter på den måten.

Anonymkode: b7103...0d2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det var tydeligvis en tråd som engasjerte og det er bare fint. Flere her er enige med meg at det er rart å sove i samme seng med motsatt kjønn mens kjæresten din er hjemme😅

Sjalusi og stole på "kortet" blir fort dratt her, åh du stoler ikke på din kjæreste?  For oss er det bare rart.

La oss si jeg har influensa og er hjemme, så sier kjæresten min. Synd du ikke kunne komme i kveld, men god bedring min kjære❤ Sara kommer på film kveld og overnatting til meg, slipper jeg iallefall være alene. Ses når du er frisk. Bare et eksempel,hallo😂😂😂😂 Det hadde vært latterlig rart😂

 

TS

Anonymkode: e0341...4bd

Du startet med å snakke om vanlig overnatting (uten å nevne samsoving), filmkveld etc, og har gått over på å sove i seng sammen? Så du har selv blitt litt enige med mange her, da, i og med at du har moderert deg selv ganske mange hakk?

Anonymkode: b7103...0d2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er bare noen uker siden jeg selv måtte sove på sofaen til en mannlig venn fordi jeg ikke rakk siste buss hjem fra byen, og jeg er glad mannen min var glad jeg hadde et trygt sted å sove, og ikke lagde noe sak av kjønnet vårt. Vi har hatt besøk av mine mannlige venner på overnatting (fordi folk bor langt unna) flere ganger, uten problem. Nei, vi sover ikke i samme seng, og ja; det er litt forskjell akkurat der på mannlige venner og kvinnelige venner. Men jeg syns jeg fint har klart hele livet å pleie vennskap med personer av motsatt kjønn uten at det noen gang har vært over noen grense eller at det har blitt noen flørtende tone? Det er det som er vanlig i vår vennekrets hvertfall. 

En venninne sender stadig vekk mannen sin ut med oss jentene når vi skal på byen, så hun kan slappe av hjemme alene og fordi han er mer ekstrovert. Det har virkelig aldri vært noe problem, det er ikke en sjans i havet at noen av oss skal prøve oss på han bare fordi han har utovertiss??

Jeg gleder meg til vi kan få normalisert vennskap på tvers av kjønn. Det er så trist når man avskriver halve befolkningen som venner fordi de har feil kjønn. Du går glipp av så mange tanker, refleksjoner og synspunkter på den måten.

Anonymkode: b7103...0d2

Litt forskjell å ikke rekke siste buss hjem og campe på sofaen til en venn ( hva skulle du ellers gjort? Sovet ute?), ENN å avtale venne "date" med samme fyr,spise middag med han og sove i samme seng med han?🤔

Ellers fint dere lufter venninna sin mann,men har han ikke kompiser?? Min erfaring er at kjæresten min koser seg mer med gutta boys enn på byen med meg og venninner som danser,prater om jenteting. 🤷

Anonymkode: e0341...4bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er bare noen uker siden jeg selv måtte sove på sofaen til en mannlig venn fordi jeg ikke rakk siste buss hjem fra byen, og jeg er glad mannen min var glad jeg hadde et trygt sted å sove, og ikke lagde noe sak av kjønnet vårt. Vi har hatt besøk av mine mannlige venner på overnatting (fordi folk bor langt unna) flere ganger, uten problem. Nei, vi sover ikke i samme seng, og ja; det er litt forskjell akkurat der på mannlige venner og kvinnelige venner. Men jeg syns jeg fint har klart hele livet å pleie vennskap med personer av motsatt kjønn uten at det noen gang har vært over noen grense eller at det har blitt noen flørtende tone? Det er det som er vanlig i vår vennekrets hvertfall. 

En venninne sender stadig vekk mannen sin ut med oss jentene når vi skal på byen, så hun kan slappe av hjemme alene og fordi han er mer ekstrovert. Det har virkelig aldri vært noe problem, det er ikke en sjans i havet at noen av oss skal prøve oss på han bare fordi han har utovertiss??

Jeg gleder meg til vi kan få normalisert vennskap på tvers av kjønn. Det er så trist når man avskriver halve befolkningen som venner fordi de har feil kjønn. Du går glipp av så mange tanker, refleksjoner og synspunkter på den måten.

Anonymkode: b7103...0d2

Det er vanlig med seksuell tiltrekning mellom kvinner og menn. Det har ingenting med feil kjønn eller fordommer å gjøre. 

Anonymkode: 55170...8dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du startet med å snakke om vanlig overnatting (uten å nevne samsoving), filmkveld etc, og har gått over på å sove i seng sammen? Så du har selv blitt litt enige med mange her, da, i og med at du har moderert deg selv ganske mange hakk?

Anonymkode: b7103...0d2

"For meg hadde det vært helt underlig om kjæresten min hadde besøk av en venninne en kveld, dro på en tur med en venninne eller hadde overnatting av en venninne, i det hele tatt hatt en venninne på samme måte som en kompis!"

Dette skrev jeg FØRST? Tror du må lese en gang til🤷 Nevner overnatting tydelig her. Har aldeles ikke moderert meg. Har skrevet flere ganger,vi synes det er rart med venner av motsatt kjønn som man ser film med og sover hos når man er i forhold. Link gjerne til innlegg der jeg sier noe annet....

TS

Anonymkode: e0341...4bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.9.2024 den 18.10):

 

Min kjæreste har ingen behov for en jente venn. Han har sine få kompiser, ellers bruker han tiden på meg,barn og jobb.

 

Anonymkode: e0341...4bd

Jeg synes du er snill som lar han ha noen få kompiser 🤔🤔🤔😳😳😳😁😁😁😜😜😜😂😂😂

Anonymkode: ffaf9...79e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være så negativ til at partner har venner av samme kjønn tror jeg stammer fra erfaring med usunne relasjoner. 

Det er ikke sånn at alle jenter kommer best overens med jenter, og alle gutter kommer best overens med gutter. 

I gode relasjoner har kjønn lite å si.

Anonymkode: 4610b...343

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er alle de mannlige vennene dine single?

Anonymkode: 55170...8dd

Er mange i slike tråder som har en fantastisk evne til å tiltrekke seg den evig single minoriteten som nære venner. 

Har da mange av disse spredt utover landet. 

Som også reiser og er supersosiale, men samtidig ikke har råd til hotell, og ikke kan ha med seg partner på reiser. Slik at det blir overnatting hos venner eller ekser, etter middag og kino. 

Ja, jeg har overnattet hos en kvinnelig venn (er mann). Holdt et faglig innlegg på et møte litt langt unna, og hadde ikke fått med meg at jeg var invitert på middagen etterpå. Ble for seint for siste tog, så endet opp i gjesterommet hos en kvinnelig venn i samme by. Med mannen hennes og begge barna i huset. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Å være så negativ til at partner har venner av samme kjønn tror jeg stammer fra erfaring med usunne relasjoner. 

Det er ikke sånn at alle jenter kommer best overens med jenter, og alle gutter kommer best overens med gutter. 

I gode relasjoner har kjønn lite å si.

Anonymkode: 4610b...343

Jeg tror det handler mer om mangel på andre erfaringer enn romantiske og seksuelle til det motsatte kjønn. Eller at man bare har vennskap som ikke nødvendigvis er så nære.

Jeg var sånn da jeg var nitten-tjue. Kunne ikke fatte og begripe dette. Var sjalu på kjæresten min som var venn med kvinner. Trodde ikke at det gikk an og var mistenksom.

Fikk min første mannlige venn i starten av tjueårene. Vi hadde en felles interesse og han spurte om vi skulle jogge sammen. Jeg var sikker på vi var på date. Det har vi ledd av senere. Han var stormforelsket i en annen som han er gift og har barn med i dag, men hadde lyst å være venn fordi han syntes jeg var så ålreit.

Jeg er veldig takknemlig for denne erfaringen, som sammen med andre erfaringer har gjort meg mindre sjalu, mer åpen og raus, samt at jeg ikke møter alt jeg ikke kjenner til med at det er umulig, falskt eller stengt for endring. I tillegg har jeg jo fått tilgang på flere gode relasjoner.

Ellers ser jeg ts nå har endret dette til utelukkende overnatting og scenarioer der man velger å ha henslengte overnattingsbesøk av det kjønnet man er tiltrukket av mens kjæresten ligger hjemme og er syk. Synes det blir så useriøst at jeg sier meg ferdig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.9.2024 den 18.10):

Eller at din samboer stikker på spillekveld,movie night med en kvinnelig kollega,tidligere studie venninne osv... Eller at din kjæreste har overnatting av en venninne og at det er helt normalt som om at det like så godt kunne være en barndoms kompis han hadde guttekveld med.

Really?

For meg hadde det vært helt underlig om kjæresten min hadde besøk av en venninne en kveld, dro på en tur med en venninne eller hadde overnatting av en venninne, i det hele tatt hatt en venninne på samme måte som en kompis!

Min kjæreste har ingen behov for en jente venn. Han har sine få kompiser, ellers bruker han tiden på meg,barn og jobb.

Enda verre hatt overnatting av venninne!? Er dette virkelig normalt? Hvor mange av dere har en mann som har venninner han gjerne besøker en kveld?

Anonymkode: e0341...4bd

Jeg kjenner jo også disse venninnene etter hvert. Så for meg er alle de tingene du nevner helt normale, av den enkle grunn at jeg har tillit til mannen min.

Anonymkode: 7661d...cea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kona mi har ingen mannlige venner, og jeg har ingen kvinnelige venner(vi har vel ingen venner noen av oss, men det er egentlig irrelevant).

Nå har vi vært sammen i over 20 år, og har to barn sammen, men jeg må være ærlig å si at jeg synes det hadde vært veldig rart om kona hadde hatt en mannlig kompis som hun hadde møtt alene for vinkvelder, kino osv, og det hadde nok vært like rart for henne om jeg hadde hatt en venninne som jeg hadde gjort tilsvarende med.

En annen ting er om man er flere av motsatt kjønn som møtes, men da tenker jeg det også er naturlig at partner er med. Er det jobbmiddager, lønningspils og andre ting er det selvsagt også greit. Men å møte en venn av det motsatte kjønn alene når man er i ett forhold, blir for meg veldig rart.

Anonymkode: 71af4...534

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kjent bestekompisen min 6 år lengre enn jeg har kjent mannen min. Det hadde vært veldig rart om jeg skulle brutt kontakt med min absolutt nærmeste venn bare fordi jeg fikk meg kjæreste. 

Jeg er forresten også alene med hans bestekompis. Vi har vært på harrytur til Sverige alene, jeg har vært alene i bursdag med hans(bestekompisens) familie og han har spist middag med meg og ungene uten at mannen har vært tilstede..  Fordi vi er venner. Fordi han er "onkel" til mine barn og fordi jeg er glad i han og takknemlig for alt han gjør for oss, og en av tingene jeg kan gjøre er å lage middag til han så jeg er sikker på at han får i seg ordentlig mat(han er singel og det går mye i fastfood for han). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lava Anne skrev (På 14.9.2024 den 18.18):

Ok? Da er du ikke vant til sånne relasjoner. Har en god venn som skal komme på besøk snart og som skal overnatte. Kjenner både han og dama hans godt. Vi har vært venner i ti år. Det betyr ikke noe annet enn at du ikke skjønner at det går an, rett og slett fordi du ikke har erfaring med det. Handler ikke om at jeg har behov for guttevenner. Handler om at jeg ikke velger venner etter kjønn.

Men hvis du er lesbisk så er da ikke faren så stor heller, og dama hans heller ikke så bekymret vil jeg tro. 

Anonymkode: 01ab5...7a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Men hvis du er lesbisk så er da ikke faren så stor heller, og dama hans heller ikke så bekymret vil jeg tro. 

Anonymkode: 01ab5...7a3

Jeg er ikke lesbisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Kona mi har ingen mannlige venner, og jeg har ingen kvinnelige venner(vi har vel ingen venner noen av oss, men det er egentlig irrelevant).

Nå har vi vært sammen i over 20 år, og har to barn sammen, men jeg må være ærlig å si at jeg synes det hadde vært veldig rart om kona hadde hatt en mannlig kompis som hun hadde møtt alene for vinkvelder, kino osv, og det hadde nok vært like rart for henne om jeg hadde hatt en venninne som jeg hadde gjort tilsvarende med.

En annen ting er om man er flere av motsatt kjønn som møtes, men da tenker jeg det også er naturlig at partner er med. Er det jobbmiddager, lønningspils og andre ting er det selvsagt også greit. Men å møte en venn av det motsatte kjønn alene når man er i ett forhold, blir for meg veldig rart.

Anonymkode: 71af4...534

I tillegg er det begrenset hvor mye fritid man har som voksen, gjerne når man har barn. Man er på jobb i 8 timer + reisevei, barna skal kjøres til treninger, kamper, lekser skal følges opp, husarbeid skal gjøres, middag skal lages. Man bør gjerne trene og lese bøker. Så den lille tiden man har igjen, bruker man på date med andre damer enn kona? Når får de kvalitetstid som kjærester, da?

Anonymkode: 55170...8dd

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinsiew skrev (32 minutter siden):

Jeg har kjent bestekompisen min 6 år lengre enn jeg har kjent mannen min. Det hadde vært veldig rart om jeg skulle brutt kontakt med min absolutt nærmeste venn bare fordi jeg fikk meg kjæreste. 

Jeg er forresten også alene med hans bestekompis. Vi har vært på harrytur til Sverige alene, jeg har vært alene i bursdag med hans(bestekompisens) familie og han har spist middag med meg og ungene uten at mannen har vært tilstede..  Fordi vi er venner. Fordi han er "onkel" til mine barn og fordi jeg er glad i han og takknemlig for alt han gjør for oss, og en av tingene jeg kan gjøre er å lage middag til han så jeg er sikker på at han får i seg ordentlig mat(han er singel og det går mye i fastfood for han). 

Det er rart at de aller fleste mannlige venner til damer i forhold, er single. Når de selv får dame, er ikke venninner interessante lenger, veldig ofte. Det er jo en klar indikator på hva disse mennene egentlig vil ha ut av vennskap med damene.

Anonymkode: 55170...8dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvorfor kan han ikke sove på hotell eller i sitt eget hjem?

Anonymkode: 55170...8dd

Fordi han feks bor i en annen by og hotell er dyrt? 

Anonymkode: af758...6ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Er alle de mannlige vennene dine single?

Anonymkode: 55170...8dd

Nei. Vi vanket jo med familiene dems, er kun 1 som er singel og han er aleneforeldre til 2 barn etter kona døde

Anonymkode: 3b835...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...