Gå til innhold

Er det vanlig å la dolokket stå oppe?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Det blir ikke særlig logisk smart da! Hjemme er det egne og familiens kjente bakterier og det er verre på offentlige doer der det er alle og enhver sine bakterier. SÅ det er ikke logisk å legge ned hjemme men ikke i offentligheten. 

Anonymkode: 1cf4f...dbf

Logisk om alle andre hadde lagt ned, da ville jeg også gjort det. 

Men de fleste gjør ikke det (bare les denne tråden). Så eksponerer det bare mer å begynne å ta å lokket i tillegg. 

Anonymkode: 1e072...612

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hva tenker du lokket er til?

Anonymkode: fdff2...cf0

Takk for ditt fantastiske bidrag her i tråden....

Jeg lukker alltid dolokket. Synes det ser like rotete ut som åpne dører, skuffer og skap. Og litt ekstra ekkelt fordi det er et toalett. Men forutenom meg selv kommer jeg ikke på noen jeg kjenner som har dolukket nede, så jeg er vell den rare. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt og tenke på for folk som setter lokket oppe på offentlige toalett: dere skaper veldig mye ekstra arbeid for renholder. Så dere burde prioritere å lukke det. Hva dere gjør hjemme bryr ikke meg. Jeg har aldri vært på besøk hos noen der lokket var nede. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Litt og tenke på for folk som setter lokket oppe på offentlige toalett: dere skaper veldig mye ekstra arbeid for renholder. Så dere burde prioritere å lukke det. Hva dere gjør hjemme bryr ikke meg. Jeg har aldri vært på besøk hos noen der lokket var nede. 

Motsatt.

Med noen få unntak er alltid lokket nede da jeg er på besøk privat. Har to vennepar som ikke lukker, og husker godt hvem det er mellom hver gang. 

På offentlige toaletter er det nesten alltid oppe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Motsatt.

Med noen få unntak er alltid lokket nede da jeg er på besøk privat. Har to vennepar som ikke lukker, og husker godt hvem det er mellom hver gang. 

Motsatt hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Motsatt hva?

Av hva du skriver.

Opplever at de fleste har lokket nede hjemme, der tannbørster, klær, egne ting, er rett ved toalettet.

Men ikke legger ned på offentlige steder, særlig i båser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Crazydoglady skrev (På 14.9.2024 den 17.23):

Nei, æsj. Lokket å alt går ned før man trekker opp 

Ja, det sier mye om personer som ikke lukker det. Det er rimelig ekkelt og bæsje og trekke ned uten å lukke lokket. Men folk bæsjer jo uten å vaske hender etterpå også så er ikke overrasket. 

Glad jeg har gjestedo for lar ikke folk bruke badet i tilknytning til soverom med tannbørster og div når er så ekle. 

Her er alle lokk lukket, men har opplevd gjester som ikke lukker verken lokk eller ring. For meg er dette barnelærdom, og ja før noen spør jeg sjekker selvsagt etter trekker ned om er bremsespor før lukker igjen. 

https://www.forskning.no/sykdommer/hvis-du-lar-do-lokket-sta-oppe-mens-du-trekker-ned-kan-bakterier-og-virus-bli-hengende-i-lufta-i-30-minutter/1936027

Anonymkode: e97d3...c10

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Motsatt.

Jeg merker meg også godt hvem som ikke gjør dette.🤣

Anonymkode: e97d3...c10

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Av hva du skriver.

Opplever at de fleste har lokket nede hjemme, der tannbørster, klær, egne ting, er rett ved toalettet.

Men ikke legger ned på offentlige steder, særlig i båser. 

Og du leser ikke hva jeg skriver?Jeg syns folk skulle legge ned på offentlig sted, for renholderne sin del. Det er støv,vann og bakterier i skjønn forening der. 

Hjemme for folk gjør hjemme bryr ikke meg men jeg opplever ikke at folk lukker hverken hjemme eller offentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.9.2024 den 17.14):

Altså mener ikke ringen man sitter på, men lokket? 

Vær ærlig nå!

Anonymkode: cab4c...9c9

Jeg spyler med lokket nede, ellers sprayes det jo bittesmå dråper dovann langt ut i rommet!!

Blir kvalm av å se tannbørster stå helt i nærheten av doer.

Anonymkode: b2a42...fb0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...