Crazydoglady Skrevet 14. september #41 Del Skrevet 14. september Vi lukket ikke do lokket hjemme når j g vokste opp dog. Virker som det er litt varierende rundt om kring. Men en nnen ting er jo at man også slipper hele diskusjonen om do ring som er oppe osv og om alle lukker lokket 😂 da blir det likt for alle. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september #42 Del Skrevet 14. september AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Nei, det har ingen betydning. Det er bare en seiglivet myte. Er dere immune mot forskning? Kilde: https://www.ajicjournal.org/action/showPdf?pii=S0196-6553(23)00820-9 Anonymkode: 6661d...68c Er det en seiglivet myte at ting faller i do hvis det dyttes over ende når det står rett ved siden av doen med dolokket åpent? Den var ny Anonymkode: aa823...612 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september #43 Del Skrevet 14. september AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Nei, det har ingen betydning. Det er bare en seiglivet myte. Er dere immune mot forskning? Kilde: https://www.ajicjournal.org/action/showPdf?pii=S0196-6553(23)00820-9 Anonymkode: 6661d...68c AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det en seiglivet myte at ting faller i do hvis det dyttes over ende når det står rett ved siden av doen med dolokket åpent? Den var ny Anonymkode: aa823...612 Eller var det det at katten brukte doen som springbrett som var en seiglivet myte? Anonymkode: aa823...612 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september #44 Del Skrevet 14. september Nei, æsj.. Her er det dolokket ned før man trekker ned. Gjelder for alle i familien. Anonymkode: fc9d0...104 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september #45 Del Skrevet 14. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er ikke bare pga viruspredning folk syns det er ekkelt og upraktisk med åpnet lokk. Du siterte en med ting på vasken som faller oppi do hvis man ikke lukker lokket. Mine foreldre har tannkost over do men alltid åpent lokk sånn at tanntråden har falt oppi ved flere tilfeller. Hvor står det i forskningen at lukket lokk ikke forhindrer tannbørstene å falle i do XD? Jeg har katt som hopper oppi og barn som leker med såpeboblehelikopter på badet og siden ingen i min familie klarer å lukke når de er på besøk, så har vi hengt opp en plakat ved do at de må huske lokket. Anonymkode: 6ca2e...95c På do skres det omtrent ingen virus, men mengder av bakterier. Bakterier er langt verre å bli kvitt enn virus, dersom mennesker får dem i seg i tilstrekkelig store mengder til å bli syk. om dolokket er åpent eller lukket så er uansett det å ha tannpleieremedier stående over do, uhygienisk. Anonymkode: 33ce4...214 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september #46 Del Skrevet 14. september På offentlig toalett lar jeg lokket stå oppe, regner med at nestemann har like lite lyst som meg til å ta på det lokket. Hjemme, og på besøk hos folk, lukker jeg alltid. Anonymkode: cfd21...571 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september #47 Del Skrevet 15. september Ja, har såpass dannelse og kunnskap at jeg selvfølgelig lukker lokket😉 Anonymkode: 82da6...5ad 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september #48 Del Skrevet 15. september Jeg er mann og lukker det hver gang jeg skyller ned. Uansett om jeg står eller sitter. Noe annet føles uhygienisk ut fordi luften fra klossetet trykkes opp når du skyller ned. Anonymkode: 39797...fe9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september #49 Del Skrevet 15. september Vanlig hos andre menn ikke hos meg Anonymkode: 6ab5c...09a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september #50 Del Skrevet 15. september Selvfølgelig lukkes lokket, noe annet er bare utrolig ekkelt. Prøv å google dette og se om du kan finne testen hvor de filmer med spesial kamera for å se hvor mye spredning av bakterier som skjer med åpent lokk. Ellers vil jeg også spørre de som lar det stå åpent, hvorfor er det et lokk om det ikke skal lukkes? Her i familien er det slik at absolutt alle lukker etter seg, og det fungerer strålende. Anonymkode: 1c5a4...4f4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september #51 Del Skrevet 15. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Selvfølgelig lukkes lokket, noe annet er bare utrolig ekkelt. Prøv å google dette og se om du kan finne testen hvor de filmer med spesial kamera for å se hvor mye spredning av bakterier som skjer med åpent lokk. Ellers vil jeg også spørre de som lar det stå åpent, hvorfor er det et lokk om det ikke skal lukkes? Her i familien er det slik at absolutt alle lukker etter seg, og det fungerer strålende. Anonymkode: 1c5a4...4f4 Les og lær: https://www.ajicjournal.org/action/showPdf?pii=S0196-6553(23)00820-9 Anonymkode: 6661d...68c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september #52 Del Skrevet 15. september Lukker det alltid. Jeg er var for at slanger/rotter kan dukke opp av doen, så jeg takler ikke at lokket står oppe. Anonymkode: 3ee6b...7bb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september #53 Del Skrevet 15. september Lar det selvfølgelig stå åpent slik at doskåla får luftet seg og det blir mindre bakterievekst. Enklere å rengjøre også da. Anonymkode: ec9f1...455 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september #54 Del Skrevet 15. september AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Lar det selvfølgelig stå åpent slik at doskåla får luftet seg og det blir mindre bakterievekst. Enklere å rengjøre også da. Anonymkode: ec9f1...455 😂😂😂😂 Anonymkode: 82da6...5ad 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet 15. september #55 Del Skrevet 15. september AnonymBruker skrev (14 timer siden): Nei, det har ingen betydning. Det er bare en seiglivet myte. Er dere immune mot forskning? Kilde: https://www.ajicjournal.org/action/showPdf?pii=S0196-6553(23)00820-9 Anonymkode: 6661d...68c Ser ut til at svert mange er det. Myter er fryktelig seiglivet. Som ugress. Nesten umulig å bli kvitt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september #56 Del Skrevet 15. september Lukker alltid, mannen er like opptatt av det som meg. Og begge lukker om vi ser gjester ikke har gjort det. Estetisk finere, ikke risiko å miste noe oppi, ingen katt eller barn som plutselig finner på å leke med vannet, slipper at bakterier spres når man trekker ned. Har soft close, så trenger bare lite dytt, ingen skitne hender. På offentlige steder, derimot, legger jeg aldri ned, og unngår også båser der lokket er lagt ned. Anonymkode: 1e072...612 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september #57 Del Skrevet 15. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Les og lær: https://www.ajicjournal.org/action/showPdf?pii=S0196-6553(23)00820-9 Anonymkode: 6661d...68c En studie finansiert av selskapet som lager Lysol? De har sikkert ingen egeninteresse av å selge produktet sitt, nei. Anonymkode: 2c474...fca 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september #58 Del Skrevet 15. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): En studie finansiert av selskapet som lager Lysol? De har sikkert ingen egeninteresse av å selge produktet sitt, nei. Anonymkode: 2c474...fca Kjenner jeg er skeptisk selv til den studien. Anonymkode: b4277...cf7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september #59 Del Skrevet 15. september Etter mange år som renholder og senere andre kontorjobber i alle slags bransjer over snart 30 år, kan jeg med hånden på hjertet si at jeg «aldri» opplever at noen legger ned lokket! Så, ja, det er helt vanlig! Ser det samme hjemme hos folk og når jeg er på besøk eller fest. Anonymkode: 64ed2...b18 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sølvi Normalbakken Skrevet 15. september #60 Del Skrevet 15. september Lokket skal kun ned om man skal bruke doen som stol eller noe når man er på badet. Jeg synes det er best at ringen også er oppe når den ikke er i bruk. Ligger den nede er det mange som tisser på den. Mye bedre å ta ned ringen når man skal sitte på den, og ta den opp igjen når man er ferdig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå