AnonymBruker Skrevet 14. september #21 Del Skrevet 14. september Kjempevanlig. Det er svært sjelden jeg ser at lokket er nede noe sted. Anonymkode: ea967...5be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 14. september #22 Del Skrevet 14. september AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Opplever at de som legger ned lokket er de som har bremsespor til neste person kommer. De legger ned lokket og driter i hvordan det ser ut og tenker godt om seg selv. Ja lokket står åpent, har aldri lukket det og kommer sikkert aldri til å gjøre det heller Anonymkode: b4474...759 Det er vel heller omvendt. De som tar ned lokket er de renslige, det er ekstremt ekkelt å spyle uten å lukke lokket da bæsjepartikler spres i 2 kvadratmeters omkrets av toalettet. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september #23 Del Skrevet 14. september Gogglebox skrev (16 minutter siden): Lukker før jeg trekker ned, tar på meg klær, åpner lokket for å se om det er spor, legger ned lokket igjen og vasker hender. Enkelt og greit. Du tar på deg klær uten å ha vasket hendene etter å ha vært på do? Fint at du synes det er enkelt og greit, ekkelt er det definitivt Anonymkode: 48548...417 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september #24 Del Skrevet 14. september Jeg og familien legger alltid ned lokket før det spyles. Om det er fare for spor, sjekker jeg etterpå. Gjester lar ofte lokket stå oppe, men de pleier ikke å gå der det er tannbørster. Anonymkode: 5942f...6e0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september #25 Del Skrevet 14. september Lukker alltid. Det ble en refleks da vi hadde katt som brukte doen som springbrett videre opp(og ikke så seg for…) Nå er doen rett ved siden av vasken, på den sida av vasken der det ofte står tannbørster, tannkrem og ting ungene har lagt fra seg som stadig slumpes overende, så ungene lærer at lokket må lukkes så det ikke havner i do. På besøk hos andre og på jobb opplever jeg sjelden at lokket er åpent. Anonymkode: aa823...612 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jdz Skrevet 14. september #26 Del Skrevet 14. september Trodde det å lukke dolokket var vanlig i alle siviliserte hjem. Hvis det ikke var meningen at man skulle lukke det kunne man jo like gjerne levert toalettene uten. 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september #27 Del Skrevet 14. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du tar på deg klær uten å ha vasket hendene etter å ha vært på do? Fint at du synes det er enkelt og greit, ekkelt er det definitivt Anonymkode: 48548...417 😂 Ser for meg hvordan du går ut av båsen med buksa på knærne for å vaske hendene først på offentlig toalett. Jeg pleier kanskje å kneppe buksa etter håndvask ved nr. 2, men jeg pleier i alle fall å dra den opp. Når jeg tenker meg om tror jeg faktisk jeg i hovedsak bruker langefinger og ringefinger på tørking og tommel og pekefinger på knepping 😄 Anonymkode: 5942f...6e0 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 14. september #28 Del Skrevet 14. september (endret) Jeg stenger lokket når jeg trekker ned, men for å kontrollere at alt er borte og ingenting ligger igjen (dopapir eller det jeg har gjort i do) så åpner jeg dolokket igjen etterpå for å se nedi/sjekke. Og da lukker jeg det jo ikke igjen etter at nedtrekket og sjekken er over. Så da står det åpent, klart til nestemann. Kan hende en sjelden gang at jeg glemmer å åpne det igjen og sjekke da, men stort sett er det en innebygd vane å åpne og se etter. Endret 14. september av Million stavefeil rettet 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september #29 Del Skrevet 14. september AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Altså mener ikke ringen man sitter på, men lokket? Vær ærlig nå! Anonymkode: cab4c...9c9 Den evige diskusjonen om dolokk skal stå åpent er like gammel og like mange meninger om som om dopapiret skal henge med papiret inn mot veggen eller med rullen slik at papirer vender ut fra veggen. Hver og en får gjøre som de selv vil, men her skal dolokk stå oppe, fordi mange kan ha det travelt med å rekke frem til do, da skal vi ikke ha dolokket ned og gjøre prosessen vanskeligere for små barn. Og dopapiret henger ikke inn til veggen, da er det enhet dorullsbredde lengre for å få tak i tørkepapir. Anonymkode: 33ce4...214 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september #30 Del Skrevet 14. september Million skrev (3 minutter siden): Jeg stenger lokket når jeg trekker ned, men for å kontrollere at alt er borte og ingenting ligger igjen (dopapir eller det jeg har gjort i do) så åpner jeg dolokket igjen etterpå for å se nedi/sjekke. Og da lukker jeg det jo ikke igjen etter at nedtrekket og sjekken er over. Så da står det åpent, klart til nestemann. Kan hende en sjelden gang at jeg glemmer å åpne det igjen og sjekke da, men stort sett er det en innebygd vane å åpne og se etter. Og når basker du hendene i denne prosessen? Do er fulle av bakterier….. Gjør du det samme på do utenfor ditt eget hjem? Anonymkode: 33ce4...214 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september #31 Del Skrevet 14. september Det er utrolig ekkelt med åpent dolokk!🤮 Anonymkode: b4277...cf7 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 14. september #32 Del Skrevet 14. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og når basker du hendene i denne prosessen? Do er fulle av bakterier….. Gjør du det samme på do utenfor ditt eget hjem? Anonymkode: 33ce4...214 Jeg liker egentlig ikke forhør av det slaget ditt om mine private do-vaner, så dropper å svare. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september #33 Del Skrevet 14. september Million skrev (1 minutt siden): Jeg liker egentlig ikke forhør av det slaget ditt om mine private do-vaner, så dropper å svare. Dette kalles fisefinhet, du har allerede svart i tråden, så da må du enten hoppe over å svare videre, eller svare på spørsmålet på en litt mer høflig eller skal vi si dannet måte? Anonymkode: 33ce4...214 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september #34 Del Skrevet 14. september Blåttvann skrev (34 minutter siden): Det er vel heller omvendt. De som tar ned lokket er de renslige, det er ekstremt ekkelt å spyle uten å lukke lokket da bæsjepartikler spres i 2 kvadratmeters omkrets av toalettet. AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Lukker alltid. Det ble en refleks da vi hadde katt som brukte doen som springbrett videre opp(og ikke så seg for…) Nå er doen rett ved siden av vasken, på den sida av vasken der det ofte står tannbørster, tannkrem og ting ungene har lagt fra seg som stadig slumpes overende, så ungene lærer at lokket må lukkes så det ikke havner i do. På besøk hos andre og på jobb opplever jeg sjelden at lokket er åpent. Anonymkode: aa823...612 Jdz skrev (19 minutter siden): Trodde det å lukke dolokket var vanlig i alle siviliserte hjem. Hvis det ikke var meningen at man skulle lukke det kunne man jo like gjerne levert toalettene uten. AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er utrolig ekkelt med åpent dolokk!🤮 Anonymkode: b4277...cf7 Nei, det har ingen betydning. Det er bare en seiglivet myte. Er dere immune mot forskning? Kilde: https://www.ajicjournal.org/action/showPdf?pii=S0196-6553(23)00820-9 Anonymkode: 6661d...68c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september #35 Del Skrevet 14. september AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Du tar på deg klær uten å ha vasket hendene etter å ha vært på do? Fint at du synes det er enkelt og greit, ekkelt er det definitivt Anonymkode: 48548...417 La du være å gå på do på kjøpesenter og andre steder uten vask i dobåsen? Anonymkode: 6ca2e...95c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september #36 Del Skrevet 14. september Dolokk har en funksjon! (Så lukker det alltid). Synes det er ekkelt at gjester ikke lukker lokket. Når det gjelder "bremsespor" osv, så bæsjer man vel ikke hver gang man er på do? Har opplevd det ganske ofte på OSL, og der er det ikke dolokk. Synes heller ikke det er så pent å se ned i en do, feks. på Finn-annonser. Anonymkode: d965f...7cd 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet 14. september #37 Del Skrevet 14. september (endret) AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Du tar på deg klær uten å ha vasket hendene etter å ha vært på do? Fint at du synes det er enkelt og greit, ekkelt er det definitivt Anonymkode: 48548...417 Hvordan gjør du dette på offentlig toalett med bare båser? Til dags dato har jeg aldri sett noen komme ut av båsen med buksa rundt knærne. Endret 14. september av Meowmere 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september #38 Del Skrevet 14. september AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Nei, det har ingen betydning. Det er bare en seiglivet myte. Er dere immune mot forskning? Kilde: https://www.ajicjournal.org/action/showPdf?pii=S0196-6553(23)00820-9 Anonymkode: 6661d...68c Er ikke bare pga viruspredning folk syns det er ekkelt og upraktisk med åpnet lokk. Du siterte en med ting på vasken som faller oppi do hvis man ikke lukker lokket. Mine foreldre har tannkost over do men alltid åpent lokk sånn at tanntråden har falt oppi ved flere tilfeller. Hvor står det i forskningen at lukket lokk ikke forhindrer tannbørstene å falle i do XD? Jeg har katt som hopper oppi og barn som leker med såpeboblehelikopter på badet og siden ingen i min familie klarer å lukke når de er på besøk, så har vi hengt opp en plakat ved do at de må huske lokket. Anonymkode: 6ca2e...95c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september #39 Del Skrevet 14. september Vi lukker alltid dolokket hjemme. Med soft close er det kun å gi det et lite dytt. Ser mye bedre ut enn et dolokk som står oppe. Legger aldri ned dolokket på offentlige toalett. Vil ta minst mulig i toalettet. Anonymkode: f5878...995 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crazydoglady Skrevet 14. september #40 Del Skrevet 14. september Johan uten land skrev (1 time siden): Hadde faktisk en lite diskusjon om dette i familen og mellom kolleger for ikke så lenge siden. Jeg fikk påpekt at jeg ikke legger det ned, noe jeg aldri har tenkt på har vært "galt". Men så var en kollega veldig påståelig å sa at de skal selvsagt legges ned før man skyller - slik at det ikke spruter tilsmusset vann ut. Hørte litt annet at en lege eller noe sa noe om at det i alle fall var lurt å legge det ned om det f.eks. stod tannbørster i nærheten.... .. problemet med å legge det ned er jo at man ikke vet om det settes spor etter avføringen i toalettskålen eller ikke. I så fall må man da åpne opp igjen lokket for å se etter. En annen ting er er jo at jeg vil anta at folk legger ned lokket før de vasker seg på hendene. I så fall ta de på dolokket med skitne hender som neste mann da må ta på. Enkelte steder er jo det ikke dolokk i det hele tatt. Personlig kommer jeg ikke til å legge det ned, men prøver å huske det hvis jeg er gjest og jeg ser at det ligger nede når jeg kommer. En helt annen ting er jo disse som ikke legger ned setet etter at de har stått og pissa. Det er virkelig drøye saker. At folk tar på lokket før man har vasket hendene er vell neppe ett problem. For det første håper jeg jo t folk vasker hendene etter de har vært på do, ergo gjør det vell ikke så mye at man har tatt på ett do lokk. Eller do ringen for den del om den må flyttes opp eller ned. For det andre så tenker jeg det lokket er skitnere fra før enn det blir av at noen tar på det, iom at det gjentagende spruter bakterier og dritt på det. Alt i alt tenker jeg det går bra uansett, bakterier flest er ikke så farlige for oss normalt friske mennesker iallefall, det er vell mer at vi føler det er ekkelt. Men håndvask løser mye og jeg er iallefall ikke spesielt interessert i å ha en spray med do bakterier slengt rundt i baderommet noe mer enn nødvendig her hjemme iallefall. Spesielt siden vi har jo håndduker og tannbørster osv i samme rommet. Har man gjort nummer 2 så kan man jo bare legge ned lokket mens man skyller ned også løfte det etterpå for å se etter evt spor som trenger å fjernes, før man vasker hender. Vil jo uansett ikke vaske henda før man er ferdig å evt vaske doen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå