Gå til innhold

«Influencer» som delte pastarett med mel, melk og tomatpuré


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Folkemålet? :ler:
Det "tradisjonelle folkemålet" i Norge er vel nærmere nynorsk enn bokmål, da bokmål har sin opprinnelse i dansk.

Anonymkode: 6532e...f20

Tenkte jeg også på, «tradisjonelle folkemålet» som at alle andre dialekter enn østlandsk er en ny ting, og at alle snakket østlandsk før i tiden😂 bokmål er dessuten ikke en dialekt😂

Anonymkode: 4a544...b45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette skriver Språkrådet «Hvis vi opererer med en definisjon av standardspråk som det motsatte av dialekt, kan vi si det slik: I den grad standard østnorsk måtte være et standardspråk, er en god del av talemålet i Oslo ikke å regne som dialekt.»

Anonymkode: c036b...b1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaneel skrev (3 timer siden):

Finner ingen pasta oppskrift av det slaget hos hu jeg? Kan du legge ut oppskriften da? 

Det var pølsegryte, tror jeg. Pølse som ble stekt i panne med smør, så hadde hun mel over og melk til det ble en hvit saus som hun tilsatte tomatpuré. Ikke noe som kommer til å stå på bordet hos meg, noensinne!

Sitat

Dette skriver Språkrådet «Hvis vi opererer med en definisjon av standardspråk som det motsatte av dialekt, kan vi si det slik: I den grad standard østnorsk måtte være et standardspråk, er en god del av talemålet i Oslo ikke å regne som dialekt.»

Anonymkode: c036b...b1d

Men folkemål? Hvor tok du egentlig det fra?

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Den retten hørtes vemmelig ut.

Anonymkode: 85ff3...d57

Du trenger vel ikke å lage den?

Anonymkode: f3452...d4c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.9.2024 den 14.44):

Blond dame som deler videoer av diverse, blant annet matretter og denne enkle middagen som jeg tenker teste i dag jeg har tomatpuré til overs. Noen som vet hvem jeg er ute etter?

Anonymkode: c036b...b1d

Takket du for at hun delte?

Anonymkode: 7f9b3...e9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...