AnonymBruker Skrevet 16. september #21 Del Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Folkemålet? Det "tradisjonelle folkemålet" i Norge er vel nærmere nynorsk enn bokmål, da bokmål har sin opprinnelse i dansk. Anonymkode: 6532e...f20 Tenkte jeg også på, «tradisjonelle folkemålet» som at alle andre dialekter enn østlandsk er en ny ting, og at alle snakket østlandsk før i tiden😂 bokmål er dessuten ikke en dialekt😂 Anonymkode: 4a544...b45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #22 Del Skrevet 16. september Dette skriver Språkrådet «Hvis vi opererer med en definisjon av standardspråk som det motsatte av dialekt, kan vi si det slik: I den grad standard østnorsk måtte være et standardspråk, er en god del av talemålet i Oslo ikke å regne som dialekt.» Anonymkode: c036b...b1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 16. september #23 Del Skrevet 16. september Kaneel skrev (3 timer siden): Finner ingen pasta oppskrift av det slaget hos hu jeg? Kan du legge ut oppskriften da? Det var pølsegryte, tror jeg. Pølse som ble stekt i panne med smør, så hadde hun mel over og melk til det ble en hvit saus som hun tilsatte tomatpuré. Ikke noe som kommer til å stå på bordet hos meg, noensinne! Sitat Dette skriver Språkrådet «Hvis vi opererer med en definisjon av standardspråk som det motsatte av dialekt, kan vi si det slik: I den grad standard østnorsk måtte være et standardspråk, er en god del av talemålet i Oslo ikke å regne som dialekt.» Anonymkode: c036b...b1d Men folkemål? Hvor tok du egentlig det fra? 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #24 Del Skrevet 17. september AnonymBruker skrev (22 timer siden): Den retten hørtes vemmelig ut. Anonymkode: 85ff3...d57 Du trenger vel ikke å lage den? Anonymkode: f3452...d4c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #25 Del Skrevet 17. september AnonymBruker skrev (På 14.9.2024 den 14.44): Blond dame som deler videoer av diverse, blant annet matretter og denne enkle middagen som jeg tenker teste i dag jeg har tomatpuré til overs. Noen som vet hvem jeg er ute etter? Anonymkode: c036b...b1d Takket du for at hun delte? Anonymkode: 7f9b3...e9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå