AnonymBruker Skrevet 14. september #1 Del Skrevet 14. september Jeg spør her fordi jeg drukner i jungelen av skalljakker. Jeg trenger en med god hette- gjerne med brem, ventilasjonsåpning under armene, justerbar strikk nederst og borrelås på armene, må være vind og vanntett og tåle en skikkelig tur. Noen tips? Jeg ønsker forslag både på budsjett (1-2000kr) og uten budsjett (opp til 10k). En pekepinn på hvordan de er i str kan også være nyttig. Anonymkode: 9ece2...cca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCatLady2500 Skrevet 19. oktober #2 Del Skrevet 19. oktober Twentyfour er romslige i str og veldig slitesterke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Munter Skrevet 27. oktober #3 Del Skrevet 27. oktober ArcTeryx beta er knallgod. Svært bra passform på hetta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #4 Del Skrevet 28. oktober Har gitt opp alt med gore-tex og lignende high-tec stoffer, og går heller for vokset bomull/bomullsblanding. Finner ikke noe som er vanntett over tid, eller som ikke blir klamt til tross for lufting. Har prøvd både dyre og billige merker (1000,- til 7000,-), men ingen har holdt det de har lovet. Jeg er ofte på tur, drar på jakt og er ellers mye ute i vær og vind, så det er viktig for meg at klærne holder mer enn noen få turer. Bruker nå en lettvekts regnjakke (tynn og billig) hvis jeg skal gå lenge i regn under forflytning. Det blir klamt under, så det må være mulighet til å bytte trøye når en kommer fram, eller det blir oppholdsvær. Hvis det er lett regn så velger jeg heller min vanlige turjakke som er vokset (Lundhags). Kan bli litt fuktig utenfra, men slipper å bli våt innenfra. Anonymkode: 4d8ce...9cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #5 Del Skrevet 28. oktober Bare sørg for å kjøpe skalljakke med 3-lags Goretex. Så er du trygg. Anonymkode: f843d...e70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #6 Del Skrevet 28. oktober Jeg synes egentlig alle de jeg hatt fra Bergans, Norrøna, arcteryc etc har vært bra. Nå har jeg oppdaget at jeg ikke liker rene skalljakker. Synes det blir kalt og ekkelt ved regn. Så jeg har en skalljakke med for, mye bedre. Anonymkode: ec996...dc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #7 Del Skrevet 28. oktober Har bare hatt fra Bergans, og er veldig fornøyd. Nå har de forskjellige modeller med litt forskjellige passform, men generelt sett bruker jeg M i alle Bergans jakker, dvs jeg må opp 1 str. Man skal ha plass til litt klær under Anonymkode: 5ee37...f05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engel Skrevet 30. oktober #8 Del Skrevet 30. oktober Jeg er superfornøyd med min Norrøna Trollveggen -jakke. Dyr, men verdt pengene. Jeg har vel hatt min i 6 år nå, og den er relativt mye i bruk. Men ser helt ny ut fortsatt. Jeg var heldig og fikk kjøpt den på 40%, de er på tilbud innimellom, spesielt når det kommer nye modeller/farger. Har aldri blitt våt i den, selv etter en hel dag i regn og sludd i fjellet. God hette som er lett å justere på flere måter så den sitter på en god måte. Og den har god ekstra lufting med glidlåser som kan åpnes under armene. Og gode, tette lommer som er plassert slik at de ikke kommer i konflikt med hoftebelte på sekk. Det er en kort jakke, tilpasset klatring. Og fin til sykling også. Noen vil nok like lengre jakker på tur, men jeg syns den er super. Syns lengre jakker lett blir baltrete når man går med sekk. Ønsker du skikkelig turjakke så vil jeg anbefale å gå opp i pris/kvalitet. Er det jakke som bare skal holde deg tørr på en vanlig søndagstur eller når du sykler til jobb så er billigere jakker helt ok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå