AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #1 Del Skrevet 14. september 2024 Det begynte med terrorangrepet 7. oktober i fjord. Har nå sett mange reisevideoer fra landet. Er egentlig temmelig imponert, har fått lyst til å feriere der. Se alle bibelske historiske steder. Er egentlig ikke særlig kristen, men hadde vært lærerikt å dra på en form for pilgrimsreise. Ser også på Tel-Aviv og Eilat som syden tur reisemål, vi kunne kombinert med historie reise. Det ser virkelig bra ut 😊 Får gode vibber av et relativt laidback samfunn. Noen som har vært på tur der? Noen anbefalinger? TUI hadde jo pakkereiser dit, så det er vel noen som har vært der? Noen som har erfaringer å dele? Har lyst å reise når krigen er slutt der nede. Anonymkode: fab19...807 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #2 Del Skrevet 14. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det begynte med terrorangrepet 7. oktober i fjord. Har nå sett mange reisevideoer fra landet. Er egentlig temmelig imponert, har fått lyst til å feriere der. Se alle bibelske historiske steder. Er egentlig ikke særlig kristen, men hadde vært lærerikt å dra på en form for pilgrimsreise. Ser også på Tel-Aviv og Eilat som syden tur reisemål, vi kunne kombinert med historie reise. Det ser virkelig bra ut 😊 Får gode vibber av et relativt laidback samfunn. Noen som har vært på tur der? Noen anbefalinger? TUI hadde jo pakkereiser dit, så det er vel noen som har vært der? Noen som har erfaringer å dele? Har lyst å reise når krigen er slutt der nede. Anonymkode: fab19...807 Hvis jeg ikke husker helt feil så fraråder regjeringen reiser dit nå, og det betyr vell ofte at reiseforsikring ikke gjelder så det kan være risky. Jeg jobbet i reiselivsbransjen før og vet at mange synes det er et fint land å feriere i. Jeg personlig hadde ikke reist dit, men det dreier seg om at jeg ikke vil støtte en voldelig okkupantstat og et regime som bomber barn som er innestengt uten mulighet til å flykte. Jeg har flere land jeg ikke ønsker å besøke pga måten de styrer på. Anonymkode: d8223...c30 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #3 Del Skrevet 14. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis jeg ikke husker helt feil så fraråder regjeringen reiser dit nå, og det betyr vell ofte at reiseforsikring ikke gjelder så det kan være risky. Jeg jobbet i reiselivsbransjen før og vet at mange synes det er et fint land å feriere i. Jeg personlig hadde ikke reist dit, men det dreier seg om at jeg ikke vil støtte en voldelig okkupantstat og et regime som bomber barn som er innestengt uten mulighet til å flykte. Jeg har flere land jeg ikke ønsker å besøke pga måten de styrer på. Anonymkode: d8223...c30 Vil selvsagt ikke dra dit før krigen er ferdig, noe jeg også sa i innlegget mitt. Daglige rakett angrep, daglige terrorangrep, uten reiseforsikring? Fulle sykehus pga krig? Nei, jeg ønsker ikke å dra dit nå. Men har lyst å en gang bade i Dødehavet, gå i Jesu fotspor, se klagemuren. Å kombinere dette med en all inclusive, med bading, god mat og drikke. Er ikke sikkert at prisene er så fryktelig høye da de skal bygge seg opp igjen som turist nasjon etter krigen. Det virker som det er samsvar med det du sier at mange liker Israel som ferieland, og det jeg ser på reise videoer. Ser temmelig så bra ut. Fremdeles ute etter personlige erfaringer. Er det bra kaffe? God is? Hvordan er shopping? Anonymkode: fab19...807 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #4 Del Skrevet 14. september 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vil selvsagt ikke dra dit før krigen er ferdig, noe jeg også sa i innlegget mitt. Når krigen er over, er det ikke garantert at Israel fortsatt eksisterer. Anonymkode: 101ac...fc3 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #5 Del Skrevet 14. september 2024 Det var et veldig spennende sted å besøke, med alle de historiske stedene. Interessant enten man er religiøs eller ateist. Nå til dags selvsagt litt for spennende, og ikke dekket av forsikringen. Anonymkode: abc3c...02c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #6 Del Skrevet 14. september 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Når krigen er over, er det ikke garantert at Israel fortsatt eksisterer. Anonymkode: 101ac...fc3 håper inderlig det, det eneste landet i vakre Midtøsten som ikke er islamistisk. Har lyst å dra dit på ferie så snart det er noenlunde trygt. Anonymkode: d569f...81c 3 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #7 Del Skrevet 14. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): håper inderlig det, det eneste landet i vakre Midtøsten som ikke er islamistisk. Har lyst å dra dit på ferie så snart det er noenlunde trygt. Anonymkode: d569f...81c Kjære deg, Kypros er et land et og. Allikevel synes jeg dette er en merkelig årsak til å ikke reise noe sted. Hvis du ikke klarer å forholde deg til folk fra andre kulturer, bare bli hjemme. Anonymkode: 101ac...fc3 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 14. september 2024 #8 Del Skrevet 14. september 2024 (endret) Jeg synes det er et dårlig tidspunkt å tenke på å dra på ferie i Israel. Jeg er over gjennomsnittet kritisk til Hamas og alle påstander som kommer derfra. Samtidig ville jeg ikke lagt igjen penger i et land som gjør det Israel gjør nå. Man kan være generøs godta at de ikke bevisst dreper flest mulig sivile, men de dreper gjerne 50 sivile for å kanskje ta én hamasleder. De stanser vannforsyningen. De ødelegger sykehus og river universiteter så hele fremtiden blir tatt fra befolkningen. Nå tar jeg bare med helt udiskutable ting som Israel selv innrømmer. Det holder i massevis til å boikotte Israel som turistland. Endret 14. september 2024 av Isambard 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #9 Del Skrevet 14. september 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Vil selvsagt ikke dra dit før krigen er ferdig, noe jeg også sa i innlegget mitt. Daglige rakett angrep, daglige terrorangrep, uten reiseforsikring? Fulle sykehus pga krig? Nei, jeg ønsker ikke å dra dit nå. Men har lyst å en gang bade i Dødehavet, gå i Jesu fotspor, se klagemuren. Å kombinere dette med en all inclusive, med bading, god mat og drikke. Er ikke sikkert at prisene er så fryktelig høye da de skal bygge seg opp igjen som turist nasjon etter krigen. Det virker som det er samsvar med det du sier at mange liker Israel som ferieland, og det jeg ser på reise videoer. Ser temmelig så bra ut. Fremdeles ute etter personlige erfaringer. Er det bra kaffe? God is? Hvordan er shopping? Anonymkode: fab19...807 Ganske absurd å spørre hvordan shoppingmulighetene er i et land som systematisk har forfulgt og drept en annen etnisk folkegruppe over en periode på 70 år. Skal du sitte på en kafé i Tel Aviv om to år, vel vitende om at det ligger tusenvis av drepte palestinere i ruiner noen kilometer unna? Anonymkode: 0d497...b46 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #10 Del Skrevet 14. september 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ganske absurd å spørre hvordan shoppingmulighetene er i et land som systematisk har forfulgt og drept en annen etnisk folkegruppe over en periode på 70 år. Skal du sitte på en kafé i Tel Aviv om to år, vel vitende om at det ligger tusenvis av drepte palestinere i ruiner noen kilometer unna? Anonymkode: 0d497...b46 Nå er det vel jøder og israelitter som har blitt systematisk forfulgt og fordrevet av muslimer i over 1000 år, det er på tide at de klarer å ta tilbake landet sitt og fjerner islamistene en gang for alle. Israel er et fantastisk ferieland, det er et moderne land med moderne vestlige verdier. Dessverre så er landet omringet av islamistiske stater som prøver å ta over landet og utrydde jødene. Anonymkode: 74203...b13 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #11 Del Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Kjære deg, Kypros er et land et og. Allikevel synes jeg dette er en merkelig årsak til å ikke reise noe sted. Hvis du ikke klarer å forholde deg til folk fra andre kulturer, bare bli hjemme. Anonymkode: 101ac...fc3 Ja kanskje du skal ta en ferie til Afghanistan, Saudi Arabia eller Iran Jeg kommer ikke til å reise til et land som følger sharia lov. Andre kulturer kan jeg godt oppleve. Men som kvinne sier jeg nei takk til å reise på ferie til land hvor kvinner blir undertrykt. Viss du mener det er helt i orden og unnskylder det med at det bare er en annerledes kultur så sier det mer om deg enn om ts som sitter å fantaserer om å reise på badeferie til et land i aktiv krig. Anonymkode: f086a...0f3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #12 Del Skrevet 15. september 2024 Ville heller dratt til helvete. Anonymkode: 9f116...cc1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #13 Del Skrevet 15. september 2024 Tror det er ganske vanskelig å dra dit akkurat nå, med tanke på krigen. Men jeg har feriert i Israel, og elsket det. Multikulturelt, historisk, levende og spennende. Overhode ikke slik det presenteres i venstrevridde medier. Faktisk så jeg homofile holde hånd og vegansk mat i Tel Aviv lenge før det kom til Norge. Bare vær obs på KJEMPESTRENG sikkerhetskontroll. Israel er heller ikke et "please and thank you" land, med køkultur. Anonymkode: 2b63e...fe9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #14 Del Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Nå er det vel jøder og israelitter som har blitt systematisk forfulgt og fordrevet av muslimer i over 1000 år, det er på tide at de klarer å ta tilbake landet sitt og fjerner islamistene en gang for alle. Israel er et fantastisk ferieland, det er et moderne land med moderne vestlige verdier. Dessverre så er landet omringet av islamistiske stater som prøver å ta over landet og utrydde jødene. Anonymkode: 74203...b13 🤣🤣🤣🤣 Ja, alle de uendelige videoene fra Israels lidelser de siste årene. Alle de tusenvis av folk som kommer traumatiserte hjem fra humanitært arbeid i Israel i vår levetid 🥱 Kutt ut a. Jøder verden over står IKKE med eller for Israels handlinger. Anonymkode: 016b2...453 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #15 Del Skrevet 15. september 2024 For en rar og utrivelig tråd. Jeg snakker om å reise dit i fredstid. Ikke når krigen herjer! Takker til de som holder seg til trådens tema, som har vært der, og som forteller hvordan det er å feriere der. Synest fremdeles det ser fint ut der. Både alt de svært gamle og det nye og moderne. Anonymkode: fab19...807 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #16 Del Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): For en rar og utrivelig tråd. Jeg snakker om å reise dit i fredstid. Ikke når krigen herjer! Takker til de som holder seg til trådens tema, som har vært der, og som forteller hvordan det er å feriere der. Synest fremdeles det ser fint ut der. Både alt de svært gamle og det nye og moderne. Anonymkode: fab19...807 Men selv om man drar dit i fredstid er Israel fortsatt en stat som okkuperer palestinske områder og som har behandlet palestinerne som søppel i mange tiår. Anonymkode: d76ce...8df 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet 15. september 2024 #17 Del Skrevet 15. september 2024 (endret) Klima: Flott Bademuligheter: Supert Mat: Midtøstenmat, veldig godt Ting å se: Arnested for store religioner, selvsagt veldig bra Tidspunkt å reise: 90-tallet. Skal du vente på fred i midtøsten, ville jeg ikke holdt pusten. Dessverre. Endret 15. september 2024 av Elle Melle 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #18 Del Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Kjære deg, Kypros er et land et og. Allikevel synes jeg dette er en merkelig årsak til å ikke reise noe sted. Hvis du ikke klarer å forholde deg til folk fra andre kulturer, bare bli hjemme. Anonymkode: 101ac...fc3 Når ble Kypros midtøsten...? AnonymBruker skrev (23 timer siden): Ganske absurd å spørre hvordan shoppingmulighetene er i et land som systematisk har forfulgt og drept en annen etnisk folkegruppe over en periode på 70 år. Skal du sitte på en kafé i Tel Aviv om to år, vel vitende om at det ligger tusenvis av drepte palestinere i ruiner noen kilometer unna? Anonymkode: 0d497...b46 Ser ikke relevansen. Hvor drar du på ferie - steder der alle; kvinner, homofile, transpersoner etc har like gode rettigheter som menn, der det ikke er korrupsjon... AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Men selv om man drar dit i fredstid er Israel fortsatt en stat som okkuperer palestinske områder og som har behandlet palestinerne som søppel i mange tiår. Anonymkode: d76ce...8df Ser ikke relevansen. Jeg velger ikke feriemål ut i fra hvilket land jeg støtter politisk. Anonymkode: d569f...81c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 15. september 2024 #19 Del Skrevet 15. september 2024 (endret) AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Når ble Kypros midtøsten...? I 1983 da Nord-Kypros ble etablert av Tyrkia. Kypros regnes ofte som en del av Midtøsten, men det er litt omstridt. https://snl.no/Midtøsten "Noen ganger regnes også Kypros, Tyrkia og Iran til Midtøsten, både kulturelt og strategisk." Endret 15. september 2024 av Isambard Kilde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #20 Del Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men selv om man drar dit i fredstid er Israel fortsatt en stat som okkuperer palestinske områder og som har behandlet palestinerne som søppel i mange tiår. Anonymkode: d76ce...8df Det er vel en meningsytring fra deg, og har jo ikke noe med TS sitt spørsmål overhodet? Anonymkode: debce...7bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå