Gå til innhold

Ser du ned på lavtlønnede?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I verdenssammenheng er ingen jobber i Norge lavtlønnede i mine øyne. 

Når du tjener 700 000 betaler du også rundt 10% mer skatt, så forskjellen er egentlig ikke så veldig stor som den som tjener 500 000

Anonymkode: c179f...0ca

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Synes de som har lav lønn burde hatt bedre ordninger fra det offentlige slik at det ikke ble så store forskjeller i samfunnet. 

Men mener du grensa for å være lavtlønnet er 700000,-? 

Anonymkode: c4cce...289

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste har vel vært lavtlønnede selv en eller annen gang i livet, så hva skulle poenget være med å se ned på noen?:klo:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei egentlig ikke,

det jeg kan se ned på er lavtlønnede som allikevel har mye (ofte høylytte) meninger om alt og alle.

Hold deg til det du kan, liksom.

Eller det handler vel ikke så mye om lønn, men mer om utdanning (da gjerne mangel på dette).

Endret av AllahBallah
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er veldig mange som gjør det. Dem om det.

Anonymkode: 24ab9...7e5

Det er noe i det... Jeg følte ofte at jeg ble sett ned på da jeg var lavtlønnet og jobbet i diverse strøjobber. Jeg tror egentlig at grunnen til at de så ned på meg var alderen, ikke at jeg var lavtlønnet. I butikken og i restauranten var jeg bare en "dum ungjente" i deres øyne. De kundene som var nedlatende var oftest eldre damer.

Jeg møtte noen på en fest en gang som synes det var kjemperart at jeg var fornøyd med å jobbe som servitør. Da følte jeg at de så ned på yrket mitt, men ikke nødvendigvis på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lavtlønna har langt høyere inntekt enn meg (ufør) så det hadde vært litt rart om jeg så ned på de for å ha lav lønn😂

Anonymkode: 21d4c...cc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Signerer denne. Ingen som tjener mer enn 1,5 mill fortjener lønna si. Det er ren idioti at en kontorrotte i skreddersydd dress skal tjene 5 ganger så mye som en sykepleier eller politimann i turnus.

Anonymkode: 0a5a2...dd3

Jeg skrev tidligere i tråden at jeg ikke ser ned på noen. 

Men slike uttalelser ser jeg virkelig ned på. Og lurer litt på hva slags mennesker som sitter bak dem. 

Anonymkode: 19dd9...d35

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Lavtlønna har langt høyere inntekt enn meg (ufør) så det hadde vært litt rart om jeg så ned på de for å ha lav lønn😂

Anonymkode: 21d4c...cc8

Ikke nødvendigvis nei. Kjenner folk som jobber på bensinstasjon som tjener 160-180kr/t, 200kr timen hvis helg+natt. Vaskepersonalet på jobb tjente 160kr/timen. Antakelig flere yrker med 160kr timen som utgjør minstesats for uføretrygdede. Så langt høyere enn deg har de nok neppe.

Tjente 175kr timen på tilkalling AKS for 3 år siden selv. 

Anonymkode: 64a4e...c26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Som jobber 100%, men som ikke tjener 700 000 i året?

Anonymkode: 64a4e...c26

Vel, er en person lavere enn meg så ser jeg ned på personen. Er personen derimot høyere enn meg så må jeg se opp på personen. Hva folk tjener står da ikke skrevet noe sted på personen, og har heller ingen nevneverdig betydning for hvor man må se for å få øyekontakt med et annet menneske, eller dyr. 

Anonymkode: e4970...e03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg ser ned på de som ikke har mastergrad. Ikke vil jeg omgås de heller.

Anonymkode: 6c457...35b

🤮

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Har vært borti høytlønnede jeg har sett ned på da, pga de mener de gjør noe viktig (nei, det gjør de ikke), og de mener de burde skatte mindre av de 7 millionene de tjener årlig, samtidig som de ikke vet hvor de skal gjøre av pengene for å unngå formueskatt... men de pengene skal ikke til veldedighet, i alle fall, for jobber folk hardt så får de visst det livet de ønsker seg. Ja, lissom..

Endret av katties
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker sjeldent over hva folk tjener og ikke bryr jeg meg heller om jeg hadde vist det. Tenker at folk får jobbe med det de vil og tenker de har gjort det mer enn bra nok her i livet om de har ok økonomi og en jobb de trives i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle som jobber( forstår noen ikke kan jobbe pga helse, ser ikke ned på dem heller ) men alle bidrar til samfunnet uansett hvilken jobb og lønn man har. 

viktigste er å vil og gjøre sitt beste uten at det går på helsa løs.

Anonymkode: d5338...400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De eneste som snakker om slikt i min omgangskrets, er de lavtlønte som virker å tro at vi andre med gjennomsnittsinntekt går rundt og ser ned på dem og dømmer dem. Så jeg tror heller det er lavtlønte som ser ned på lavtlønte og får et slags mindreverdskompleks som gjør at man bjeffer rundt om hvem som ser ned på dem for å på en måte hevde seg. Har jeg tenkt... Hvis man trives i en lavtlønnsjobb så er jo det flott. Men det betyr ikke at folk med gjennomsnittlig inntekt som også trives i sin jobb er helt jævlige mennesker. 

Anonymkode: 2231c...5a2

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som er lavtlønnet er ofte de som gjør en innsats som fortjener å tjene mye mer. 

De jeg ser ned på er det som lar penger definere livet uavhengig om man tjener mye eller lite. 

Anonymkode: e76a7...159

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...