Mardina Skrevet 16. september 2024 #101 Del Skrevet 16. september 2024 (endret) AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er ganske usaklig diskusjon fra deg når du bare sier at Oslo ikke har sjarm mens Bergen har det. Skjønner ikke hvorfor du gidder å uttale deg når du ikke gidder å diskutere? Anonymkode: baa9e...44d Ok, siden du insisterer og ikke gir deg: - Bergensere generelt (språk og hvordan de ter seg) - Smågatene i sentrum - Fisketorget (faktisk, tro det eller ei) - Fløyen og Ulriken og mulighetene for turer derfra (jeg liker å gå turer) - Generelt livet i byen. Jeg kan ta turen til sentrum og gå rundt å kikke på folk og nyte byen. Høres sikkert banalt ut for deg, men det er sånne ting jeg liker å gjøre. Kunne sikkert nevnt flere ting også. Kan du ikke bare akseptere at noen ikke liker Oslo? Sånn, er du fornøyd nå? 🙄 Endret 16. september 2024 av Mardina 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #102 Del Skrevet 16. september 2024 Personlig synes jeg det er altfor mye folk/turister i Bergen sentrum, de er jo overalt. Spesielt i sommerhalvåret. Anonymkode: 5f6bb...0b3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #103 Del Skrevet 16. september 2024 Eg budde over 10 år i Bergen og synest det er ein utrolig vakker og våt by. Den er også svært mørk og dyster, nesten litt noir. Det er eit lokk over byen som stenger ute lys. Eg skjønner godt at den ikkje treffer alle like godt. Anonymkode: f2981...f61 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #104 Del Skrevet 16. september 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Eg budde over 10 år i Bergen og synest det er ein utrolig vakker og våt by. Den er også svært mørk og dyster, nesten litt noir. Det er eit lokk over byen som stenger ute lys. Eg skjønner godt at den ikkje treffer alle like godt. Anonymkode: f2981...f61 Stemmer det. Trodde det var hotellrommet mitt som var dunkelt, men det ble ikke lysere av å gå ut på gata. Var som å komme til sommeren igjen da jeg kom til Lillesand. Og så enkelt alt blir med oppholdsvær ts Anonymkode: adec1...f5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #105 Del Skrevet 17. september 2024 AnonymBruker skrev (På 13.9.2024 den 23.09): He he, eller et forslag om å legge byen under tak. Nei, men jeg begynte å reflektere litt rundt Bergen og de som bor her. Lurer på om de bare tilpasser seg regnet, eller om de ville oppholdt seg mer utendørs om det regnet mindre. Garderobene her må være utelukkende Gore tex. TS Anonymkode: adec1...f5f Tro meg, vi misliker regnet like mye. Jeg gjør i alle fall det😫 Anonymkode: 539c8...467 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #106 Del Skrevet 17. september 2024 Mardina skrev (15 timer siden): Ok, siden du insisterer og ikke gir deg: - Bergensere generelt (språk og hvordan de ter seg) - Smågatene i sentrum - Fisketorget (faktisk, tro det eller ei) - Fløyen og Ulriken og mulighetene for turer derfra (jeg liker å gå turer) - Generelt livet i byen. Jeg kan ta turen til sentrum og gå rundt å kikke på folk og nyte byen. Høres sikkert banalt ut for deg, men det er sånne ting jeg liker å gjøre. Kunne sikkert nevnt flere ting også. Kan du ikke bare akseptere at noen ikke liker Oslo? Sånn, er du fornøyd nå? 🙄 Er dette det som gjør Bergen til en bedre by enn Oslo? Nå har Oslo mange sjarmerende smågater også, og turmulighetene i Oslo er veldig gode. Du har kanskje aldri gått rundt Østensjøvannet, eller stiene fra Frognerseteren til Ullevålsseter, eller ligget i Hvervenbukta om sommeren og badet, eller vært på øyhopping i Oslo-fjorden og badet fra holmene der. I Oslo tar man også turen til sentrum, men kanskje mer spesifikke bydeler for å se på folk og nyte. Å sette seg på fortauskafe på Grunerløkka og bare se på folk, er fantastisk, og man er omgitt av klassiske bygårder og parker. Hvorfor er dette finere i Bergen? Det virker som du egentlig ikke har vært i Oslo sånn ordentlig. Anonymkode: e2846...832 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #107 Del Skrevet 17. september 2024 AnonymBruker skrev (På 15.9.2024 den 11.52): Takk for tipset. Jeg var skuffet over hvor lite flott byen er ift nedbørsmengden. Når det regner så mye, ville jeg tenkt at den kompenserte med noe.. Undrer meg over hvordan det kan være Norges nest største by. Må være på grunn av universitet og handelshøyskolen. Kristiansand eller Trondheim, er langt tørrere feks Anonymkode: adec1...f5f Er det voksne folk som er så historieløse? Hansatiden? Lofotfisket? Anonymkode: 476a3...bc1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #108 Del Skrevet 17. september 2024 Bergen bør unngås om du ikke er født der, så enkelt er det 😄 Anonymkode: d7ac0...cd3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #109 Del Skrevet 17. september 2024 Mardina skrev (23 timer siden): Så nå henger du deg opp i emojis, i steden for å svare på spørsmål? Vet nå ikke hvem som driver med fanatisme her jeg.... 🤔 Jeg bruker stort sett alltid emojis, og man kan fint diskutere på en ordentlig måte. Selv om man bruker emojier.... Hvilket spørsmål sikter du til? Jeg har allerede skrevet et balansert innlegg hvor jeg trekker frem positive ting ved Bergen. Jeg har ikke noe problemer med å se positive ting ved både Oslo og Bergen, i motsetning til dine ekstremt enspora fordummende innlegg fylt av hysteriske emojis og et dårlig skjult oslo-hat hvor du ikke har evnet å nyansere ett eneste innlegg. Så fanatismen er det du som står for i denne tråden. Anonymkode: 34a6f...9f7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #110 Del Skrevet 17. september 2024 Mardina skrev (16 timer siden): Ok, siden du insisterer og ikke gir deg: - Bergensere generelt (språk og hvordan de ter seg) - Smågatene i sentrum - Fisketorget (faktisk, tro det eller ei) - Fløyen og Ulriken og mulighetene for turer derfra (jeg liker å gå turer) - Generelt livet i byen. Jeg kan ta turen til sentrum og gå rundt å kikke på folk og nyte byen. Høres sikkert banalt ut for deg, men det er sånne ting jeg liker å gjøre. Kunne sikkert nevnt flere ting også. Kan du ikke bare akseptere at noen ikke liker Oslo? Sånn, er du fornøyd nå? 🙄 Oslo har mer å by på enn Karl Johan og Aker brygge. Anonymkode: e2846...832 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stonegiant Skrevet 17. september 2024 #111 Del Skrevet 17. september 2024 Eg ve te Bergen, ve te Bergen med det samme Der har eg det så fisken i vannet: Vått og kaldt, og breiflabb overalt 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Memorangen Skrevet 17. september 2024 #112 Del Skrevet 17. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bergen bør unngås om du ikke er født der, så enkelt er det 😄 Anonymkode: d7ac0...cd3 Hvorfor det? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 17. september 2024 #113 Del Skrevet 17. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er dette det som gjør Bergen til en bedre by enn Oslo? Nå har Oslo mange sjarmerende smågater også, og turmulighetene i Oslo er veldig gode. Du har kanskje aldri gått rundt Østensjøvannet, eller stiene fra Frognerseteren til Ullevålsseter, eller ligget i Hvervenbukta om sommeren og badet, eller vært på øyhopping i Oslo-fjorden og badet fra holmene der. I Oslo tar man også turen til sentrum, men kanskje mer spesifikke bydeler for å se på folk og nyte. Å sette seg på fortauskafe på Grunerløkka og bare se på folk, er fantastisk, og man er omgitt av klassiske bygårder og parker. Hvorfor er dette finere i Bergen? Det virker som du egentlig ikke har vært i Oslo sånn ordentlig. Anonymkode: e2846...832 Det er noe av det ja.Og jo, jeg har vært i Oslo. Finner ikke byen sjarmerende en eneste plass. Hvorfor ikke bare godta at jeg har en annen mening enn deg? AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvilket spørsmål sikter du til? Jeg har allerede skrevet et balansert innlegg hvor jeg trekker frem positive ting ved Bergen. Jeg har ikke noe problemer med å se positive ting ved både Oslo og Bergen, i motsetning til dine ekstremt enspora fordummende innlegg fylt av hysteriske emojis og et dårlig skjult oslo-hat hvor du ikke har evnet å nyansere ett eneste innlegg. Så fanatismen er det du som står for i denne tråden. Anonymkode: 34a6f...9f7 Det er vanskelig å huske hvilke spørsmål det er og hva du har skrevet tidligere, når du skriver som Anonym bruker. Jeg orker ikke bla meg bakover i tråden og huske din kode, for å kunne svare konkret på det. Hva er problemet ditt med at jeg bruker emojis? Hva du mener om meg som person bryr jeg meg fint lite om, kjenner jeg. AnonymBruker skrev (1 time siden): Oslo har mer å by på enn Karl Johan og Aker brygge. Anonymkode: e2846...832 Synes fortsatt ikke at det er en sjarmerende by, i mine øyne. Hvorfor er det så vanskelig for deg og enkelte andre i denne tråden å godta at ikke alle liker Oslo som by? Hvorfor dette opphenget i hva jeg skriver? Hvorfor henge seg opp i akkurat min kommentar? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #114 Del Skrevet 17. september 2024 AnonymBruker skrev (På 13.9.2024 den 23.09): He he, eller et forslag om å legge byen under tak. Nei, men jeg begynte å reflektere litt rundt Bergen og de som bor her. Lurer på om de bare tilpasser seg regnet, eller om de ville oppholdt seg mer utendørs om det regnet mindre. Garderobene her må være utelukkende Gore tex. TS Anonymkode: adec1...f5f Jeg har ikke Gore tex sko, og går nesten aldri med støvler. Har vært mange andre steder i Norge med mye regn. Greit at det regner mye i Bergen, men er en myte at det regner så mye mer enn mange andre steder. Anonymkode: 595c3...eed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #115 Del Skrevet 17. september 2024 Mardina skrev (2 timer siden): Det er noe av det ja.Og jo, jeg har vært i Oslo. Finner ikke byen sjarmerende en eneste plass. Hvorfor ikke bare godta at jeg har en annen mening enn deg? . Synes fortsatt ikke at det er en sjarmerende by, i mine øyne. Hvorfor er det så vanskelig for deg og enkelte andre i denne tråden å godta at ikke alle liker Oslo som by? Hvorfor dette opphenget i hva jeg skriver? Hvorfor henge seg opp i akkurat min kommentar? At du har vært i Oslo betyr ikke at du har sett Oslo. Poenget mitt var at du påstod at Oslo var uten sjarm, og det blir jo feil. Du trenger ikke like byen for å se at Oslo har sjarmerende bydeler. Med mindre du bare har subbet opp og ned Karl Johan og rundt festningen. Men det er ikke representativt for byen som helhet. Anonymkode: e2846...832 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 17. september 2024 #116 Del Skrevet 17. september 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): At du har vært i Oslo betyr ikke at du har sett Oslo. Poenget mitt var at du påstod at Oslo var uten sjarm, og det blir jo feil. Du trenger ikke like byen for å se at Oslo har sjarmerende bydeler. Med mindre du bare har subbet opp og ned Karl Johan og rundt festningen. Men det er ikke representativt for byen som helhet. Anonymkode: e2846...832 Neivel... Så da skal jeg ikke få lov til å si min mening da? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #117 Del Skrevet 17. september 2024 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): At du har vært i Oslo betyr ikke at du har sett Oslo. Poenget mitt var at du påstod at Oslo var uten sjarm, og det blir jo feil. Du trenger ikke like byen for å se at Oslo har sjarmerende bydeler. Med mindre du bare har subbet opp og ned Karl Johan og rundt festningen. Men det er ikke representativt for byen som helhet. Anonymkode: e2846...832 Jeg har vært over hele Oslo mange ganger, og jeg synes det er en stygg drittby. Anonymkode: c875d...0e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #118 Del Skrevet 17. september 2024 Mardina skrev (2 timer siden): Neivel... Så da skal jeg ikke få lov til å si min mening da? Selvsagt skal man få ytre meninger. Poenget er at du kan ikke ha sett så mye av Oslo når du påpeker mangel på sjarmerende steder og fremmer ting v Bergen som også Oslo i stor grad har. Det blir som at jeg skal si at jeg ikke liker Bergen fordi det regnet og jeg kun så Torgalmenningen og Bryggen. Anonymkode: e2846...832 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 17. september 2024 #119 Del Skrevet 17. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Selvsagt skal man få ytre meninger. Poenget er at du kan ikke ha sett så mye av Oslo når du påpeker mangel på sjarmerende steder og fremmer ting v Bergen som også Oslo i stor grad har. Det blir som at jeg skal si at jeg ikke liker Bergen fordi det regnet og jeg kun så Torgalmenningen og Bryggen. Anonymkode: e2846...832 Du vet ikke hva jeg har sett og ikke sett. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #120 Del Skrevet 17. september 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Er det voksne folk som er så historieløse? Hansatiden? Lofotfisket? Anonymkode: 476a3...bc1 Takk for svar. Jeg kan mye annet, men lite historie. TS Anonymkode: adec1...f5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå