Gå til innhold

BRI i stedet for BMI, hva er din BRI?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1,9 her. Tok uten hoftene, for husker ikke helt hva de er og jeg sitter så godt 🤣 

Anonymkode: 13a77...d16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde BRI på 2,23 før graviditeter, og 3,03 nå. Den sier jeg var overvektig før, og er over i fedme nå.  Tror ikke den har rett, for de synlige magemusklene mine sier noe annet 🤣 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt er det noe veldig galt med de her BRI-greiene. Overestimerte fettprosenten min kjempemye, og den tar jo også null hensyn til muskelmasse. Heller ikke til kroppsfasong. Med mindre man har tatt BBL så tror jeg heller midje-mot-hoftemål er et bedre estimat for helsestatus. MEN, den her dumme greia tror at store hofter = feit, og at man da må ha veldig liten midje, som er veldig feil.

Det å si at denne kalkulatoren er bedre enn BMI tenker jeg er veldig feil. Altså: bedre med samme midjemål, men smalere hofter? Nei, det signaliserer heller mer bukfett, men smalere benbygning, eller mindre rumpemuskker. Selv om jeg selv forstår at jeg ikke har fedme så er det en del folk som ikke klarer å se på seg selv om de er normalvektige eller ikke, og da er det FARLIG å kalle noen som er normalvektig for ikke bare "overvektig", men "med fedme"...! 

Endret av katties
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2.6

Tror forøvrig ikke BRI er noe bedre enn BMI, for den kan da ikke måle fettprosenten min kun ved å lese av målene. Jeg har brede hofter fra naturens side, er slank, men dårlig trent. 

Anonymkode: f2161...7be

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Percent Body Fat: 21.1%
Visceral Adipose Tissue (VAT): 1.7%
Total VAT Mass: 1.0 kgs
Body Roundness Index: 2.4 (in the healthy zone)
Body Mass Index (BMI): 20.3

Anonymkode: 83a55...181

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

2.6

Tror forøvrig ikke BRI er noe bedre enn BMI, for den kan da ikke måle fettprosenten min kun ved å lese av målene. Jeg har brede hofter fra naturens side, er slank, men dårlig trent. 

Da har du en genetisk fordel som faktisk er medvirkende for god helse selv om du ikke trener. Brede hofter er ikke farlig fett, magefett er det. 

Anonymkode: 8c926...3b3

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2.6 som er "in the healthy zone". Min nåværende kroppsform og kroppsvekt er absolutt ikke healthy, så umiddelbart tenker jeg at dette er kokt sammen av noen som ikke er fornøyd med BMI-en sin og finner opp en ny måte å måle på heller enn å gjøre noe med problemet...

Anonymkode: ae7f9...c01

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min BRI var 3,1 som var "in the healthy zone", men jeg fikk en fettprosent på 39% og BMI på 25,2.

Min Fitbit-vekt sier jeg har en fettprosent på 32,8% (og samme BMI), så jeg vet ikke hva som er riktig fettprosent....

Jeg er for tung ennå, men jobber med saken. 😁

Anonymkode: 3359a...26f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Da har du en genetisk fordel som faktisk er medvirkende for god helse selv om du ikke trener. Brede hofter er ikke farlig fett, magefett er det. 

Anonymkode: 8c926...3b3

Jeg vet at brede hofter ikke er farlig. Jeg har ingen genetiske fordeler når det gjelder kropp, tvert i mot har jeg genetikk som gjør det  lett for å legge på meg. Men jeg har et kosthold som gjør at jeg holder meg normalvektig uten å trenge å trene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.7. Så ut som jeg var midt i det grønne området mens jeg er nederst på bmi

Anonymkode: 05696...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den tippet bmi'en min riktig og den vet jeg har mye kroppsfett, som jeg har, men er usikker på hvordan den kan anslå et tall. Ulike kalkulatorer ga meg ulik kroppsfett, men lik bmi.

Anonymkode: daaba...9ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Den tippet bmi'en min riktig og den vet jeg har mye kroppsfett, som jeg har, men er usikker på hvordan den kan anslå et tall. Ulike kalkulatorer ga meg ulik kroppsfett, men lik bmi.

Hvordan i all verden skal en slik kalkulatur regne ut kroppsfettet ditt når den ikke aner muskelmasse? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For en stund tilbake var jeg mye tynnere, så ville se hva den sa til den kroppen. Det som er rart er at bmien min var undervektig, men den ga meg 26 i kroppsfett? Jeg har smalere midje enn hofter, og kunne ikke hatt 26 prosent fett da, hvor var det fettet? Hadde fortsatt litt lår, men jeg var ganske så ribbet.

Tok tallene 98 på hofter(ganske sikker på at det var tallet for jeg bemerket meg at jeg var under 100 som jeg vanligvis har vært over, hoftebein synlige, så de er brede) og 67 på midjet(er litt mer usikker på den, men får timeglass på kalkulator, med jeg er skulder hofte, ikke pupp hofte). Jeg lurer på om den ikke vet noen har skjellet med større dimensjoner? Eller er jeg på bær tur å du kan ha 26 prosent fett samtidig som du er undervektig? Kan huske feil tall, men når jeg minker dem holder den seg på en høy prosent allikevel? Diskriminerer den fett utifra kroppsform?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvordan i all verden skal en slik kalkulatur regne ut kroppsfettet ditt når den ikke aner muskelmasse? 

Ja, det er nettop det. Sjekket zen ut mer, å jeg tror den surrer mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja, kjenperart at den i det hele tatt estimerer fettprosent uten noen flere mål enn hofte-midje-høyde-vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...