Gå til innhold

Prøvde å hjelpe, men hun ble "sur".

Lady_Barbara

Anbefalte innlegg

Mymlen skrev (14 minutter siden):

Til neste gang kan du heller spørre om barnet vil arve klær som du har til overs, det er hvert fall vanlig å spørre om rundt her. Kanskje bli bedre kjent først da, sånn at det kommer naturlig

Ja, det kan jeg. Men tenkte ikke at hun var så hårsår liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg tror for all del du bare kødder med oss, så lar meg ikke irritere, men hvis ikke: Jesus for en sinnsyk oppførsel fra din side. 

Anonymkode: 1028c...420

Er ikke kødd. Jeg skjønner at jeg kanskje skulle formulert meg annerledes. Men når det er sagt, så håper jeg at vi får et "normalt" forhold igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket hva hun og eventuelt mannen jobber med, hvor de ber osv.? Skjønner at tanken var god, men skulle jeg spurt noen som helst om noe sånt, ville jeg sjekket litt mer opp før jeg sa noe. Kanskje de bor i et nytt, flott og dyrt hus, og derfor nedprioriterer den ene bilen?

Vårt barn har også noen slitte klær i barnehagen. Betyr det at barnet kun har slitte klær? Nei, men når barnet fikk et lite hull i den nye buksa i nettopp barnehagen, og det er gode temperaturer ute slik at de skal være ute i sandkassen halve dagen, så ser jeg ikke hvorfor barnet skal få på seg den fineste buksa heller. 

Anonymkode: dc2df...cf9

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du sjekket hva hun og eventuelt mannen jobber med, hvor de bor osv.? Skjønner at tanken var god, men skulle jeg spurt noen som helst om noe sånt, ville jeg sjekket litt mer opp før jeg sa noe. Kanskje de bor i et nytt, flott og dyrt hus, og derfor nedprioriterer den ene bilen?

Vårt barn har også noen slitte klær i barnehagen. Betyr det at barnet kun har slitte klær? Nei, men når barnet fikk et lite hull i den nye buksa i nettopp barnehagen, og det er gode temperaturer ute slik at de skal være ute i sandkassen halve dagen, så ser jeg ikke hvorfor barnet skal få på seg den fineste buksa heller. 

Bor, ikke ber. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lady_Barbara skrev (1 time siden):

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si eller gjøre. Jeg synes jeg har prøvd å hjelpe en person, men hun reagerte med å bli "sur" eller "fornærmet". 
Det er en situasjon som jeg skal prøve å ordne opp i, men trenger noen råd. 

Dette skjedde: 
Mitt barn (jeg er en dame på 33 og har et barn på snart 4 år i barnehage) går i en barnehage med en gruppe på 11 andre barn. 
Det ene barnet er litt "sjuskete", kledd i "rare" og av og til litt hullete klær. Jeg har lagt merke til at det er moren som alltid leverer og henter i barnehagen. Barnet blir kjørt i en gammel, slitt bil og moren til barnet har en litt "sliten" stil. For noen dager siden kom jeg på at jeg skulle høre om hun trengte hjelp, så jeg tok henne litt til siden (vi hentet samtidig i barnehagen) så det ikke var så mange andre rundt. Jeg spurte høflig om hun trengte hjelp med penger til klær osv. til barnet. Hun reagerte noen fryktelig og hun satte øynene i meg og ble tydelig sur. 
Jeg tenkte bare å hjelpe til. Dagen etterpå prøvde jeg å snakke med henne og sa at jeg beklager om hun oppfattet det som frekt, men det hjalp liksom ikke. Nå er det klein stemning når vi møtes i barnehagen. 
I ettertid tenker jeg at det var ganske ufin respons og hun kunne for så vidt bare takket høflig nei. Det var nesten ingen andre som hørte (om noen) at jeg snakket med henne. 

Men vil jo ikke at det skal være dårlig stemning, så har noen et råd for hvordan jeg skal få henne til å forstå at det ikke var noe å ta på vei for, sånn at det ikke blir så dårlig stemning?

Ikke så rar respons, for du har en holdning å behandle folk ovenfra og ned. Det er sånne som deg som tror de har alt på stell og gjerne anmelder til barnevernet med bakgrunn i fordommene sine. Hva vet du om denne moren? Og barnet? Ganske lite men du innbiller deg at du står over denne familien i rang. Håper du innser hvor overlegen/snobbete du er. Om det rett og slett ikke er en trollete tråd...

Anonymkode: d7421...a1a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lady_Barbara skrev (2 timer siden):

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si eller gjøre. Jeg synes jeg har prøvd å hjelpe en person, men hun reagerte med å bli "sur" eller "fornærmet". 

Dette skjedde: 
Mitt barn (jeg er en dame på 33 og har et barn på snart 4 år i barnehage) går i en barnehage med en gruppe på 11 andre barn. 
Det ene barnet er litt "sjuskete", kledd i "rare" og av og til litt hullete klær. Jeg har lagt merke til at det er moren som alltid leverer og henter i barnehagen. Barnet blir kjørt i en gammel, slitt bil og moren til barnet har en litt "sliten" stil. For noen dager siden kom jeg på at jeg skulle høre om hun trengte hjelp, så jeg tok henne litt til siden (vi hentet samtidig i barnehagen) så det ikke var så mange andre rundt. Jeg spurte høflig om hun trengte hjelp med penger til klær osv. til barnet. Hun reagerte noen fryktelig og hun satte øynene i meg og ble tydelig sur. 
Jeg tenkte bare å hjelpe til. Dagen etterpå prøvde jeg å snakke med henne og sa at jeg beklager om hun oppfattet det som frekt, men det hjalp liksom ikke. Nå er det klein stemning når vi møtes i barnehagen. 
I ettertid tenker jeg at det var ganske ufin respons og hun kunne for så vidt bare takket høflig nei. Det var nesten ingen andre som hørte (om noen) at jeg snakket med henne. 

Men vil jo ikke at det skal være dårlig stemning, så har noen et råd for hvordan jeg skal få henne til å forstå at det ikke var noe å ta på vei for, sånn at det ikke blir så dårlig stemning?

Det går nok ikke. Du har jo nesten sagt rett ut at du synes barnet går sjuskete kledd. Veldig mange blir fornærmet av det. 

Anonymkode: 5425c...7c0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lady_Barbara skrev (2 timer siden):

Dette skjedde: 

Tror bare du må vente til det går over. Jeg hadde også blitt sur og oppgitt over veldedighet fra folk jeg ikke kjenner. Folk må få kle seg slik de vil. Selv går jeg ganske "fattig" kledd og jeg har nok penger til å kjøpe dyre klær. Jeg har bare shoppe stopp innimellom og folk må tro hva de vil om min klesstil

Anonymkode: e0df7...7bc

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette tror jeg ikke på - at folk som vil hjelpe noen kan være så håpløst dumme? Nei, sikkert bare tull alt i hop. 

Anonymkode: aaa4d...dde

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi. Mulig du hadde gode intensjoner, men intensjonene dine er irrelevant når du går frem på en måte som får andre til å føle seg jævlige. Godt jobba.

Her er det du BURDE ha gjort: "Hei! Jeg har et par sekker med barneklær jeg skal levere på frelsesarmeen, men tenkte jeg skulle høre med de andre foreldrene i barnehagen om noen ønsker å grave gjennom og se om de finner noe brukbart. Om jeg tar med en svartsekk med klær på levering/henting i morgen, har du noe imot å ta den med, plukke ut det du ønsker, og ta med tilbake det du eventuelt ikke har bruk for?"

Sånn. Enkelt og greit, og alle føler seg bra. 

Anonymkode: 2587c...261

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå måtte jeg le, det kunne vært meg! Leverer ofte i bhg i pysj og kosetøy med bustete hår. Ungen er ren og klærne er hele, men med de villeste kombinasjonene, hen kler seg selv og liker utvaska og mykt tøy. Kjører luksusbil dog. Pass på deg selv heller

Anonymkode: 269ff...655

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du overhodet forestille deg hvor nedlatende du har oppført seg? Stakkars den mammaen som sikkert gjør sitt beste, men som er blinket ut som fattig-sara. Noe så pinlig. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører gammel bil, sikkert en 2014 Toyota Yaris. Fattiglem. 

Anonymkode: ad33a...74d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i all verdens dager tenker enkelte med? Vær glad denne moren har folkeskikk! Jeg hadde fika til deg!

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånne som deg er grunnen til at jeg trosser ME-en min og steller meg ordentlig før jeg leverte i bhg. Jeg er redd for at folk skal tro jeg er en slask bare fordi jeg er sykemeldt. Kan se for meg at kvinnen ble meget fornærmet ja. Og at du ikke skjønner det virker helt tragisk. Du virker som en parodi på en "veldedighetskvinne" som egentlig er en arrogant drittkjerring uten sosiale antenner.

Anonymkode: 4fe77...b87

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg tror egentlig dette er skrevet av et troll, håper inderlig det.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen 4-åringer går i barnehage med kun 11 andre barn på avdelingen

Anonymkode: 0c45b...fd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Og jeg tror egentlig dette er skrevet av et troll, håper inderlig det.

Nicket "Lady Barbara" gir jo et solid hint?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

En anonym lapp? Er ikke secret-Santa der er snakk om. Vedkommende burde ha latt være å involvere seg og dersom det var oppriktig bekymring så er ikke en anonym lapp riktig måte å håndtere det på. 

Tror nok at barnehagen hadde meldt bekymring om det var behov. 

Men igjen så får jeg meg ikke til å tro at noen er så klein at de gjør slikt. 

Anonymkode: a86ce...fdf

Du fordummer meg uten grunn. 

Ikke bekymringsmelding jeg mener hun skal skrive ned på lappen. 

Men en lapp med nummeret sitt, hvor vedkommende kunne tatt kontakt, dersom hun ønsket det. 

Når man først tar et slik grep, er diskresjon foran konfrontasjon, hèlt innafor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ingen 4-åringer går i barnehage med kun 11 andre barn på avdelingen

Anonymkode: 0c45b...fd9

Selvsagt er det det🤦‍♀️Mine barn gikk i kommunens største barnehage, da var de rundt 15 barn på avdelingen. Den minste kommunale barnehagen her hadde 13 barn totalt. 

Anonymkode: c126d...68d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frida skrev (9 timer siden):

Nicket "Lady Barbara" gir jo et solid hint?

Jeg trodde at dette var et forum hvor man kan drøfte problemstillinger, også blir man "angrepet" pga et forum-navn..... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...