Gå til innhold

Hvorfor er boligmarkedet veldig rolig nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det fordi alle må selge før de kjøper noe nytt å da stopper det opp? Er det for lite kjøpere? 

Anonymkode: 6780e...25c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Økonomiske dårlige tider, mindre midler i markedet. Ingne vil selge med tap, kjøpere har ikke nok midler.

Anonymkode: ae116...eff

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uroligheter i markedet, folk er redd for prisfall, og for å kjøpe katta i sekken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde et objekt langt ut i gokk. Megler foreslå 1,5 mill. Vi satt den ut for 1,2 mill da vi ønsket å selge kjapp. Det går ikke buss, det er ikke utsikt, det er ikke noe spennende i nærheten. Butikken er 30 min unna med bil. Tung industri som nabo og forurensing som faen. Radon ble også målt til himmels og den står på kvikk.

Ble budrunde av (!) 12 interesserte og salgspris på (!!!!!!!) 2,85 mill.

Hva faen boligmarkedet går dårlig?

Kommunen ga forresten bruksforbud like etter salget. 

 

Anonymkode: 49180...d4e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knirke skrev (11 minutter siden):

Uroligheter i markedet, folk er redd for prisfall, og for å kjøpe katta i sekken.

Prisfall? Det er jo spådd en prisoppgang. De sier kjøp nå før prisene eksploderer. 

Anonymkode: 6780e...25c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Prisfall? Det er jo spådd en prisoppgang. De sier kjøp nå før prisene eksploderer. 

Anonymkode: 6780e...25c

Sier hvem? Ja, akkurat... Meglerne. Og dem er det ingen som tror på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Knirke skrev (6 minutter siden):

Sier hvem? Ja, akkurat... Meglerne. Og dem er det ingen som tror på.

Ikke bare meglere som sier dette, det er mange, men det gjelder nok sentrale strøk. 

Anonymkode: ffd04...781

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke bare meglere som sier dette, det er mange, men det gjelder nok sentrale strøk. 

Anonymkode: ffd04...781

Det gjelder vel Oslo, da.

Jeg bor 1 time fra Oslo, og markedet her er treigt som sirup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knirke skrev (1 minutt siden):

Det gjelder vel Oslo, da.

Jeg bor 1 time fra Oslo, og markedet her er treigt som sirup.

Da bor du kanskje ikke sentralt eller i et attraktivt område? Jeg bor i Vestfold og her er det helt grei omsetning. Noen trenger et par visningsrunder, mens andre blir solgt med en gang. Noe går litt under takst, noe til takst, noe over. Noe blir ikke solgt, men det er fordi de er overpriset/har dårlig beliggenhet. 

Anonymkode: ece9d...f48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da bor du kanskje ikke sentralt eller i et attraktivt område? Jeg bor i Vestfold og her er det helt grei omsetning. Noen trenger et par visningsrunder, mens andre blir solgt med en gang. Noe går litt under takst, noe til takst, noe over. Noe blir ikke solgt, men det er fordi de er overpriset/har dårlig beliggenhet. 

Anonymkode: ece9d...f48

Jeg har ikke tenkt å si hvor jeg bor, iom at jeg ikke bruker AB funksjonen (som den eneste i denne tråden...🙄).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er økonomisk vanskelige og usikre tider, renta er høy, betalingsvilligheten er lav, lånelysten er lav og usikkerheten er høy. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leiligheter som ikke er så kostbare går bra her i Bergen. Påkostet eneboliger kan stå en god stund. 

Anonymkode: 2b8f5...11d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det er ganske stedsavhengig, selges boliger jevnt og trutt i området jeg bor. Og prisene går oppover.📈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går tregt i Trondheim i hvert fall. 

Anonymkode: b1d44...0bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det unna, jamnt og trutt.
Det var en (og er alltid) en boom ved skolestart før det roer seg mer og mer frem til jul, så kommer det litt etter jul, og så bygger det seg opp til påskeslippet, da går det unna… før det roer seg ved skoleferien igjen. I hvertfall slik her i Oslo og omegn, mulig det er lokale variasjoner i dette - som går i andre bølger. 

Anonymkode: 112bb...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det blir en propp i markedet fordi ingen tør å kjøpe før de har solgt egen bolig.

Anonymkode: 320e0...5e5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg tror det blir en propp i markedet fordi ingen tør å kjøpe før de har solgt egen bolig.

Anonymkode: 320e0...5e5

For å utfylle litt; jeg har en venninne som prøver å selge nå. Hun har en som er interessert, men han sliter med å få solgt sin egen bolig og kan derfor ikke kjøpe hennes. Ingen ønsker å sitte med mellomfinansiering nå, med mindre man selv har veldig god råd og har tenkt å selge en populær bolig i Oslo som selges uansett.

Anonymkode: 320e0...5e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...