Gå til innhold

Hvem ringer man om man sliter med å puste, er svimmel, og føler man skal besvime?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 16.9.2024 den 20.35):

Jeg bruker de og får god hjelp. Har aldri blitt avvist, bare veiledet

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ta og les engang til. Jeg har snakket med folk som representerer 113( amk) som sier at det er bedre å bruke dem en gang for mye enn en gang for lite. Og så har jeg ringt dem en gang det ikke sto om liv, men jeg fikk panikk. 113 var det eneste jeg huska, huska ikke nr til legevakt. Og jeg velger å beholde min anonymitet, det er viktig for meg. Det sitter folk jeg kjenner på kg som kan kjenne igjen min historie. Gidder ikke. 

Er bare glad jeg fikk hjelp av 113 den gangen, det gjorde mye i en vanskelig situasjon 

Anonymkode: bea2d...9fe

Du skriver jo selv jeg bruker de og jeg har aldri blitt avvist og det er veldig merkelig ordbruk om det kun er snakk om en gang. Og ja 113 sier at det er bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite, men da er snakk om de som faktisk ikke ringer fordi de for eksempel ikke vil være til bry, tenker at det ikke er alvorlig nok etc. til tross for at situasjonen virkelig tilsier at 113 er akkurat de dem skal ringe.

Anonymkode: 1680d...dd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Det mente han legevaktslegen som snakket med meg i telefonen når jeg hadde svangerskap utenfor livmor, også. Han sa at det umulig kunne være XU, jeg kunne umulig klare å snakke med ham på telefon om jeg hadde det.

Jeg holdt ut gjennom natten og ble kjørt til fastlege på formiddagen dagen etter, etter undersøkelsen ble jeg sendt i all hast til sykehus og operert. Det var på hengende håret at det ikke gikk galt, jeg måtte gjennom to operasjoner den dagen.

Nå ser vi i tråden at TS har fått snakke med lege og at alt er vel. Men, dere som skriver bastante svar, som at "du kunne ikke klart å skrive her om du var dødssyk" eller "jeg kan faktisk det": Vær klar over at hva mennesker klarer og ikke klarer, det er høyst individuelt.

Anonymkode: 4caab...56b

Hvilken legevakt var dette?

Anonymkode: 80af1...d4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du skriver jo selv jeg bruker de og jeg har aldri blitt avvist og det er veldig merkelig ordbruk om det kun er snakk om en gang. Og ja 113 sier at det er bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite, men da er snakk om de som faktisk ikke ringer fordi de for eksempel ikke vil være til bry, tenker at det ikke er alvorlig nok etc. til tross for at situasjonen virkelig tilsier at 113 er akkurat de dem skal ringe.

Da var det feil formulering , jeg har blitt anbefalt de og jeg har ringt de en gang. Og poenget håper jeg du tar ; jeg ble tatt alvorlig og fikk hjelp og støtte selv om det ikke sto om liv. Jeg er takknemlig og anbefaler andre og ringe dit og. 

Anonymkode: bea2d...9fe

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Nå har du surra deg inn i et nett med kommentarer som spriker i alle retninger og din troverdighet er ikke særlig stor.

Ok, takk for meg.

Anonymkode: de901...5ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, klarer du skrive innlegg på KG tenker jeg fastlege/legevakt. 113 er for når du IKKE får puste. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ok, takk for meg.

Ja det er et klokt valg.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en gang et troll....!

Anonymkode: a5202...a87

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KristinF skrev (På 17.9.2024 den 19.11):

Det er jeg fullstendig klar over.

Da bør du også være klar over at skråsikkerhet er en farlig vei å gå.

Anonymkode: 4caab...56b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det var en gang et troll....!

Anonymkode: a5202...a87

Seriøst? Les tråden og de andre trådene, det er åpenbart at TS sliter veldig med angst, og ikke er noe troll. 

Anonymkode: dc399...385

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Seriøst? Les tråden og de andre trådene, det er åpenbart at TS sliter veldig med angst, og ikke er noe troll. 

Anonymkode: dc399...385

Takk🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...