AnonymBruker Skrevet 13. september #1 Del Skrevet 13. september Legevakt eller 113? Anonymkode: de901...5ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september #2 Del Skrevet 13. september Høres ut som et panikkanfall. Drikk et glass kaldt vann og pust dypt med magen. Har du vondt noe sted? Anonymkode: 48ac1...4e4 9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september #3 Del Skrevet 13. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Høres ut som et panikkanfall. Drikk et glass kaldt vann og pust dypt med magen. Har du vondt noe sted? Anonymkode: 48ac1...4e4 Nei, men har gått sånn hele dagen. Det har vært rett før jeg har svint av flere ganger. Anonymkode: de901...5ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september #4 Del Skrevet 13. september Hvor akutt følere du det er? Trenger du ambulanse? Eller trenger du bare å snakke med noen som kan bestemme om du trenger ambulanse? For ambulanse og rett på sykehus - 113 For helsefaglig råd og vurdering - Legevakten Anonymkode: ce6be...1dc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september #5 Del Skrevet 13. september Hvis du har gått sånn hele dagen og det ikke har forverret seg, så ringer du legevakt eller fastlege om du har. Hvis det det blir verre og du faktisk sliter med å puste så ringer du 113. Anonymkode: dc399...385 14 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september #6 Del Skrevet 13. september AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hvor akutt følere du det er? Trenger du ambulanse? Eller trenger du bare å snakke med noen som kan bestemme om du trenger ambulanse? For ambulanse og rett på sykehus - 113 For helsefaglig råd og vurdering - Legevakten Anonymkode: ce6be...1dc Kan fort bli kjørt til legevakten selv om man ringer 113. Er ikke noe automatikk i at de kjører deg rett til akuttmottaket. Anonymkode: dc399...385 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september #7 Del Skrevet 13. september Du ringer 116 117. La de ta en vurdering. Det er forskjell på om dette er noe nytt fir deg eller om du feks har en kjent diagnose og kjenner igjen symptomene fra før. Men ikke la det være opp til fremmede på nettet. Anonymkode: 10881...185 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september #8 Del Skrevet 13. september Ring legevakten! De veileder deg og sender ambulanse ved behov. Anonymkode: ffa23...96b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september #9 Del Skrevet 13. september 113 Anonymkode: 953f7...87f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september #10 Del Skrevet 13. september Når su har holdt på hele dagen, så kan du ringe legevakt. Det tar jo ikke noe lenger tid, enn å f.eks skrive inn her.. Anonymkode: d3638...c4b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september #11 Del Skrevet 13. september Det første jeg tenker er angst. Anonymkode: 96d43...2d3 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september #12 Del Skrevet 13. september Har du spist skikkelig de siste dagene? Sovet greit? Vært stressa, redd, hatt angst, mye å gjøre eller noe? Sliter du med helseangst? Har du hatt annen sykdomsfølelse i det siste? Er det første gang du opplever noe slikt? Anonymkode: 1ba76...5cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september #13 Del Skrevet 13. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det første jeg tenker er angst. Anonymkode: 96d43...2d3 Hvordan kan det være angst når jeg føler meg så svak og lett i hodet? Mister jo nesten bevisstheten. Anonymkode: de901...5ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september #14 Del Skrevet 13. september Ikke 113, du har jo klart deg gjennom hele dagen. Du kan eventuelt dra til legevakten om du føler du burde undersøkes? Eller i det minste ringe dem for å få deres mening om hvorvidt du burde komme inn? Anonymkode: 4b71c...f55 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september #15 Del Skrevet 13. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan kan det være angst når jeg føler meg så svak og lett i hodet? Mister jo nesten bevisstheten. Anonymkode: de901...5ae Det kan være angst, det vet jeg alt om. Men er du bekymret ringer du legevakt. Anonymkode: 5c7b1...1b8 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september #16 Del Skrevet 13. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du spist skikkelig de siste dagene? Sovet greit? Vært stressa, redd, hatt angst, mye å gjøre eller noe? Sliter du med helseangst? Har du hatt annen sykdomsfølelse i det siste? Er det første gang du opplever noe slikt? Anonymkode: 1ba76...5cc Spist lite, men spiser lite til vanlig også, og har ikke opplevd dette tidligere. Søvnen har vært grei. Har hatt panikkanfall hver eneste dag, og hyperventilert hver dag, men har aldri følt meg slik før. Hadde et virus for noen dager siden, men de symptomene er borte. Første gang det er så intenst! Anonymkode: de901...5ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september #17 Del Skrevet 13. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan kan det være angst når jeg føler meg så svak og lett i hodet? Mister jo nesten bevisstheten. Anonymkode: de901...5ae Jeg sliter med angst og en form for dissosiasjon, når angsten blir ekstra høy føler jeg at hele meg blir "lett" og at jeg nesten blir litt vektløs, det samme med hodet. Anonymkode: dc399...385 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september #18 Del Skrevet 13. september Legevakt eller fastlegen Anonymkode: 84f3e...530 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september #19 Del Skrevet 13. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Spist lite, men spiser lite til vanlig også, og har ikke opplevd dette tidligere. Søvnen har vært grei. Har hatt panikkanfall hver eneste dag, og hyperventilert hver dag, men har aldri følt meg slik før. Hadde et virus for noen dager siden, men de symptomene er borte. Første gang det er så intenst! Anonymkode: de901...5ae Det er nok sannsynlig at det er angst mtp det du forteller her, men man vet aldri. Derfor kan det nok være lurt å ringe legevakten (antar fastlegen er stengt nå) bare for å være sikker, og de kan uansett gi deg råd eller annen hjelp for å håndtere dette. Anonymkode: dc399...385 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september #20 Del Skrevet 13. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan kan det være angst når jeg føler meg så svak og lett i hodet? Mister jo nesten bevisstheten. Anonymkode: de901...5ae I lenken under her kan du lese alle symptomene på angst, de er ikke få! Mange ender på legevakten hvert år med angst fordi de føler seg veldig syke. Når det er sagt, hvis dette er nytt for deg skal du ta kontakt med legevakten og snakke med dem for å finne ut om du bør komme inn for en sjekk. Du skal utelukke at det er noe fysisk galt (angst er også fysisk, men du forstår hva jeg mener). https://www.helsenorge.no/sykdom/psykiske-lidelser/angst/angst-og-angstlidelser/#symptomer-pa-angst Anonymkode: a1c7d...12d 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå