Gå til innhold

Fruen har foreslått åpent(åpnere) forhold

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Majer skrev (3 minutter siden):

Det er mye lettere når man starter forholdet åpent enn å tilpasse det i ettertid. Når jeg forstår at en jeg dater har vært i situationships, hatt ff eller lignende før meg så tenker jeg automatisk at vi bør ha åpent forhold, for da slipper man å lure i ettertid. Men møter jeg en som eks er jomfru lar jeg være å spørre om dette for da antar jeg at hun vil leve i tosomhet gjennom livet- selv om det ikke nødvendigvis stemmer.

Men når du først er i den situasjonen du er i tenker jeg man bør starte med det letteste og eventuelt teste grensene gradvis. Dersom hun er biseksuell eller mer, noe 80% av kvinner er, så kan dere prøve å ha sex med noen sammen. Etter det kan du høre om du og hun kan ha sex med damer hver for dere. Etter det igjen kan du vurdere å la henne ha sex med menn, men du bør være åpen hele veien om at det ikke nødvendigvis blir sånn. Parterapi er også en mulighet

Trådstarter her: Takk for innspill. Dette er ikke aktuelt for meg. Blir stresset bare av tanken på å skulle jage rundt etter tilfeldige damer i et sånt forhold og vite at hun gjør det samme med både damer og menn. Forøvrig har hun ikke nevnt at damer er en mulighet for henne.

Hva gjør egentlig folk med barn og åpne forhold? Lurer ikke ungene på hvor foreldrene er? 

Nei, hvis ho insisterer så får vi heller flytte fra hverandre. Jeg er heldigvis ung nok og har en forholdvis attraktiv pakke til at jeg skal rekke å finne meg ei kjekk dame. 

Anonymkode: 516fb...8d7

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sveits

Dette hadde jeg ikke orka å tenke ihjel ts. Det var bare et spørsmål, og det var det. 

Jeg spurte om det samme noen år inn i mitt ekteskap, min mann sa helst ikke, og jeg sa jaja, skjønner. Si i fra om du ombestemmer deg. 

Jeg har et litt useriøst forhold til sex. Min mann et seriøst. Vi gjør som han vil. 

Han vet hvem jeg er. Han ble nok litt såra der og da, men han har lært med åra at jeg prater før jeg tenker. Og at jeg er 100% lojal. 

Han og jeg skal leve sammen til vi dør. Det blir et langt liv med mange rare spørsmål fra begge sider. 

Hun spurte. Du sa nei. Gå videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Trådstarter her: Dette er helt uaktuelt for meg. Jeg kan aldri akseptere at hun har sex med andre. Da er ekteskapet over.

Det er dags at dere gjør noe med det som gjør at hun føler at deres relasjon har stagnert. Så må du bare være overtydelig på at polygami ikke er aktuelt for deg.

Lykke til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mannen begynte å treffe andre etter 17 år sammen, men alltid sammen. Alle parene vi har truffet bortsett fra ett har begynt sammen, og de fleste møter kun andre sammen. De som begynte med å møte alene har nå trukket seg tilbake, men jeg vet ikke hva det betyr. Noen begynner å møte alene etterhvert, men da skal partneren godkjenne hvem det blir. 

Starten på dette livet er ekstremt sårbart, og det er veldig viktig å lese hverandre og trygge hverandre hele veien. Poenget er jo at dette skal være noe som er godt for oss, ikke at vi har det ikke godt nok så vi må pynte på det utenfra. Jeg hadde ikke likt inngangen du beskriver fra din kone. Det virker ikke som hun tenker på deg. I tillegg er det som mange andre sier mye mye vanskeligere å finne dame enn mann, og sammen med at det er du som er mest motvillig måtte hun uansett ha hjulpet deg å finne noen først. Men det skal du selvfølgelig ikke godta hvis ikke du har veldig lyst. Hvis ikke hun kan la det ligge og respektere deg, høres det ut som dere er i en krise.

Anonymkode: 573dd...fdf

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Totalt uaktuelt at hun gjør det.

Totalt uaktuelt at hun fantaserer om det.

Bare det at hun sier at det er noe som hun tenner på tanken av hadde vært nok for meg til å bare avslutte det hele umiddelbart.

Anonymkode: c062f...05a

Dersom alle hadde tenkt som deg, hadde det ikke blitt mange par igjen. Tørr du å spørre din partner om vedkommende noen gang har hatt fantasier av det slaget og insistere på ærlighet?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der kan være veldig fint å åpne dører til skjulte rom i samlivet, men ulempen er at det noen ganger kan være vanskelig å lukke dem helt, om det viser seg at ikke alle i relasjonen mener det samme.

Av alle de poly/åpne relasjonene jeg har vært i, og observert, så er det ytterst få som faktisk fungerer, og som et absolutt minimum for at det skal fungere så må begge/alle parter være enig i det, ønske det, og være villig til å jobbe for det. For det er ganske mye jobb.

Om du ikke ganske umiddelbart liker og tenner på denne ideen, så anbefaler jeg deg å være veldig tydelig på at du ikke ønsker dette. Det er også en ganske sexy ting at partner er veldig tydelig på at vedkommende ikke vil dele. 
Om dette betyr at relasjonen ender, så er det tross alt bedre å ende det med at du står fast på ditt, enn å først la det gå igjennom en prosess med åpne relasjoner som kan skade deg ganske alvorlig, før relasjonen ender. 

Anonymkode: 2580b...756

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Abraham skrev (3 timer siden):

Hvis dama mi hadde kommet med et sånt forslag så hadde det vært kroken på døra. Hver gang vi skulle ha sex etter det, ville jeg visst at hun helst ville hatt andre der. For meg ville det vært totalt uforenlig med et trygt samliv. Det at hun "presser" TS til å være med og "åpne" forholdet, er et sleipt triks for å kunne ha seg litt rundt, og samtidig slippe å bli definert som utro. 

Sleipt? 

Hva i all verden er sleipt med å være ærlig med mannen og si det som det er?

Hun er et seksuellt menneske som vil nyte livet sitt..hadde sagt ja uten å blunke jeg. Når jeg elsker et annet menneske innebærer det at jeg ønsker henne alt godt ..andre menn og.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har nok en kollega hun liket godt, eller en gammel flamme fra tidligere som har tatt kontakt og ønsker en «reunion»

Grip sjansen, så kan du også ha det litt moro. 
Det at sex bare hører hjemme i forholdet, er gammeldags og avleggs. Om 30 år tipper jeg det er helt vanlig og allmenn akseptert å ha sex med andre selv om man er gift eller samboer. Er man trygg i et forhold med en man er glad i, synes jeg man skal unne den andre å få ha det litt moro. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

SKriver anonymt her men har en bruker. Men vil være mer anonym for å ikke kunne identifiseres. Jeg sliter litt med en situasjonen som har oppstått nå. Lurer på om noen har innspill til det. Er veldig i villrede.

Fruen og jeg har vært gift i 15 år, har et middelklasseliv med god inntekt, trener mye, har mellomstore barn, reiser en del og har (etter min mening) er greit sexliv(klassisk "kjedelig" liv). Vi har en del feriesex, helgesex og litt i ukedagene. I sommer kjøpte vi et brettspill med oppgaver og spørsmål som er seksuelt relaterte. Forrige helg tok vi det frem, drakk vin og spilte. Et av spørsmålene var noe ala "hva slags seksuelle fantasier har dere, og kan dere bli enige om noen av dem".

Da kommer det frem at ho har en fantasi om å ha sex med andre. Jeg var ikke enig i det, og vi lo litt av det og gikk videre. Så etter sex denne uken, mens vi lå og snakket tok hun opp dette igjen og lurte på om vi ikke kunne snakke mer om det, og vurdere det. Hun ønsker at vi skal kunne være helt åpne med hverandre om vi treffer noen. Igjen sier jeg at dette er noe jeg ikke er interessert i og at jeg tror det er ødeleggende for ekteskapet. Hun mener jeg er litt prippen her og vi er såpass voksne at vi må kunne utvide horisonten. 

Dit kom diskusjonen og vi har ikke snakket om det etterpå. Det preger meg veldig, og jeg tenker mye på det. 

Spørsmålet er vel egentlig om ikke dette nå kommer til å skje før eller siden uansett når ho har så lyst til det. Kanskje er ekteskapet over og det bare er å rive plasteret av først som sist. Jeg kommer aldri til å kunne leve i et forhold med noen som har sex med andre. Åpen fantasi om det er egentlig sårt nok. Hva tror dere - kan så eksplisitte fantasier undertrykkes eller vil dette bli et uoverkommelig gnisningspunkt? 

Jeg forstår den å sprite opp sexlivet men jeg forstår deg også. 
Her må dere egentlig sette dere ned å snakke om hva dere vil videre. 
Kanskje rollespill er et kompromiss ? 
Men kommunikasjon er viktig. 
Sitt ned edru og ta en skikkelig prat om hvordan dere vil ha det fremover og hva du føler det med dette. 

Anonymkode: 662a6...549

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man i forhold hadde jeg bare akseptert at man gjorde det sammen, typ møtt ett annet par. 

Åpent forhold, altså singel klarer jeg fint å være alene. Da pulte jeg rundt. Selvfølgelig kjekt med pose og sekk i åpent forhold, men da hadde jeg bare endt opp med ei bedre dame. Så åpent forhold ville blitt byttet til noe enda bedre. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Trådstarter her: Takk for svar. De fleste fantasier forblir jo det, det kjenner jeg selv til. Men ho er så eksplisitt i sitt ønske om dette. Og det er nesten som at ho ble forundret over at jeg ikke hadde lyst å være på dette. 

Hei TS: jeg tenker som så. Jeg hadde aldri vært så bastant i ønsket mitt om jeg ikke allerede hadde prøvd dette og det ga mersmak. Jeg tror dessverre hun allerede har gjort dette bak din rygg og ønsker nå at dette skal bli «lovlig» i deres forhold. 

Jeg forstår deg 100 prosent. Synes skikkelig synd på deg og skjønner du har det kjipt nå. 

Anonymkode: b7e88...47e

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Trådstarter her: Hva er det du legger i å være mann da? Hva bør jeg gjøre?

Glem det fjaset der.

Vedkommende har neppe normal relasjonserfaring 😅

Jeg er kvinne, samme liv som dere - og har delvis vært i din kones «tankeeksperiment». Vært hobbypsykolog for flere vennepar som har forsøkt. 

Men meg skal du ikke lytte til :P 

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Trådstarter her: Dette er helt uaktuelt for meg. Jeg kan aldri akseptere at hun har sex med andre. Da er ekteskapet over.

Jeg tar det til etteretning.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig med TS her. Det å åpne opp for et åpent forhold/ta inn andre mennesker på det intime plan vil bare fungere om begge ønsker det. 

Så er det engang slik at menn og kvinner har ulike forutsetninger på kjønnsmarkedet ift tilbud og etterspørsel. Ikke fakerten om hun skulle ligge rundt nonstop med menn, mens jeg sitter å ser på netflix uten chill. 

Om min kone hadde kommet med eb slik forespørsel hadde det vært enkelt, my way or the highway! 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.9.2024 den 13.15):

SKriver anonymt her men har en bruker. Men vil være mer anonym for å ikke kunne identifiseres. Jeg sliter litt med en situasjonen som har oppstått nå. Lurer på om noen har innspill til det. Er veldig i villrede.

Fruen og jeg har vært gift i 15 år, har et middelklasseliv med god inntekt, trener mye, har mellomstore barn, reiser en del og har (etter min mening) er greit sexliv(klassisk "kjedelig" liv). Vi har en del feriesex, helgesex og litt i ukedagene. I sommer kjøpte vi et brettspill med oppgaver og spørsmål som er seksuelt relaterte. Forrige helg tok vi det frem, drakk vin og spilte. Et av spørsmålene var noe ala "hva slags seksuelle fantasier har dere, og kan dere bli enige om noen av dem".

Da kommer det frem at ho har en fantasi om å ha sex med andre. Jeg var ikke enig i det, og vi lo litt av det og gikk videre. Så etter sex denne uken, mens vi lå og snakket tok hun opp dette igjen og lurte på om vi ikke kunne snakke mer om det, og vurdere det. Hun ønsker at vi skal kunne være helt åpne med hverandre om vi treffer noen. Igjen sier jeg at dette er noe jeg ikke er interessert i og at jeg tror det er ødeleggende for ekteskapet. Hun mener jeg er litt prippen her og vi er såpass voksne at vi må kunne utvide horisonten. 

Dit kom diskusjonen og vi har ikke snakket om det etterpå. Det preger meg veldig, og jeg tenker mye på det. 

Spørsmålet er vel egentlig om ikke dette nå kommer til å skje før eller siden uansett når ho har så lyst til det. Kanskje er ekteskapet over og det bare er å rive plasteret av først som sist. Jeg kommer aldri til å kunne leve i et forhold med noen som har sex med andre. Åpen fantasi om det er egentlig sårt nok. Hva tror dere - kan så eksplisitte fantasier undertrykkes eller vil dette bli et uoverkommelig gnisningspunkt? 

HELDIGGRIS! Din kone fremstår som veldig attraktiv som partner med sin liberale holdning, sin ærlighet og sin lyst til å sprite opp et sexliv som fungerer, men som tydeligvis kan bli enda bedre. Du er heldig som har en slik kvinne og ikke en kvinne som er negativ til alt. Din kvinne er en sjeldenhet som du bør gjøre alt for å beholde.

Det er forståelig og helt naturlig at du får angst av hennes forslag og går umiddelbart i skyttergraven. Men, det bare taper du på. Snakk med henne om dette. Spør henne om hva hun fantaserer om å gjøre, om hun har en eller flere menn i kikkerten, om hun har forsøkt litt allerede, om hun kjenner noen som har forsøkt noe slikt, om hun blir sjalu hvis du er sammen med andre damer osv osv. Snakk med henne om dette så ofte som mulig og fortell henne hva du mener uten å være verken prippen eller negativ.

Kanskje du blir kåt av det hun sier og da er du på riktig vei. Finn deg et fantasiobjekt og fortell din kone om henne og hvorfor du fantaserer om henne. Observer hvordan hun reagerer og spør henne om hvorfor hun reagerer slik. Det trenger ikke å være en kvinne du har mulighet til å være sammen med, eller som du kunne tenke deg å være sammen med i virkeligheten. Det kan være alt fra svigermor, en av din kones venninner, naboens alt for unge datter, dama til en av dine venner, en kollega av din kone eller av deg osv. Finn en du har fantasert om i nærheten av dere. For du har vel hatt slike fantasier? Hvis ikke så er det på tide å sette i gang.

Det beste i slikt er at kvinnen i forholdet er den som forsøker litt først og at hun er den aktive og aggressive i slikt. Hvis ikke du har lyst til å gjøre noe så er det veldig greit så lenge dere da kan konsentrere dere helt om din kones fantasier. Prøv litt på en trygg måte. F.eks. i form av at dere blir enige om at hun forteller deg om hvilke menn hun kanskje kunne tenke seg å forsøke litt med. Forsøk å komme henne i forkjøpet hver gang en du tror hun tenner på er i nærheten. "Er han attraktiv?" er et spørsmål hun helt sikkert setter pris på og som gjør at hun får enda mer lyst til å inkludere deg i det hun fantaserer om.

Før hun gjør noe som helst så dra dette i den retningen som tenner dere sexuelt. Juster henne hvis hun blir for drøy i det hun forteller deg slik at du ikke får angst. Gå stegene i retningen at hun skal gjøre et eller annet på en måte som ikke stresser deg. Kanskje det er nok for henne og kanskje du får lyst til å prøve litt på en ufarlig måte. Uansett kommer dere nærmere hverandre og får et langt bedre forhold etterpå.

IKKE ØDELEGG FORHOLDET TIL DIN ATTRAKTIVE PARTNER MED PRIPPENHET OG NEGATIVITET!

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Tore Lem skrev (12 timer siden):

Hun har nok en kollega hun liket godt, eller en gammel flamme fra tidligere som har tatt kontakt og ønsker en «reunion»

Grip sjansen, så kan du også ha det litt moro. 
Det at sex bare hører hjemme i forholdet, er gammeldags og avleggs. Om 30 år tipper jeg det er helt vanlig og allmenn akseptert å ha sex med andre selv om man er gift eller samboer. Er man trygg i et forhold med en man er glad i, synes jeg man skal unne den andre å få ha det litt moro. 

Trådstarter her: Dette er en sjanse jeg ikke har lyst å gripe. Sex for meg hører hjemme i et forhold mellom to personer. Jeg unner henne mye moro, men det vil knekke meg psykisk om jeg skal gå med på at ho skal ligge rundt med folk mens vi er gift. 

• Liker 11
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Village skrev (2 minutter siden):

HELDIGGRIS! Din kone fremstår som veldig attraktiv som partner med sin liberale holdning, sin ærlighet og sin lyst til å sprite opp et sexliv som fungerer, men som tydeligvis kan bli enda bedre. Du er heldig som har en slik kvinne og ikke en kvinne som er negativ til alt. Din kvinne er en sjeldenhet som du bør gjøre alt for å beholde.

Det er forståelig og helt naturlig at du får angst av hennes forslag og går umiddelbart i skyttergraven. Men, det bare taper du på. Snakk med henne om dette. Spør henne om hva hun fantaserer om å gjøre, om hun har en eller flere menn i kikkerten, om hun har forsøkt litt allerede, om hun kjenner noen som har forsøkt noe slikt, om hun blir sjalu hvis du er sammen med andre damer osv osv. Snakk med henne om dette så ofte som mulig og fortell henne hva du mener uten å være verken prippen eller negativ.

Kanskje du blir kåt av det hun sier og da er du på riktig vei. Finn deg et fantasiobjekt og fortell din kone om henne og hvorfor du fantaserer om henne. Observer hvordan hun reagerer og spør henne om hvorfor hun reagerer slik. Det trenger ikke å være en kvinne du har mulighet til å være sammen med, eller som du kunne tenke deg å være sammen med i virkeligheten. Det kan være alt fra svigermor, en av din kones venninner, naboens alt for unge datter, dama til en av dine venner, en kollega av din kone eller av deg osv. Finn en du har fantasert om i nærheten av dere. For du har vel hatt slike fantasier? Hvis ikke så er det på tide å sette i gang.

Det beste i slikt er at kvinnen i forholdet er den som forsøker litt først og at hun er den aktive og aggressive i slikt. Hvis ikke du har lyst til å gjøre noe så er det veldig greit så lenge dere da kan konsentrere dere helt om din kones fantasier. Prøv litt på en trygg måte. F.eks. i form av at dere blir enige om at hun forteller deg om hvilke menn hun kanskje kunne tenke seg å forsøke litt med. Forsøk å komme henne i forkjøpet hver gang en du tror hun tenner på er i nærheten. "Er han attraktiv?" er et spørsmål hun helt sikkert setter pris på og som gjør at hun får enda mer lyst til å inkludere deg i det hun fantaserer om.

Før hun gjør noe som helst så dra dette i den retningen som tenner dere sexuelt. Juster henne hvis hun blir for drøy i det hun forteller deg slik at du ikke får angst. Gå stegene i retningen at hun skal gjøre et eller annet på en måte som ikke stresser deg. Kanskje det er nok for henne og kanskje du får lyst til å prøve litt på en ufarlig måte. Uansett kommer dere nærmere hverandre og får et langt bedre forhold etterpå.

IKKE ØDELEGG FORHOLDET TIL DIN ATTRAKTIVE PARTNER MED PRIPPENHET OG NEGATIVITET!

Er en mann prippen og negativ om han ikke ønsker en fremmed manns penis inni sin kone? Øhh. Javel

• Liker 7
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Village skrev (3 minutter siden):

Trådstarter her: Takk for et interessant innlegg. Forstår jeg deg rett her; at du tenker man gjennom denne metoden kanskje ender opp med at fantasien forblir en fantasi, men at vi deler den i større grad og beholder den i ekteskapet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Trådstarter her: Takk for et interessant innlegg. Forstår jeg deg rett her; at du tenker man gjennom denne metoden kanskje ender opp med at fantasien forblir en fantasi, men at vi deler den i større grad og beholder den i ekteskapet?

Ja, det er stor mulighet for at fantasien forblir en fantasi hvis du er med henne i fantasien. Eller så er det en stor mulighet for at dere finner på et eller annet som du synes er fantastisk. Min første erfaring i slikt var via et gloryhole da min kvinne og jeg var på ferie i Reepherbahn og havnet i en labyrint i en sex shop. Helt ufarlig og veldig spennende.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Village skrev (8 timer siden):

Ja, det er stor mulighet for at fantasien forblir en fantasi hvis du er med henne i fantasien. Eller så er det en stor mulighet for at dere finner på et eller annet som du synes er fantastisk. Min første erfaring i slikt var via et gloryhole da min kvinne og jeg var på ferie i Reepherbahn og havnet i en labyrint i en sex shop. Helt ufarlig og veldig spennende.

Du er helt på bærtur med tanke på at TS har helt andre verdier enn det du beskriver. Å skylde på prippenhet og negativitet fordi TS ikke ønsker å trø over sine personlige grenser, er forferdelig dårlig gjort av deg. Det sunneste og mest riktige er alltid å lytte til hva som føles riktig for en selv, og det siste TS trenger akkurat nå, er å føle seg presset av folk som deg.

TS, du er ikke prippen eller negativ. Du håndterer denne vonde situasjonen på en moden og reflektert måte. Ikke la hodet bli forgrumset av tvil på grunn av høylytte mennesker som ikke ser på sex som noe mellom to personer, slik du beskriver at du gjør.

Anonymkode: 4ed3d...b57

• Liker 5
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...