Gå til innhold

Hva slags farge ville du valgt på kjøkken ut fra tanken om at flest mulig skal like det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvitt og profilert med håndtak, finest ig tidløst. Slette fronter og glans?Grøss.! Får helt noia av kjøkken trenden for tiden.🫣

Anonymkode: 78cfe...1f7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Beige, hvitt er kjedelig og sterilt, grått og svart fremstår litt umoderne i og med at det var så hyperpoppulært for ca. 10 år siden. 

Anonymkode: 63830...bd7

Tror faktisk jeg går for en beige/greige variant. Ser av svarene her at uansett løsning vil mange mislike den, naturlig nok, men det ser ut til at alle er enige i at svart bør unngås. Holdt på å velge hvitt, men syns det blir for klinisk (skal jo leve i kjøkkenet selv en liten stund)  50 shades of grey har jeg holdt på med i noen år,   så forfriskende å prøve noe annet😅

tusen takk for alle innspill! 

Anonymkode: 23777...3dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville holdt meg unna sort, jeg er en sånn som klikker meg ut av boligannonser så fort jeg ser at det er sort kjøkken 😆 

Anonymkode: bf113...390

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt annet enn grått. Grått er deprimerende, jeg har aldri forstått hvorfor folk vil ha grått på noe som helst.

Anonymkode: 9578b...dec

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Alt annet enn grått. Grått er deprimerende, jeg har aldri forstått hvorfor folk vil ha grått på noe som helst.

Anonymkode: 9578b...dec

Jeg har grått kjøkken. 
En av grunnene er at det er veldig enkelt finne farger som passer til å ha på veggen, og ha farget interiør. 
Mange hvitnyanser og beigenyanser f.eks kan virke skittengult ved feil nyanse på vegger. 
Så jeg har grått kjøkken nettopp for å kunne bruke masse farger. 

Anonymkode: 081cd...cef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi gikk for en beige farge (veldig lik Marrakesh fra Jotun). Men, det vi syntes var enn så viktig (i tillegg at vi liker det godt) er at det var matte fronter som var lette å holde rene (les, ikke IKEA sine som har fått mye klager pga vanskeligheter med å rengjøre). Angrer absolutt ikke på det valget. Var en del dyrere, men så enkle å vaske. Og, vi har da designet huset i en palett som passer til kjøkkenet for å få en fin sammenheng med resten. 

Anonymkode: 1fd98...340

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.9.2024 den 11.10):

Hvitt med slette fronter.

Ingen overskap?? Hvor skal man oppbevare alt da? Nok skapplass på kjøkkenet er veldig viktig for så og si alle, for å unngå rot og ikke minst støvoppsamling i sånne åpne hyller som kun funker på forsiden av BoNytt.

Anonymkode: a500d...dc7

Enig, ingen overskap fungerer bare på veldig store kjøkken. De fleste av oss har ikke den luksusen. 
Har du overskap: La dem gå opp til taket!

Anonymkode: 16627...ed9

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har grått kjøkken. 
En av grunnene er at det er veldig enkelt finne farger som passer til å ha på veggen, og ha farget interiør. 
Mange hvitnyanser og beigenyanser f.eks kan virke skittengult ved feil nyanse på vegger. 
Så jeg har grått kjøkken nettopp for å kunne bruke masse farger. 

Anonymkode: 081cd...cef

Men grått er heller ikke bare grått. Viktig å velge riktige farger ut fra fargekode!

Anonymkode: 16627...ed9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heltre liker jeg best. Det er tidløst og ikke minst av god kvalitet.

Hvis dere ikke vil ha tre, ville jeg gått for hvitt.

Anonymkode: 7c1e3...6fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.9.2024 den 13.04):

Hvitt, lys grått, beige eller svart? Store vindusflater og masse lys i rommet. Skal pusse opp og tenker i fht mulig salg om 2 år. 

Hvitt er alltid tidløst.

Anonymkode: b31b3...eca

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvitt, lys grått eller lyst treverk (i skapfronter). Ikke høyglans, og som AB over her sier, ikke heltre benkeplate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Planløsningen er viktigere enn skapfrontene og kjøkkenbenken (fordi de kan ganske enkelt byttes ut). Pass på å ha en god arbeidstrekant og ha nok benkeplass til å jobbe på. Og ha kontaktpunkter nær arbeidsflatene.

Svart er jo nydelig. Og du har jo åpent rom til det. Jeg synes det er tidløst med svart når det er slette og matte fronter. Jeg hater lyst kjøkken og elsker fortsatt mitt 12 år gamle svarte, matte kjøkken med svarte benkeplater i stein. 

Og hvis du har plass til det, så må du gjerne ha ei kjøkkenøy med sitteplasser. God arbeidsflate, og så liker jeg at andre kan sitte og holde meg med selskap mens jeg kokkelerer.

Og det MÅ være overskap. Det er så utrolig stygt med kjøkken uten overskap med alt rotet på benkene. Eller åpne hyller, grøss. Jeg er minimalist og vil ha alt i skap. Ingenting skal stå ute. Jeg drikker ikke kaffe, men hadde jeg drukket kaffe, så hadde kaffemaskinen stått i sjalusiskap eller noe.

Anonymkode: 824c9...717

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal andre enn jeg selv like det? Det eneste som betyr noe er at det er slik jeg ønsker meg selv. 

Anonymkode: 77800...ff1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meowmere skrev (På 13.9.2024 den 16.43):

Husk at det ofte går fint an å bare bytte frontene.

Det kan faktisk være ganske vanskelig. Mange har også svarte skap eller svart laminat på forsiden av selve skapet så man ikke skal se det hvite gjennom. I tillegg har man dekkplater og frisider som også er i samme farge som frontene. Da må kjøkkenet demonteres for bytte disse.

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Tror faktisk jeg går for en beige/greige variant. Ser av svarene her at uansett løsning vil mange mislike den, naturlig nok, men det ser ut til at alle er enige i at svart bør unngås. Holdt på å velge hvitt, men syns det blir for klinisk (skal jo leve i kjøkkenet selv en liten stund)  50 shades of grey har jeg holdt på med i noen år,   så forfriskende å prøve noe annet😅

tusen takk for alle innspill! 

Jeg tror dette er lurt. Trendbildet fortsetter med varme farger, og det blir ikke særlig pent med et kaldt kjøkken.

Husk også at hvitt kjøkken kommer i mange former. Det er mange grep man kan ta for å ikke få et institusjonspreg.

Jeg anbefaler deg å dra på f.eks Kvik eller HTH og få hjelp av noen som ikke bare tegner, men designer kjøkken. De vet hvilke grep man må ta for at kjøkkenet skal se ut som interiør og ikke et rom man produserer mat i. Det er verdt tiden og pengene.

Anonymkode: 4343c...35d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvorfor skal andre enn jeg selv like det? Det eneste som betyr noe er at det er slik jeg ønsker meg selv. 

Fordi vi ikke skal bo der så lenge. Om vi hadde hatt et 5-årsperspektiv eller lenger hadde jeg brydd meg null om andres mening. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Fordi vi ikke skal bo der så lenge. Om vi hadde hatt et 5-årsperspektiv eller lenger hadde jeg brydd meg null om andres mening. 

JEG sa jeg. Har ingen planer om å selge og om folk ikke liker så får de skifte kjøkken eller male om. Jeg bor ikke i et hus jeg ikke foretrekker for andre sin skyld. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

JEG sa jeg. Har ingen planer om å selge og om folk ikke liker så får de skifte kjøkken eller male om. Jeg bor ikke i et hus jeg ikke foretrekker for andre sin skyld. 

Mottatt! Jeg tenker i grunn jeg gjør dette kun for egen del da, da jeg vil ha et smidigst mulig salg😅 men you do you! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...