Gå til innhold

Hva slags farge ville du valgt på kjøkken ut fra tanken om at flest mulig skal like det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Et kvitt kjøkken imponerer ingen. Veldig mange tenker institusjon (/arbedsplass/skolekjøkken) og at det er billig. 

Svart er elsk/hat, man risikerer at noen velger å droppe boligen pga det. 

Synes selv beige er finere enn lys grå, men det kommer an på fargetonen på begge og selvsagt lysforhold og farger forøvrig i boligen. 

Anonymkode: 53de6...508

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har hvitt i utleieboligen, og for at det ikke skal se helt sykehus ut, så må vi har farge på veggene. Jeg tror kanskje det hadde vært enklere om vi bare hadde hatt hvite vegger og en enkel farge på kjøkkenet. Kanskje beige, men det er også en farge som kan gå ut av trend nå. 

Anonymkode: 700b7...4da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Et kvitt kjøkken imponerer ingen. Veldig mange tenker institusjon (/arbedsplass/skolekjøkken) og at det er billig. 

Svart er elsk/hat, man risikerer at noen velger å droppe boligen pga det. 

Synes selv beige er finere enn lys grå, men det kommer an på fargetonen på begge og selvsagt lysforhold og farger forøvrig i boligen. 

Anonymkode: 53de6...508

Nei det stemmer da ikke. Det kommer helt an på materialet som er brukt, hva slags type fronter, benkeplate, m.m 
 

76722b40f5325b189aaf9cacdcc00598.jpg

Anonymkode: c1438...167

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei det stemmer da ikke. Det kommer helt an på materialet som er brukt, hva slags type fronter, benkeplate, m.m 
 

76722b40f5325b189aaf9cacdcc00598.jpg

Anonymkode: c1438...167

Det var ihvertfall harry. 

Anonymkode: 9c50e...e96

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvitt, gjerne en front som potensielt kun blitt malt. Svart topp uten mønster, og gjerne svarte detaljer som kan byttes ut.

Anonymkode: 1fc18...ed7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvitt med slette fronter.

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Kun underskap, ingen høyskap utenom kjøleskap (så blir ingen massive veggløsninger m innredning) 

Anonymkode: 23777...3dc

Ingen overskap?? Hvor skal man oppbevare alt da? Nok skapplass på kjøkkenet er veldig viktig for så og si alle, for å unngå rot og ikke minst støvoppsamling i sånne åpne hyller som kun funker på forsiden av BoNytt.

Anonymkode: a500d...dc7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nei det stemmer da ikke. Det kommer helt an på materialet som er brukt, hva slags type fronter, benkeplate, m.m 
 

76722b40f5325b189aaf9cacdcc00598.jpg

Anonymkode: c1438...167

Flott hvitfarge, men veldig bygdepreg på det kjøkkenet. Tilhører garantert hu Trude på 50. Men for all del, kommer jo an på hva som er målgruppa. For alle under 50 så er det slette fronter som gjelder, helst uten håndtak.

Anonymkode: a500d...dc7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hvitt, ikke høyglans. Slette fronter. Absolutt ikke heltre benkeplate. Det blir fort stygt om man ikke behandler den fint, så innen du skal selge kan de fort trekke mye ned. Pluss at jeg som kjøper ikke ville likt ekstrajobben som er påkrevd med heltre. 

Jeg foretrekker benkeplate av stein, men nærmest hva som helst er bedre enn heltre. 

Anonymkode: cd739...7b2

Jeg har benkeplate i tre, har hatt den i tjue år.  Den er fortsatt helt fin, har tenkt å ta å pusse lett over fordi enkelte steder er mer slitt, men det gjør den bare varm og levende slik et kjøkken skal være. Stein høres veldig upraktisk ut, lettere at ting blir knust?

Anonymkode: 20114...d86

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Flott hvitfarge, men veldig bygdepreg på det kjøkkenet. Tilhører garantert hu Trude på 50. Men for all del, kommer jo an på hva som er målgruppa. For alle under 50 så er det slette fronter som gjelder, helst uten håndtak.

Anonymkode: a500d...dc7

Haha, helst uten håndtak,ja, men det så man også for tjue år siden. Utrolig stress for gjester som lurer på hva som er kjøleskapet og hvilket hjørne man skal trykke på for å åpne bestikkskuffen… Skjønner ikke poenget med det, annet enn det kommersielle.

Anonymkode: 20114...d86

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Det var ihvertfall harry. 

Anonymkode: 9c50e...e96

Klassisk er nok ordet du leter etter. 

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Flott hvitfarge, men veldig bygdepreg på det kjøkkenet. Tilhører garantert hu Trude på 50. Men for all del, kommer jo an på hva som er målgruppa. For alle under 50 så er det slette fronter som gjelder, helst uten håndtak.

Anonymkode: a500d...dc7

Jeg er under 50, og har aldri noensinne ønsket meg slette fronter uten håndtak. Kaldt og sterilt. Nå var dette bildet bare et eksempel på at hvitt kjøkken ikke betyr "sykehus" eller "skolekjøkken", det finnes jo andre varianter som ikke innebærer herregårdskjøkken som dette. 

Anonymkode: c1438...167

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skal velge hvilket kjøkken jeg helst ville hatt i huset/leiligheten jeg kjøpte: 

1: Gammelt ubrukelig, så jeg kan bytte det selv uten å føle jeg kaster penger ut vinduet. 
2: Hvis 1 ikke mulig så noe hvitt (ikke høyglans) fra IKEA med benkeplate av sten i nøytral grå/beige farge. IKEA fordi det er så rørende lett å forandre innredning og fronter. I tillegg er det ikke noe selger forventer jeg skal betale veldig mye ekstra for fordi det var dyrt for dem å kjøpe.
Jeg kan til og med lett legge til overskap hvis selger er av typen som leser Bonytt for slavisk og ikke selv klarer å tenke seg til at noe overskap faktisk er praktisk. 
3: Svart: Nei nei nei nei. Typiske trendfarger: nei da vet jeg blir lei fort og det blir en utgift snart. 

Anonymkode: 9f92f...567

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Jeg har benkeplate i tre, har hatt den i tjue år.  Den er fortsatt helt fin, har tenkt å ta å pusse lett over fordi enkelte steder er mer slitt, men det gjør den bare varm og levende slik et kjøkken skal være. Stein høres veldig upraktisk ut, lettere at ting blir knust?

Anonymkode: 20114...d86

Vi har aldri opplevd at ting blir knust, og vi har forsiktige barn. Og det er utrolig deilig å kunne sette fra seg varme ting over alt, ikke måtte tenke på vannsøl, og det er null vedlikeholdsbehov. Mamma og pappa har heltre, og de oljer den en gang i året. Og den har også fått litt vannskader her og der. 

Anonymkode: cd739...7b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Et kvitt kjøkken imponerer ingen. Veldig mange tenker institusjon (/arbedsplass/skolekjøkken) og at det er billig. 

Svart er elsk/hat, man risikerer at noen velger å droppe boligen pga det. 

Synes selv beige er finere enn lys grå, men det kommer an på fargetonen på begge og selvsagt lysforhold og farger forøvrig i boligen. 

Anonymkode: 53de6...508

Er det noe som oser institusjon og rumensk eller gammelt sovjetisk barnehjem/institusjons-kjøkken, er det jo de evinnelige GRÅ kjøkkenene som alle setter inn over alt nå! Det er så begredelig, kjip og nitrist farge at jeg fatter det ikke, hvordan folk kan velge det på vegger og kjøkken.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Million skrev (1 minutt siden):

Er det noe som oser institusjon og rumensk eller gammelt sovjetisk barnehjem/institusjons-kjøkken, er det jo de evinnelige GRÅ kjøkkenene som alle setter inn over alt nå! Det er så begredelig, kjip og nitrist farge at jeg fatter det ikke, hvordan folk kan velge det på vegger og kjøkken.

 

Det er ikke fargen, men stilen på kjøkkenet som avgjør. Grått kjøkken kan se ut som to helt forskjellige verdener

Herregaard-front-S5500-N.webp

Horisont-Vinkelkjøkken-S2500-N_laminat.webp

Anonymkode: c1438...167

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei det stemmer da ikke. Det kommer helt an på materialet som er brukt, hva slags type fronter, benkeplate, m.m 
 

76722b40f5325b189aaf9cacdcc00598.jpg

Anonymkode: c1438...167

Proves my point - det er vel ingen som blir imponert av dette? 😂😂😂

Tvert imot så er det både skikkelig harry og gammeldags (ikke som i klassisk og tidløst, men som i at alle andre har forstått at å ha stekeplatene inne i en nisje som det der, uten arbeidsplass rundt, og med utsikt rett inn i veggen, er noe vi ble ferdige med for veldig mange år siden, og det samme med fake hjørnepilastere og en kjempenyttig stang for å henge ting rett foran trynet på den som lager mat)

Anonymkode: 53de6...508

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Proves my point - det er vel ingen som blir imponert av dette? 😂😂😂

Tvert imot så er det både skikkelig harry og gammeldags (ikke som i klassisk og tidløst, men som i at alle andre har forstått at å ha stekeplatene inne i en nisje som det der, uten arbeidsplass rundt, og med utsikt rett inn i veggen, er noe vi ble ferdige med for veldig mange år siden, og det samme med fake hjørnepilastere og en kjempenyttig stang for å henge ting rett foran trynet på den som lager mat)

Anonymkode: 53de6...508

Du skrev: "Veldig mange tenker institusjon (/arbedsplass/skolekjøkken) og at det er billig."

Hvis du syns at et herregårdskjøkken er noe som brukes på skolekjøkken og institusjon og er BILLIG, så er du er på ville veier. At du ikke liker eller blir imponert over et kjøkken, betyr betyr ikke at det er billige materialer osv. Det betyr at det ikke er din stil. 

Jeg kunne aldri i verden hatt dette grå kjøkkenet, herregud så kjedelig og sjelløst, og uinspirerende. Men jeg forstår at andre har helt annen smak enn meg. Dette kjøkkenet er forvørig langt billigere enn et hvite "harry" kjøkkenet du siktere til. 

Og nå postet jeg bare et utdrag av kjøkkenet for å vise skapene, ikke hele kjøkkenet. Du forstod tydeligvis ikke at kjøkkenet består av langt fler skap og benkplass enn det som ble vist. Nå kommer herregård og tilsvarende i flere utgaver, man kan endre stil med å ha mindre utskjæringer, annen type ventilator, benkeplate, håndtak, m.m. 

Poenget er at hvitt ikke er ensbetydende med "skolekjøkken", det er latterlig påstand. 

Norema_kjøkken_Basic_Collection_Nøtterøy_mellomgrå.webp

Gulere.JPG

herregaard_2019.webp

Anonymkode: c1438...167

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjøkken er jo veldig smak og behag! Om noen dropper drømmeboligen pga kjøkkenet har feil farge? Tviler…såpass nytt kjøkken får man evt kjøpt nye fronter til om 2 år eller kan levere de inn en plass å bytte farte om kjøper synes det er helt krise… 

 

jeg personlig liker ikke overskap eller hvite og lyse kjøkken, og foretrekker benkeplate i stein. Barna har enda ikke knust noe på den

Anonymkode: ed1f2...6ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beige, hvitt er kjedelig og sterilt, grått og svart fremstår litt umoderne i og med at det var så hyperpoppulært for ca. 10 år siden. 

Anonymkode: 63830...bd7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Nei det stemmer da ikke. Det kommer helt an på materialet som er brukt, hva slags type fronter, benkeplate, m.m 
 

76722b40f5325b189aaf9cacdcc00598.jpg

Anonymkode: c1438...167

I riktige hus er slike kjøkken sikkert fint, men praktisk.. det er det ikke. 

Avhengig av bygget og alder, ville jeg valgt matt hvitt med lys marmor noe annet hardfør i lys sten, eller en dus lett matt grønnfarge på fronter/vegg. Slette fronter og små enkle usynlige knotter. Ikke store håndtak. Mest mulig nøytralt og unngått svart. 

Anonymkode: 650d4...9a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

I riktige hus er slike kjøkken sikkert fint, men praktisk.. det er det ikke. 

Avhengig av bygget og alder, ville jeg valgt matt hvitt med lys marmor noe annet hardfør i lys sten, eller en dus lett matt grønnfarge på fronter/vegg. Slette fronter og små enkle usynlige knotter. Ikke store håndtak. Mest mulig nøytralt og unngått svart. 

Anonymkode: 650d4...9a7

Hva er det som er upraktisk med kjøkken i herregårdsstil? Poenget mitt var utelukkende å vise at hvitt kjøkken ikke var ensbetydende med "skolekjøkken" eller "institusjon". 

Anonymkode: c1438...167

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...