Heartland Skrevet 1. november #781 Del Skrevet 1. november Nor skrev (På 30.10.2024 den 20.30): Bernt er jo fantastisk . Elsker humoren hans . Heier på han eller Nakkestad ☺️ Helt enig, jeg håper egentlig at en av disse to vinner. Først og fremst heier jeg på Nakstad. Han er virkelig hel ved! Og et genuint godt og realt menneske. Hulsker er Hulsker 😂 Jeg synes haner utrolig morsom 😂 Jada, han fyker opp og kjefter rundt, men jeg har ikke inntrykk av at det er vondt ment, han bare snakker fra leveren og man må ta han for det han er. Det blir litt sånn at man egentlig kan le når Hulsker kjefter. Gjør meg ingenting om han vinner, jeg har sansen for ham, men jeg synes definitivt Nakstad er den mest verdige vinneren. Henrik håper jeg ryker på hodet og ræva ut! Minthia skrev (2 timer siden): Er ikke helt enig her. 71 grader Nord er ikke et spill men en konkurranse (konkurransedrevet reality). Men når det kommer inn deltakere som er vant til å spille så blir formatet utfordret selvsagt. Spørsmålet her er om man ønsker å gå gjennom konkurransen og møte motstanden og oppgavene ansikt til ansikt som den kommer og møte sine egne utfordringer og begrensninger (som i Kompani Lauritsen), eller om man ønsker å alliere seg med andre for å få ut andre (som i Spillet). Det første gir den sterkeste og mest felleskapsorienterte vinneren, det andre åpner for at den som er best til å spille vinner. Artig at han som kjørte fullt sololøp og overhodet ikke hjalp gruppa ble skippa på hodet og ræva ut. Man er avhengig av å stole på andre når man står i såpass ekstreme utfordringer som man gjør i 71 grader nord. Det er naturlig at den som ikke er til å stole på blir skippa ut, sånn som GGG og nå evt Henrik. Ingen sammenligning mellom de to forøvrig. Motsatt i Vokteren (som er en tur i parken heller enn fysiske utfordringer) og Spillet - hvor opplegget og oppgavene underveis legger opp til et psykologisk spill. Jeg liker begge konseptene, både 71 og Spillet, og synes ikke det skal bli for mye ren spilling i 71. Men når GGG spiller seg selv så til de grader ut over spillelinja etter å ha droppa lagspill og felleskap. Om Hulsker faktisk saboterte i kajakken der er det ikke gøy lengre. Fra å tenke på Henrik som en mulig vinner, håper jeg han ryker denne gangen. Dette! Helt enig, så godt skrevet. 71 grader nord er ikke et spill, men konkurransedrevet reality. Her er det i utgangspunktet lagt opp til at den beste skal vinne, ikke den som driver med allianser og skittent spill. Det er vel ogsåderfor 71 grader nord i senere tid har gått bort fra den "elimineringen" manhadde før, hvor manrangerte spillerne, og den med lavest score røk ut. Nå er det elimineringskonkurranser, nettopp fordi den sterkeste faktisk skal ta seieren. Da blir det for dumt slik Henrik holder på. Han er ikke på Paradise Hotel nå. Håper han ryker! 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mollebolle Skrevet 1. november Forfatter #782 Del Skrevet 1. november Mye mulig jeg ikke helt forstår, men jeg fatter ikke hva en hjelper kunne gjøre fra eller til på utslagskonkurrransen, bortsett fra å gå av den sirkelen, som igjen ville gagne motstander. Bortsett fra det, er det jo ren bingo. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heartland Skrevet 1. november #783 Del Skrevet 1. november Mollebolle skrev (4 minutter siden): Mye mulig jeg ikke helt forstår, men jeg fatter ikke hva en hjelper kunne gjøre fra eller til på utslagskonkurrransen, bortsett fra å gå av den sirkelen, som igjen ville gagne motstander. Bortsett fra det, er det jo ren bingo. Enig, hvilken funksjon skulle hjelperen ha? Hjelperen har jo ikke tilgang til mer info enn de som spiller selv? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moongirl Skrevet 1. november #784 Del Skrevet 1. november (endret) Mollebolle skrev (12 minutter siden): Mye mulig jeg ikke helt forstår, men jeg fatter ikke hva en hjelper kunne gjøre fra eller til på utslagskonkurrransen, bortsett fra å gå av den sirkelen, som igjen ville gagne motstander. Bortsett fra det, er det jo ren bingo. Ja, var jo ikke noe hjelp med hjelperne. Så produksjonen har lagt opp den tvisten med at man kunne gi 2 straffepoeng, for å lage mer liv og at det kunne saboteres litt....de er lure vettu... Endret 1. november av Moongirl 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lenelarsen Skrevet 1. november #785 Del Skrevet 1. november Jeg liker mennesker som er rett frem og direkte, Henrik er jo helt konge her. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DelvisPresley Skrevet 1. november #786 Del Skrevet 1. november Heartland skrev (48 minutter siden): Enig, hvilken funksjon skulle hjelperen ha? Hjelperen har jo ikke tilgang til mer info enn de som spiller selv? To hjerner funker bedre enn en? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet 1. november #787 Del Skrevet 1. november Jeg likte ikke at Henrik saboterte! 71 er en konkurranse om å være sterkest/raskest/smartest/tøffest, ikke et program der man ødelegger for hverandre. MEN... når han først valgte å gjøre det gjorde han det på en redelig måte. Helt åpenlyst, og han sto for det han gjorde uten sutring og bortforklaringer. Heia Nakstad ❤ 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 1. november #788 Del Skrevet 1. november Heartland skrev (5 timer siden): Enig, hvilken funksjon skulle hjelperen ha? Hjelperen har jo ikke tilgang til mer info enn de som spiller selv? Fordi det er et strategispill, og da kan det være god hjelp å ha en å diskutere med, særlig om man er dårlig på strategi selv, som Carina jo var😅 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blekkulfina Skrevet 1. november #789 Del Skrevet 1. november Kjøper ikke Henriks argument om at dette er et spill, for det er det jo ikke lenger! Tidligere sesonger var det i større grad slik, med allianser og deltakere som stemte hverandre ut. Nå er utstemmingen fjernet og er erstattet med diverse konkurranser istedet. Nei, de greiene der fortjente ikke Nakstad, men hatten av igjen for den mannen og måten han taklet det på👏 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne67 Skrevet 2. november #790 Del Skrevet 2. november Det var dårlig gjort av Henrik når han skulle være hjelper. Enda bra at Nakstad klarte å tenke selv, og ikke fikk bruk for "hjelpen". Når han først klarte å få noen treff, så var det enkelt å finne flere. Det var jo to eller tre på rad i en eller annen retning. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 2. november #791 Del Skrevet 2. november Hanne67 skrev (1 time siden): Det var dårlig gjort av Henrik når han skulle være hjelper. Enda bra at Nakstad klarte å tenke selv, og ikke fikk bruk for "hjelpen". Når han først klarte å få noen treff, så var det enkelt å finne flere. Det var jo to eller tre på rad i en eller annen retning. Battleship er ren strategi, hvor man bør teste ut sektor for sektor systematisk og strategisk ut i fra båtenes lengde osv. Nettopp fordi som du sier at får du først treff er det begrenset hvor mange trekk til du trenger. Nakstad er rå analytiker. Carina skjøt på måfå. 😅 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DittHåp Skrevet 2. november #792 Del Skrevet 2. november Moongirl skrev (23 timer siden): Ja, var jo ikke noe hjelp med hjelperne. Så produksjonen har lagt opp den tvisten med at man kunne gi 2 straffepoeng, for å lage mer liv og at det kunne saboteres litt....de er lure vettu... Fikk en følelse av at man la til denne vrien for å skape mer nerve i konkurransen, kan ikke se hvilken funksjon " hjelperen" skulle ha ellers. Håper på Nakstad i finalen mot Tonje. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lenelarsen Skrevet 2. november #793 Del Skrevet 2. november Nå har jeg funnet ut hvem som vinner. Ingen overraskelse for min del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 2. november #794 Del Skrevet 2. november Minthia skrev (På 1.11.2024 den 8.08): Er ikke helt enig her. 71 grader Nord er ikke et spill men en konkurranse (konkurransedrevet reality). Men når det kommer inn deltakere som er vant til å spille så blir formatet utfordret selvsagt. Spørsmålet her er om man ønsker å gå gjennom konkurransen og møte motstanden og oppgavene ansikt til ansikt som den kommer og møte sine egne utfordringer og begrensninger (som i Kompani Lauritsen), eller om man ønsker å alliere seg med andre for å få ut andre (som i Spillet). Det første gir den sterkeste og mest felleskapsorienterte vinneren, det andre åpner for at den som er best til å spille vinner. Artig at han som kjørte fullt sololøp og overhodet ikke hjalp gruppa ble skippa på hodet og ræva ut. Man er avhengig av å stole på andre når man står i såpass ekstreme utfordringer som man gjør i 71 grader nord. Det er naturlig at den som ikke er til å stole på blir skippa ut, sånn som GGG og nå evt Henrik. Ingen sammenligning mellom de to forøvrig. Motsatt i Vokteren (som er en tur i parken heller enn fysiske utfordringer) og Spillet - hvor opplegget og oppgavene underveis legger opp til et psykologisk spill. Jeg liker begge konseptene, både 71 og Spillet, og synes ikke det skal bli for mye ren spilling i 71. Men når GGG spiller seg selv så til de grader ut over spillelinja etter å ha droppa lagspill og felleskap. Om Hulsker faktisk saboterte i kajakken der er det ikke gøy lengre. Fra å tenke på Henrik som en mulig vinner, håper jeg han ryker denne gangen. Du har rett i det mtp 71 som konsept, og den omlegginga de gjorde for noen år siden var helt nødvendig (har kommentert det tidligere i tråden) fordi alliansebygging osv var i ferd med å ødelegge programmet og konseptet. Men tenker at noe spill blir det uansett, det er snakk om en premie av en viss verdi. Men synes kommentaren til Nakstad på torsdag var god, om at på turene/etappene så samarbeider man og spiller ikke, mens i konkurransene kan man spille (husker ikke ordrett). Og det tenker jeg egentlig er et sunt utgangspunkt. Det å tape med vilje for å bli kvitt GGG, altså spille på turene, var liksom i en særstilling i lys av hele atferden hans fram til da. Så synes jeg det hadde vært annerledes om Nakstad ikke hadde fått lov til å avskjedige Henrik da han saboterte, altså at han kunne stått der og fortsatt til Carina hadde alle treffene bare pga det. Tror vel ikke Tom og produksjonen var helt forberedt på den varianten, og at den «regelen» ble funnet på der og da, altså at han kunne «avskjedige», men syntes Tom håndterte det veldig bra. Tenkt en del på det med premien også. Vært et par kommentarer underveis i Vokteren også, både i programmet (da Velle trakk seg) og i tråden her. At for noen, særlig de yngre, så har faktisk premien en del å si rent økonomisk, mens for en god del av særlig dem på 45-50+, som er etablert osv, så trenger de faktisk ikke premien, og er mest med for opplevelsen. Og det vil jo påvirke hvordan man tilnærmer seg, og hvor mye man spiller, uavhengig av om det ikke er et rent «spill-konsept». Det står mer på spill for Henrik enn for Nakstad sånn sett. Et annet poeng noen har kommet med, også ifb med Forræder, er at for en del av de yngre så er det å være med på reality å få eksponering og PR de trenger for å etablere seg videre (så kan vi gjerne diskutere den utviklinga, men det er en annen sak😅), slik at det også spiller inn på hvordan man tilnærmer seg og spiller, kontra dem som er med fordi «spennende å teste reality», «fin måte å få dratt på tur, utfordre seg selv» osv 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minthia Skrevet 2. november #795 Del Skrevet 2. november Ninaen skrev (1 time siden): Tenkt en del på det med premien også. Vært et par kommentarer underveis i Vokteren også, både i programmet (da Velle trakk seg) og i tråden her. At for noen, særlig de yngre, så har faktisk premien en del å si rent økonomisk, mens for en god del av særlig dem på 45-50+, som er etablert osv, så trenger de faktisk ikke premien, og er mest med for opplevelsen. Og det vil jo påvirke hvordan man tilnærmer seg, og hvor mye man spiller, uavhengig av om det ikke er et rent «spill-konsept». Det står mer på spill for Henrik enn for Nakstad sånn sett. Et annet poeng noen har kommet med, også ifb med Forræder, er at for en del av de yngre så er det å være med på reality å få eksponering og PR de trenger for å etablere seg videre (så kan vi gjerne diskutere den utviklinga, men det er en annen sak😅), slik at det også spiller inn på hvordan man tilnærmer seg og spiller, kontra dem som er med fordi «spennende å teste reality», «fin måte å få dratt på tur, utfordre seg selv» osv Det med alder og penger er et veldig godt poeng. De eldre har mer erfaring, flere år med kunnskapsinnhenting og lærdom. Det kan bli litt feige lag. Må innrømme at i en finale med Henrik og Nakstad ville jrg ha heiet på Henrik av akkurat den grunnen. Produksjonen er nok ikke gode nok på å lage oppgaver som treffer de unge framfor de mer erfarne. Det blir de fysiske da- som fridykking. Men det forutsetter fysikk og erfaring med det. Det favoriserer jo ikke akkurat de som kommer fra spill-realityprogrammer i sola. Man må rett og slett ha en viss fysikk og erfaring med tur for å komme langt i 71. Men så er det slike - "melke en ku"- og battleshipoppgaver som kan slå alle veier. Det hadde jo også blitt helt feil om en som ikke har vist at h*n evnet de fysiske utfordringene kunne vinne bare på spill og melking. Jeg tenker de kan uppe oppgavene enda mer for å gjøre konkurransen mer spennende for de som ikke er selvsagte vinnere uten alt det frister med for mye spill. Litt er jo helt greit tenker jeg, der det faller mer naturlig. Ang eksponering - sa ikke Henrik tidlig i programmet at han var med fordi han ville vise at han var mer enn Paradise Hotel og de showene der? Det er han jo ikke om han fortsetter sånn. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snipa Skrevet 2. november #796 Del Skrevet 2. november Jo, han sa det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 3. november #797 Del Skrevet 3. november Episodene er veldig langdryge.. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tunaen Skrevet 3. november #798 Del Skrevet 3. november Spoiler Så tålmodig Hulsker var med å hjelpe Abrahamsen med våtdrakta 😆 Spennende episode! Men etter min hukommelse har vel Tom bare tapt én gang mot deltakerne så.. Tror Abrahamsen eller Hulsker ryker neste episode, ev torsdag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 4. november #799 Del Skrevet 4. november BobbySocks skrev (14 timer siden): Episodene er veldig langdryge.. Enig i det. Jeg spoler mye. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tunaen Skrevet 5. november #800 Del Skrevet 5. november Er helt utslitt etter dagens episode😬ikke les hvis du ikke vil vite noe om hva som skjer. Spoiler For en etappe. Og for en gjeng! De gir alt. Måtte le av Borg og Tom. «Sjekk det flyet! Er det orion?» Borg: *grynt pes* mens han ser ned. Tom: «Sjekk da! Nei, Herkules er det». Borg: *grynt pes stønn* 🤣 Det skal han ha, han ga virkelig alt! Fytti så spennende! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå