Gå til innhold

71 grader nord kjendis

Mollebolle

Anbefalte innlegg

Spoiler

Har noen andre sett klippet som ligger ute på TV2? Skal det tolkes som at Henrik "shipper" ut Nakstad i kveld eller er det for å skape "spenning"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sol79 skrev (51 minutter siden):

Tror ikke han er typen som ikke kommer bare fordi han ikke vant.

Nei, mente ikke fordi han var furten, mer at det kanskje ikke var fullt så viktig å stille opp hvis det f.eks kræsjetmed noe annet. Han er hel ved, den mannen, jeg digger ham! 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Stakkars Nakstad, synes så synd på ham i dagens episode. Han så oppriktig såret ut. Og etterpå: "Jeg ble litt sint, da". Han har følelsene under kontroll den mannen der. Hehe. Blir stadig imponert over ham. Så snill og god og skikkelig lagspiller. Dårlig stil av Blodprinsen, men samtidig ikke så veldig overraskende. Og han er jo tross alt ærlig om det og står i ubehaget. Synes det var fint at Nakstad sendte ham avgårde med Tom da, så ble det litt rettferdighet oppi det hele. :P 

Om dagens episode.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cookiesandcream skrev (20 minutter siden):
  Skjul innhold

Stakkars Nakstad, synes så synd på ham i dagens episode. Han så oppriktig såret ut. Og etterpå: "Jeg ble litt sint, da". Han har følelsene under kontroll den mannen der. Hehe. Blir stadig imponert over ham. Så snill og god og skikkelig lagspiller. Dårlig stil av Blodprinsen, men samtidig ikke så veldig overraskende. Og han er jo tross alt ærlig om det og står i ubehaget. Synes det var fint at Nakstad sendte ham avgårde med Tom da, så ble det litt rettferdighet oppi det hele. :P 

Om dagens episode.

Spoiler

Synes egentlig Henrik er ryddig ja. Han er ærlig på at han spiller, og han framstår ikke kynisk (altså «bryr meg ikke»), bare at han har gått inn i dette med en veldig klar og avklart tanke om at dette er et spill, og jeg må og kan spille uten at det betyr at jeg er slem med andre eller ikke verdsetter relasjonene. Når folk spiller på den måten er det faktisk lettere å nesten ta det som et kompliment når de forsøker å ta deg ut. Situasjonen med Nakstad er tross alt enn annen enn å ta ut GGG fordi han var sterk konkurrent, der var det jo like mye «burde i alle fall ikke prøve å redde en sterk konkurrent når han er et så svært rasshøl i tillegg». Så synes ikke Henrik spiller skittent, men han SPILLER. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nakstad er bedre mann en alle andre menn totalt til sammen ass. 

• Liker 23
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (23 minutter siden):
  Skjul innhold

Synes egentlig Henrik er ryddig ja. Han er ærlig på at han spiller, og han framstår ikke kynisk (altså «bryr meg ikke»), bare at han har gått inn i dette med en veldig klar og avklart tanke om at dette er et spill, og jeg må og kan spille uten at det betyr at jeg er slem med andre eller ikke verdsetter relasjonene. Når folk spiller på den måten er det faktisk lettere å nesten ta det som et kompliment når de forsøker å ta deg ut. Situasjonen med Nakstad er tross alt enn annen enn å ta ut GGG fordi han var sterk konkurrent, der var det jo like mye «burde i alle fall ikke prøve å redde en sterk konkurrent når han er et så svært rasshøl i tillegg». Så synes ikke Henrik spiller skittent, men han SPILLER. 

Spoiler

Enig med deg. Det er ryddig spill. Han kunne latet som han mistet balansen eller lignende, men sier det i heller rett ut. Nakstad ER jo en stor konkurrent, så han har jo rett. Jeg ville ikke tatt samme valg og fikk vondt av Nakstad, men det er i hvert fall ærlig og rett frem. Jeg tror ikke laget til GGG hadde tvil på om de ville prøve å redde ham om ikke han var en drittsekk, nei. 😅

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens episode: 

Spoiler

Før begynnelsen av duell: Herreguuud, jeg tør ikke å se på!! For en tabbe å velge Henrik, som tydelgi har uttrykt at han ikke skyr noen midler for å vinne!!!!

men..tør han å sabotere for norges favoritten Nakstad?😅😅😅

Underveis: Nevermind. Henrik er like drittsekk som jeg hadde inntrykk av. Karma will be a bitch! God tur på Gauteveien🥰

Slutten: Yess!!!! Kongen, legenden, Nakstad! The man that you are😍 

Sorry Carina, men.. Nakstad. 😅

Tror Henrik bæsja på leggen. Nå ser de andre at han kan dolke alle i ryggen anytime, så de vil kvitte seg med han. 

Begynnelse av etappen; Hahaha! Wow! Den kom raskt. Nå KRYSSER vi fingrene!!! 😁 og nei, Henrik, de ser ikke på deg «som en de må ta», men en de bare ikke vil ha med på tur. 

Slutten: begynner å tilspisse seg. Litt for mye drama og sabotering for tiden igjen… booringg.

Vil ha lag som gjør sitt beste!

Blir spennende på søndag da. Med mindre Bernt saboterer.

Thank you for coming to my tedtalk😅 ser på 71 alene hvis noen lurte lol.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy F%¤&¤&%¤ en forbanna drittsekk Henrik Borg er, han er mer kvalmende enn Gaute klysa Grav.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjetil E skrev (1 time siden):

Fy F%¤&¤&%¤ en forbanna drittsekk Henrik Borg er, han er mer kvalmende enn Gaute klysa Grav.

Tja, han spiller åpent, han tar imot refs på en god måte etterpå, og tar sin straff også uten et kløyva ord. Synes tvert imot episoden i dag var kjempebra, og viste hvordan man både kan spille og bli spilt uten å tape ansikt, lage kvalm eller ta ting ekstremt personlig. 

• Liker 24
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Hulsker og Abrahamsen i hjørnet sitt…Hereegud jeg lo. Og da de begynte å snakke om giget til Abrhamsen, jobb og manager, og Abrahamsen kjører et flirete stikk til Hulsker etterfulgt av «for tidlig», og måten Hulsker tar det på og svarer 😂 De to der altså. Synes både Henrik, Nakstad og Tom håndterte sabotasjen til Henrik suverent bra, både underveis og etterpå!

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (3 timer siden):

Tja, han spiller åpent, han tar imot refs på en god måte etterpå, og tar sin straff også uten et kløyva ord. Synes tvert imot episoden i dag var kjempebra, og viste hvordan man både kan spille og bli spilt uten å tape ansikt, lage kvalm eller ta ting ekstremt personlig. 

Så enig!!

Dette er et spill, ikke speidertur! Han var åpen og redelig. Nakstad ble sjokkert så klart, han har jo ikke tenkt tanken på at det er et spill. Han vil bare kose seg på tur og har ikke begov for premien.

Ja, endelig litt action! Blir spennende videre! Bare glad sutrehøna Carina gikk ut!!🥳

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moongirl skrev (1 time siden):

Så enig!!

Dette er et spill, ikke speidertur! Han var åpen og redelig. Nakstad ble sjokkert så klart, han har jo ikke tenkt tanken på at det er et spill. Han vil bare kose seg på tur og har ikke begov for premien.

Ja, endelig litt action! Blir spennende videre! Bare glad sutrehøna Carina gikk ut!!🥳

Elsket faktisk episoden i dag! Reality på sitt beste. Spill uten drama, deltakere som håndterer litt sabotasje og spill voksent, god dose humor, galgenhumor og sarkasme, rolleskifter, litt oppgitthet, noen doser selvironi. Ikke noe bullshit og intriger, samtidig som det ikke er sukkersøt kosetur. Love it! Og de kommentarene mellom Abrahamsen, Hulsker og Henrik…jeg ler 😂

• Liker 21
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gårdagens episode var bra. Carina røk fortjent ut. At Henrik spiller var vel som forventet. Synes ingenting om det, men han er i sin fulle rett til å gjøre det. Får litt vondt av Nakstad, men sånn er gamet. At han har brukt ferien sin på bli med på 71, er faktisk ingen unnskylding for at han skal ha "walk over" i konkurranser. Han tok det likevel bra. Nå håper jeg gutta og Tonje vinner over Tom og Henrik.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 71 grader nord ett spill eller en konkuranse ? . For min del har denne jubileums sesongen utvikla seg i ein rettning som mange andre program. Der er det Ego og trakking på andre for å nå fram som gjeld. Ikkje det programmet det eingang var.

• Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke helt enig her. 71 grader Nord er ikke et spill men en konkurranse (konkurransedrevet reality). Men når det kommer inn deltakere som er vant til å spille så blir formatet utfordret selvsagt. Spørsmålet her er om man ønsker å gå gjennom konkurransen og møte motstanden og oppgavene ansikt til ansikt som den kommer og møte sine egne utfordringer og begrensninger (som i Kompani Lauritsen), eller om man ønsker å alliere seg med andre for å få ut andre (som i Spillet). Det første gir den sterkeste og mest felleskapsorienterte vinneren, det andre åpner for at den som er best til å spille vinner. Artig at han som kjørte fullt sololøp og overhodet ikke hjalp gruppa ble skippa på hodet og ræva ut.

Man er avhengig av å stole på andre når man står i såpass ekstreme utfordringer som man gjør i 71 grader nord. Det er naturlig at den som ikke er til å stole på blir skippa ut, sånn som GGG og nå evt Henrik. Ingen sammenligning mellom de to forøvrig.

Motsatt i Vokteren (som er en tur i parken heller enn fysiske utfordringer) og Spillet - hvor opplegget og oppgavene underveis legger opp til et psykologisk spill.

Jeg liker begge konseptene, både 71 og Spillet, og synes ikke det skal bli for mye ren spilling i 71. Men når GGG spiller seg selv så til de grader ut over spillelinja etter å ha droppa lagspill og felleskap. Om Hulsker faktisk saboterte i kajakken der er det ikke gøy lengre. Fra å tenke på Henrik som en mulig vinner, håper jeg han ryker denne gangen.

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Ninaen skrev (11 timer siden):

Enig. Jeg trodde utifra teaseren at det var verre enn det var. Fikk veldig vondt av Nakstad selvfølgelig, men han er en voksen mann. Det var fint å se at de "kom over det" med en gang. 

Syns også Hulsker og Abrahamsen i hjørnet var fryktelig underholdende. Jeg syns egentlig voksenkjeft er noe av det kleineste som finnes, men med Hulsker så stikker det åpenbart ikke dypt og det går over etter første åndedrag så det blir noe annet. Det han gjorde i fylla for noen år siden har han tatt sin straff for, og i motsetning til Antonsen så mistet han også hele nettverket sitt (uten sammenligning forøvrig). Syns det både er tøft og bra at han kommer tilbake. For meg virker han som en genuint snill mann med følelsene litt utenpå. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At Henrik Borg saboterer for Nakstad kan nok sees i lys av at han er desperat. Mannen er fattig som en kirkerotte og trenger desperat den bilen til 500 K. 
For Nakstad vil den bilen være småpenger å regne, og han tar hele 71 ° Nord-oppholdet som en opplevelsestur.

Borg skal da ha for at han er ærlig med sin plan. At han spiller og ikke legger skjul på at han vil backstabbe om han får muligheten. I motsetning til GGG som var en snik. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OsloSS skrev (25 minutter siden):

At Henrik Borg saboterer for Nakstad kan nok sees i lys av at han er desperat. Mannen er fattig som en kirkerotte og trenger desperat den bilen til 500 K. 
For Nakstad vil den bilen være småpenger å regne, og han tar hele 71 ° Nord-oppholdet som en opplevelsestur.

Borg skal da ha for at han er ærlig med sin plan. At han spiller og ikke legger skjul på at han vil backstabbe om han får muligheten. I motsetning til GGG som var en snik. 

Nettopp, og ham tar voksenkjeften med stil! Både fra Tom, Nakstad og Hulsker. Og sin «straff» med stil. Jeg lo da han ble «avskjediget og sendt på gangen» og hans egen analogi til å bli straffa av muttern😂

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OsloSS skrev (2 timer siden):

Han og kona driver jo å prøver å bli gravid med prøverørsbefruktning og det koster temmelig mye for hvert forsøk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...