AnonymBruker Skrevet 13. september #21 Del Skrevet 13. september Vektnedgang handler 80 % om kosthold, og 20 % om trening. Spesielt når han allerede er aktiv på jobb, så er det neppe trening som er der dere bør starte. Treningsprogrammet må være lagt opp til at det gir han treningsglede og mestringsfølelse. Det er umulig for oss som ikke kjenner han å si noe om hvor lange økter eller tunge vekter. At han er sterk og har fysisk jobb hjelper enda mindre. Å f.eks løfte tunge esker på jobb hele dagen kan ikke sammenlignes med å ta biceps curls eller markløft. Han må prøve seg frem og kartlegge hvor sterk han er i de ulike øvelsene, og hvor mye vekt han skal ha for å få en effektiv økt. For noen holder det med korte økter på 15-20 min 4 dager i uka, for noen passer 15 min 6 dager i uka best, og noen vil heller ha 2 økter i uka på halvannen time. At du er flink til å pushe og motivere kan jo være til hjelp, men du får han jo ikke med på å gå tur engang... Anonymkode: 701ce...c68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 13. september #22 Del Skrevet 13. september Hver gang han drar fram potetgullposen kaster du den i søpla og drar han med deg på soverommet! Må da være beste motivasjonen? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september #23 Del Skrevet 13. september AnonymBruker skrev (10 timer siden): Usexy med småfeite menn, full forståelse for at du vil trene ham opp. Maraton/halvmaraton + full stopp på junkfood-fronten, evt stoppe overspising? Mange menn som overspiser (og er for tjukke). Anonymkode: 0e3ce...4b4 Fun fact: damene er tjukkere, statistisk sett. 😂😂 Spar meg for shamingen. Anonymkode: d7e91...9bd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september #24 Del Skrevet 13. september Her er det kostholdet som må tas tak i, først og fremst. Potetgull og godteri er nok hovedsynderen her. Overspising er også noe mange gjør (meg inkludert, og det er det eneste jeg gjør "galt" ifht sunt kosthold (ikke nødvendigvis magert, mtp avokado, egg osv), men jeg sykler 7 km man-fre tur/retur jobb, trener 3 ggr uka - men jeg er feit. Sterk, utholden, i god form, men feit). Overspising av sunn mat gjør en også feit. Vet han i det hele tatt at han er stor? Vet han dine tanker rundt dette? Du kan jo ikke plutselig sette ham på diett og gi ham treningsøkter uten at det vil være rart. Bedre å åpne opp først som sist, så han vet dine tanker rundt det og ikke bare føler på det. Hverdagsaktivitet og trening kan evt. komme etter kostholdsendring, tenker jeg, men hverdagsaktiviteten er viktig for å ikke gå ned i muskelmasse. Ingen dårlig idè å trene heller, men hvor mye skal man klare samtidig? Det er ganske stor omveltning med livsstilsendring. En ting av ganga er nok, det. Anonymkode: 0a6ee...fec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september #25 Del Skrevet 13. september Trene han opp..? Du snakker om mannen som om han skulle vært en hund. Du høres virkelig ikke helt god ut. Du kan gjerne motivere han til å trene, men du kan ikke trene han. Hvis han egentlig ikke er motivert vil resultatet bli deretter. Selv om trening er superviktig. Så skal det ekstremt mye trening til for at det skal gi vektnedgang. I tillegg er det veldig lett å kompensere for det ekstra energiforbruket om man ikke er bevisst på det. Anonymkode: 536dd...06b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september #26 Del Skrevet 13. september Og her våknet hele KG.. Anonymkode: cdbdb...8de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september #27 Del Skrevet 13. september Som flere skriver: Trening hjelper svært lite når man skal ned i vekt. Det er en ting som hjelper. Lavere kaloriinntak. Jeg har hatt god erfaring med fastediett 8-16. Innenfor et intervall på 8 timer spiser man vanlig. Feks. fra 11-19. Innenfor der er det lunsj, middag og kanskje en kveldsmat også. Så spiser man ingenting resten av døgnet(kan drikke så mye kaffe, te og vann man vil). I helgene og i ferier dropper jeg det for å kunne synce med familiefrokost og lørdagspizza osv, men er likevel mer forsiktig med kaloriene. For meg har dette fungert helt supert, uten for mye sultfølelse. Har gått fra 105kg til matchvekt på ca 90. I stedet for potetgull kan man spise popcorn. Smågodt kan deles opp i mindre biter. Prøv oppskjært frukt og grønnsaker i store mengder. Bytte ut pålegg med varianter med mindre fett. Bruk app eller regneark for å logge vekta hver dag. Det er svært motiverende. Anonymkode: e9b0b...2ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
takinova Skrevet 13. september #28 Del Skrevet 13. september BobbySocks skrev (1 time siden): Hver gang han drar fram potetgullposen kaster du den i søpla og drar han med deg på soverommet! Må da være beste motivasjonen? Tidenes tips🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 13. september #29 Del Skrevet 13. september AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Trene han opp..? Du snakker om mannen som om han skulle vært en hund. Du høres virkelig ikke helt god ut. Du kan gjerne motivere han til å trene, men du kan ikke trene han. Hvis han egentlig ikke er motivert vil resultatet bli deretter. Selv om trening er superviktig. Så skal det ekstremt mye trening til for at det skal gi vektnedgang. I tillegg er det veldig lett å kompensere for det ekstra energiforbruket om man ikke er bevisst på det. Anonymkode: 536dd...06b Det går an å formulere seg feil. Du skjønner nok hensikten med tråden du også 😄 Jeg synes ts skal ha kudos for at hun vil bedre helsen til mannen sin. Hva er galt med det? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #30 Del Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (På 13.9.2024 den 1.09): Kunne tenkt meg å trene opp mannen min. Han veier 110 kg, ganske sterk men også en del fett. Stor mage. Jeg tenker først og fremst på helsa hans, vi begynner å bli litt eldre og jeg er bekymret for at han skal få livsstilssykdommer. Jeg lager sunn mat, så middagene er innafor. Vi spiser mye fisk, grønnsaker, lite ferdigmat. Han drikker ikke øl, men svakheten hans er potetgull og godteri. Han hater treningsenter. Så jeg tenker at jeg kan trene ham opp hjemme. Noen som har tips til ukespeogram? Jeg får ham ikke med på å gå tur eller sånne ting, så det må være noe som han kan trene hjemme. Vekter, romaskin, spinningsykkel etc? Hvor mange dager med styrketrening pr uke? Hvor lange økter? Hvor tunge vekter? Alle tips til hjemmetrening, videoer, ukeplan etc mottas med takk. Anonymkode: 6560e...d39 Han trenger ikke trening, han trenger diett. Selvsagt bør han trene for å styrke kroppen, men trening er veldig dårlig for å brenne fett. Anonymkode: e5f14...f8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå