Gå til innhold

Hvorfor vil kvinner ha elskere og one night stand, men blir lei av sex med mannen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

TomSawyer skrev (38 minutter siden):

Du føler ikke det blir en litt for enkel sortering av mennesker?

Kommer an på utroskapen. Utroskap kan påføre andre ganske store traumer, og det er et bevisst valg man tar.

"Dårlige mennesker" er kanskje litt enkel sortering, og kan være enig der. Hva med å heller si, "mennesker med tvilsom moral"?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke tent og kan bruke denne tenningen hvor det måtte passe seg. Jeg tenner på mannen. Er forholdet dårlig, blir ikke mine behov møtt, er han tafatt eller hvis sexen er dårlig så blir jeg naturlig nok ikke tent på ham. 

Blir heller ikke tent på tanken på ons, for ons er svært sjeldent god sex. 

Jeg har nå vært med samme mann i 16 år og er fortsatt tent på ham, nettopp på grunn av at forholdet er godt, han er en god partner, sexen er god, jeg føler meg sett, han bidrar hjemme og vi har det godt sammen. Hadde han vært som mange av mennene jeg vet om hadde jeg nok ikke vært tent på ham heller. 

Anonymkode: 9873f...e60

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det er mange kvinner som ikke orker sex med mannen sin pga manglende lyst. Hvorfor har da noen kvinner forhold på si og one night stand? Kan ikke de bruke den lysten på mannen sin?

Anonymkode: 567a2...bf7

Fordi noen damer mangler sexlyst og noen damer har mye sexlyst, og det er slett ikke alltid de samme damene. De fleste som sliter med sexlyst har ikke lyst på sex med andre menn heller.

Det er med kvinner som med menn; noen er utro og unnskyldningene deres er alltid like dårlige.

Anonymkode: c5179...731

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dere som ikke klarer å få bedre menn enn dette får jo heller ikke noe attraktive menn å være utro med heller. Så kommentaren din er helt unødig. 

Anonymkode: fd8ad...ac2

Ikke? Der tar du nok feil lille venn ...

Anonymkode: 7a42a...c3f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Schopenhauer skrev (3 timer siden):

Mye av dette handler om at kvinners tenningsmønster ofte har blitt romantisert.

Ofte blir det snakket om trygghet og emosjonell nærhet, mens det man ofte observerer er det motsatte. Dvs. spenning som verken signaliserer trygghet og emosjonell nærhet. 

Tidligere har man også antatt at kvinner er utro med menn som i større grad signaliserer trygghet (for fremtiden), men nyere forskning tyder på at de i større grad velger å være utro med menn de finner mer attraktive enn nåværende partner. 

Selv om du anser menn som ganske enkelt får kvinner som useriøse drittsekker vil det aldri være slik at kvinner velger å primært ha sex med menn som ikke får dem til å føle seg trygge. Å få kvinner til å føle seg trygge på deg og vel med deg har vært, er og forblir en nøkkel til å få sex med kvinner. 

Kall oss gjerne urimelige på utallige måter, men vi går ikke til sengs med menn som vi ikke har tilstrekkelig tillit til til at det fremstår som trygt for oss. Selv om du synes han virker som en drittsekk, som kun er ute etter sex. At han kun er ute etter sex kan være greit for kvinner som også er ute etter sex. Kvinner er nemlig også seksuelle. Men ikke så bøtte sprø dumme at vi går til sengs med menn som ikke inngir tillit og trygghet NOK til at det ikke fremstår som farlig for oss. Å inngi trygghet er essensielt. Å ha giftering i lomma ikke like essensielt. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Meowmere skrev (55 minutter siden):

Kommer an på utroskapen. Utroskap kan påføre andre ganske store traumer, og det er et bevisst valg man tar.

"Dårlige mennesker" er kanskje litt enkel sortering, og kan være enig der. Hva med å heller si, "mennesker med tvilsom moral"?

Tvilsom moral finner du i alle spekter som er. Er man ikke utro så er det noe annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannhetsøkende skrev (52 minutter siden):

Tvilsom moral finner du i alle spekter som er. Er man ikke utro så er det noe annet. 

Er ofte noe annet med folk som utro også. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (2 timer siden):

Selv om du anser menn som ganske enkelt får kvinner som useriøse drittsekker vil det aldri være slik at kvinner velger å primært ha sex med menn som ikke får dem til å føle seg trygge. Å få kvinner til å føle seg trygge på deg og vel med deg har vært, er og forblir en nøkkel til å få sex med kvinner. 

Kall oss gjerne urimelige på utallige måter, men vi går ikke til sengs med menn som vi ikke har tilstrekkelig tillit til til at det fremstår som trygt for oss. Selv om du synes han virker som en drittsekk, som kun er ute etter sex. At han kun er ute etter sex kan være greit for kvinner som også er ute etter sex. Kvinner er nemlig også seksuelle. Men ikke så bøtte sprø dumme at vi går til sengs med menn som ikke inngir tillit og trygghet NOK til at det ikke fremstår som farlig for oss. Å inngi trygghet er essensielt. Å ha giftering i lomma ikke like essensielt. 

Hæ? 

Hæ?

Hæ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Dere som ikke klarer å få bedre menn enn dette får jo heller ikke noe attraktive menn å være utro med heller. Så kommentaren din er helt unødig. 

Det er jo bare tull. Menn generelt har mye lavere standard til hvem de har sex med enn til hvem de er i forhold med. 

Anonymkode: d44d3...e8a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Det er mange kvinner som ikke orker sex med mannen sin pga manglende lyst. Hvorfor har da noen kvinner forhold på si og one night stand? Kan ikke de bruke den lysten på mannen sin?

Jo mer lyst man har på Per, jo mindre lyst har man på Pål. Derfor.

Anonymkode: 5c2c1...a49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meowmere skrev (2 timer siden):

Er ofte noe annet med folk som utro også. 

Ikke alle. Men som sagt, mange skal være ordentlige ellers, men er fæle på andre områder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi sex ikke handler om å putte tiss inn i tiss men om kjemi, endorfiner, spenning og kåthet.

Anonymkode: c9605...771

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 12.9.2024 den 23.47):

Fordi problemet er ikke lysten, men sex med mannen. De som er fornøyd med sexen i forholdet har som regel lyst også. 

Så er det selvsagt noen som sikkert tenner litt ekstra på at ting er nytt og/eller spennende osv også av både menn og kvinner. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi kvinner kan oppnå tilfeldig sex med menn av høyere kvalitet enn de kan oppnå forhold med.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fordi kvinner kan oppnå tilfeldig sex med menn av høyere kvalitet enn de kan oppnå forhold med.

Dette var ekstremt kynisk...

Skulle jeg tenkt slik så kunne jeg slått fra meg alt håp om et forhold i framtida....

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Irak skrev (1 minutt siden):

Dette var ekstremt kynisk...

Skulle jeg tenkt slik så kunne jeg slått fra meg alt håp om et forhold i framtida....

Det er kynisk, men biologisk sant. Til og måker(som også er monogame) tenker på denne måten.

Anonymkode: caf2d...96d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.9.2024 den 23.47):

Nå er ikke "lyst" en ting som bare oppstår og kan benyttes hvor som helst.

Den må vekkes og i nære relasjoner opprettholdes. Med ons etc er det kun tiltrekking det går i. Behøver ikke opprettholde noe som helst..

Anonymkode: 52dbb...60a

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er kynisk, men biologisk sant. Til og måker(som også er monogame) tenker på denne måten.

Tror det er dette som skiller mennesker fra dyra jeg da...

Er man i stand til å se verdien i alt liv, så har man i mine øyne en stor gave. Så at det er biologisk sant som du hevder, betyr ikke at vi skal lukke øynene for å se andre mennesker...

Like barn leker best heter det, og det tror jeg det er noe i....

Så i mine øyne så syns jeg du viser lite empati...

Så er det slik som med alt annet at empati kan læres til en viss grad. 

Her strides de lærde i forhold til hva som er medfødt og tillært, dog viser forskning at barn veldig tidlig evner å vise empati (til sammenligning). Mange dyr har også denne egenskapen. Hunder spesielt. Det er ikke for ingenting at hunden blir omtalt som menneskers bestevenn 🤗

Så du er en måke du da eller?...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (2 minutter siden):

Tror det er dette som skiller mennesker fra dyra jeg da...

Er man i stand til å se verdien i alt liv, så har man i mine øyne en stor gave. Så at det er biologisk sant som du hevder, betyr ikke at vi skal lukke øynene for å se andre mennesker...

Like barn leker best heter det, og det tror jeg det er noe i....

Så i mine øyne så syns jeg du viser lite empati...

Så er det slik som med alt annet at empati kan læres til en viss grad. 

Her strides de lærde i forhold til hva som er medfødt og tillært, dog viser forskning at barn veldig tidlig evner å vise empati (til sammenligning). Mange dyr har også denne egenskapen. Hunder spesielt. Det er ikke for ingenting at hunden blir omtalt som menneskers bestevenn 🤗

Så du er en måke du da eller?...

Jeg er ingen måke. Men har lest forskning om det. Jeg er heller ingen dame. Og vi mennesker har jo en annen fordel jf måker - vi kan tenke, reflektere og har moralske imperativer. 

Men av og til - så tar bare biologien over. Det er komplett uforståelig om man tenker rasjonelt at man feks. skal tiltrekkes av risikoadferd: Bad boys, alkohol, aggressiv adferd, tatoveringer, smerte, kjøre for fort osv. Men svaret er enkelt: Dette er de genene som de tøffeste jegerne i steinalderen hadde. De som fikk flest kvinner og fikk spredd genene sine mest. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...