Gå til innhold

Betyr datens bolig noe?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nei jeg bryr meg ikke. Rent og ryddig. Resten driter jeg i. Hadde det vært for mye pynt så hadde jeg tenkt oj. Her får jeg kanskje ikke bestemme alt når vi skal flytte sammen. Jeg liker at mannen ikke bryr seg så mye om hvordan ting skal være her hjemme. 

Anonymkode: 2f21e...238

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Duk? Nei takk, jeg vil ikke ha en støvsamler på bordet mitt. 
Duftlys er for meg fullstendig unødvendig. Ha heller en god diffuser da... 
Det bør være pledd i sofaen, men en god sofa har ikke behov for puter. 
Tepper på gulv er flott om det er gulvkaldt eller mye romklang. 

Jeg ser om det er ryddig og rent, og avfallsbøtte på badet! 
En alt for stylet leilighet som bærer preg av at han har fått hjelp av en venninne eller mamma til innredning er turnoff. 
En leilighet som lyser at han prøver alt for hardt å imponere noen med en stil som ikke matcher han, er turnoff. 

Jeg liker ikke leiligheter som ser ut som en studenthybel, ser ut som en skikkelig mancave, men heller ikke noe som ser ut som en visningsleilighet for ikea eller boligannonse. 

Anonymkode: 3a8ec...21b

• Liker 2
Skrevet
Baratheon skrev (10 minutter siden):

Hvorfor skal man på død og liv ha tepper og puter?

Jeg har bodd med en kvinne i 13 år nå. Vi har aldri hatt duk annet enn på 17. mai og til jul.

Aldri hatt duker eller duftlys jeg. Kun til jul jeg har på duk. Dem søler jo sånn lell her at det er jo ikke noe vits. Da må jeg vasker duker hver dag da. Nei det gidder jeg ikke. 😂😂

Anonymkode: 2f21e...238

• Liker 1
Skrevet

Rent og ryddig er storartet - særlig bad og kjøkken er viktig.

Duftlys, duker og nips ville jeg nok stusset litt over.

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Sørg for at det er skikkelig rent og ryddig, ja. Gjør noen små oppgraderinger. Planter. 

Litt pynt på do/badet. Teppe, mini-søppeldunk ved siden av toalettet. Hånklær henges oent opp eller legges fram på en fin måte. Duftlys her og der. 

Duker. Osv. Kjenner du en dame som kan hjelpe deg? 

Anonymkode: dc032...37b

Duker og duftlys??? Neineinei.

Duker er for de over 60 og duftlys er for folk som ikke vet hvor dårlig inneluft det blir av slikt.

Det jeg bryr meg om er om det er rent og ryddig og om det er ordentlig mat i kjøleskapet. Liker menn som tar vare på seg selv og det rundt seg. Og for min del funker vanlig stil best, jeg hadde ikke likt sånn goth-stil uansett hvor rent og ryddig det var.

Anonymkode: f749e...235

• Liker 1
Skrevet

Jeg er voksen å dater voksne menn så en viss standard er ønsket. Trenger ikke eie et stort fint hus men ryddig og normalt rent, grei standard på møbler, ikke stabler med ting her å der. Puter og pledd i sofa er topp, duker er unødvendig. Litt pynt eller noen planter er fint. Rent bad/wc så kommer man langt. Senga er ganske viktig når man kommer så langt, må ha nok puter og gode dyner samt rent sengetøy. 

Anonymkode: ae028...a28

• Liker 2
Skrevet

Ha det ryddig og rent, også i kjøleskapet.

Skrevet

Sier meg enig i de fleste her: rent og ryddig + fornuftig mat i kjøleskapet. Det er fint om det ser ut som at du har gjort en innsats før hun kommer.

Tenn gjerne noen stearinlys, men de trenger ikke lukte. Duker er absolutt ikke nødvendig! 

• Liker 1
Skrevet

Rent og pent er et veldig godt utgangspunkt. Og så er smaken litt delt utover det…

Personlig legger jeg merke til om håndklærne på badet er utslitte eller ser fine ut. Fresht sengetøy er også viktig når man kommer dit. For ekstrapoeng levende lys av et eller annet slag. Styr unna duftlys og plastplanter.

Anonymkode: 9268b...5af

Skrevet

Håper ikke det, men tror det. Eg bor for tiden på hytta mi. Er en fin plass da, men stadig oppussingsobjekt som eg tar litt etter litt.

I tilegg er hele hytta innredet som en jakthytte/ mc-bar, man cave så faller definitivt ikke i smak hos flere. 😅 Slik det har blitt, men det har alltids vært mitt fristed.Brukeren som sier at å ikke ha duk er harry hadde nok fått sjokk av å se mitt sted.😂

Tar ikke med noe damebesøk her med det første, men har lite tid til overs for slik nå 

Skal kjøpe leilighet da, den skal eg ha mer stilren og moderne. Skal leie den ut på Airbnb og bo på hytta når den blir leid ut.

Anonymkode: e168c...491

• Liker 1
Skrevet

Hvis jeg hadde datet en mann nå og kommet inn i han sitt leilighet /hus for første gang hadde jeg blitt imponert over hvis det var rent, ryddig, noen planter, matchene ting som f.eks puter, tepper, håndkle, noe pynt og stilrent. 

Jeg er opptatt av slike ting selv og hadde satt pris på det i en partner da slike ting faktisk er viktig for meg. Det gir for meg er innrykk av at personen jeg dater er ryddig, organisert og opptatt av det skal være fint/greit rundt seg. 

Anonymkode: e545c...7fe

Skrevet

Bortsett fra at han må eie sin egen bolig bryr jeg meg ikke så mye om hvordan han har stylet den. Det kan man evt finne ut av senere. 

Leie er no go

Anonymkode: 6f50b...a15

Skrevet

De eneste kravene jeg har er at han bor for seg selv og at det er rent og ryddig. Trenger ikke eie egen bolig en gang, kan fint leie. Det må være ordentlig rent, også inni kjøleskap og under vasken f.eks. Hvis du har system på ting blir jeg imponert :)

Anonymkode: 1c716...63d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Sist helg var jeg hjemme hos hun jeg dater for første gang, og neste helg er det meningen hun skal komme til meg. Hun hadde en leilighet som er en del større enn min, mye mer moderne og finere, veldig "stylish" innredet. Nå er jeg litt nervøs for å vise henne hvordan jeg bor. Der er rent og ryddig, ingen shabby ungkarsbule, men leiligheten er veldig liten, gammel, og enkelt innredet. Synes ikke det burde bety noe, men kjenner henne ikke SÅ godt enda at jeg føler meg helt trygg. Hvor mye vektlegger DU hvordan den du dater bor? For meg er det bare viktig at der er rent og ryddig, fordi det er slik jeg liker å ha det hjemme, og tenker at skulle vi bli sammen og kanskje flytte sammen en dag, så må den jeg skal bo sammen med også like å ha det slik.

Anonymkode: 3c820...23f

Siden jeg er mann, så er dette rådet mer nyttig enn det flere damer her i tråden sier, og mange av disse dame-rådene her er irrelevante for deg, for man man se på generelle "regler" og forventninger. Hadde jeg vært deg, så ville jeg unngått date hjemme hos deg. Sånne høner er veldig dømmende og det flere her i tråden påpeker angående renslighet er ikke annet enn selvfølge - et absolutt minimum. Men sånne høner når de dater er interessert i mer enn et minimum, så selv om du har et rent golv eller sofa, så betyr det ikke at det er nok til å få "godkjent" eller imponere.

Så spar deg ydmykelsen og vri daten vekk til et annet sted eller avlys. Ved å vise deg hennes leilighet, har hun på en måte vist deg forventninger til hva hennes minimale nivå er. 

Som sagt, ryddig og rent er fint, men har man penger, så kan man også betale andre folk til å komme og rydde og gjøre rent for deg på fast basis. Så igjen, dagens luksus-høner som hun du dater er opptatt av mer enn kun rent og enkelt innredet leilighet i og med at det virker som ei som forventer og krever en viss "luksus" eller stylish standard som du sier. Ei som liker at tusenlapper flyr rundt som måker fordi interiøret skal være nyere og "fresh" og pent, osv.

Anonymkode: d77af...96a

• Hjerte 1
Skrevet

For kvinner? Ja

For menn? Nei

Anonymkode: 80b84...517

Skrevet

Som mange her sier er det viktigste at det er rent. For meg betyr det RENT. Mange menn tror selv at de har det rent og forstår ikke hvorfor daten ikke takker ja til en ny date etter hjemmebesøk. Sørg for at toalett, dusj og vask på badet er SKRUBBET og velduftende. At håndklær ligger lett tilgjengelig og pent brettet og vasket. Sørg for å ha nok toalettpapir (kvinner bruker mye mer enn menn), og ha gjerne en god håndsåpe som ikke er tilgriset av såperester. Speil må også selvsagt pusses. Det samme gjelder for kjøkken: skrubb vask, rens ovn og mikro. Vask alle gulv og tørk over flater. Duftlys er unødvendig i et rent hjem som lukter grønnsåpe. Jeg har HØYE forventninger til renhold av en voksen som bor alene uten små barn. Ellers er det hyggelig med noen levende lys, et godt og mykt pledd (kvinner fryser lettere enn menn) og at man føler seg velkommen. Om møblene er litt gamle og utdaterte spiller ikke så stor rolle, MEN. Siden hun tydeligvis er opptatt av interiør blir det veldig teit hvis du absolutt må påpeke at du ikke bryr deg om det. Det blir fort en konflikt i fremtiden.

Anonymkode: a7096...887

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Sørg for at det er skikkelig rent og ryddig, ja. Gjør noen små oppgraderinger. Planter. 

Litt pynt på do/badet. Teppe, mini-søppeldunk ved siden av toalettet. Hånklær henges oent opp eller legges fram på en fin måte. Duftlys her og der. 

Duker. Osv. Kjenner du en dame som kan hjelpe deg? 

Anonymkode: dc032...37b

Duftlys og pynt på do er vel i overkant. Det er ingen som blir overrasket over at boligen reflekterer hvem som bor der, og det kan lett bli for mye av det gode hvis en prøver for hardt. Og bare for å si det, flere enn ett duftlys om gangen er kvelende i en liten leilighet. Og duftlys er kun hyggelig hvis en liker duften.

TS, dropp duftlysene og dorulldama osv., sørg for at det er ryddig og rent. Kjøp deg heller et par planter, spør i blomsterbutikken hvilke som er lettstelt.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Bortsett fra at han må eie sin egen bolig bryr jeg meg ikke så mye om hvordan han har stylet den. Det kan man evt finne ut av senere. 

Leie er no go

Anonymkode: 6f50b...a15

Hvorfor er leie no go? Kan være smart nok det avhengig av situasjon/  jobb. Er ikke alle som leier fordi dem sliter med å komme inn på boligmarkedet, men vil være mer fleksible.

Kjenner folk som har vært god for mangfoldige millioner som har bodd i leid leilighet.

• Liker 3
Skrevet

Hadde mannen jeg skulle besøke hatt duftelys rundt omkring i leiligheten, hadde jeg måtte avlyse pga innkommende migreneanfall..

Ts: ha det rent og ryddig, samt litt personlig. Det viktigste er at leiligheten gjenspeiler deg som person. Har du bilder på veggen, bøker som betyr noe for deg, hobbyer som du får vist frem på en eller annen måte? Det er hva som betyr noe for meg. 

Duker på bordene og nips og puter betyr ingenting - selv om et pledd i sofaen er hyggelig hvis dere skal se film eller noe..

Jeg foretrekker en god middag, og sitte på kjøkkenet og høre musikk og drikke vin og skravle når jeg er på besøk hos andre. 

Ikke prøv å fremstille deg som noen andre - om hun dumper deg fordi du har enkel stil hjemme, er hun ikke den rette for deg uansett.

• Liker 2
Skrevet

Jeg liker at det har ungkarspreg, da føles det som det er plass til en dame i livet hans. (Datet en fyr hvor moren hadde innredet, det ble litt sånn ehm, jaha, så skulle vi hatt en fremtid måtte jeg fjernet hennes stil?)

Liker også at det ikke er for rent og ryddig, for det har jeg ikke selv. Liker å se spor av hva han holder på med. Feks liker jeg selv å tegne, pluss treskjæring, så hos meg ligger sånt utstyr ofte fremme. En fyr jeg var hos hadde hele spisebordet fullt av modellfly med maling, helt nydelig å se 😍 Ikke minst gir det noe å snakke om, og fint når det da er noe som er viktig for han og noe han bryr seg om. 

Striglet hjem får meg til å tenke at han må ha fryktelig god tid, som kan holde huset sitt i slik stand. Hos meg flyter klesvasken og jeg vil mye heller drive ute i hagen enn å rydde inne, så noe jeg vektlegger er hvordan han prioriterer sitt liv. (Andre vektlegger kanskje at man først gjør de «kjedelige» tingene før de gøye, men det er ikke sånn jeg ønsker å leve livet mitt, ergo ønsker jeg en partner med samme syn). 

Anonymkode: f443d...692

• Liker 2
  • Hjerte 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...