Gå til innhold

Betyr datens bolig noe?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sist helg var jeg hjemme hos hun jeg dater for første gang, og neste helg er det meningen hun skal komme til meg. Hun hadde en leilighet som er en del større enn min, mye mer moderne og finere, veldig "stylish" innredet. Nå er jeg litt nervøs for å vise henne hvordan jeg bor. Der er rent og ryddig, ingen shabby ungkarsbule, men leiligheten er veldig liten, gammel, og enkelt innredet. Synes ikke det burde bety noe, men kjenner henne ikke SÅ godt enda at jeg føler meg helt trygg. Hvor mye vektlegger DU hvordan den du dater bor? For meg er det bare viktig at der er rent og ryddig, fordi det er slik jeg liker å ha det hjemme, og tenker at skulle vi bli sammen og kanskje flytte sammen en dag, så må den jeg skal bo sammen med også like å ha det slik.

Anonymkode: 3c820...23f

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vektlegger at det er rent og ryddig. Og at ødelagte ting blir fikset. Liker heller ikke at menn ofte ikke gidder å innrede med litt puter og tepper (for eksempel)

Anonymkode: 3ce0f...67a

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sørg for at det er skikkelig rent og ryddig, ja. Gjør noen små oppgraderinger. Planter. 

Litt pynt på do/badet. Teppe, mini-søppeldunk ved siden av toalettet. Hånklær henges oent opp eller legges fram på en fin måte. Duftlys her og der. 

Duker. Osv. Kjenner du en dame som kan hjelpe deg? 

Anonymkode: dc032...37b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok mer nøye på det nå enn når jeg var ung. Men rent og ryddig er viktig. (At det er rot i noen rom er helt greit så lenge alle oppholdsrom er ryddige og fine, enn plass nå man jo ha å slenge rotet) Men utenom det så forventer jeg ikke at det skal se "sånn eller sånn" ut, men litt personlige ting, planter (Men kun om du evner å holde de i live), og et fullt kjøleskap er nok noe jeg synes er greit. 

Anonymkode: b169a...53e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renhet er et godt utgangspunkt, stil elsker jeg å få være med å bestemme, så det hadde ikke gjort noe for min del om du var en sånn som lot det dukke opp noen koslige elementer sånn plutserlig 😅

Men Kanskje du skal kjøpe noe duftlys, belysning gjør mye med stemningen. Også puter og pledd. Jeg tror det er et godt inntrykk om det er koslig stemning. 

Anonymkode: fb8a2...f8b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rent, ryddig, ikke slitt, komfortable møbler, god belysning, praktisk. Det bør være ok utstyr på kjøkkenet, knagger o.l. til å henge i fra seg. Er det veldig glissent og tomt, tenker jeg han er gjerrig eller mangler fullstendig estetisk sans. Det trekker ned. Trenger absolutt ikke være noe interiørmagasin. Du kan forbedre inntrykket med en tur på jysk f.eks. Kjøp feks. en fin matte til gangen, noen store grønne plastplanter, noen nye håndkler, dokost ig ett par lyslykter. Heng opp noen knagger om du mangler det. 

Anonymkode: 5b791...8db

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg datet en som hadde en ganske fin leilighet og den var pent innredet. Nesten FOR pent.

Han hadde ikke bodd der så lenge, men for meg ble det for "visningsklart", med unntak av at han faktisk hadde en tv i stua - i motsetning til de fleste boligannonser.

Det var visst moren som hadde hjulpet til med en del av interiøret. Jeg syns det manglet personlighet. Det var pent, men føltes klinisk.

Det ble ikke oss, men det var av andre grunner.

Det viktigste for meg er at det er rent. Men det er fint om leiligheten har litt personlighet også, uten at det er helt ungkarsbule.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rent og ryddig er det aller viktigste. Noen planer er et stort pluss. Bilder på veggene er fint. Det bør være gjort en bitteliten innsats i alle fall, på å ha gjort hjemmet sitt trivelig og litt personlig. 

Anonymkode: 32bbe...8c3

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Sørg for at det er skikkelig rent og ryddig, ja. Gjør noen små oppgraderinger. Planter. 

Litt pynt på do/badet. Teppe, mini-søppeldunk ved siden av toalettet. Hånklær henges oent opp eller legges fram på en fin måte. Duftlys her og der. 

Duker. Osv. Kjenner du en dame som kan hjelpe deg? 

Altså. Duker og duftlys hos singel mann er skikkelig rart!!

Anonymkode: e9ca0...0d9

• Liker 19
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i rent og ryddig. Som kvinne hadde leiligheten til mannen gitt meg masse info om hvordan han er å bo med. Skal jeg bo med en rotete guttunge der jeg må rydde opp etter ham? 

At ting er fikset er også viktig. Jeg ønsker ikke en latsabb som ikke tar tak i ting. 

Duftlys hadde blitt litt mye for meg, det er for feminint. Men om du vil ha det, så ikke kjøp billig IKEA-pynt. 

Er hun forelsket, så vil det meste tolkes velvillig likevel. Og da er det ikke så farlig 😊

Anonymkode: 8fb58...0aa

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer 100% mest om det er reint og ikke grisete. Styling og sånt er ikke noe jeg forventer av en mann uansett.

Anonymkode: bd39c...118

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at damer bryr seg nok mest om sin egen leilighet. Typen sin leilighet betyr mye mindre.

Er jo det som er fint med hjem. De er så forskjellige, så det blir spennende uansett. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Altså. Duker og duftlys hos singel mann er skikkelig rart!!

Anonymkode: e9ca0...0d9

Å ikke ha duker er harry. Duftlys kan diskuteres, sikkert. Ikke alle duftlys er feminine, i tilfelle du ikke var klar over det.

Som mann bør man ha litt nivå på livet sitt. Hvis du er tidlig i 20-årene, slipper man sikkert unna å ha det litt primitivt og barnslig, men man bør som mann ha litt krav til seg selv. 

Jeg hadde duker, duftlys, planter og bilder på veggen da jeg var singel og ikke datet, og jeg har det nå som jeg er i fast forhold. 😉

-Mann

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rent og ryddig holder i massevis.

Anonymkode: d6d36...02b

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Å ikke ha duker er harry. Duftlys kan diskuteres, sikkert. Ikke alle duftlys er feminine, i tilfelle du ikke var klar over det.

Som mann bør man ha litt nivå på livet sitt. Hvis du er tidlig i 20-årene, slipper man sikkert unna å ha det litt primitivt og barnslig, men man bør som mann ha litt krav til seg selv. 

Jeg hadde duker, duftlys, planter og bilder på veggen da jeg var singel og ikke datet, og jeg har det nå som jeg er i fast forhold. 😉

-Mann

Hahahaha duker!!! 😂😂😂 Jeg hadde løpt! 

Anonymkode: 328cc...df7

• Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rent og ryddig er det viktigste! Det viser at du kan ta vare på deg selv og har boevne. Pass på at det er rent på badet også. Spesielt at doen ikke er grisete. En skitten do er veldig ekkelt, men overraskende nok noe mange overse hjemme hos seg selv.

Forventer ikke styling- vær deg selv.

Anonymkode: f05b1...a20

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dersom stilen var veldig langt fra min, kunne jeg ha tenkt at han kom fra et helt annet samfunnslag enn meg. Jeg kommer fra det som kalles «et møblert hjem». Det kunne ha trukket litt ned, men det er klart at gode personlige egenskaper fort kan trekke opp. 

Det må være rent og ryddig, åpne gardiner osv, noe annet er helt uaktuelt. En god personlighet veier ikke opp et komplett kaos. 

Anonymkode: 16f9f...85a

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Vektlegger at det er rent og ryddig. Og at ødelagte ting blir fikset. Liker heller ikke at menn ofte ikke gidder å innrede med litt puter og tepper (for eksempel)

Anonymkode: 3ce0f...67a

Hvorfor skal man på død og liv ha tepper og puter?

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

-Mann

Jeg har bodd med en kvinne i 13 år nå. Vi har aldri hatt duk annet enn på 17. mai og til jul.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boevne! Det vektlegges! 

Anonymkode: 60d22...772

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville også synes det var rart å komme hjem til en mann som hadde duftlys og "interiørpynt" rundt om. For min del bør det se hyggelig ut hjemme hos noen, at det er spor etter et liv jeg kunne tenkt meg å være en del av. Urter på kjøkkenet, bøker i hylla, god sofa og sånt. Kvinner er vel generelt kaldere enn menn, så teppe i sofaen kunne vi nok fikset om det ble oss. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...