AnonymBruker Skrevet 12. september #1 Del Skrevet 12. september Hei! jeg har en liten hund på 9,5 år som for 2 uker siden hadde veldig innbilt drektighet så hun måtte få sånne dråper mot dette da hun hadde melk og alt. I dag har hun kastet opp, bæsjet slim og er ekstremt slapp. Jeg snakket med dyrlegen på dagen i dag som spurte om det kom noe puss eller om hun var noe hoven der nede noe hun ikke er. Men jeg har lest en del skrekk historier nå om at hundene bare var slappe og døde dagen etter av livmorbetennelse pga den var lukket. Jeg er så redd min har dette og at hun egt ligger med det nå. Dyrlegen sa jeg skulle vente og se an til vi har time i morgen tidlig, men jeg er så urolig. Føler ikke jeg kan ringe dyrlegevakta heller når eneste symptomer hun har akk nå er at hun er slapp og sover. Viser ingen tegn til at hun har vondt eller er dårlig eller, bare utrolig slapp og trøtt. Har noen her erfaring med lukket livmorbetennelse? Anonymkode: d20a1...4f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 12. september #2 Del Skrevet 12. september Veldig lov å ringe flere dyrleger for å høre! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september #3 Del Skrevet 12. september Vi hadde en gammel hund som måtte avlives på grunn av livmorbetennelse. Vi så ikke noe puss, men tror det kom ut litt klar væske før hun ble dårlig. Det var tydelig at hun hadde det vondt, hun sto og sturet, ville ikke spise noe, og slet veldig med å bevege seg. Dyrlegen mente at hun kunne fått en sterk antibiotikakur om hun var yngre, men hun var nesten 15 år og med litt andre plager i tillegg. Så det ble bestemt at det var best å få slippe. Det var mye væske i buken. Det høres lurt ut å ringe og høre, kanskje kan de berolige deg og. Selv om hun bare er slapp, så har det jo vært flere symptomer du kan fortelle om. Håper det går fint! Anonymkode: 2513c...5fa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september #4 Del Skrevet 12. september AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi hadde en gammel hund som måtte avlives på grunn av livmorbetennelse. Vi så ikke noe puss, men tror det kom ut litt klar væske før hun ble dårlig. Det var tydelig at hun hadde det vondt, hun sto og sturet, ville ikke spise noe, og slet veldig med å bevege seg. Dyrlegen mente at hun kunne fått en sterk antibiotikakur om hun var yngre, men hun var nesten 15 år og med litt andre plager i tillegg. Så det ble bestemt at det var best å få slippe. Det var mye væske i buken. Det høres lurt ut å ringe og høre, kanskje kan de berolige deg og. Selv om hun bare er slapp, så har det jo vært flere symptomer du kan fortelle om. Håper det går fint! Anonymkode: 2513c...5fa Huff stakkars..Tusen takk for svar og for godt tips! Anonymkode: d20a1...4f4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september #5 Del Skrevet 12. september Min hund fikk dette da hun var rundt 11 år. Men da var det kliss og klass baki, helt slapp i formen. Hun overlevde og lever enda, 15 år 😊 Men uansett, er du bekymret for hunden din, ring dyrlege en gang til. Angre heller på å mase på dyrlegen enn å angre på å ikke ringe. Dyrleger er også vandt til at man ringer og er bekymret, dette er de godt vandt til! Har du noe dyresykehus i nærheten? I Oslo og i Ås er der dyresykehus som er døgnåpne og har akutt tlf for alle mulige spørsmål. Uansett hvor du bor i landet, så kan du også ringe et random dyresykehus å spørre der. De sitter på vakt og deler gjerne tips og råd over tlf også, og det er gratis! Anonymkode: f2eff...e2f 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september #6 Del Skrevet 12. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Min hund fikk dette da hun var rundt 11 år. Men da var det kliss og klass baki, helt slapp i formen. Hun overlevde og lever enda, 15 år 😊 Men uansett, er du bekymret for hunden din, ring dyrlege en gang til. Angre heller på å mase på dyrlegen enn å angre på å ikke ringe. Dyrleger er også vandt til at man ringer og er bekymret, dette er de godt vandt til! Har du noe dyresykehus i nærheten? I Oslo og i Ås er der dyresykehus som er døgnåpne og har akutt tlf for alle mulige spørsmål. Uansett hvor du bor i landet, så kan du også ringe et random dyresykehus å spørre der. De sitter på vakt og deler gjerne tips og råd over tlf også, og det er gratis! Anonymkode: f2eff...e2f Tusen takk for svar! Det var godt tips!! Da skal jeg prøve å ringe dit for å høre😊 takk! Anonymkode: d20a1...4f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september #7 Del Skrevet 12. september Diamant20 skrev (2 timer siden): Veldig lov å ringe flere dyrleger for å høre! Takk for tips! Det kan jeg gjøre! Anonymkode: d20a1...4f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september #8 Del Skrevet 13. september Håper det går bra med tispa di. Tispa mi fikk lukket livmorbetennelse da hun var knapt to år, ble operert og lever ennå som lykkelig 10 åring. Symptomene var at hun ble slapp, "deppa", øm i buken, senere hoven i buken og fikk litt feber. Dyrlegen mente hun var for ung til livmorbetennelse, men det ble tatt røntgen da jeg insisterte på at noe var galt. Ble operert ut ei livmor på over en kilo... (Medium rase på 22 kilo) Anonymkode: ad81d...a67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september #9 Del Skrevet 13. september AnonymBruker skrev (15 timer siden): Vi hadde en gammel hund som måtte avlives på grunn av livmorbetennelse. Vi så ikke noe puss, men tror det kom ut litt klar væske før hun ble dårlig. Det var tydelig at hun hadde det vondt, hun sto og sturet, ville ikke spise noe, og slet veldig med å bevege seg. Dyrlegen mente at hun kunne fått en sterk antibiotikakur om hun var yngre, men hun var nesten 15 år og med litt andre plager i tillegg. Så det ble bestemt at det var best å få slippe. Det var mye væske i buken. Det høres lurt ut å ringe og høre, kanskje kan de berolige deg og. Selv om hun bare er slapp, så har det jo vært flere symptomer du kan fortelle om. Håper det går fint! Anonymkode: 2513c...5fa Livmorbetennelse behandles med operasjon, ikke antibiotika. Anonymkode: e5756...059 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september #10 Del Skrevet 13. september AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Livmorbetennelse behandles med operasjon, ikke antibiotika. Anonymkode: e5756...059 På avlstisper kan de prøve en antibiotikakur + andre medisiner, så lenge det er en åpen livmorbetennelse og det ikke har gått for langt. Det anbefales da å pare tispa på neste løpetid, da det er stor sjanse for tilbakefall. Anonymkode: ad81d...a67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september #11 Del Skrevet 13. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Livmorbetennelse behandles med operasjon, ikke antibiotika. Anonymkode: e5756...059 Det var det vi var forberedt på også, men veterinæren sa altså antibiotika. Kan hende hun mente at det eventuelt ville blitt begge deler. Anonymkode: 2513c...5fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 13. september #12 Del Skrevet 13. september Her ble alt fjernet da det skjedde. Beste for hunden sa dyrlegen. De kunne prøve antibiotika men de sa fleste ganger måtte de allikevel operere. Her så fikk hunden nytt liv etter det ble fjernet, slapp innbilt svangerskap etter h er eneste løpetid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september #13 Del Skrevet 13. september Her var det ekstrem tørste og null matlyst på vår, i tillegg til at hun sov mye og var slapp. Prøvde antibiotika først fordi hun var for gammel til operasjon, men måtte avlive henne etter noen dager uten forbedring. Anonymkode: d5605...526 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september #14 Del Skrevet 14. september Min hadde lukket livmorbetennelse, og det var ingen symptomer før livmora sprakk. Anonymkode: e3683...d2d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september #15 Del Skrevet 14. september AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Min hadde lukket livmorbetennelse, og det var ingen symptomer før livmora sprakk. Anonymkode: e3683...d2d Samme har jeg opplevd. Tispa fikk sepsis og døde. Anonymkode: 4f09c...a13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #16 Del Skrevet 16. september Hvordan går det med hunden din, ts? 💕 Anonymkode: f2eff...e2f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #17 Del Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hvordan går det med hunden din, ts? 💕 Anonymkode: f2eff...e2f Takk som spør💕 Hun våknet dagen etter og var plutselig helt seg selv igjen, løp rundt og var glad, spiste og ville ut på tur. Valgte uansett å reise til dyrlegen siden vi hadde fått time bare for å sjekke og da fikk hun kvalmestillende og bare beskjed om at vi skulle følge med Ila helgen som var nå. Nå er hun helt seg selv igjen så jeg er ekstremt lettet og glad! Takk for alle svar og tips. Anonymkode: d20a1...4f4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #18 Del Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk som spør💕 Hun våknet dagen etter og var plutselig helt seg selv igjen, løp rundt og var glad, spiste og ville ut på tur. Valgte uansett å reise til dyrlegen siden vi hadde fått time bare for å sjekke og da fikk hun kvalmestillende og bare beskjed om at vi skulle følge med Ila helgen som var nå. Nå er hun helt seg selv igjen så jeg er ekstremt lettet og glad! Takk for alle svar og tips. Anonymkode: d20a1...4f4 Så utrolig godt å høre!! 🥹💕💕 Anonymkode: f2eff...e2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå