AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #1 Del Skrevet 12. september 2024 Sjekket inn med norsk pass på flyplass i Toronto på vei til Portugal (direkte flygning) og hun i skranken studerte passet, spurte meg flere spørsmål om hensikten med å dra og om jeg skulle tilbake til Canada (hvor jeg sa nei og det er sant), hvor jeg bor (Norge). Og hun spurte en hun jobber med om passet og de snakket om det. Jeg sa at jeg ikke trenger visa, Norge er i Schengen. Virket som om hun brukte mye tid på å vurdere situasjonen. Hun ga meg til slutt flybilletten, men hele greia virket merkelig. Har flere opplevd det? Jeg har riktignok ikke rett til å komme inn i Portugal spesifikt, men jeg har rett til å være i Schengen… ble ganske nervøs.. Anonymkode: 7579a...673 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #2 Del Skrevet 12. september 2024 De kommer ikke til å nekte deg inngang. Med norsk pass har du lov å oppholde deg i Portugal. Anonymkode: 12c07...625 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #3 Del Skrevet 12. september 2024 Du kan ikke forvente at alle du møter i innsjekk kjenner alle pass- og visumregler. Det er flyselskapets ansvar å sikre at du har alle papirer i orden. Hvis ikke må de ta kostnadene med å returnere deg. De som ikke kjenner reglene, kontakter andre. Hvis du reiser med pass som ikke er fra noen av landene i reiseruta, bør du sette av mer tid til innsjekk. Anonymkode: 3d5be...823 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #4 Del Skrevet 12. september 2024 Vedkommende virker ikke å være orientert om hva Schengen er og hva det innebærer å være statsborger i et land omfattet av avtalen. Ingen ting å være nervøs for. Anonymkode: 41f8e...5e6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #5 Del Skrevet 12. september 2024 Helt vanlig. Jeg bodde i UK i mange år og hver gang vi dro på ferie til Hellas drev innsjekk og ringte til leder om jeg kunne dra til Hellas uten visum siden vi ikke har EU pass i Norge. Anonymkode: c874e...6bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #6 Del Skrevet 12. september 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Du kan ikke forvente at alle du møter i innsjekk kjenner alle pass- og visumregler. Det er flyselskapets ansvar å sikre at du har alle papirer i orden. Hvis ikke må de ta kostnadene med å returnere deg. De som ikke kjenner reglene, kontakter andre. Hvis du reiser med pass som ikke er fra noen av landene i reiseruta, bør du sette av mer tid til innsjekk. Anonymkode: 3d5be...823 Det har jeg forståelse for, men selv etter å ha spurt rundt virket hun å være i tvil. Og det rare er at da jeg sa Norge er i Schengen svarte hun at hun visste det. Kanskje hun latet som om hun visste det… Anonymkode: 7579a...673 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #7 Del Skrevet 12. september 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Helt vanlig. Jeg bodde i UK i mange år og hver gang vi dro på ferie til Hellas drev innsjekk og ringte til leder om jeg kunne dra til Hellas uten visum siden vi ikke har EU pass i Norge. Anonymkode: c874e...6bb Åh kjære vene.. høres slitsomt ut.. men jeg regner med at det bare var fordi hun ikke helt vet hva Schengen reglene er. Og ville være sikker. Men syntes det var rart at da jeg fortalte henne at Norge er i Schengen og at jeg ikke trenger visa så svarte hun at hun visste det. Men overhørte at hun snakket om visa med kollegaene.. Anonymkode: 7579a...673 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #8 Del Skrevet 12. september 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Og det rare er at da jeg sa Norge er i Schengen svarte hun at hun visste det. Kanskje hun latet som om hun visste det… Anonymkode: 7579a...673 Det skjer endringer også innad Schengen så forståelig at folk utenfor Schengen kan bli forvirret av hva som gjelder akkurat nå. Neste uke starter feks Tyskland med strengere grensekontroll til noen land. Anonymkode: fe268...129 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #9 Del Skrevet 12. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det skjer endringer også innad Schengen så forståelig at folk utenfor Schengen kan bli forvirret av hva som gjelder akkurat nå. Neste uke starter feks Tyskland med strengere grensekontroll til noen land. Anonymkode: fe268...129 Det er sant, det har jeg ikke tenkt over og det kan helt sikkert være grunnen. Hun ville vel bare gjøre jobben sin grundig. Jeg ble bare så nervøs for at noe var galt og at jeg kunne blitt nektet adgang Anonymkode: 7579a...673 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 12. september 2024 #10 Del Skrevet 12. september 2024 Du traff nok bare på en som tok jobben sin seriøst TS og som ville forsikre seg om at hun fulgte reglene ved å slippe deg gjennom Men jeg skjønner godt at du syntes at det var ubehagelig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå