AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #21 Del Skrevet 12. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Bibelbelte er bibelbelte Anonymkode: 64a59...9a6 Ja, men ingen av disse stedene er en del av bibelbelte. Jeg hadde flyttet til Birkeland. En koselig liten bygd. Anonymkode: 9556b...186 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #22 Del Skrevet 12. september 2024 Birkeland, iallfall om du har barn. Der har det vært befolkningsvekst siste årene (mye småbarnsfamilier), ligger sentralt til (ift de to øvrige) med e18 rett ved. Kort vei til Kristiansand og Arendal. Tvedestrand og Vegårshei har eldre befolknkng, mye utfordringer knyttet til levekår, generelt litt «bakpå». Anonymkode: 65eaf...961 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #23 Del Skrevet 12. september 2024 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Hvor jobber du? Greit å ta avstand til jobb med i betraktningen. Joda, Vegårshei har kjempefin natur, men det har ingenting annet enn Kiwi og en bensinstasjon. Dvs du må kjøre til Grisen eller Harebakken for litt mer tilbud. Jeg vet ikke om de er dømmende eller ekskluderende sånn i forhold til Arendal (har ikke bodd der), men jeg tror det er mye av det samme. At de er rare var ikke et kompliment fra min side. Vegårshei vil jeg si er veldig i bibelbeltet, det er litt typisk for bygdene rundt Arendal og i sør. Birkeland har jo også veldig fin natur, og her kan du bo sentralt eller mer usentralt i Herefoss. Birkeland har fysioterapi og kiropraktor, apotek, og sånt småtteri som er kjekt å ha i nærheten. Hvis jeg var deg, ville jeg dratt til de forskjellige stedene og kjent litt på magefølelsen. Dra på visninger alle steder, og velg det som føles mest riktig. Jeg TROR at Birkeland er det stedet med bedre folk i forhold til å ønske nye folk velkommen, men jeg tror det er mye tilfeldigheter også. Anonymkode: bae9f...784 Takk igjen! Tror jeg skal følge rådet ditt her! Kanskje et sted mellom Birkeland og Grimstad hadde vært best? Lillesand? Får reise til de ulike stedene og se ☀️ AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ja, men ingen av disse stedene er en del av bibelbelte. Jeg hadde flyttet til Birkeland. En koselig liten bygd. Anonymkode: 9556b...186 Ja, hørt veldig mye positivt om Birkeland. Anonymkode: 1e3c3...d20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #24 Del Skrevet 12. september 2024 Irak skrev (23 minutter siden): Er enig med deg i forhold til Arendal. Det mest landlige stedet her er Rykene som ligger mellom Arendal og Grimstad. I Grimstad har man mulighet til å bo landlig, og likevel sentralt. Flotte turområder, og strender. Mest sjø. Er ferskvann også. Tvedestrand er en liten by. Er koselig, og man får stort sett tak i det man trenger. Vegårshei har flotte turområder, og utallige innlandsvann og bade i. Rolig, trygt og behagelig sted. Opplever at det er alltid noen å snakke med her. Vennlige mennesker som bor her etter mitt syn. Det er to matbutikker, helsehus(lege), bank, to kafeer og to bensinstasjoner. Er en pendlerkommune i forhold til jobb. Birkeland er landlig, og mer i tilknytning til Kristiansand og Grimstad. Har faktisk tenkt på Rykene, også, samme med andre litt mer perifere områder, som Kongshavn, Eydehavn og Saltrød, men synes de er for tettbygd/preget av byggefelt jeg IKKE ønsker å bo i, pluss det med dårlig rykte. Jeg ville ikke bodd sentralt i Tvedestrand, men litt utenfor. Det som teller mot er vel hvor fattig kommunen er, og så har de en del sosiale utfordringer. Burde kanskje sjekke ut Grimstad også Takk for tips! Anonymkode: 1e3c3...d20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #25 Del Skrevet 12. september 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Takk igjen! Tror jeg skal følge rådet ditt her! Kanskje et sted mellom Birkeland og Grimstad hadde vært best? Lillesand? Får reise til de ulike stedene og se ☀️ Ja, hørt veldig mye positivt om Birkeland. Anonymkode: 1e3c3...d20 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har faktisk tenkt på Rykene, også, samme med andre litt mer perifere områder, som Kongshavn, Eydehavn og Saltrød, men synes de er for tettbygd/preget av byggefelt jeg IKKE ønsker å bo i, pluss det med dårlig rykte. Jeg ville ikke bodd sentralt i Tvedestrand, men litt utenfor. Det som teller mot er vel hvor fattig kommunen er, og så har de en del sosiale utfordringer. Burde kanskje sjekke ut Grimstad også Takk for tips! Anonymkode: 1e3c3...d20 Rykene er kjent for mye "ræl" mtp folk, jeg ville ikke selv bodd der. Mye koker ned til budsjett og beliggenhet innenfor kommunene. Grimstad er nydelig, bedre folk. Men dyrest av stedene. Men du kan jo bosette deg litt utenfor, selv elsker jeg Fevik. Og du kan se på Homborsund, utenfor Grimstad. Men disse stedene ligger vel mer mot sjø og ikke inn mot skog og vann slik du ønsker. Prøv å tenk litt praktisk også. Det er fort gjort å bare ønske bo i skogen og aldri se folk igjen, for man blir så drittlei av møkkafolk at man bare...blæh. Jeg kjenner følelsen. Men det er samtidig veldig kjekt å ha litt folk i nærheten hvis noe skulle skje. Man kan bo i enebolig uten å ha folk tett på seg, men samtidig ha noen naboer. Jeg ville aldri i verden vurdert Tvedestrand fordi jeg vet hvor vanskelig det er å få innpass der. Veldig lukket, mye sladder. Men det er det så klart andre steder også. Av disse tre ville jeg valgt Birkeland, men som som sagt ville jeg bare dratt på visninger, utforsket områdene, og kjent etter i sjela hva som føles riktig. Og dette vet du sikkert, men hus er dyrt. Herregud det er dyrt å vedlikeholde hus, så sørg for at du har en veldig generøs buffer/kan legge av ekstra. Anonymkode: bae9f...784 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #26 Del Skrevet 12. september 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja, men ingen av disse stedene er en del av bibelbelte. Jeg hadde flyttet til Birkeland. En koselig liten bygd. Anonymkode: 9556b...186 Jeg tror jeg blander Birkeland med Birkenes. Birkenes er mega-bibelbelte. Skjønner godt at du ikke vil bo i Arendal, ts. Arendal er blodharry. Mye dop og dritt der også. Anonymkode: 64a59...9a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå