Soleil70 Skrevet 12. september #1 Del Skrevet 12. september (endret) Synes det er stadige overskrifter fra Karmøy: drap, knivstikking, rus. Nå er det en mistenkt alvorlig voldshendelse. Hva skjer det egentlig på denne lille plassen? Endret 12. september av Soleil70 Glemte noe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 12. september #2 Del Skrevet 12. september Lille plassen? Det bor ca 44 000 mennesker der;) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sefanja Skrevet 12. september #3 Del Skrevet 12. september Søsteren til mormor bodde der, så var innom der om sommeren i oppveksten. Hun var veldig religiøs og annerledes enn mormor. Hver gang vi kom sa hun til foreldrene mine hvor trist det var at de haddde fjernsyn, og at jeg danset jazz/ streetdans. Begge deler var syndig ifølge henne. Naturen der er vakker, men har skjønt at det er del av bibelbelte. Enten er du kristen eller alkoholiker/ rusavhengi. Og de to gruppene har ett gjensidig fiendtlig blikk på hverandre og Haugesundere. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sefanja Skrevet 12. september #4 Del Skrevet 12. september Hannah80 skrev (14 minutter siden): Lille plassen? Det bor ca 44 000 mennesker der;) Så mange ja, samme som Øygarden det jo. I Norge vil jeg si det er som en by, men dette er bygd spredt rundt omkring på en relativt stor øy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 12. september #5 Del Skrevet 12. september Soleil70 skrev (8 timer siden): Synes det er stadige overskrifter fra Karmøy: drap, knivstikking, rus. Nå er det en mistenkt alvorlig voldshendelse. Hva skjer det egentlig på denne lille plassen? Ikke så veldig liten egentlig. Karmøy er både ei av de 25 største øyene og en av de 25 største kommunene i folketall i Norge. Det er som en middels stor norsk by, med de samme problemer som andre norske byer. Det er mye rusmisbruk, og terskelen for bruk av vold i slike miljøer er lav. Legger man til psykisk helse i denne ligningen, så har man enda større utfordringer. Der har du Karmøy. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogtusssa Skrevet 12. september #6 Del Skrevet 12. september Sefanja skrev (2 timer siden): Søsteren til mormor bodde der, så var innom der om sommeren i oppveksten. Hun var veldig religiøs og annerledes enn mormor. Hver gang vi kom sa hun til foreldrene mine hvor trist det var at de haddde fjernsyn, og at jeg danset jazz/ streetdans. Begge deler var syndig ifølge henne. Naturen der er vakker, men har skjønt at det er del av bibelbelte. Enten er du kristen eller alkoholiker/ rusavhengi. Og de to gruppene har ett gjensidig fiendtlig blikk på hverandre og Haugesundere. De fleste er verken eller på Karmøy. Vanlige, arbeidsomme folk som både kan ta seg en fest eller stille på dugnad i idrettslaget. Karmøybuer, Haugesundere og resten av befolkningen på Haugalandet har ikke noe uttalt fiendtlig blikk på hverandre. Det er vel heller mer som et godt gammelt søskenforhold der man godhjertet pirker litt i hverandre. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sefanja Skrevet 13. september #7 Del Skrevet 13. september Skogtusssa skrev (3 timer siden): De fleste er verken eller på Karmøy. Vanlige, arbeidsomme folk som både kan ta seg en fest eller stille på dugnad i idrettslaget. Karmøybuer, Haugesundere og resten av befolkningen på Haugalandet har ikke noe uttalt fiendtlig blikk på hverandre. Det er vel heller mer som et godt gammelt søskenforhold der man godhjertet pirker litt i hverandre. Som mellom de skandinaviske landene? Som sagt har jeg kun vært der noen dager innimellom, så det jeg skrev er basert på mitt inntrykk. Birgittesaken og nå også nyere volds/rus- saker er jo bare tragiske uavhengig av de andre innbyggerne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 10 timer siden #8 Del Skrevet 10 timer siden Eier en del av en Holme der 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå