Gå til innhold

Hvor lenge tenker du det er greit å sitte på kafe?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så lenge det passer meg selv naturlig nok.

Nå er det ikke for ofte jeg er på cafebesøk, har bedre ting å bruke min fritid på enn det, men det hender og da som regel sammen med noen. Hvor lenge vi blir sittende kommer helt an på, hvem jeg er der med og planene vi/jeg har for resten av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man må bruke sunn fornuft som med alt annet. Det finnes jo ingen tidsfrister, men de fleste skjønner sosiale koder og hva som er innafor og hva som ikke er det. Så er det jo noen som ikke skjønner eller ikke bryr seg om dette, det er disse som skaper utfordringer for kaféene. 

Anonymkode: 2cce0...c95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nymphadora skrev (På 12.9.2024 den 14.42):

Jeg har sittet på cafe mange ganger i flere timer pga studier. Stedet jeg studerte hadde rett og slett ikke nok plasser til alle studentene og man måtte finne alternativer, og nærmeste bibliotek ble fort stappfulle av samme grunn. Kjøpte jo mer en bare en kaffe og bolle da. Fort ble det både frokost og lunsj, og mer kaffe imellom. Det er da ikke noe mindre enn ev. nye besøkende.  

Jeg på min side synes ikke dette er riktig. Ja, du kjøpte kanskje mer enn én kopp kaffe, men det bordet hadde nok generert mer enn det du kjøpte om flere kunne sette seg ned der. 

Ser enkelte cafeer i byen jeg bor omtrent blir brukt som lesesal, jeg velger vekk de cafeene. 

Jeg blir ikke sittende så veldig lenge etter at jeg er ferdig med det jeg har kjøpt, føler det er merkelig å bare bli sittende 

Anonymkode: 90c14...4b4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg på min side synes ikke dette er riktig. Ja, du kjøpte kanskje mer enn én kopp kaffe, men det bordet hadde nok generert mer enn det du kjøpte om flere kunne sette seg ned der. 

Ser enkelte cafeer i byen jeg bor omtrent blir brukt som lesesal, jeg velger vekk de cafeene. 

Jeg blir ikke sittende så veldig lenge etter at jeg er ferdig med det jeg har kjøpt, føler det er merkelig å bare bli sittende 

Anonymkode: 90c14...4b4

Jeg vil faktisk argumentere mot. De aktuelle cafeene som var i området rundt høyskolen, tjente på at det ikke var studieplasser nok til oss på studiestedet slik at vi måtte ty til cafeer for å kunne gjøre skolearbeid. De fikk betalende kunder også på tidspunkt på dagen der det ellers ikke er mye trafikk. Kundegruppen deres besto i stor grad av studenter, som egentlig ville fått rimeligere mat og drikke på studiestedet om det var plass. 

Mange cafeer skilter også tydelig med wifi-tilgang. De gjør ikke det med mindre de tenker at folk skal ha anledning til å sitte der med studier/arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, Jeg har ikke dårlig samvittighet for å kjøpe en kaffe og sitte lenge på kafe

for så kanskje kjøpe en ny kaffe,

Noen ringer..Hei, møt meg her, jeg er på kafe. Så kjøper de også noe.

Det er helt vanlig her jeg bor.

Kafeene går bra ser det ut som.

Dytte i seg noe fort for å fort gi plass til noen andre?

Nei da kjøper jeg heller ta-med kaffe g setter meg et annet sted.

Forstår ikke de som mener at det bør være jobbforbud på cafe.

Der man kan kjøpe mat og drikke uten å bruke tid og krefter på å lage den.

Bare fokusere på arbeidet og se på/snakke med folk rundt seg når en tar pauser.

Anonymkode: 4f191...1b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier ikke de som jobber der i fra om du sitter for lenge? Om ikke, så bare sitt. kjøp deg en drikke å la den stå halvfull, da er du jo ikke "ferdig".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Også her kommer forskjell by og land , godt fram! På bygda er cafeen er treffsted, en sosial arena på en annen måte enn  i byen.Og så er cafeen mer avslappet, det er ikke bare noe man går innom på handleturen men man kan ha cafetur som mål for dagen. Og så er det sjelden så travelt at man behøver tenke på at man sitter for lenge.

Byen er mer travel, fort inn og fort ut. 

Anonymkode: 64e92...155

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.9.2024 den 14.53):

4 timer er hvertfall innafor om du har kjøpt mer enn en kopp kaffe.

Anonymkode: afb3d...24c

Du mener en kopp kaffe på 4 timer rettferdiggjør betalt strøm, lønn, drift  og alle andre utgifter?   Ikke rart steder må stenge ned. 

Anonymkode: 8589c...fa9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke folk skal sitte lenger enn en time så andre og kan få plass. Det skulle heller ikke vært lov at de samme folka sitter der hver eneste dag og opptar plassene. Skulle vært en ordning på det.

Anonymkode: 0a63c...a18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge jeg har lyst, men kjøper mer kaffe/ noe søtt etterhvert hvis jeg skal bli værende lenge.  

Anonymkode: 64495...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.9.2024 den 13.57):

Travelt sted som blir helt fullt deler av dagen. 
Du kjøper en kaffe og bolle/rundstykke f eks. Hvor lenge tenker du at det er ok å oppta et bord da? 

Ha med pc og ha hjemmekontor flere timer? 
Studere en hel dag? 
Spise og slappe av og være der maks 2 timer? 

Hva tenker du er ok? 
Når det er fullt, mister stedet gjester siden det ikke er plass. 

Anonymkode: d7b52...7c3

Jeg sitter enten til jeg har spist/drukket opp og maks sånn 5 min utover det, eller - hvis jeg har masse tid og det er et rolig sted med god plass - kan jeg sitte lenger. Jeg ville aldri funnet arbeidsro på et sted som er helt fullt. 

Anonymkode: 9efdd...b2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.9.2024 den 14.44):

Skjerp deg! Ikke alle er som deg. Noen får det sosiale ved å gå på cafe. Slik som jeg. Når man bor alene og går mye alene,føler seg ensom,så er det kjekt å føle at man er i et fellesskap.

Dessuten er å sitte å studere folk som er der,gøy. Jeg lager historier om dem i hodet og prøver å finne ut ting om dem . 

Jeg bor alene, og er mye alene, men å sitte alene på café føles mye mer ensomt enn å være hjemme. Og det er ikke stedet jeg ønsker å være med venner heller. 

Håper du finner noe mer spennende å bruke livet ditt til… Og det er ikke sarkastisk, eller slemt. Det håper jeg virkelig. Sitte på cafe er ikke engang 0,5 av 10 av livets vesentlig mer spennende gjøremål. Langt mer spennende å bruke pengene på et museum… 

Anonymkode: 4c205...413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.9.2024 den 13.06):

Også her kommer forskjell by og land , godt fram! På bygda er cafeen er treffsted, en sosial arena på en annen måte enn  i byen.Og så er cafeen mer avslappet, det er ikke bare noe man går innom på handleturen men man kan ha cafetur som mål for dagen. Og så er det sjelden så travelt at man behøver tenke på at man sitter for lenge.

Byen er mer travel, fort inn og fort ut. 

De som sitter i evigheter på café, i arbeidsfør alder, ja, de bor i byer. Ser knapt folk under 60, i alle fall ikke under 50 på café på bygda. Der sitter pensjonistene. Mens i byen har ikke pensjonistene råd til café, der sitter det flest kvinner, i all hovedsak under 45… og tror at de er noe, som har tid til å sitte på café, som er et svært sterkt indisie på at man ikke er noe. På at man ikke har karriere. Eller fremtidsplaner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du mener en kopp kaffe på 4 timer rettferdiggjør betalt strøm, lønn, drift  og alle andre utgifter?   Ikke rart steder må stenge ned. 

Anonymkode: 8589c...fa9

Jeg skrev om du kjøper mer enn kaffe. Jeg drar aldri på kafé for en rask kopp, drar jeg er det for å møte noen og henge med en god stund, eller for å ha et sted å slå av tid på fordi jeg venter på noen/noe.

Aldri opplevd at det er kø for å få sitteplass heller, da. 

Anonymkode: afb3d...24c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg bor alene, og er mye alene, men å sitte alene på café føles mye mer ensomt enn å være hjemme. Og det er ikke stedet jeg ønsker å være med venner heller. 

Da er vi forskjellige da.

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Håper du finner noe mer spennende å bruke livet ditt til… Og det er ikke sarkastisk, eller slemt. Det håper jeg virkelig. Sitte på cafe er ikke engang 0,5 av 10 av livets vesentlig mer spennende gjøremål. Langt mer spennende å bruke pengene på et museum… 

. museum er det lite av her gitt! Og jeg mye annet å gjøre men av og til er cafe det enkleste og riktige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som sitter lenger enn en time er som regel trygda.

Anonymkode: 9911b...978

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ser en del som sitter på kafe i timesvis selv om de bare kjøper en kaffe og ei lita kake, jeg synes det er direkte frekt da de som driver en liten kafe trenger omsetning på hvert bord. Når kafeer går konk så bør noen ha dårlig samvittighet!

Anonymkode: 680eb...76a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg ser en del som sitter på kafe i timesvis selv om de bare kjøper en kaffe og ei lita kake, jeg synes det er direkte frekt da de som driver en liten kafe trenger omsetning på hvert bord. Når kafeer går konk så bør noen ha dårlig samvittighet!

Anonymkode: 680eb...76a

Ja.  Det er mentaliteten idag. Meg meg meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...