Gå til innhold

Hvor lenge tenker du det er greit å sitte på kafe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så lenge det passer meg selv naturlig nok.

Nå er det ikke for ofte jeg er på cafebesøk, har bedre ting å bruke min fritid på enn det, men det hender og da som regel sammen med noen. Hvor lenge vi blir sittende kommer helt an på, hvem jeg er der med og planene vi/jeg har for resten av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man må bruke sunn fornuft som med alt annet. Det finnes jo ingen tidsfrister, men de fleste skjønner sosiale koder og hva som er innafor og hva som ikke er det. Så er det jo noen som ikke skjønner eller ikke bryr seg om dette, det er disse som skaper utfordringer for kaféene. 

Anonymkode: 2cce0...c95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nymphadora skrev (På 12.9.2024 den 14.42):

Jeg har sittet på cafe mange ganger i flere timer pga studier. Stedet jeg studerte hadde rett og slett ikke nok plasser til alle studentene og man måtte finne alternativer, og nærmeste bibliotek ble fort stappfulle av samme grunn. Kjøpte jo mer en bare en kaffe og bolle da. Fort ble det både frokost og lunsj, og mer kaffe imellom. Det er da ikke noe mindre enn ev. nye besøkende.  

Jeg på min side synes ikke dette er riktig. Ja, du kjøpte kanskje mer enn én kopp kaffe, men det bordet hadde nok generert mer enn det du kjøpte om flere kunne sette seg ned der. 

Ser enkelte cafeer i byen jeg bor omtrent blir brukt som lesesal, jeg velger vekk de cafeene. 

Jeg blir ikke sittende så veldig lenge etter at jeg er ferdig med det jeg har kjøpt, føler det er merkelig å bare bli sittende 

Anonymkode: 90c14...4b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg på min side synes ikke dette er riktig. Ja, du kjøpte kanskje mer enn én kopp kaffe, men det bordet hadde nok generert mer enn det du kjøpte om flere kunne sette seg ned der. 

Ser enkelte cafeer i byen jeg bor omtrent blir brukt som lesesal, jeg velger vekk de cafeene. 

Jeg blir ikke sittende så veldig lenge etter at jeg er ferdig med det jeg har kjøpt, føler det er merkelig å bare bli sittende 

Anonymkode: 90c14...4b4

Jeg vil faktisk argumentere mot. De aktuelle cafeene som var i området rundt høyskolen, tjente på at det ikke var studieplasser nok til oss på studiestedet slik at vi måtte ty til cafeer for å kunne gjøre skolearbeid. De fikk betalende kunder også på tidspunkt på dagen der det ellers ikke er mye trafikk. Kundegruppen deres besto i stor grad av studenter, som egentlig ville fått rimeligere mat og drikke på studiestedet om det var plass. 

Mange cafeer skilter også tydelig med wifi-tilgang. De gjør ikke det med mindre de tenker at folk skal ha anledning til å sitte der med studier/arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, Jeg har ikke dårlig samvittighet for å kjøpe en kaffe og sitte lenge på kafe

for så kanskje kjøpe en ny kaffe,

Noen ringer..Hei, møt meg her, jeg er på kafe. Så kjøper de også noe.

Det er helt vanlig her jeg bor.

Kafeene går bra ser det ut som.

 

Dytte i seg noe fort for å fort gi plass til noen andre?

Nei da kjøper jeg heller ta-med kaffe g setter meg et annet sted.

 

Forstår ikke de som mener at det bør være jobbforbud på cafe.

Der man kan kjøpe mat og drikke uten å bruke tid og krefter på å lage den.

Bare fokusere på arbeidet og se på/snakke med folk rundt seg når en tar pauser.
 

Anonymkode: 4f191...1b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier ikke de som jobber der i fra om du sitter for lenge? Om ikke, så bare sitt. kjøp deg en drikke å la den stå halvfull, da er du jo ikke "ferdig".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Også her kommer forskjell by og land , godt fram! På bygda er cafeen er treffsted, en sosial arena på en annen måte enn  i byen.Og så er cafeen mer avslappet, det er ikke bare noe man går innom på handleturen men man kan ha cafetur som mål for dagen. Og så er det sjelden så travelt at man behøver tenke på at man sitter for lenge.

Byen er mer travel, fort inn og fort ut. 

Anonymkode: 64e92...155

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...