Yellow Eye Skrevet 12. september 2024 #21 Del Skrevet 12. september 2024 Så lenge man kjøper noe, så kan man vel sitte så lenge man vil. Men om man ikke kjøper noe, da synes jeg ikke man skal sitte på en cafe. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #22 Del Skrevet 12. september 2024 Dette var noe jeg aldri hadde tenkt over før jeg ble mamma og var i permisjon. Det er faktisk umulig å få sitteplass på kafeene på senteret her i byen på dagtid pga pensjonister. De kommer tidlig når senteret nettopp har åpnet og de blir sittende HELE dagen! Har måttet kjøpe kaffe og bolle osv for å ta med å finne en benk for å spise det. Og ja, det er de samme menneskene hver dag hele dagen lang. Drit irriterende! Anonymkode: ceeab...3e5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 12. september 2024 #23 Del Skrevet 12. september 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Fordi spisestedet trenger litt sirkulasjon av gjester for å overleve. Fordi det er kjipt å sitte og ha det hyggelig på kafe, når det er «lesesal-stemning» rundt Fordi du kan betale for å leie et kontor selv eller sitte hjemme. Anonymkode: d7b52...7c3 Enig. Jeg sitter der 15-30min alene, har ikke tålmodighet eller samvittighet til mer dersom jeg har spist og drukket opp. Er jeg med venninner kan vi sitte der 1-2timer, som oftest bare 1, før vi går videre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #24 Del Skrevet 12. september 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvorfor ikke? Anonymkode: a216d...c2d For min del hadde jeg ikke fått ro til å konsentrere meg, og jeg hadde følt at jeg gjorde noe galt om jeg brukte kafeen til noe den ikke er ment til. Hadde følt det omtrent som å ta noen telefoner i frisørstolen etter frisøren var ferdig med håret mitt. Anonymkode: a6f2a...710 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #25 Del Skrevet 12. september 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Dette var noe jeg aldri hadde tenkt over før jeg ble mamma og var i permisjon. Det er faktisk umulig å få sitteplass på kafeene på senteret her i byen på dagtid pga pensjonister. De kommer tidlig når senteret nettopp har åpnet og de blir sittende HELE dagen! Har måttet kjøpe kaffe og bolle osv for å ta med å finne en benk for å spise det. Og ja, det er de samme menneskene hver dag hele dagen lang. Drit irriterende! Anonymkode: ceeab...3e5 Enig! Kan de ikke gå på egne plasser? Anonymkode: f0f45...3ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 12. september 2024 #26 Del Skrevet 12. september 2024 Hvorfor sitter folk og jobber på kafe? Da får man jo ikke ro, kan jo ende opp med en skrikerunge rett ved siden eller folk som snakker høyt og støyer. Hadde jeg ikke giddet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 12. september 2024 #27 Del Skrevet 12. september 2024 Yellow Eye skrev (2 timer siden): Så lenge man kjøper noe, så kan man vel sitte så lenge man vil. Men om man ikke kjøper noe, da synes jeg ikke man skal sitte på en cafe. Man kan heller ikke sitte på kafe om man ikke kjøper noe, det er kjøpeplikt. Det sier seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #28 Del Skrevet 13. september 2024 Om du stadig kjøper mer, kan man vel sitte hvor lenge man vil? Om det er snakk om en bolle og en kopp kaffe, så kanskje maks 30 minutt etter man er ferdig. Anonymkode: d430e...101 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #29 Del Skrevet 13. september 2024 Å jeg kan sitte lenge på kafé jeg. Elsker å sitte å se på folket. Men det er når jeg er i byen. Er jeg på hjem plassen så sitter jeg ikke på kafé lenger enn jeg spiser. Anonymkode: a30fa...8d3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yellow Eye Skrevet 13. september 2024 #30 Del Skrevet 13. september 2024 Djungelvrål skrev (8 timer siden): Man kan heller ikke sitte på kafe om man ikke kjøper noe, det er kjøpeplikt. Det sier seg selv. WOOOOOSH Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 13. september 2024 #31 Del Skrevet 13. september 2024 (endret) Jeg har ikke samvittighet til å ta opp en plass og et bord lengre enn jeg trenger, så for min del blir det ikke camping i timesvis. Jeg takker for meg og går etter at ting er drukket og spist. Er veldig høflig sånn og har stor forståelse for at de er der for å tjene penger og da må de ha folk som handler av dem. Endret 13. september 2024 av Hoppetaujenta 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #32 Del Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jobbe?? på kafe???? 😜 Studere??? på kafe??? 🤪 SLAPPE AV????? på kafe??? 🤣 Anonymkode: 16093...ce7 Ja, mye bedre enn åpent kontorlandskap. Fordi det er en bakgrunnsstøy, men ingen som avbryter deg. Som en slags white-noise. For meg gjør det at jeg konsentrerer meg. Og selv om jeg jobber bra på hjemmekontor også er enkelte kafeer vel så bra for fokus. Man er en del av noe uten forstyrrelser. Åpne kontorlandskap er marerittet da det alltid er noen som skal sette på sin egen musikk, stinke snus, ta private telefonsamtaler ved siden av deg, snakke om ingenting som er viktig, prøve å lempe sine oppgaver på deg. Dette slipper man på cafe, men får det sosiale uten å måtte være sosial. Anonymkode: 41a47...0c2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #33 Del Skrevet 13. september 2024 Djungelvrål skrev (8 timer siden): Hvorfor sitter folk og jobber på kafe? Da får man jo ikke ro, kan jo ende opp med en skrikerunge rett ved siden eller folk som snakker høyt og støyer. Hadde jeg ikke giddet. Kommer an på kaféen. Dette kan man utsettes for på jobb også. Anonymkode: 41a47...0c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
senior Skrevet 13. september 2024 #34 Del Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Å gidameg! Anonymkode: 64e92...155 Takk. Jeg tar den . . ! Skjønner at jeg blir litt sidrompa og mimrete på mine eldre dager. Det er vel ikke helt uvanlig. Skjerpings til meg . . Problemet er at mange pensjonister har problemer med å fylle dagen med fornuftige gjøremål. Noen ender stadig opp på kafe og sitter der i timesvis. Jeg unner den gjerne det, men for meg er problemet motsatt. Jeg har for mange jern i ilden og får ikke tiden til å strekke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 13. september 2024 #35 Del Skrevet 13. september 2024 Før barn kunne jeg sitte leeenge for å studere. Nå med barn sitter vi gjerne en times tid. Hun elsker å kikke på mennesker og spise litt, men får gjerne nok etter en time Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #36 Del Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Tenker at med mindre man jevnlig kjøper seg en ny kaffe eller noe, sitter man max 20 minutter etter man er ferdig å spise/drikke. Anonymkode: 85e4a...cfd Oj kafe politiet. Anonymkode: 3f35a...7a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 13. september 2024 #37 Del Skrevet 13. september 2024 (endret) AnonymBruker skrev (9 timer siden): Dette var noe jeg aldri hadde tenkt over før jeg ble mamma og var i permisjon. Det er faktisk umulig å få sitteplass på kafeene på senteret her i byen på dagtid pga pensjonister. De kommer tidlig når senteret nettopp har åpnet og de blir sittende HELE dagen! Har måttet kjøpe kaffe og bolle osv for å ta med å finne en benk for å spise det. Og ja, det er de samme menneskene hver dag hele dagen lang. Drit irriterende! Anonymkode: ceeab...3e5 Jeg husker en café på Majorstuen der man kunne sitte leeenge. Var der ofte og kjøpte mat og drikke over noen timer (maks 3) på lørdager og søndager. De hadde kjempegod mocca blant annet. Den var fin helt til «barnevognmafiaen» fant den. Alle mødrene som var i permisjon og tok med seg barnevognene inn og satt der hele dagen lang, uten å nødvendigvis kjøpe verken mat eller drikke. Barnevogner overalt så fremkommelighet var håpløs. Samme folkene dag ut og dag inn (kom inn kl 09 og senere kl 17 og de samme folkene). Drit irriterende. En smarting hadde sendt inn en e-post til ledelsen tydeligvis for en dag sto det et forbudsskilt mot barnevogner og da forsvant de alle som en. Tilbake fikk caféen de gamle kundene og andre betalende kunder, men da var det for sent til å redde caféen Endret 13. september 2024 av Peanut 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beloved Skrevet 13. september 2024 #38 Del Skrevet 13. september 2024 Jeg tenker at 20-30 minutter dersom du kun kjøper en kopp varmt drikke, og 45 minutter hvis man kjøper smørbrød/kake. 1-2 timer etter at maten kommer på bordet dersom man kjøper varmmat med dessert. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet 13. september 2024 #39 Del Skrevet 13. september 2024 Det kommer litt an på. Hvis jeg ser det blir fullt og de "trenger bordet" til nye, betalende kunder, trekker jeg meg tilbake og finner et annet sted. Hvis det er god plass, kan jeg finne på å sitte lenger enn bare til jeg er ferdig med det jeg har kjøpt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 13. september 2024 #40 Del Skrevet 13. september 2024 Tror aldri jeg har sittet på en kafe i timesvis. Stort sett forlater jeg/vi stedet kort etter at mat og drikke er fortært. Har jeg selskap av en venninne som er pratesyk, kan det bli en times tid ved bordet, men ikke noe lenger. Jeg blir rastløs og føler jeg ikke kan sitte og oppta plassen etter at jeg faktisk er ferdig med mat og drikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå