AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #1 Del Skrevet 12. september 2024 Hvilke stereotyper møter dere i datinglivet? - og som er "røde flagg" eller "dealbreakers"? Prøver å lage en liste til et lite prosjekt som startet som en fleip men som jeg tror har noe for seg. Jeg prøver meg med noen karakteristikker som jeg synes jeg har lest om på KG. Den needy / usikre : Tiltalende i utgangspunktet men så fort man har en relasjon så begynner de å mase. Alt for mange tekstmeldinger, må møtes hele tiden, må vite hva du gjør til en hver tid, trenger bekreftelse hele tiden, konstant redd for at du skal slå opp. Hans såre følelser og redsel blir til slutt altoverskyggende. Psykopaten : Veldig tiltalende mann. Men begynner mer og mer og skal vite hva du driver med, bestemme ting, kontollere. Tåler ikke å bli motsagt og tåler ikke å bli stilt i forlegenhet. Skjer det noe galt er det aldri hans skyld. Begynner å rakke ned på deg for å jekke ned selvtilliten din og ta eierskap over deg. Kan på sikt utvikle seg til å bli verbal eller fysisk voldelig. Egoisten : Gjerrig type. Stort sett mest opptatt av å få det som han vil og få tilfredsstilt dine behov. Sjelden eller aldri interessert i å høre om deg, hvordan du har det eller noe sånt. Forholdet fungerer så lenge det handler om hans tilfredsstillelse. Han blir sur hvis du prøver å endre på det. Den unnvikende : Vil gjerne date , men ikke for mye. Vil ikke definere noe, verken ekslusivitet, kjæreste eller noe. Kan bli borte i perioder for så å komme tilbake. Blir til slutt helt borte. Rundbrenneren : Får deg til å føle deg som en prinsesse, men er uforutsigbar i kommunikasjonen, avlyser dater og er borte i perioder. Etter hver skjønner du at han har flere damer på gang. Den umodne : Skjønner lite av relasjoner. Vet ikke hva du setter pris på. Snakker veldig mye om eksen(e). Har lite erfaring med å klare seg selv, men vil gjerne flytte sammen med deg jo før jo heller. Love bomberen : Det finnes ingen grenser for hvor fantastisk du er. Du har reddet livet hans. Du er det vakreste vesenet han noen gang har sett. Han gir deg dyre gaver hele tiden og alt han gjør er ren overdrivelse for å få deg til å skjønne hvor mye han beundrer deg. Slik er det i starten, men etter hvert handler det mer og mer om eierskap og at du skylder ham din oppmerksomhet. Korriger meg gjerne på disse beskrivelsene og foreslå flere stereotyper. Skulle gjerne hatt 10 stykker. Anonymkode: 45d1a...840 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #2 Del Skrevet 12. september 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvilke stereotyper møter dere i datinglivet? - og som er "røde flagg" eller "dealbreakers"? Prøver å lage en liste til et lite prosjekt som startet som en fleip men som jeg tror har noe for seg. Jeg prøver meg med noen karakteristikker som jeg synes jeg har lest om på KG. Den needy / usikre : Tiltalende i utgangspunktet men så fort man har en relasjon så begynner de å mase. Alt for mange tekstmeldinger, må møtes hele tiden, må vite hva du gjør til en hver tid, trenger bekreftelse hele tiden, konstant redd for at du skal slå opp. Hans såre følelser og redsel blir til slutt altoverskyggende. Psykopaten : Veldig tiltalende mann. Men begynner mer og mer og skal vite hva du driver med, bestemme ting, kontollere. Tåler ikke å bli motsagt og tåler ikke å bli stilt i forlegenhet. Skjer det noe galt er det aldri hans skyld. Begynner å rakke ned på deg for å jekke ned selvtilliten din og ta eierskap over deg. Kan på sikt utvikle seg til å bli verbal eller fysisk voldelig. Egoisten : Gjerrig type. Stort sett mest opptatt av å få det som han vil og få tilfredsstilt dine behov. Sjelden eller aldri interessert i å høre om deg, hvordan du har det eller noe sånt. Forholdet fungerer så lenge det handler om hans tilfredsstillelse. Han blir sur hvis du prøver å endre på det. Den unnvikende : Vil gjerne date , men ikke for mye. Vil ikke definere noe, verken ekslusivitet, kjæreste eller noe. Kan bli borte i perioder for så å komme tilbake. Blir til slutt helt borte. Rundbrenneren : Får deg til å føle deg som en prinsesse, men er uforutsigbar i kommunikasjonen, avlyser dater og er borte i perioder. Etter hver skjønner du at han har flere damer på gang. Den umodne : Skjønner lite av relasjoner. Vet ikke hva du setter pris på. Snakker veldig mye om eksen(e). Har lite erfaring med å klare seg selv, men vil gjerne flytte sammen med deg jo før jo heller. Love bomberen : Det finnes ingen grenser for hvor fantastisk du er. Du har reddet livet hans. Du er det vakreste vesenet han noen gang har sett. Han gir deg dyre gaver hele tiden og alt han gjør er ren overdrivelse for å få deg til å skjønne hvor mye han beundrer deg. Slik er det i starten, men etter hvert handler det mer og mer om eierskap og at du skylder ham din oppmerksomhet. Korriger meg gjerne på disse beskrivelsene og foreslå flere stereotyper. Skulle gjerne hatt 10 stykker. Anonymkode: 45d1a...840 Nummer fire kommer gjerne tilbake noen år etterpå og fisker etter en ny runde med unnvikende relasjon. Anonymkode: c1195...33d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #3 Del Skrevet 12. september 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hvilke stereotyper møter dere i datinglivet? - og som er "røde flagg" eller "dealbreakers"? Prøver å lage en liste til et lite prosjekt som startet som en fleip men som jeg tror har noe for seg. Jeg prøver meg med noen karakteristikker som jeg synes jeg har lest om på KG. Den needy / usikre : Tiltalende i utgangspunktet men så fort man har en relasjon så begynner de å mase. Alt for mange tekstmeldinger, må møtes hele tiden, må vite hva du gjør til en hver tid, trenger bekreftelse hele tiden, konstant redd for at du skal slå opp. Hans såre følelser og redsel blir til slutt altoverskyggende. Psykopaten : Veldig tiltalende mann. Men begynner mer og mer og skal vite hva du driver med, bestemme ting, kontollere. Tåler ikke å bli motsagt og tåler ikke å bli stilt i forlegenhet. Skjer det noe galt er det aldri hans skyld. Begynner å rakke ned på deg for å jekke ned selvtilliten din og ta eierskap over deg. Kan på sikt utvikle seg til å bli verbal eller fysisk voldelig. Egoisten : Gjerrig type. Stort sett mest opptatt av å få det som han vil og få tilfredsstilt dine behov. Sjelden eller aldri interessert i å høre om deg, hvordan du har det eller noe sånt. Forholdet fungerer så lenge det handler om hans tilfredsstillelse. Han blir sur hvis du prøver å endre på det. Den unnvikende : Vil gjerne date , men ikke for mye. Vil ikke definere noe, verken ekslusivitet, kjæreste eller noe. Kan bli borte i perioder for så å komme tilbake. Blir til slutt helt borte. Rundbrenneren : Får deg til å føle deg som en prinsesse, men er uforutsigbar i kommunikasjonen, avlyser dater og er borte i perioder. Etter hver skjønner du at han har flere damer på gang. Den umodne : Skjønner lite av relasjoner. Vet ikke hva du setter pris på. Snakker veldig mye om eksen(e). Har lite erfaring med å klare seg selv, men vil gjerne flytte sammen med deg jo før jo heller. Love bomberen : Det finnes ingen grenser for hvor fantastisk du er. Du har reddet livet hans. Du er det vakreste vesenet han noen gang har sett. Han gir deg dyre gaver hele tiden og alt han gjør er ren overdrivelse for å få deg til å skjønne hvor mye han beundrer deg. Slik er det i starten, men etter hvert handler det mer og mer om eierskap og at du skylder ham din oppmerksomhet. Korriger meg gjerne på disse beskrivelsene og foreslå flere stereotyper. Skulle gjerne hatt 10 stykker. Anonymkode: 45d1a...840 Du har datet enhel haug med menn du skjønner jeg, og gått for feil mann hver gang Hvor på lista er han det funker fint med da? Lag en liste over kvinnelige stereotyper også da vettu, og begynn med nummer 1: 1. Den bitre dama som har gått for playerne gang på gang for bekreftelse, og som har en bodycount som ikke tåler dagens lys - samtidig som hun klager over at alle menn er stereotyper og det er umulig å finne seg en ekte kjæreste. Anonymkode: b0c7c...146 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå