Gå til innhold

Hva har du på deg hjemme?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Stort sett det samme som ute. Det er gjerne kjole og strømpebukse eller bukse med genser eller topp. 

Jeg pleier sjelden å skifte klær når jeg kommer hjem, bortsett fra hvis jeg skal gjøre husarbeid som kan gi flekker eller ødelegge klærne. 

Jeg liker å føle meg fin og vel også når jeg er hjemme bare med kattene som selskap. Har erfart at det holder depresjon og destruktive tanker i sjakk. 

Edit: Har forøvrig inntrykk fra lignende tråder på KG at de fleste er som TS og skifter. Vi som ikke gjør det er i mindretall. 

Endret av Kniv & gaffel
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kniv & gaffel skrev (6 minutter siden):

Edit: Har forøvrig inntrykk fra lignende tråder på KG at de fleste er som TS og skifter. Vi som ikke gjør det er i mindretall. 

Kan jo legge til hvorfor jeg skifter; Jeg har dresscode og en del dyre klær. Lager også en del mat, og har katt. Så derfor er skifte det første jeg gjør når jeg kommer hjem. 

Men enig med deg; å føle meg pen og velstelt hjemme er viktig for meg. Derfor jeg kjøper egne klær for dette. 

Anonymkode: d0139...4c2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De samme som jeg går med ute, byter ikke klær når jeg kommer hjem. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kan jo legge til hvorfor jeg skifter; Jeg har dresscode og en del dyre klær. Lager også en del mat, og har katt. Så derfor er skifte det første jeg gjør når jeg kommer hjem. 

Men enig med deg; å føle meg pen og velstelt hjemme er viktig for meg. Derfor jeg kjøper egne klær for dette. 

Jeg har småbarn (som får akutt behov for trøst og kos også når de er fulle i snott og pastasaus..), og må leke på gulvet, kravle omkring osv. 

Jeg skifter også, nettopp for å ikke ødelegge "fine nok til jobben" klærene mine. Jeg pleide ikke skifte før jeg fikk småbarn. 

Jeg går mer eller mindre i akkurat samme type plagg på jobb som hjemme, men skifter til de mer slitte utgavene hjemme, eller de med "barnslig" motiv som ikke er "profesjonell" nok til jobb-bruk. 

Anonymkode: a6b19...6d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hva pleier du å vandre rundt i hjemme? 

Jeg har joggebukse og T-skjorte, prøver bruke det som er mest slitt for å spare penger. Men jeg føler meg litt daff og blir umotivert… Så derfor jeg lurer 🙈

Anonymkode: 71ab9...ffa

Som regel jeans og t skjorte, har sambo og liker ikke at han subber rundt i utslitt joggebukse så da kan jeg ikke gjøre det selv heller. Synes det er greit å se ålreit ut for han også....

Anonymkode: eb757...396

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første jeg gjør når jeg kommer hjem er å skifte til pysj eller joggebukse ❤️ Hvis jeg skal noe på kvelden går jeg fortsatt i koseklærne fram til jeg skifter for å dra.

Anonymkode: 3ca24...919

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Som regel jeans og t skjorte, har sambo og liker ikke at han subber rundt i utslitt joggebukse så da kan jeg ikke gjøre det selv heller. Synes det er greit å se ålreit ut for han også....

Anonymkode: eb757...396

Her var det motsatt. Jeg overtalte mannen til å begynne å skifte. Jeans sliter veldig på tekstiler. Og er i det hele tatt ikke et pent plagg i det hele tatt. Sliter også mye på andre materialer i maskinen. 

Har kjøpt noen fine og behagelige knytebukser i stedet. Joggebuksa må ikke være utslitt for å være komfortabel. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte 10 av disse i forskjellige farger for noen år siden som jeg bruker hjemme. Oftest kombinert med en t-skjorte eller cardigan. 

Skjermbilde 2024-09-12 kl. 16.58.21.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart at dere som har dresskode eller uniform på jobb skifter når dere kommer hjem. 

Tidligere hadde jeg en jobb hvor jeg kunne bli skitten og arbeidsantrekket var vanligvis joggebukse og genser. Siden jeg visste at klærne ble utsatt for mye slitasje, var de ofte fra gjenbruksbutikker. Det var alltid godt å komme hjem og få av det stygge arbeidstøyet og på med finere klær, gjerne kjole eller skjørt, også om jeg bare var hjemme alene. 

For tida er jeg student etter ganske mange år som ufør. Nå skifter jeg vanligvis ikke når jeg kommer hjem fra universitetet, og har på meg det samme antrekket fram til jeg skal legge meg. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis det samme som på jobb; bukse/skjørt og skjorte/genser. Tøfler eller Birckenstock. Jeg er mentalt mer aktiv hvis jeg er ordentlig kledd, og har mer energi til hobbyer og oppgaver hjemme.

Jeg går en lang tur med hunden på kvelden, og skifter da til turtøy. 

Anonymkode: 50882...fcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bonde(kun jordbruk uten dyr) og jobber de fleste dager og til alle tider av døgnet, så jeg har nesten alltid arbeidsklær på, både ut og inne. Det vil si T-skjorte og håndverkerbukse av noe slag. Ofte litt støvete og sandete, men det er et håpløst prosjekt å skifte hver gang jeg går ut og inn døra. Hvis jeg har blitt veldig støvete og fæl, og er ferdig for dagen, da blir det dusj og skift til skjorte og jeans for resten av kvelden. Skjorte og jeans er det jeg stort sett alltid bruker når jeg ikke trenger å jobbe på gården eller når jeg skal i møter eller liknende.

Anonymkode: 78473...1ca

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparer ofte de finere klærne mine til jeg er ute av huset, føler noen ganger at et godt antrekk er bortkastet om ingen ser det 😂 Men har lyst til å skaffe meg et klesskap, hvor jeg trives i klærne mine uansett om det er hjemme klær eller ute klær.

Akkurat nå er det lyseblå sokker med måne på, svart tights, rosa singlet og en kort ribbet litt tettsittende hettegenser i mørke blå. Føler ikke fargene kler meg så godt, men passformen er et av de bedre, føler meg litt sånn aktiv i spesielt denne tightsen for den sitter så behagelig men fortsatt stramt uten å tramme på et vis. Føler meg alltid slappere om klærne henger rundt meg, stramt bygget for fart? 😂

Anonymkode: 9db14...e64

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hva pleier du å vandre rundt i hjemme? 

Jeg har joggebukse og T-skjorte, prøver bruke det som er mest slitt for å spare penger. Men jeg føler meg litt daff og blir umotivert… Så derfor jeg lurer 🙈

Anonymkode: 71ab9...ffa

Mitt hus og hjem er mitt fristed. Alltid tøfler, tights/myk shorts/joggebukse og singlet/genser. Alt etter sesong...

Anonymkode: f41f6...0de

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joggebukse og t-skjorte. Det er godt å skifte til lette klær etter å ha brukt tunge jobbklær. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De av dere som hevder dere går helt nakne: Sitter dere i sofaen uten truse på? Ved spisebordet? Jeg kan godt gå i shorts og singlett hjemme, men synes det virker veldig rart å være helt naken utenfor badet og soverommet. 

Anonymkode: ef4db...c5a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytter til shorts/joggebukse og t-skjorte med en gang jeg er hjemme. T-skjorten er ganske flekkete innimellom. Veldig behagelig å være hjemme alene.

Anonymkode: 3abeb...2a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går i vanlige klær, ikke joggebukser og andre daffe klær. Når jeg har vært ute og trent og det nærmer seg leggetid tar jeg en dusj og skifter til pysjamasbukse og en genser eller t-skjorte. 

Anonymkode: 829b6...6ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...