Gå til innhold

Hva har skjedd med dating i 2024??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Tja, det er vel litt slik at damer kan få dates eller sex når de vil, menn må jobbe mer for det. For min del er det uaktuelt å gi slipp på "moroa" hvis man har jobbet en periode for det, kun fordi man har god kontakt med en annen også. Så jeg mener at dersom man aksepterer multidating så bør man også akseptere ligging med flere. Menn vil jo gjerne ha sex med flest mulig, damer vil gjerne ha forhold med den beste mulige, i møtet mellom disse motstridende interessene så finner menn og kvinner hver sin løsning.

 

Anonymkode: 4a295...0a0

Jada men da er man helt klar på det. Da sier du til dem hvordan du tenker og hva du vil slik at de kan stikke om de ønsker. 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det viser seg at den godt  voksne, nyskilte mannen jeg har datet de siste tre ukene (vi har vært på sju dates som i snitt har vart 4-5 timer hver) samtidig har hatt et parallelt løp med minst en annen kvinne som han i tillegg ligger med mens vi har datet, og er aktiv på sjekkeapper.  Vi har ikke vært fysiske da jeg har holdt tilbake. Syns det er innmari rart hvordan han kan være så kald og kynisk?  Planlegge to helgeturer med meg på siste date vi hadde i forgårs, for så ligge med en annen dame dagen etter. Hva fader? ???? Det hører med til historien at jeg har vært krystallklar fra dag en at jeg ønsket meg et forhold og han har gitt inntrykk for at han var klar for det, og seriøs han også. 

Jeg fant ut om seriedatingen hans i går, og konfronterte han på melding (orker ikke snakke med han fysisk selv om han da absolutt ville treffes/ringes) . Festlig nok, han verken bekreftet/benektet det, og var mer på at vi burde snakke om "neste steg for oss" . Er dette vanlig? Ligge rundt mens man har en annen dame gående på gress så lenge som 7 date? Og tenke at dette er heeelt innafor? 

Btw.. jeg ditchet han selvfølgelig. 

 

Anonymkode: 12a58...db8

Hvem tror du det er som har bedt om dette systemet? Menn? Nei det er kvinner. Hvis sex ikke er noe spesielt så kan dere ikke klage når mannen puler 10 andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedreviter200iq skrev (14 minutter siden):

Hvem tror du det er som har bedt om dette systemet? Menn? Nei det er kvinner. Hvis sex ikke er noe spesielt så kan dere ikke klage når mannen puler 10 andre

Det er ikke sånn det fungerer. Menn er ikke ute av stand til å styre egen kropp, de har hemninger og en fungerende hjerne. Kvinner har heller alldri møtt opp et sted hvor vi alle har stemt oss enig i at all dating skal forekomme på en måte, noe den heller ikke gjør. 

Bare fordi sex ikke er spesilet for noen kvinner og menn, betyr ikke det at absolutt alle er enig. Men det er sannt at sex med feil person ikke er stort, veldig naturlig. 

Anonymkode: 6fe5a...af1

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er ikke sånn det fungerer. Menn er ikke ute av stand til å styre egen kropp, de har hemninger og en fungerende hjerne. Kvinner har heller alldri møtt opp et sted hvor vi alle har stemt oss enig i at all dating skal forekomme på en måte

Anonymkode: 6fe5a...af1

Dere får prøve å snakke ut om det mer om dere ikke liker det. Menn kan ikke snakke opp mot feministene, det er kvinner som må gjøre dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedreviter200iq skrev (1 minutt siden):

Dere får prøve å snakke ut om det mer om dere ikke liker det. Menn kan ikke snakke opp mot feministene, det er kvinner som må gjøre dette.

Jeg hadde aldri datet en mann om han tenkte femenisme er en trussel for at vi kan bli kjennt og glad i hverandre som normale oppegående mennesker, så for meg er ikke dette relevant for livet. Er femenist 😂 

Anonymkode: 6fe5a...af1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

for meg så er det ikke der skoen trykker at man kanskje innledningsvis dater noen flere.. det er man man LIGGER med andre mens han dater meg så langt som når vi har kommet til syvende date? 

 

TS

Anonymkode: 12a58...db8

Her er jeg HELT enig med deg TS og uansett hva de andre narcissistene med klovnetryne sier i tråden om at "det er så normalt i dag så bare å akseptere" så nei, det er ikke bare å akseptere en gjeng egoistiske svin som misshandler andre for egen emotionell og fysisk vinning. 

Endret av ufiltrert
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg hadde aldri datet en mann om han tenkte femenisme er en trussel for at vi kan bli kjennt og glad i hverandre som normale oppegående mennesker, så for meg er ikke dette relevant for livet. Er femenist 😂 

Anonymkode: 6fe5a...af1

Feminist, ikke "femenist".

Anonymkode: 1abd4...51a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det viser seg at den godt  voksne, nyskilte mannen jeg har datet de siste tre ukene (vi har vært på sju dates som i snitt har vart 4-5 timer hver) samtidig har hatt et parallelt løp med minst en annen kvinne som han i tillegg ligger med mens vi har datet, og er aktiv på sjekkeapper.  Vi har ikke vært fysiske da jeg har holdt tilbake. Syns det er innmari rart hvordan han kan være så kald og kynisk?  Planlegge to helgeturer med meg på siste date vi hadde i forgårs, for så ligge med en annen dame dagen etter. Hva fader? ???? Det hører med til historien at jeg har vært krystallklar fra dag en at jeg ønsket meg et forhold og han har gitt inntrykk for at han var klar for det, og seriøs han også. 

Jeg fant ut om seriedatingen hans i går, og konfronterte han på melding (orker ikke snakke med han fysisk selv om han da absolutt ville treffes/ringes) . Festlig nok, han verken bekreftet/benektet det, og var mer på at vi burde snakke om "neste steg for oss" . Er dette vanlig? Ligge rundt mens man har en annen dame gående på gress så lenge som 7 date? Og tenke at dette er heeelt innafor? 

Btw.. jeg ditchet han selvfølgelig. 

 

Anonymkode: 12a58...db8

Jeg tenker man kan date flere en stund. Og man kan ligge med flere, en stund. Dere har kjent hverandre i 3 uker og ikke ligget sammen. Dere har ikke kommet dit at dere har snakket om å bare date hverandre. Jeg ville nok ikke ditchet han så tidlig for dette,men om det hadde plaget meg så ville jeg sagt i fra om at jeg ønsker å være eksklusive og bare dater hverandre og om han ikke var interessert i det så ville jeg ha ønsket han lykke til videre. 

Anonymkode: 595da...054

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tenker man kan date flere en stund. Og man kan ligge med flere, en stund. Dere har kjent hverandre i 3 uker og ikke ligget sammen. Dere har ikke kommet dit at dere har snakket om å bare date hverandre. Jeg ville nok ikke ditchet han så tidlig for dette,men om det hadde plaget meg så ville jeg sagt i fra om at jeg ønsker å være eksklusive og bare dater hverandre og om han ikke var interessert i det så ville jeg ha ønsket han lykke til videre. 

Anonymkode: 595da...054

Folk må gjøre som de selv vil, men for meg hadde dette vært en dårlig måte å starte et forhold på. Jeg hadde gjort det samme som ts og sagt nei takk.

Så er kanskje lærdommen å være mer direkte neste gang, så man vet om den andre dater/ligger med flere… Det er alltid greit å avklare forventninger. 

Anonymkode: 8aa0d...a74

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Folk må gjøre som de selv vil, men for meg hadde dette vært en dårlig måte å starte et forhold på. Jeg hadde gjort det samme som ts og sagt nei takk.

Så er kanskje lærdommen å være mer direkte neste gang, så man vet om den andre dater/ligger med flere… Det er alltid greit å avklare forventninger. 

Anonymkode: 8aa0d...a74

Enig. Det handler om evne og vilje til å forplikte seg, og jeg tenker nok at en mann som helst vil ha i både pose og sekk, ikke innehar den viljen og evnen i særlig grad.

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg tenker man kan date flere en stund. Og man kan ligge med flere, en stund. Dere har kjent hverandre i 3 uker og ikke ligget sammen. Dere har ikke kommet dit at dere har snakket om å bare date hverandre. Jeg ville nok ikke ditchet han så tidlig for dette,men om det hadde plaget meg så ville jeg sagt i fra om at jeg ønsker å være eksklusive og bare dater hverandre og om han ikke var interessert i det så ville jeg ha ønsket han lykke til videre. 

Anonymkode: 595da...054

Han har sendt meg mange sms`er nå i etterkant, og i den ene mld gikk han så langt som å skrive dette " hva om vi bare bestemte oss for å bli sammen, basert på det som i hvert fall for meg er en veldig god magefølelse som jeg ønsker å satse på, og utforske videre"   

Gitt at vi hadde en helt fantastisk date på mandag, og at han lå med Gunda, Petra eller hva hun heter på tirsdag tar det litt lufta ut av det hele. Det drepte vel alt som heter romantiske følelser i meg, og den begynnende forelskelsen jeg begynte å kjenne litt på er helt forduftet. Så nei, dette kan ikke repareres. Jeg stoler ikke på en mann som den ene kvelden råkliner med meg og booker helgeturer, og den andre harver over en annen dame.

 Er han så vinglete og tar så lett på det, kan det bare være. Og som alle sier "if its not a hell YES, its a hell NO"

Anonymkode: 12a58...db8

  • Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Han har sendt meg mange sms`er nå i etterkant, og i den ene mld gikk han så langt som å skrive dette " hva om vi bare bestemte oss for å bli sammen, basert på det som i hvert fall for meg er en veldig god magefølelse som jeg ønsker å satse på, og utforske videre"   

Gitt at vi hadde en helt fantastisk date på mandag, og at han lå med Gunda, Petra eller hva hun heter på tirsdag tar det litt lufta ut av det hele. Det drepte vel alt som heter romantiske følelser i meg, og den begynnende forelskelsen jeg begynte å kjenne litt på er helt forduftet. Så nei, dette kan ikke repareres. Jeg stoler ikke på en mann som den ene kvelden råkliner med meg og booker helgeturer, og den andre harver over en annen dame.

 Er han så vinglete og tar så lett på det, kan det bare være. Og som alle sier "if its not a hell YES, its a hell NO"

Anonymkode: 12a58...db8

Dette ! Du er ikke alene, vi er svært mange som føler det sånn. Hva som feiler de som skriver noe annet her inne vet ikke jeg, men jeg mistenker de er enten veldig umodne eller har en eller annen agenda. 

Anonymkode: 57a8a...965

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.9.2024 den 9.51):

ja.. men jeg gjorde jo det😅 .. trodde jeg? Jeg sa noe i den dur på første date " du som er nyskilt vil vel kanskje rase litt i fra deg før du går inn i et nytt forhold? Jeg er på utkikk etter et forhold, så jeg dater ikke rundt for gøy, jeg dater for å finne meg en kjæreste"  hvorpå han sa" jeg er 53 år - jeg er såpass voksen at jeg ikke har noe behov for å rase rundt"

 

TS

Anonymkode: 12a58...db8

Høres veldig kjent ut..... jeg er enig med deg, hva slags verden lever vi i? Menn på 53 år som holder på sånn? Klarer ikke ha respekt for de. Dette er ikke en mann for deg, ts. Så er det kjipt å ha blitt ført bak lyset men bedre å finne ut nå enn einere. Hvordan fant du ut egentlig?

Anonymkode: 048b2...f2e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 12.9.2024 den 9.48):

Uansett hva du velger å gjøre blir det feil på KG. Se de trådene der brukere har følt seg brukt fordi de lå med noen de har datet i bare noen uker og daten valgte å ghoste eller bli kald etter sex. I disse trådene blir ts som regel fortalt at det kun var hennes egen dumskap som valgte å ligge med noen etter for kort tid. I din tråd får du beskjed om å ikke være prippen og kjedelig... Uansett blir det feil for folk her. 

Personlig syns jeg det er smart å vente med intimitet. Sex er ikke nødvendigvis bare gøy, men man kan utløse masse hormoner med nær fysisk kontakt, spesielt hos kvinner. Oxytocin blant annet som gjør deg mer knyttet til en annen person. Sex knytter mennesker sammen og er en sikker faktor til å utvikle følelser. Følelser som er kjipe å ha om tinder daten kun ser på deg som en av mange muligheter. 

Anonymkode: 40645...79e

Dette var veldig godt skrevet 👏👏👏👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Han har sendt meg mange sms`er nå i etterkant, og i den ene mld gikk han så langt som å skrive dette " hva om vi bare bestemte oss for å bli sammen, basert på det som i hvert fall for meg er en veldig god magefølelse som jeg ønsker å satse på, og utforske videre"   

Gitt at vi hadde en helt fantastisk date på mandag, og at han lå med Gunda, Petra eller hva hun heter på tirsdag tar det litt lufta ut av det hele. Det drepte vel alt som heter romantiske følelser i meg, og den begynnende forelskelsen jeg begynte å kjenne litt på er helt forduftet. Så nei, dette kan ikke repareres. Jeg stoler ikke på en mann som den ene kvelden råkliner med meg og booker helgeturer, og den andre harver over en annen dame.

 Er han så vinglete og tar så lett på det, kan det bare være. Og som alle sier "if its not a hell YES, its a hell NO"

Anonymkode: 12a58...db8

Good for U ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spillet? Når ble det å treffe en potensiell livspartner et spill? Tragisk å se hvor kaldt og følelsesløst dating har blitt, det handler ikke om én interessant person, bare en å knulle fortest mulig for å se om en liker vedkommende på det planet og.

For 20 år siden da jeg datet så var det normalt å bli tiltrukket av en person, skape intimet og bli kjent, og ha god sex sammen som var en bonus på toppen av at man digget hverandre som personer. Ser den tid er aller mest forbi. Trist. 

Anonymkode: 81f4d...d73

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Spillet? Når ble det å treffe en potensiell livspartner et spill? Tragisk å se hvor kaldt og følelsesløst dating har blitt, det handler ikke om én interessant person, bare en å knulle fortest mulig for å se om en liker vedkommende på det planet og.

For 20 år siden da jeg datet så var det normalt å bli tiltrukket av en person, skape intimet og bli kjent, og ha god sex sammen som var en bonus på toppen av at man digget hverandre som personer. Ser den tid er aller mest forbi. Trist. 

Anonymkode: 81f4d...d73

Helt enig. Heldigvis kan vi avslå dette såkalte spillet om vi ikke ønsker. Ingen trenger å finne seg i dårlig oppførsel og utro lenende mennesker, som vil lyve til seg ligg, på bekostning av dem som ser etter noen å bli glad i.

Så alle som ikke vil, bare si nei, det er bare mas på sånne mennesker og du trenger ikke akseptere noe bare fordi mange påstår det er normalt. Du bestemmer dine grenser med sex og dating selv 😊

Anonymkode: 6fe5a...af1

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.9.2024 den 8.19):

Det viser seg at den godt  voksne, nyskilte mannen jeg har datet de siste tre ukene (vi har vært på sju dates som i snitt har vart 4-5 timer hver) samtidig har hatt et parallelt løp med minst en annen kvinne som han i tillegg ligger med mens vi har datet, og er aktiv på sjekkeapper.  Vi har ikke vært fysiske da jeg har holdt tilbake. Syns det er innmari rart hvordan han kan være så kald og kynisk?  Planlegge to helgeturer med meg på siste date vi hadde i forgårs, for så ligge med en annen dame dagen etter. Hva fader? ???? Det hører med til historien at jeg har vært krystallklar fra dag en at jeg ønsket meg et forhold og han har gitt inntrykk for at han var klar for det, og seriøs han også. 

Jeg fant ut om seriedatingen hans i går, og konfronterte han på melding (orker ikke snakke med han fysisk selv om han da absolutt ville treffes/ringes) . Festlig nok, han verken bekreftet/benektet det, og var mer på at vi burde snakke om "neste steg for oss" . Er dette vanlig? Ligge rundt mens man har en annen dame gående på gress så lenge som 7 date? Og tenke at dette er heeelt innafor? 

Btw.. jeg ditchet han selvfølgelig. 

 

Anonymkode: 12a58...db8

Dette er ikke noe nytt. Dette handler om at noen menn ønsker noen, ønsker nærhet, intimitet og de liker å holde noen varme, mens de leter etter drømmedama. Det er enkelt, flott og hyggelig å ha noen mens man venter på en som man syns er verdt å binde seg til. Det er det tydelig han ikke syns du er og han fant seg noen andre som ga han det han trengte. Det er derfor man alltid burde vente med sex, alltid burde ta dating avslappet og finne ut hvem mannen er - om han faktisk mener det han sier. Det eneste som gjelder i sånne situasjoner er nemlig tid, tid og tid. Ord betyr ingenting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Spillet? Når ble det å treffe en potensiell livspartner et spill? Tragisk å se hvor kaldt og følelsesløst dating har blitt, det handler ikke om én interessant person, bare en å knulle fortest mulig for å se om en liker vedkommende på det planet og.

For 20 år siden da jeg datet så var det normalt å bli tiltrukket av en person, skape intimet og bli kjent, og ha god sex sammen som var en bonus på toppen av at man digget hverandre som personer. Ser den tid er aller mest forbi. Trist. 

Anonymkode: 81f4d...d73

Den er ikke forbi, men jeg tror mange har latt seg rive med av tinder og at mulighetene er så mange. Det er vanskeligere å finne noen som faktisk vil det samme som en, mens før så ble man jo kjent med noen over tid og det var enklere å finne sammen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det er ikke det at jeg selv tror underlivet mitt er så mye "verdt", så det må spares på, liker sex, men jeg liker ikke å bli sittende igjen med følelsene etterpå å være bruk og kast. Det er det som er ille.

Anonymkode: 38128...419

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...