lillevill Skrevet 3. oktober #581 Del Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og jeg snakker fortsatt ikke om diagnosen hennes, synes bare det er merkelig å svare så bastant som om du kjenner henne etter noen innlegg her liksom. Anonymkode: 9f431...06f Du skriver bastant at hun ønsker å være nær sin eks som har vridd om armen på henne og brukt henne for massevis av penger? Hun er en autistisk dame som har blitt grovt utnyttet av en utspekulert eks kriminell som har vært i fengsel. Om hun er noe som helst så er hun redd eksen, og engstelig og stresset. Det hjelper henne ikke at du skriver at du mener hun ønsker å være nærme han. Du har null peiling. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 3. oktober Forfatter #582 Del Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Men du får jo aldri de pengene, den energien, den mentale biten du har kasta vekk på ham igjen uansett, du kan ikke jevne dette ut noen gang! Alt du kan gjøre med det er å innse de tapene, ta lærdom og spørre deg selv om du ikke må tygge av deg benet (droppe dyret og alt) for å bli kvitt dette for alltid. Du får uansett ikke igjen alt du har gitt, DET blir din lærdom dessverre. Anonymkode: 7f395...a80 takk for kloke ord og enig får aldri skrudd tiden tilbake.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 3. oktober Forfatter #583 Del Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Du ønsker ikke å gå videre. Du liker å sitte midt i elendigheta. Anonymkode: a2756...bc0 ok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 3. oktober #584 Del Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det vet du faktisk ikke noe om, men for all del fortsett å tro det. Anonymkode: 9f431...06f Du hjelper henne ikke med å hakke på henne på anonym. Det vet jeg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 3. oktober Forfatter #585 Del Skrevet 3. oktober lillevill skrev (19 minutter siden): Forstår jeg deg rett om du føler at forandringer er ubehagelig? Er det vanskelig for deg å jobbe med å skape endring for hvordan katten bli ivaretatt? For jeg synes det er litt sånn. At du skulle skapt en endring her mtp katten men har så mange tanker om hvordan endringen blir vanskelig å gjennomføre. Og så er det litt godt å tenke at du egentlig "ikke har et valg" og at det nærmest er umulig å befri deg selv fra situasjonen. Fordi at den og den sa at det ikke er lov, at den og den sa det og den og den sa y. Synes det er mye tenking og at du støter på hindringer med det meste. Kansje det beskriver en autistisk måte å se på problemer på eller? ( Ikke for å være frekk, jeg bare spør) det er helt riktig - autister takler endringer og forandringer dårlig og der nok derfor jg litt prosjiserer (litt usikker om det er skrevet rett ) den utryggheten over på dyret. jeg syns eks det er helt forferdelig å tenke på at den skal bli kasta ut i ny tilværelse og nytt hjem , ny familie og hele bøttebaletten kun fordi min x velger å være en fitte, men som noen andre skrev tidligere i tråden, den sitt dyr ble flytta på og den taklet det utmerket fint- så kan være det er mine sperrer ja som kommer inn i spill her.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 3. oktober Forfatter #586 Del Skrevet 3. oktober lillevill skrev (18 minutter siden): Jeg tror ikke det er sånn. Jeg tror dette er en del av autismen. At det er vanskelig å skape den rette forandringen fordi man er litt fast i prosesser. Det som er bra er jo at TS tar innover seg hva folk sier i veldig stor grad men hun blir jo nesten overveldet og stopper helt opp. Mens det normale er å notere seg forskjellig meninger og så skape resultatet som man behovet der man setter sine behov først. Altså det å ta en avgjørelse uten å ta innover seg behovene og meningene og følelsene til eksen, kassadama, veterinæren, naboen og venninna og alle på kg. 😅 tusen takk, er akkurat sånn det er Jeg er atlfor lettpåvirkelig - både den ene og den andre veien. Selvsagt følte jg det var en god ide å stjele dyret mitt når KG foreslo det og selvsagt følte jg meg dust når krisesenter-dama sa at det er det dummeste jg kunne finne på 🤪.. min godeste x pleier alltid å si at jg er lett å lede til vanns og jg har aldri helt skjønt hva det går i , men tror jeg begynner å forstå nå hva han mente Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 3. oktober #587 Del Skrevet 3. oktober Sofie Maria skrev (2 minutter siden): det er helt riktig - autister takler endringer og forandringer dårlig og der nok derfor jg litt prosjiserer (litt usikker om det er skrevet rett ) den utryggheten over på dyret. jeg syns eks det er helt forferdelig å tenke på at den skal bli kasta ut i ny tilværelse og nytt hjem , ny familie og hele bøttebaletten kun fordi min x velger å være en fitte, men som noen andre skrev tidligere i tråden, den sitt dyr ble flytta på og den taklet det utmerket fint- så kan være det er mine sperrer ja som kommer inn i spill her.. Blir du litt overveldet og stresset av diskusjoner og forskjellige meninger? Og det å ta en avgjørelse når mange mener mye forskjellig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 3. oktober #588 Del Skrevet 3. oktober Ja der ser du, anonym06f. Jeg forstår henne faktisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 3. oktober Forfatter #589 Del Skrevet 3. oktober lillevill skrev (11 minutter siden): Det gjør heller ikke du men jeg forstår henne bedre enn deg ihvertfall. det er hundre prosent rett 🥰 noen her i tråden er jo helt ute å sykle ?? og ja, til dem som mener jg bruker bortforklaringer eller whatever- JEG HAR AUTISME. endringer er vanskelig - kommunikasjon er vanskelig iblant - å gjøre seg forstått kan være vanskelig. skal jeg fortsette ?? kjenner jg begynner bli irritert her nå (ikke på deg Lillevill, men til alle som skal krangle med meg her inne ) ! just stop it. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #590 Del Skrevet 3. oktober Hva har autismen jeg tipper du lyver på deg for en eller annen idiotisk grunn med dette å gjøre? Anonymkode: 04eff...7d2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 3. oktober Forfatter #591 Del Skrevet 3. oktober lillevill skrev (3 minutter siden): Blir du litt overveldet og stresset av diskusjoner og forskjellige meninger? Og det å ta en avgjørelse når mange mener mye forskjellig? ja er et stoort problem. jeg klarte å ta avgjørelser før i tiden , men har mistet den evnen.. Er det pga autismen tror du ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 3. oktober Forfatter #592 Del Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva har autismen jeg tipper du lyver på deg for en eller annen idiotisk grunn med dette å gjøre? Anonymkode: 04eff...7d2 Ja , vet du hva - det er virkelig noe å "skryte " på seg altså. jeg kan komme på en lang rekke med diagnoser jg ville valgt foran autisme. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassettspiller Skrevet 3. oktober #593 Del Skrevet 3. oktober (endret) AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Det har du faktisk ikke belegg for å si, du kjenner henne ikke. Anonymkode: 9f431...06f Nei, men autisme kan være en mulig forklaring. Mange med autisme opplever utfordringer med å ta avgjørelser bryte rutiner, og forstå andres perspektiver, noe som TS sliter med. Endret 3. oktober av Kassettspiller 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 3. oktober #594 Del Skrevet 3. oktober Sofie Maria skrev (2 minutter siden): tusen takk, er akkurat sånn det er Jeg er atlfor lettpåvirkelig - både den ene og den andre veien. Selvsagt følte jg det var en god ide å stjele dyret mitt når KG foreslo det og selvsagt følte jg meg dust når krisesenter-dama sa at det er det dummeste jg kunne finne på 🤪.. min godeste x pleier alltid å si at jg er lett å lede til vanns og jg har aldri helt skjønt hva det går i , men tror jeg begynner å forstå nå hva han mente Hun dama er "bare" en person som har begrenset med innsikt etter en kort samtale med deg. Det er massevis av folk som har hentet dyr hos alkoholikere, rusmisbrukere osv. Hun hadde nok ikke svart sånn om hun kjente til hele historien. Jeg tenker at det kunne fungert å lagt en "lur" plan for å ta med den katten til et nytt hjem og gitt eksen en forklaring som passer din agenda best. Husk han er farlig, han har vridd om armen din og skremt deg og har ikke penger til å gi den et godt hjem. Han fortjener ikke katt, uansett. Det beste er om katten og deg, ikke ha noe mer med han å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 3. oktober Forfatter #595 Del Skrevet 3. oktober lillevill skrev (14 minutter siden): Du skriver bastant at hun ønsker å være nær sin eks som har vridd om armen på henne og brukt henne for massevis av penger? Hun er en autistisk dame som har blitt grovt utnyttet av en utspekulert eks kriminell som har vært i fengsel. Om hun er noe som helst så er hun redd eksen, og engstelig og stresset. Det hjelper henne ikke at du skriver at du mener hun ønsker å være nærme han. Du har null peiling. takk 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 3. oktober #596 Del Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva har autismen jeg tipper du lyver på deg for en eller annen idiotisk grunn med dette å gjøre? Anonymkode: 04eff...7d2 Post med navn er du snill a om du skal skrive sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassettspiller Skrevet 3. oktober #597 Del Skrevet 3. oktober Sofie Maria skrev (4 minutter siden): ja er et stoort problem. jeg klarte å ta avgjørelser før i tiden , men har mistet den evnen.. Er det pga autismen tror du ? Ja, har ingen forklart deg dette? Det er trist hvis du ikke har fått informasjon om hvordan det er å leve med autisme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #598 Del Skrevet 3. oktober lillevill skrev (15 minutter siden): Du hjelper henne ikke med å hakke på henne på anonym. Det vet jeg. Hvor mye hjelp er det i å sitte og kverne på et nettforum da… ærlig talt, TS må sette ned foten. Anonymkode: 34828...42d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 3. oktober #599 Del Skrevet 3. oktober Sofie Maria skrev (3 minutter siden): ja er et stoort problem. jeg klarte å ta avgjørelser før i tiden , men har mistet den evnen.. Er det pga autismen tror du ? Jeg bare lurer for jeg kjenner litt igjen trekkene i en veninne av meg. Det er derfor du trenger litt flere folk rundt deg som stiller opp og hjelper eg å lage litt orden i tanker. Og så lage prioriteringer som er logiske. Feks din trygghet først. . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 3. oktober Forfatter #600 Del Skrevet 3. oktober Kassettspiller skrev (8 minutter siden): Nei, men autisme kan være en mulig forklaring. Mange med autisme opplever utfordringer med å ta avgjørelser bryte rutiner, og forstå andres perspektiver, noe som TS sliter med. ♥️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå