Sofie Maria Skrevet 3. oktober Forfatter #561 Del Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Helt ærlig så virker det som at du bruker dyret som en unnskyldning for å ikke kutte han ut. Anonymkode: 9f431...06f Jada - det er derfor jg satt i bilen og kjørte tur med dyret mitt i x antall timer dagen da dette skjedde for å pønske på hva jg burde gjøre.. Fordi jg bruker dyret som unnskyldning for å se han selvsagt.. 🙄 dyrlegen var kl 2 og dyret ble levert tilbake til dusten seint på kveld fordi jg var veldig ubesluttsom og jg var et halvt sekund unna å kjøre den til min vennine, men jg vet at han ville tatt det som en krigs- erklæring og jg har ikke helt psyken til krig akkurat nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beyond the Scoop Skrevet 3. oktober #562 Del Skrevet 3. oktober Sofie Maria skrev (3 minutter siden): Jada, skjønner hva du mener og er egentlig enig, det er bare et vedig offer å gjøre hvis du skjønner. han skal liksom sitte der med dyret vårt - leve livets glade dager, mens jg har knust hjerte og litt traumer og vesentlig blakkere fordi alt er brukt på han (nå setter jg det på spissen, men du skjønner hva jg mener) det handler jo ikke bare om pengene selvsagt, men også alt av tid, energi og mental energi som jg har "sløst" bort på han. når det er sagt så kan det hende du har rett og at det ender med at jg må spise det sure eple for min mental helse sin skyld. Du har brukt masse tid og energi på han nå ja. Men hvorfor da bruke enda mer tid og energi på han? Gjort er gjort, og spist er spist. Sånn er det jo bare. At du har brukt masse tid og energi så langt, er ingen grunn til å bruke enda mer tid og energi. Det føles sikkert kjempe urettferdig at han har dyret som er ditt. Du føler sikkert at han vinner og du taper. Det er skikkelig kjipt. Det er enten å akseptere tapet, eller sørge for at dyret kommer til deg asap. Sofie Maria skrev (Akkurat nå): Det er helt sant så hvis jg skulle "kidnappet" den da hendelsen skjedde (dyrlege-dagen ) ville det blitt en midlertidig/ nødløsning hos ei vennine, men hu har mye annet gående i livet og har flere dyr å passe på selv så jg følte ikke det var en helt god løsning + jg vi ikke bryte bådet x og dyret har sammen, men det har jg jo skrevet om tidligere.. Ja, har vært på en visning i forrige uke. Blir ikke den siden den var for liten og for dyr, men jg er på saken og leter på finn. Det er bra du er på ballen! Fortsett med det. Kanskje du kan se utenfor kommunene du er i nå også? Er du i jobb? Kan ikke huske i farten at du har nevnt noe om det. Kanskje du kan komme deg et stykke unna? Jeg synes du har vært flink og hatt lite kontakt med eksen. Som jeg har nevnt tidligere, så kan vi ha katten en periode. Vi bor i Innlandet. Send meg en pm om du vil snakke mer der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #563 Del Skrevet 3. oktober Sofie Maria skrev (8 minutter siden): Jada, skjønner hva du mener og er egentlig enig, det er bare et vedig offer å gjøre hvis du skjønner. han skal liksom sitte der med dyret vårt - leve livets glade dager, mens jg har knust hjerte og litt traumer og vesentlig blakkere fordi alt er brukt på han (nå setter jg det på spissen, men du skjønner hva jg mener) det handler jo ikke bare om pengene selvsagt, men også alt av tid, energi og mental energi som jg har "sløst" bort på han. når det er sagt så kan det hende du har rett og at det ender med at jg må spise det sure eple for min mental helse sin skyld. Men du får jo aldri de pengene, den energien, den mentale biten du har kasta vekk på ham igjen uansett, du kan ikke jevne dette ut noen gang! Alt du kan gjøre med det er å innse de tapene, ta lærdom og spørre deg selv om du ikke må tygge av deg benet (droppe dyret og alt) for å bli kvitt dette for alltid. Du får uansett ikke igjen alt du har gitt, DET blir din lærdom dessverre. Anonymkode: 7f395...a80 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #564 Del Skrevet 3. oktober Sofie Maria skrev (9 minutter siden): det er bare et vedig offer å gjøre hvis du skjønner. han skal liksom sitte der med dyret vårt - leve livets glade dager, mens jg har knust hjerte og litt traumer Du ønsker ikke å gå videre. Du liker å sitte midt i elendigheta. Anonymkode: a2756...bc0 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 3. oktober #565 Del Skrevet 3. oktober Sofie Maria skrev (Akkurat nå): Det er helt sant så hvis jg skulle "kidnappet" den da hendelsen skjedde (dyrlege-dagen ) ville det blitt en midlertidig/ nødløsning hos ei vennine, men hu har mye annet gående i livet og har flere dyr å passe på selv så jg følte ikke det var en helt god løsning + jg vi ikke bryte bådet x og dyret har sammen, men det har jg jo skrevet om tidligere.. Ja, har vært på en visning i forrige uke. Blir ikke den siden den var for liten og for dyr, men jg er på saken og leter på finn. Forstår jeg deg rett om du føler at forandringer er ubehagelig? Er det vanskelig for deg å jobbe med å skape endring for hvordan katten bli ivaretatt? For jeg synes det er litt sånn. At du skulle skapt en endring her mtp katten men har så mange tanker om hvordan endringen blir vanskelig å gjennomføre. Og så er det litt godt å tenke at du egentlig "ikke har et valg" og at det nærmest er umulig å befri deg selv fra situasjonen. Fordi at den og den sa at det ikke er lov, at den og den sa det og den og den sa y. Synes det er mye tenking og at du støter på hindringer med det meste. Kansje det beskriver en autistisk måte å se på problemer på eller? ( Ikke for å være frekk, jeg bare spør) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 3. oktober #566 Del Skrevet 3. oktober (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du ønsker ikke å gå videre. Du liker å sitte midt i elendigheta. Anonymkode: a2756...bc0 Jeg tror ikke det er sånn. Jeg tror dette er en del av autismen. At det er vanskelig å skape den rette forandringen fordi man er litt fast i prosesser. Det som er bra er jo at TS tar innover seg hva folk sier i veldig stor grad men hun blir jo nesten overveldet og stopper helt opp. Mens det normale er å notere seg forskjellig meninger og så skape resultatet som man behovet der man setter sine behov først. Altså det å ta en avgjørelse uten å ta innover seg behovene og meningene og følelsene til eksen, kassadama, veterinæren, naboen og venninna og alle på kg. 😅 Endret 3. oktober av lillevill 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #567 Del Skrevet 3. oktober Sofie Maria skrev (4 minutter siden): Fordi jg bruker dyret som unnskyldning for å se han selvsagt.. 🙄 Ja vettu hva, det tror jeg faktisk. Han tar godt vare på dyret det sier du selv, hvis du virkelig ønsker å bli kvitt han så lar du han beholde katten også blokkerer du. Du har hatt flere her som har tilbudt seg å passe katten til du finner et nytt sted å bo, men nei det tilbudet tar du ikke, hvis du virkelig hadde ønska å bli kvitt fyren så hadde du ikke latt sånne tilbud gå fra deg. Anonymkode: 9f431...06f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 3. oktober #568 Del Skrevet 3. oktober Det er fascinerende. Tror jeg forstår deg, ts? Og jeg sier igjen at du trenger ikke sitte alene og forsøke å koke opp en løsning. Finn noen venner som er gode på å tenke løsninger og få lit hjelp. Spør om hjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 3. oktober #569 Del Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja vettu hva, det tror jeg faktisk. Han tar godt vare på dyret det sier du selv, hvis du virkelig ønsker å bli kvitt han så lar du han beholde katten også blokkerer du. Du har hatt flere her som har tilbudt seg å passe katten til du finner et nytt sted å bo, men nei det tilbudet tar du ikke, hvis du virkelig hadde ønska å bli kvitt fyren så hadde du ikke latt sånne tilbud gå fra deg. Anonymkode: 9f431...06f Det er ikke sånn. Hun har autisme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #570 Del Skrevet 3. oktober lillevill skrev (Akkurat nå): Det er ikke sånn. Hun har autisme. Det har du faktisk ikke belegg for å si, du kjenner henne ikke. Anonymkode: 9f431...06f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 3. oktober #571 Del Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det har du faktisk ikke belegg for å si, du kjenner henne ikke. Anonymkode: 9f431...06f Det står i tråden. ❤️ 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 3. oktober #572 Del Skrevet 3. oktober Hun er en snill og naiv autistisk dame som har blitt utnyttet økokomisk av en voldelig eks fengelsinsatt. Nå må dere få med dere dette før dere svarer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #573 Del Skrevet 3. oktober lillevill skrev (Akkurat nå): Det står i tråden. ❤️ Nå snakka jeg om at du ikke har belegg for å uttale deg hvordan det er siden du ikke kjenner henne, diagnose har ingenting med svaret mitt å gjøre. Anonymkode: 9f431...06f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 3. oktober #574 Del Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nå snakka jeg om at du ikke har belegg for å uttale deg hvordan det er siden du ikke kjenner henne, diagnose har ingenting med svaret mitt å gjøre. Anonymkode: 9f431...06f Jeg har skrevet masse med ts i denne tråden så dette vet jeg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 3. oktober #575 Del Skrevet 3. oktober Bare vent og se til ts svarer igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #576 Del Skrevet 3. oktober lillevill skrev (Akkurat nå): Jeg har skrevet masse med ts i denne tråden så dette vet jeg. Du kjenner henne fortsatt ikke. Anonymkode: 9f431...06f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #577 Del Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du kjenner henne fortsatt ikke. Anonymkode: 9f431...06f Og jeg snakker fortsatt ikke om diagnosen hennes, synes bare det er merkelig å svare så bastant som om du kjenner henne etter noen innlegg her liksom. Anonymkode: 9f431...06f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 3. oktober #578 Del Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du kjenner henne fortsatt ikke. Anonymkode: 9f431...06f Det gjør heller ikke du men jeg forstår henne bedre enn deg ihvertfall. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #579 Del Skrevet 3. oktober lillevill skrev (Akkurat nå): Det gjør heller ikke du men jeg forstår henne bedre enn deg ihvertfall. Det vet du faktisk ikke noe om, men for all del fortsett å tro det. Anonymkode: 9f431...06f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 3. oktober Forfatter #580 Del Skrevet 3. oktober Beyond the Scoop skrev (18 minutter siden): Du har brukt masse tid og energi på han nå ja. Men hvorfor da bruke enda mer tid og energi på han? Gjort er gjort, og spist er spist. Sånn er det jo bare. At du har brukt masse tid og energi så langt, er ingen grunn til å bruke enda mer tid og energi. Det føles sikkert kjempe urettferdig at han har dyret som er ditt. Du føler sikkert at han vinner og du taper. Det er skikkelig kjipt. Det er enten å akseptere tapet, eller sørge for at dyret kommer til deg asap. Det er bra du er på ballen! Fortsett med det. Kanskje du kan se utenfor kommunene du er i nå også? Er du i jobb? Kan ikke huske i farten at du har nevnt noe om det. Kanskje du kan komme deg et stykke unna? Jeg synes du har vært flink og hatt lite kontakt med eksen. Som jeg har nevnt tidligere, så kan vi ha katten en periode. Vi bor i Innlandet. Send meg en pm om du vil snakke mer der. tusen takk for tilbudet og omtanken 🥰. og takk for at du mener du syns jg har vært flink , jg prøver mitt beste, men det er vanskelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå